Przekłamanie licznika.

Postprzez damian » 15 lis 2008, 08:59

Witam. Mam zalozone troche wieksze kola niz powinny byc i kiedys na jakims kalkulatorze opon wyszlo mi ze licznik mi zaniza o 8, czy 9% . Teraz mam takie pytanie, załóżmy ze na normalnych kolach przy 3tys obrotow na 5 biegu licznik pokazuje 100 km/h, gdy zaloze kola wieksze to przy tych samych obrotach bedzie pokazywal ta sama predkosc, ale w rzeczywistosci bedziemy jechac szybciej, czy moze bedzie pokazywal mniejsza predkosc, a w rzeczywistosci bedziemy jechac 100 km/h?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2006, 16:02
Posty: 1221
Skąd: Lublin k. Wilczopola
Auto: 323F BG

Postprzez Docent D » 15 lis 2008, 09:53

Jeśli logika mnie nie myli to:
damiaaans napisał(a):bedzie pokazywal mniejsza predkosc, a w rzeczywistosci bedziemy jechac 100 km/h
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2007, 15:48
Posty: 428

Postprzez Krzysztof Gromadzki » 15 lis 2008, 11:04

Jeżeli masz założone większe koła niż oryginalne to będziesz w rzeczywistości jechał szybciej niż pokazuje prędkościomierz np: na oryginalnych 185/65R14 licznik pokazywałby prawidłowo 100 km/h a na większych kołach np: 185/70R14 prędkościomierz pokazywałby 100 km/h a naprawdę jechałbyś z prędkością 103 km/h.

Polecam kalkulator opon:
http://www.oponeo.pl/narzedzia/m/124/za ... opon.htmlx

Pozdrawiam :)
Do niedawna Mazda 323F (BA) 1.8 16V DOHC
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 lip 2006, 13:53
Posty: 32
Skąd: Gdańsk
Auto: Ford Mondeo MK3 1.8 16V DOHC

Postprzez damian » 15 lis 2008, 13:47

wiem ze jade szybciej niz pokazuje predkosciomierz, ale jak sie do tego ma obrotomierz? bo na silniku 1.8 DOHC przy 3tys obrotow na piatym biegu licznik pokazuje ok 90 km/h, jak jechalem taka sama mazda z silnikiem 1.6 na normalnych kolach to przy 3tys obrotow pokazywal 100 km/h. przeciez w silniku nic nie bylo zmieniane, linka od licznika jest podlaczona pod skrzynie a nie pod kola, wydaje mi sie ze przy wiekszych kolach licznik przy danych obrotach powinien pokazywac tyle samo co na zwyklych...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2006, 16:02
Posty: 1221
Skąd: Lublin k. Wilczopola
Auto: 323F BG

Postprzez Jacekm_ » 15 lis 2008, 15:45

damiaaans napisał(a):wiem ze jade szybciej niz pokazuje predkosciomierz, ale jak sie do tego ma obrotomierz? bo na silniku 1.8 DOHC przy 3tys obrotow na piatym biegu licznik pokazuje ok 90 km/h, jak jechalem taka sama mazda z silnikiem 1.6 na normalnych kolach to przy 3tys obrotow pokazywal 100 km/h. przeciez w silniku nic nie bylo zmieniane, linka od licznika jest podlaczona pod skrzynie a nie pod kola, wydaje mi sie ze przy wiekszych kolach licznik przy danych obrotach powinien pokazywac tyle samo co na zwyklych...

Niemożliwe, musiały by mieć inne skrzynie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2008, 16:56
Posty: 486
Skąd: Łódź
Auto: mazda dwa zero

Postprzez damian » 15 lis 2008, 16:12

Jacekm_ napisał(a):Niemożliwe, musiały by mieć inne skrzynie.

ale co niemozliwe?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2006, 16:02
Posty: 1221
Skąd: Lublin k. Wilczopola
Auto: 323F BG

Postprzez Mirek » 15 lis 2008, 16:39

Po pierwsze to skrzynia w 1.8 DOHC ma krotsze przelozenia niz w 1.6. Co za tym idzie przy tych samych obrotach w 1.6 jedziesz szybciej.
Krotsze przelozenia maja na celu poprawe dynamiki auta. 1.8 SOHC ma podobne przelozenia jak 1.6 ale dluzszy 5 bieg (4 chyba tez jesli dobrze pamietam) i to jest moim zdaniem najlepsza skrzynia do ekonomicznej jazdy, no ale temat nie o tym.
Co do przeklaman licznika, faktycznie czujnik jest podpiety do skrzyni, wiec to co widzisz na obrotomierzu skalowane jest do obrotow silnika i poszczegolnych biegow.
Liczniki kazdej mazdy ktora jezdzilem byly zawyzone w stosunku do rzeczywistej predkosci srednio 5-10 km/h przy 100 km/h.
Czyli przykladowo predkosciomierz pokazuje 100km/h ale w rzeczywistosci jedziesz z predkoscia 90-95 km/h zaleznie od modelu, oczywiscie zakladajac ze promien kola jest zgodny z oryginalnym.
Jesli zmienisz kola na wieksze, przy tej samej predkosci obrotowej, a co za tym idzie tej samej ilosci obrotow kola na minute pokonujesz wieksza odleglosc, oczywiscie nie sa to duze roznice, ale im wyzsza predkosc staja sie tez one proporcjonalnie wieksze.
Czujnik jest wyskalowany do ilosci obrotow wiec "nie wie" ze zmieniles kola i faktycznie jednym obrotem kola pokonujesz wieksza odleglosc, wiec bedzie pokazylal teraz mniejsze przeklamanie.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 kwi 2007, 21:55
Posty: 1372 (0/21)
Skąd: Żywiec / Kraków
Auto: Mazda 3 BM '14 / 6 GG '02 / 3 BL '09
były:
Mazda 6 GY '03 / 626 GD '89 /
323F BG '92 / 323F BA '96

Postprzez damian » 15 lis 2008, 16:55

no wlasnie "nie wie" ze mnienilem kola, czyli jesli przykladowo na normalnych kolach na 5 biegu przy 3tys obrotow pokazuje 100 km/h to przy wiekszych kolach przy tych obrotach i na takim biegu powinien pokazywac taka sama predkosc, tak?
Mirek napisał(a):Po pierwsze to skrzynia w 1.8 DOHC ma krotsze przelozenia niz w 1.6. Co za tym idzie przy tych samych obrotach w 1.6 jedziesz szybciej.

5 bieg tez ma krotszy? czyli wychodzi na to ze 1.6 pojedzie szybciej niz 1.8 DOHC.... :| cos tu nie tak...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2006, 16:02
Posty: 1221
Skąd: Lublin k. Wilczopola
Auto: 323F BG

Postprzez recordd » 15 lis 2008, 17:05

Predkosc ma sie nijak do obrotow, bo np na 1 przy 5k obortow jedziesz, powiedzmy 40km/h a na 5 – 170. "Slimak" od predkosciomierza musi zczytywyac szybkosc "elementu", ktory jest polaczony bezposrednio z kolem (przegubem itd). Co do terminologii tych elementow niech sie wypowiedza znawcy.
Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 28 sty 2007, 11:29
Posty: 17
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA 1.8 DOHC 1995r.

Postprzez Mirek » 15 lis 2008, 17:13

damiaaans napisał(a):no wlasnie "nie wie" ze mnienilem kola, czyli jesli przykladowo na normalnych kolach na 5 biegu przy 3tys obrotow pokazuje 100 km/h to przy wiekszych kolach przy tych obrotach i na takim biegu powinien pokazywac taka sama predkosc, tak?

przy tej samej prędkości obrotowej, prędkościomierz powinien pokazywać tą samą prędkość, ale w rzeczywistości po zmianie kół na takie z większą średnicą będziesz jechał szybciej niż na mniejszych kołach, tylko nie są to jakieś strasznie duże różnice.

damiaaans napisał(a):
Mirek napisał(a):Po pierwsze to skrzynia w 1.8 DOHC ma krotsze przelozenia niz w 1.6. Co za tym idzie przy tych samych obrotach w 1.6 jedziesz szybciej.

5 bieg tez ma krotszy? czyli wychodzi na to ze 1.6 pojedzie szybciej niz 1.8 DOHC.... :| cos tu nie tak...

właśnie największe różnice są w najwyższych biegach. niemam teraz książki od F-ki pod ręką akrat ale tam chyba są wypisane przełożenia w poszczególnych modelach... przegrzebałem na szybko książkę i poprawka, przełożenia w skrzyniach od 1.6 i 1.8 SOHC są takie same, tylko przełożenie główne w 1.8 SOHC jest dłuższe w 1.6.
Jeśli chodzi o porównanie 1.6 i 1.8 DOHC to:

1 bieg: 3,416 vs. 3,307
2 bieg: 1,842 vs. 1.833
3 bieg: 1,290 vs. 1,310
4 bieg: 0,918 vs. 1,030
5 bieg: 0,731 vs. 0,837

co to tego "ile które pójdzie" to mocniejszy silnik łatwiej pokona opory powietrza, uciągnie masę auta itd, no i dodatkowo krótsze przełożenie jeszcze ułatwia mu sprawę. więc 1.8DOHC napewno pójdzie więcej ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 kwi 2007, 21:55
Posty: 1372 (0/21)
Skąd: Żywiec / Kraków
Auto: Mazda 3 BM '14 / 6 GG '02 / 3 BL '09
były:
Mazda 6 GY '03 / 626 GD '89 /
323F BG '92 / 323F BA '96

Postprzez damian » 15 lis 2008, 17:25

recordd napisał(a):Predkosc ma sie nijak do obrotow, bo np na 1 przy 5k obortow jedziesz, powiedzmy 40km/h a na 5 – 170. "Slimak" od predkosciomierza musi zczytywyac szybkosc "elementu", ktory jest polaczony bezposrednio z kolem (przegubem itd). Co do terminologii tych elementow niech sie wypowiedza znawcy.
Pozdrawiam


wiem, ale mi chodzi o ten sam bieg i te same obroty, tylko rozne rozmiary kol. zadam jescze raz pytanie. jesli na normalnych kolach na piatym biegu przy 3tys obrotow licznik pokazuje 100 km/h, to na kolach wiekszych na tym samym biegu i przy tych samych obrotach pokaze nam ta sama predkosc (100 km/h) a w rzeczywistosci bedziemy jechac troche szybciej, czy pokaze mniejsza predkosc, a w rzeczywistosci bedziemy jechac 100 km/h?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2006, 16:02
Posty: 1221
Skąd: Lublin k. Wilczopola
Auto: 323F BG

Postprzez recordd » 15 lis 2008, 17:53

Sytuacja bardzo podobna do tej, ktora ma sie z plyta cd. Sa dwie predkosci w tym przypadku:
a)predkosc obrotowa
b)predkosc liniowa
Stale:
-obroty
-bieg (identyczne przelozenie na skrzyni)
Zmienne:
przypadek 1:
mniejsza wielkosc kola ---->mniejszy obwod
przypadek 2:
wieksze kolo – większy obwod
Identyczne obroty i bieg zapewniaja, iz predkosc obrotowa kola jest taka sama, ale dla pojedynczego obrotu zachodzi wieksze przemieszczenie "liniowe", czyli te ktore odpowiada za szybkosc poruszania sie samochodu.
Dlatego odczyt z plyty cd pod koniec kopiowania pliku jest szybszy, dlatego Twoje auto bedzie jechalo szybciej w rzeczywistosci niz pokazuje to predksciomierz (ktory na fabrycznych kolach w 99% przypadkow zawyza predkosc). TAK, W RZECZYWISTOSCI BEDZIEMY JECHAC TROCHE SZYBCIEJ"
Początkujący
 
Od: 28 sty 2007, 11:29
Posty: 17
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA 1.8 DOHC 1995r.

Postprzez damian » 15 lis 2008, 18:00

recordd ale to ze bedziemy jechac szybciej to ja wiem. chodzi mi o cos innego, chyba mnie nie rozumiesz. chodzi mi o to czy licznik pokaze 100, a bedziemy jechac szybciej, czy pokaze mniej niz 100 a bedziemy jechac 100.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2006, 16:02
Posty: 1221
Skąd: Lublin k. Wilczopola
Auto: 323F BG

Postprzez Jacekm_ » 15 lis 2008, 18:16

Pokaże tyle samo co na standardowych kołach a będziesz jechał szybciej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2008, 16:56
Posty: 486
Skąd: Łódź
Auto: mazda dwa zero

Postprzez recordd » 15 lis 2008, 18:18

Robie ostatnie podejscie:)
Rozumiem twoje pytanie w taki sposob: Ty pytasz co sie stanie ze wskazaniem predkosciomierza dla przypadku gdy obroty silinika (predkosc obrotowa) i bieg (wspolczynnik zamiany predkosci oborotwej silnika na predkosc obrotowa kola) nie zmienią sie,
a zmieni sie obwod kola.
Wg mnie czujnik(slimak) predkosciomierza odczytuje predkosc obrotowa kola i jest to zaleznosc liniowa. Dlatego licznik bedzie wskazywal tyle samo!!!
Jezeli i tym razem mi sie nie udalo, to uwierze w zarzut iz czasami mam problemy z komunikacja i zrozumieniem przekazu drugiej osoby.
PS. Ja bym poprawil ten temat wg prosby admina:))
Początkujący
 
Od: 28 sty 2007, 11:29
Posty: 17
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA 1.8 DOHC 1995r.

Postprzez damian » 15 lis 2008, 18:19

Jacekm_ napisał(a):Pokaże tyle samo co na standardowych kołach a będziesz jechał szybciej.

no, w koncu:) o to mi wlasnie chodzilo. tez mi sie wydawalo ze tak powinno byc
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2006, 16:02
Posty: 1221
Skąd: Lublin k. Wilczopola
Auto: 323F BG

Postprzez Grafit » 15 lis 2008, 18:19

damiaaans napisał(a):chyba mnie nie rozumiesz. chodzi mi o to czy licznik pokaze 100, a bedziemy jechac szybciej, czy pokaze mniej niz 100 a bedziemy jechac 100.


heh:

Krzysztof Gromadzki napisał(a):większych kołach np: 185/70R14 prędkościomierz pokazywałby 100 km/h a naprawdę jechałbyś z prędkością 103 km/h.


Mirek napisał(a):Jesli zmienisz kola na wieksze, przy tej samej predkosci obrotowej, a co za tym idzie tej samej ilosci obrotow kola na minute pokonujesz wieksza odleglosc


Mirek napisał(a):przy tej samej prędkości obrotowej, prędkościomierz powinien pokazywać tą samą prędkość, ale w rzeczywistości po zmianie kół na takie z większą średnicą będziesz jechał szybciej niż na mniejszych kołach, tylko nie są to jakieś strasznie duże różnice.


recordd napisał(a):Twoje auto bedzie jechalo szybciej w rzeczywistosci niz pokazuje to predksciomierz



TAK, LICZNIK BĘDZIE POKAZYWAŁ 100KM/H, A TY BĘDZIESZ JECHAŁ NP. 110KM/H :)
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2006, 07:48
Posty: 228
Skąd: Żywiec
Auto: Była Mazda mx3, jest Alfa Romeo 156

Postprzez damian » 15 lis 2008, 18:25

recordd Grafit juz rozumiem :D zamotalem troche. no tak, juz od pierwszych postow mi odpowiedzieliscie na moje pytanie, dzieki :)
recordd napisał(a):PS. Ja bym poprawil ten temat wg prosby admina:))
ale nie mam co napisac jako temat opcjonalny, bo to tyczy sie i mazdy 323 i 626 i innych, ale mozna juz usunac ten temat bo juz znam odpowiedz :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2006, 16:02
Posty: 1221
Skąd: Lublin k. Wilczopola
Auto: 323F BG

Postprzez 5en5i » 22 lut 2017, 11:27

Witam. Dzisiaj włączyłem aplikacje od gps i ku mojemu zdziwieniu na liczniku 130 a aplikacja 110. Co jest przyczyną tak dużej różnicy? M6 gh 2.0D koła 18.
Początkujący
 
Od: 20 lut 2017, 10:31
Posty: 9 (1/0)
Auto: Passat b5

Postprzez 5en5i » 26 lut 2017, 00:38

Opony 225/45/r18, zlicza również więcej kilometrów niż przejechałem rzeczywiście.
Początkujący
 
Od: 20 lut 2017, 10:31
Posty: 9 (1/0)
Auto: Passat b5

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 1 gość

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki