Obsługa akumulatora

Postprzez Lesiu » 24 sty 2006, 18:43

witam.
pytanie jak w temacie. moje auto stoi niestety na polu, nie mam garażu. czy zostawiać akumulator? czy lepiej wyciągnąć? jak sądzicie?
Ostatnio edytowano 31 lip 2011, 18:41 przez Lesiu, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2005, 11:29
Posty: 361
Skąd: Dębica
Auto: 323F BA Z5 :] '96

Postprzez ravo » 24 sty 2006, 18:53

ja bym bral do domu :) itak robie chyba, ze masz super nowy i jestes jego pewien :)
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 12:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez Waluś » 24 sty 2006, 19:52

ravo napisał(a):chyba, ze masz super nowy

hehe właśnie w wiadomościach pokazywali gościa który szedł do pracy z buta bo wczoraj kupił nowe aku. Więc lepiej zabierać jeszcze przez te parę dni <lol>
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 19:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez ravo » 24 sty 2006, 19:55

ravo napisał(a): super nowy

Waluś napisał(a):nowe aku.

heheh jest roznica :P ??
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 12:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez Waluś » 24 sty 2006, 19:57

czepiasz się <lol> :P
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 19:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez ravo » 24 sty 2006, 20:00

Waluś napisał(a):czepiasz się

heh nei tylko sam wiesz sa nowe i nowe, ja mam nowy ale itak zabieram do domku bo jestem wtedy pewien na 100 procent ze autko mi zapali :)
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 12:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez nightcomer » 25 sty 2006, 03:52

"ten się nie prosi kto z soba nosi" ;>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2003, 00:07
Posty: 756
Skąd: zławieśWWA]:~
Auto: cprf2a'99

Postprzez Waluś » 25 sty 2006, 09:17

nightcomer napisał(a):"ten się nie prosi kto z soba nosi" ;

hahaha hahaha
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 19:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez GofNet » 15 maja 2006, 18:11

HexeHarry napisał(a):Boże widzisz i nie grzmisz
Cóż... Może nieco wyprostuję...

Alternator oferuje prąd na poziomie max 60A lub 65A. Owa wartość zależna jest od wyposażenia pojazdu. Jedne miały 60A (nie 60Ah) zaś inne 65A.

Akumulator dobieramy w/g własnych koncepcji (marka, rodzaj) z przedziału 50-60Ah. Podczas dobierania wypadałoby jednak uwzględnić posiadany alternator. To w teorii...

Warto dodać, iż akumulatora w warunkach "domowych" nie można naładować do 100%. Zawsze jest trochę mniej. Gorzej jest zimą, kiedy to akumulator traci (zawęża) swoją pojemność nawet o 60%!

Prywatnie (nie opierając się o teorię oraz naukę) uważam, iż im większy akumulator, tym lepiej. Podobnie jak w telefonach komórkowych. Mimo, że "ubijarka" ta sama, to zainstalowana bateria o dwukrotnie większej pojemności jakoś dłużej "trzyma". Jestem przekonany, iż gdybym wrzucił do swojego auta akumulator 95Ah, to również świetnie by się spisywał. Sęk w tym, że jest za duży (nie zmieści się) oraz zbyt drogi (299zł).

Przypominam, że powyższy akapit jest wyłącznie moimi przemyśleniami i możecie się z nimi nie zgadzać. Może również być to sprzeczne z teorią i naukami. Mogę się też mylić... Tak po prostu myślę na chwilę obecną :).

Pozdrawiam
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 17:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez toady » 15 maja 2006, 21:57

GofNet napisał(a):powyższy akapit jest wyłącznie moimi przemyśleniami

I pewnie nie tylko Twoimi :)

Zadanie wyglada nastepujaco: podczas rozruchu akumulator wydal prad powiedzmy 200A (czyli bardzo duzo jak na benzyniaka, powiedzmy byla ciezka zima) w czasie 4 sekund. Jak dlugo musi pracowac silnik, aby odrobic stracona energie i naladowac akumulator?
Zmierzony przeze mnie kiedys prad ladowania to ~1,5A (a wiec bardzo daleko mu do owych 20% z wydajnosci alternatora, o ktorej wspominal HexeHarry)
A wiec prad ladowania jest 133 razy mniejszy niz prad rozruchu, czyli aby naladowac taka sama ilosc energii, potrzeba 133x 4 sekundy = 533 sekundy (ponizej 10 minut). Zakladajac sprawnosc ladowania na poziomie 80% czas ten wydluzy sie powiedzmy do 12-13 minut pracy silnika.
Pojemnosc akumulatora ma wplyw na uplywnosci i na sprawnosc ladowania – przy duuuzych pojemnosciach moze sie okazac, ze ladowanie pradem 1,5A jest zbyt malo intensywne i sprawnosc ladowania bedzie duzo nizsza. W praktyce zwiekszenie pojemnosci akumulatora o 10-20% powyzej fabrycznej nie powinno stanowic zadnego problemu.
Michal
____________________________________________
jest: srebrna 323F BJ 2.0 DITD 2002
byla: czerwona 323F BG 1.6 16V 1991
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2005, 13:53
Posty: 175
Skąd: Kraków
Auto: 323F BJ DITD '02

Postprzez luzaklive1 » 30 cze 2006, 13:54

Witam

Sprawdziłem dziś akumulator i zobaczylem ze troche jakby malo wody było...i wlałem LITRA :| hehe..Polecam sprawdzenie wszystkim waszych akumulatorów....

pzdr
http://www.site-clocks.com/flash/clocks ... hex=00AA00" width="150" height="75" wmode="transparent" type="application/x-shockwave-flash">
Forumowicz
 
Od: 31 maja 2006, 20:08
Posty: 58
Skąd: Lublin
Auto: 323F 2.0 diesel 90 koników 99r

Postprzez Grzyby » 30 cze 2006, 14:48

luzaklive1 napisał(a):Sprawdziłem dziś akumulator i zobaczylem ze troche jakby malo wody było...i wlałem LITRA

mam nadzieję że nie z kranu?
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 22:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez CoXo » 30 cze 2006, 19:29

Ja po kupnie auta wlalem ok 400ml – oczywiscie destylowanej... :]
Aku ma juz 3.5 roku i tak sie zastanawiam kiedy zrobi mi niespodzianke..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 gru 2005, 21:36
Posty: 60
Skąd: Midlands
Auto: 323F Imola 1998 1.5 16V

Postprzez jacobs » 30 cze 2006, 20:09

a ja mam cały czas mokre korki :|
If you’re in control, you’re not going fast enough.
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2005, 12:31
Posty: 3108 (6/27)
Skąd: WWA

Postprzez marakus » 1 lip 2006, 16:15

Mi kiedyś jeszcze w maluchu aku trochę wysechł ale cały czas hulał jak złoto (7 letni!!!), a jak go w końcu podlałem H2O to wykorkował w tydzień. Nie wiem jak to interpretować ale myślę, że jak bym dolewał wody to by jeszcze pochodził.
Kiedyś Mazda 626GE1.8 1994 gaz SEQ24
Teraz Toyota Camry 2,4L 2002r
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2006, 12:20
Posty: 818
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 626GE1.8 1994 gaz SEQ24
Toyota Camry 2002r. 2.4L

Postprzez TALREP » 2 lip 2006, 15:28

luzaklive1 napisał(a):Witam

Sprawdziłem dziś akumulator i zobaczylem ze troche jakby malo wody było...i wlałem LITRA :| hehe..Polecam sprawdzenie wszystkim waszych akumulatorów....

pzdr


jak musiales dolac caly litr to nie wroze powodzenia. generalnie jesli te blaszki w celach sa odsloniete to sie zasiarczaja a u ciebie pewnie conajmniej w polowie byly juz odkryte.
ObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2005, 15:30
Posty: 581
Skąd: Łomianki
Auto: była mazda 323f BG 1.6 1991r
jest toyota avensis T25 2.0 2003r

Postprzez kiku1 » 28 sie 2006, 21:00

:( W swojej GF 2.0 DiTD mam aku Panasonic pewnie jeszcze od nowości tylko nie wiem jakiej pojemności. Ostatnio rano wielkie zaskoczenie, auto nie chce odpalic – aku rozładowany, na drugi dzień to samo rozładowany do tego stopnia co dnia poprzedniego . Myślałem że może zostawiłem coś zostawiłem włączone ale sprawdziłem chyba z 10 razy i nic nie znalazłem co mogło by go rozładować .
Natomiast gdy odkręciłem korki z cel to w jednej celi mam mętny elektrolit w pozostałych klarowny.
– czy to może być przyczyną że aku sie rozładował?
jeżeli mętny elektrolit oznacza że żywot aku dobiega końca to jaką pojemność ma Ori lub jakiej pojemności zakupić aku?
Początkujący
 
Od: 6 lip 2006, 23:16
Posty: 5
Skąd: Gąbin
Auto: 626 2.0 DiTD 1999r

Postprzez Riki » 28 sie 2006, 22:51

kiku1 ori ma pojemosc 70AH :) u mnie tez aku chodzi od nowosci, ale mam nadzieje ze jeszcze zime na nim przejade :P :]
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 20:48
Posty: 5583 (2/2)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez MIKI » 30 sie 2006, 21:58

A ja trzymałem autko całą zimę na dworze, razem z aku i odplał na cyk. Porządkny niemiecki Bosch.
MIKI
 

Postprzez ravo » 30 sie 2006, 22:47

no ja teraz w "zimie" tez zostawiam hahaha
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 12:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki