Obsługa akumulatora

Postprzez Fortuniarz » 15 gru 2008, 21:44

Witam. Ja w Mazdzie 323F BA Z5 z 1996 roku, mam akumulator TITANA 55041 12V 50Ah 220A. Ma normalne "cele" z odkręcanymi korkami. Niestety na obudowie nie ma podglądu poziomu elektrolitu. W każdej z "cel" wszystkie płytki są w całości zanużone w elektrolicie. Przy odkręconym korku i patrzeniu w "celę" dokładnie z góry, widać w środku celi takie dwie zagięte blaszki grubości 2mm, biegnące naprzeciwko siebie od góry (korka wlewu) w stronę elktrolitu. te blaszki (ich zagięte końcówki w kształcie litery "L") nie są zanurzone w elektrolicie. PYTANIE: Czy to jest granica dolewania wody destylowanej oraz czy te blaszki powinny być zanurzone w elektrolicie? Czy doładowując akumulator prostownikiem, muszą być odkręcone "cele" (korki mają w sobie małe dziurki) Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 gru 2007, 18:30
Posty: 75
Skąd: Ząbki k/Warszawy
Auto: Mazda 323F BA Z5 z 1996

Postprzez Lukano » 17 gru 2008, 08:41

luki88 napisał(a):a ja odradzam boscha

ja też, w firmowym samochodzie mieliśmy jakąś bez firmówkę i wytrzmała chyba 6 lat, a Bosh silver czy jak on się zwie wywaliłem miesiąc temu po 2 latach jazdy.
kropka napisał(a):Oryginalnie był 65Ah 600A prądu rozruchu.

Strasznie wielki moim zdaniem do B6. ja mam 45 Ah po poprzednim właścicielu. Słucham często muzyki na postoju, klimatronik, elektryczne, podgrzewane fotele i nigdy nie zawiódł. Ostatnio samochód stał prawie 3 tygodnie nie odpalany i zapalił od reki na mrozie. aha silnik 2,3.
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 18:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez rqfal27996 » 17 gru 2008, 21:21

hej wszystkim mam problem padl mi akumulator i podczas ladowania wyswietlilo mi ze ma za malo elektrolitu....wiec dolalem wody destylowanej podobno troszke mozna ale nadal nie laduje sie ....wiec mozliwe jest ze po dolaniu wody des. uszkodzilem go??
i jeszcze jedno pytanie ...czy po wylaniu tej mieszanki z woda i elektrolitem i zalaniu nowego elektrolitu moze jeszcze zaczac sie ladowac akumulator???bede wdzieczny za podpowiedzi

Zmieniłem nieco nazwę tematu. Moderator
rafi27996
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 gru 2008, 15:14
Posty: 4
Skąd: nowy dwor mazowiecki
Auto: mazda 626 r.92 BE+LPG 1800

Postprzez kropka » 22 gru 2008, 22:42

Zobacz czy nie jest spuchnięty. Możliwe że się zagotował, albo masz cele zwarte. Moim zdaniem nie warto go ratować jeśli tak jest, bo z doświadczenia wiem, że na niezbyt długo się to zdaje, więc w konsekwencji i tak wymiana.
Kropka
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2008, 23:26
Posty: 150
Skąd: Gdynia/Białystok
Auto: Mazda 323 r91, silnik1,6, ASB

Postprzez rqfal27996 » 23 gru 2008, 00:05

kropka napisał(a):Zobacz czy nie jest spuchnięty. Możliwe że się zagotował, albo masz cele zwarte. Moim zdaniem nie warto go ratować jeśli tak jest, bo z doświadczenia wiem, że na niezbyt długo się to zdaje, więc w konsekwencji i tak wymiana.

oki dzieki za rade wsadzilem go do auta i wiesz co...?? zdziwienie auto odpalilo normalnie i jezdzi szok ale i tak wymienie( mam centre) posiada diode pokazujaca stan naladowania i czy trzeba dolac elektrolitu ale dioda pokazuje ze pusty jest i prostownik nie laduje go caly czas na 2 jest wiec napewno wymiana dzieki za rade, pozdrawiam!!!!!!!!! :D
rafi27996
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 gru 2008, 15:14
Posty: 4
Skąd: nowy dwor mazowiecki
Auto: mazda 626 r.92 BE+LPG 1800

Postprzez bulion » 24 gru 2008, 13:43

Ostatecznie włożyłem MOLL o wymiarach 242x175x175. Centra Futura CA722 faktycznie mogła być za duża:)
Podstawa koszyka ma wymiary 270x175 i takie wymiary posiadał oryginalny akumulator motorcraft.
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2008, 22:46
Posty: 39
Auto: mazda 6, 2004, 3.0 V6

Postprzez Luki82 » 4 sty 2009, 17:23

Na akumulatorach jakiej marki jeździcie w 2,0 DiTD 101 KM – jaka pojemność i prąd rozruchowy?? Obsługowy czy bez?? Co polecacie?
Początkujący
 
Od: 28 maja 2005, 20:54
Posty: 14
Skąd: Wieluń
Auto: MAZDA PREMACY 2002 r DiTD

Postprzez Fiveopac » 4 sty 2009, 20:37

Przenosze do działu eksploatacja
Less roof, more fun
Obrazek
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 19:07
Posty: 4293 (8/30)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez trt » 4 sty 2009, 21:22

A do silnika benzynowego 2.0 jaki amulator polecacie?
Z katalogu Bosch wynika, że idealny będzie model S4 – 60Ah, 540A o wymiarach 232x173x225.

M/
trt
 

Postprzez lukaszp » 5 sty 2009, 13:17

71Ah – Centra Plus, juz drugi rok śmiga
Kiedyś będzie MAZDA 6 – oczywiście diesel
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2007, 20:01
Posty: 243
Skąd: Rzeszów
Auto: Skoda Octavia II TDI,105PS,2008r.

Postprzez wiking » 5 sty 2009, 17:50

Czeka mnie niedługo wymiana akumulatora w mojej madzi. Czy ktoś wie, gdzie jest na akumulatorze data produkcji, ewentualnie jak została zakodowana ? Chodzi mi o akumulatory Centry lub Bosha ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2008, 14:18
Posty: 44
Auto: 323 F BJ 1998r. 1,5

Postprzez freshbratek » 5 sty 2009, 21:39

witaj
a po co ci data produkcji skoro chcesz wymieniac ???
podjedz do speca od aku niech sprawdzi testerem i sie okaze czy musisz wymieniac czy nie.
ja mialem aku od nowosci – 7 lat wytrzymalo...
Uważaj mam Mazde i nie zawaham się jej użyć !!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lut 2008, 15:45
Posty: 351
Skąd: wawa
Auto: 323F BJ 2.0 TDVI 2001

Postprzez martinpl » 5 sty 2009, 22:37

wiking dzis kupowalem Boscha, data produkcji "wypalona" na gorze akumulatora, wyglada jak zrobiona drukarka iglowa, male dziurki ukladaja sie w cyferki

spotkalem sie tez z data produkcji wybita na klemie, w olowiu (czy z czego jest ona zrobiona)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2005, 13:08
Posty: 298 (0/3)
Skąd: Bialystok
Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CD

Postprzez gstr » 6 sty 2009, 09:15

Właśnie oba moje samochody powiedziały dość. Jest -25C i już wiem jak wyglądają wszystkie wskaźniki idące do maksimum.

Wygląda na to, że bez nowego aku się nie obejdzie, przynajmniej jak chcę być spokojny o takie chwile. Przejrzałem forum, dyskusji na ten temat było sporo, ale konkretów brak.

Może w tym wątku każdy kto KUPIŁ (a nie planuje kupić) aku napisze jaki kupił, czy jest zadowolony, ile go już użytkuje, w jakim samochodzie konkretnie i jak często jeździ. Pomożecie mi i innym też :) Tylko piszcie w jakim samochodzie, za 3 lata go zmienicie, wpis w profilu się zmieni i potem nie wiadomo jakiej fury dotyczy wypowiedź.

Prosiłbym aby nie pojawiały się tu pytania "A czy aku YYYY będzie dobry do ZZZ".


Na razie widzę, że:

– Panasonic – z opisu wypada najlepiej i najdłużej;
– Yuasa – poleca Jaksa – nic mi ta firma nie mówi, ale raczej koledze można wierzyć, długo z tym jeździleś?

Reszta tak:

– Centra Futura 72Ah jest trochę za niska;
– Bosch S4 74Ah też jest za niski;
– Bosch S5 77Ah powinien pasować, ma 19 cm, ale to tylko sugestia, nikt nie sprawdzał;
– Moll, ale 1 rok i 1 zawodnik to trochę mało by oceniać; ale liczy się głos;

Wiele osób na Boscha narzeka (że padają po 1,5 roku) , ale tutaj widzę sporo zwolenników.

W ogóle istotna sprawa, że trzeba zwrócić na wysokość AKU,nie może być zbyt niski bo wtedy trudno go założyć bez wkładania czegoś między mocowanie a aku. Szkoda, że wczoraj o tym nie wiedziałem;
Ostatnio edytowano 7 sty 2009, 16:27 przez gstr, łącznie edytowano 1 raz
Grzegorz Strzałkowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2004, 10:22
Posty: 206 (0/1)
Skąd: Puławy, rzadziej W-wa
Auto: M6 2.5 GJ / 192
M6 2.0D GG / 136
MX-5 NBFL / 115
...i był M626/Comprex / 75

Postprzez Yapa » 6 sty 2009, 09:35

Cóż – do szóstki CITD kupiłem tydzień temu to: akumulator bosch silver line s5 74 ah/750a. Niestety jest za niski – tylko 175mm, powinien mieć 190. Ale bosch silver line s5 77ah będzie dobry.:)
Jestem zadowolony, bo pali od pierwszego strzału, tylko ta wysokość...
Co ciekawe, po wymianie aku system sprawdzania poduszki działa prawie natychmiast, wcześniej trochę to zajmowało..
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2007, 15:39
Posty: 527
Skąd: Olsztyn
Auto: GG SportKombi MZR-CD 2003 121 KM

Postprzez Paweł Mo » 6 sty 2009, 09:45

Kupiłem auto z akumulatorem (Bosch 74Ah 680A) w sierpniu 2007. AKU mam do dziś (samochód pochodzi od właściciela z Włoch). Jak dotąd jest to najlepszy akumulator jaki miałem. Tydzień czasu i odpalił od pierwszego strzału. W ubiegłą zimę nawet przy zapalonej przez kilka dni (chyba 6) sufitowej żarówce odpalał także bez problemu. Rewelacja!
Ostatnio edytowano 6 sty 2009, 23:35 przez Paweł Mo, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 4 kwi 2012, 11:37
Posty: 315 (0/2)
Auto: Audi A4 B5 AHL 1.6

Postprzez slawekp » 6 sty 2009, 14:12

Witam,
Mazda DiTD 1999 wersja 101 KM. Od 5 lat użytkuję bezobsługowy akumulator VARTA Blue Line 74 Ah. Zero problemów. Przejechałem już na nim około 100 000 km. W poprzedniej Maździe GC również użytkowałem niskocenową (inna marka) wersję VARTy. Gorąco polecam. Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2005, 15:16
Posty: 37
Skąd: Warszawa
Auto: 626 DITD rocznik 1999

Postprzez Marek61 » 6 sty 2009, 18:59

Ja tak krótko.Miałem Hondę z akumulatorem Panasonic- made in japan.Mrozy jak mrozy ---bywało 4-5 dni bez rozruchu,jechałem innym autem w 20-25 stopniowym mrozie(tyle stała na parkingu) i do ostatniego tchnienia a było to latem przy 30 niemal stopniowym upale nie zawiódł mnie ten Panasonic ani razu. 9 LAT i nigdy zadnego podładowywania,ładowania,itp. PANASONIC.
Panie Boże. Dziękuję Ci za bezpośredni wtrysk podtlenku azotu, chłodnice międzystopniowe, turbosprężarki z łożyskami kuIkowymi i tytanowe sprężyny zaworu.
Amen.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2007, 11:23
Posty: 156 (0/2)
Skąd: Białystok / Fox Mountain
Auto: Mazda Premacy 2,0 DiTD 2002

Postprzez mażdzica » 6 sty 2009, 22:25

@gstr

Co prawda nie mam diesla ,ale kupuj tu:

http://www.moll-batterien.pl/kontakt.html

Moim zdaniem najlepsze aku na rynku.
Miły pan sprawdzi Ci elektryke ,oddasz stary aku + gwarancja na 2 lata.

Ja sam tego używam i miód.Kilku osobom z dieslem doradziłem i mówią ,że nigdy tak szybko nie odpalali:)

Szczerze polecam.
Forumowicz
 
Od: 28 sty 2008, 17:53
Posty: 144 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Passat 1.9 TDI FL 2005

Postprzez zdzich44 » 7 sty 2009, 08:37

Centra Futura 72Ah. Mam go krótko, 4-5 miesięcy , robię około 30-40 tys. km rocznie, sporo jazdy miejskiej, co najmniej kilkanaście odpaleń dziennie. Dzisiaj mi madzia zamarzła (chyba), gaśnie 30 sekund po odpaleniu i akumulator kręci jak szalony a na zewnątrz -16*. :)
Inspektor Gadżet ;)
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2008, 21:31
Posty: 150 (1/2)
Skąd: Kraków
Auto: GL 2.5 AT 2017
BN SkyPassion 2018
Były:
GY 2004 2.0 CITD
GH 2010 2.2 163KM
BM SkyEnergy 2014

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki