Za dużo oleju w silniku

Postprzez wiking » 4 paź 2008, 18:40

Stwierdziłem, że po wymianie oleju jak silnik jest rozgrzany na bagnecie jego poziom jest ponad ful. Jest ok 200 ml za dużo oleju. Czy jest to groźne dla silnika ? Zostawić tak czy upuścić ? Czy przez taki poziom może coś "cykać" jak nie trzeba ?
Avatar użytkownika
 
Posty: 44
Od: 27 cze 2008, 15:18
Auto: 323 F BJ 1998r. 1,5

Postprzez Grzesiu » 4 paź 2008, 22:20

Sprawdzanie poziomu oleju.(Znalezione w internecie)
Olej najlepiej sprawdzać na ciepłym silniku, po dłuższej jego pracy. Silnik powinien być zgaszony i po upływie ok.30 minut możemy sprawdzić stan, który określa nam miarka na bagnecie
oraz na stronie orlenu
Powinno się to odbyć w kilka minut po wyłączeniu silnika na równym podłożu aby uzyskać możliwie dokładny wynik. Olej uzupełnia się, kiedy wskaźnik oleju opadnie w pobliże kreski odpowiadającej minimum.
Nie zostanie wówczas przekroczona minimalna granica przy ostrej jeździe, co mogłoby oznaczać ogromne niebezpieczeństwo dla pojazdu. Także nie powinno się przekraczać poziomu maksymalnego, bo w przeciwnym razie wzrośnie zużycie oleju a katalizator może ulec uszkodzeniu . Optymalny poziom oleju to wskazanie w środku pomiędzy oznaczeniem minimalny i maksymalny.
ROZRZEDZENIE OLEJU
Szkodliwy wzrost poziomu oleju szczególnie w chłodnych porach roku można wytłumaczyć wysokim udziałem benzyny (do 10%), ponieważ w ruchu na krótkich odcinkach z dużym udziałem biegu jałowego albo przy zbytecznym nagrzewaniu silnika nie spalona benzyna kondensuje się w zimnym silniku i dostaje się do oleju silnikowego. Przy dużym udziale benzyny w oleju może dojść do uszkodzenia silnika przez nietrwały film olejowy, gdy nagle wzrośnie obciążenie (jazda po autostradzie). Zaleca się koniecznie wymianę oleju w przypadku rozrzedzenia oleju.
Avatar użytkownika
 
Posty: 840
Od: 20 sie 2007, 20:31
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Mx-5 NA 1.8T
Rx8 40th Anni. '08
3 BK 2.0 DPF '09

Postprzez keczu » 5 paź 2008, 20:54

Nic sie nie stanie,nie ma sie czym przejmowac(200ml to niewiele),to nie turbo diesel tam lepiej nie przelewac.
 
Posty: 167
Od: 7 cze 2008, 16:59
Skąd: Ostroleka/Dublin
Auto: Mazda 323F 1.8GT 99r./Rover 45

Postprzez Lorento » 5 paź 2008, 21:05

keczu napisał(a):Nic sie nie stanie,nie ma sie czym przejmowac(200ml to niewiele),to nie turbo diesel tam lepiej nie przelewac.

Nie prawda. Zbyt wysoki poziom lustra oleju w misce olejowej może powodować naruszenie gładzi cylindrów. Nadmiaru oleju mogą nie nadążyć zgarniać pierścienie tłokowe. W efekcie dochodzi do spalania nadmiaru oleju w kanale spalania i przedostawania się nie spalonych do końca cząstek oleju do katalizatora i niszczenie go.
Co gorsza wał uderza w lustro oleju!!! Nadmiar oleju jest szkodliwy w każdym silniku!
Odessanie jest dość proste. Końska strzykawa i węzyk...
POGROMCA ZENONÓW!
Nie przeginajcie! Gdzie? ....... W Aucie!!!
 
Posty: 519
Od: 2 lip 2008, 21:21
Auto: mazda 6 MZR 2,3

Postprzez keczu » 5 paź 2008, 21:32

Mowa jest o 200ml.A lustro olejowe nie naruszy gladzi bo olej podaje pompa i nie poda wiecej i co to jest kanal spalania?Z tym katalizatorem to racja ale nie przy takim malym nadniarze.I pomysl co sie dzieje na zakretach albo jadac pod gorke myslisz ze te lustro jest zawsze na tym samym poziomie?Silnik ma zawsze margines bezpieczenstwa.Ja przelalem ostatnie dwie wymiany tak o 4mm na bagnecie i nic sie nie stalo.To wszystko mowie z praktycznego punktu widzenia.Wiekszosc samochodow regularnie serwisowanych jest troche przelewane ponad max bo nie wytlumaczysz klientowi ze zaplacil za przeglad a oleju mniej wlali(jak sprawdzasz zaraz po zalaniu jest max a za godzine max +3mm)szczegolnie jak jest wskaznik na desce .Tylko nie mowimy tu o laniu oleju pod korek tylko o 200ml.
 
Posty: 167
Od: 7 cze 2008, 16:59
Skąd: Ostroleka/Dublin
Auto: Mazda 323F 1.8GT 99r./Rover 45

Postprzez Lorento » 5 paź 2008, 21:40

keczu napisał(a):co to jest kanal spalania?

Boże! A gdzie następuje spalanie? Kanał odbytu = w potocznej mowie: odbyt. Teraz jasne? :]
Co do owych 200 ml. Ja tam osobiście bym nie ryzykował. Może się coś stanie, może nie. Strzykawka i węzyk kosztują grosze. No ale jego samochód – jego broszka...
POGROMCA ZENONÓW!
Nie przeginajcie! Gdzie? ....... W Aucie!!!
 
Posty: 519
Od: 2 lip 2008, 21:21
Auto: mazda 6 MZR 2,3

Postprzez keczu » 5 paź 2008, 21:52

Lorento napisał(a): A gdzie następuje spalanie?

W komorze spalania.
Lorento napisał(a):Kanał odbytu

W to mozesz mnie pocalowac <dupa>
Lorento napisał(a):Teraz jasne?

Jasne ze nie masz pojecia o czym piszesz.
Lorento napisał(a):Boże!

I nie wzywaj imienia Boga swego na daremnie
Lorento napisał(a):Może się coś stanie, może nie

No takie porady to ja lubie <jelen>
Lorento napisał(a):Strzykawka i węzyk kosztują

Jakis problem z zazywaniem?Poza tym pozdrawiam :| :]
 
Posty: 167
Od: 7 cze 2008, 16:59
Skąd: Ostroleka/Dublin
Auto: Mazda 323F 1.8GT 99r./Rover 45

Postprzez wiking » 6 paź 2008, 14:09

dla świętego spokoju spuściłem...teraz jest poniżej fula
Avatar użytkownika
 
Posty: 44
Od: 27 cze 2008, 15:18
Auto: 323 F BJ 1998r. 1,5

Postprzez waldekw » 16 paź 2008, 14:16

I bardzo dobrze zrobiłeś :)
 
Posty: 7
Od: 5 cze 2007, 19:48
Skąd: WARSZAWA
Auto: MAZDA 6 2,0 CD WAGON

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: wtsz i 4 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki