właśnie przeczytałem temat cały i na kilka cytatów muszę odpisać
Xavier napisał(a):dziwnie pojmowana oszczędność? Rozumiem to gdy koszt opon jest prawie równy wartości samochodu – więc się zwyczajnie nie opłaca
kiedy mamy do czynienia z "tanim" samochodem to nie kupujemy do niego opon z półki PREMIUM tylko DUDŻET,
oszczędność-czemu nikt nie pomyśli że kiedy kupi dwa komplety opon (zimowe i letnie) będzie pilnował odpowiedniego czasu wymiany opon na konkretny rodzaj to te nowe dwa komplety starczą mu na ładnych parę lat ! wystarczy wybrać odpowiedni (fachowy) serwis a oni już nam pomogą "wycisnąć" z opon tyle ile się da (więcej niż bylibyśmy w stanie my to zrobić z naszą więdzą)
jjmag napisał(a):nie ma takiej wszystko to są opony wielosezonowe,
uśmiałem się do łez, jeśli udasz się do prawdziwego serwisu opon to nie usłyszysz od żadnego z pracowników takiego określenia rodzaju opon....
brii napisał(a):To nie ma nic do rzeczy – u nas po prostu na opony z lamelami mówi się zimówki i tyle, a tak naprawdę to są opony na błoto i przy okazji śnieg. Marketingowcy dodali jeszcze ściemę o temperaturach.
Każda opona ma ''lamele'' ! co innego opona na M+S (wcześniej próbowano wyjaśnić tę kwestię), co innego letnia a zupełnie inna bajka opona zimowa, każda ma inny skład, budowę, przeznaczenie i o każdej można by gadać bez końca....
brii napisał(a): kiedyś nawet jakieś germańce robiły test
jak słyszę określenie "robili testy" to po prostu drobne w kieszeni się nie zgadzają ! nawet dziś weź do ręki np. motosport i zobacz jak wypadły poszczególne opony w porównaniu. Po takich wynikach można wywnioskować m.in. kto zlecił i opłacił test
a często jest tak że pewni producenci robią komplet opon "pod test'' i mimo że nazywa się tak samo jak ogólno-dostępna na rynku opona to podobieństwa na tym się kończą.
Przede wszystkim jeśli mogę polecam pozostawienie sprawy ogumienia, doboru, wymiany, użytkowania, magazynowania itd. itp. odpowiednim serwisom (drugie to znaleźć taki
). wiem że istnieją już serwisy które posiadają bazę danych swoich klientów i sami przypominają, wzywają i zalecają zmianę wtedy kiedy jest na to czas ! warto wtedy zapłacić takiej firmie trochę więcej za usługę, magazynowanie opon itd. ale wierzcie mi opony starczą na dłużej !
jest to bardzo mocno rozwinięta sprawa w transporcie ciężarowym (fajny patent) w firmach które mają ok.150aut i więcej ! ale to sprawa na inny temat i wieczór...
pozdrawiam i życzę rozwagi i przyczepności