Żarówki ksenonowe w Mazdach

Postprzez wesoly75 » 25 paź 2008, 08:31

Witam
Po jakims tygodniu od zalozenia ksenonow zauwazylem iz po wlaczeniu ksenonow intensywnosc swiatla najpierw rosnie do pewnego poziomu a po chwili delikatnie przygasaja. Wyglada to tak jakby mogly swiecic mocniej. Nie wiem czy tak bylo od poczatku bo za bardzo bylem podjarany nowym swiatelkiem. Czy wy tez tak macie w swoich ksenonach?
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2008, 21:58
Posty: 207
Skąd: Dublin/Opole
Auto: Mazda 323F BA1.8

Postprzez Pawko_6 » 25 paź 2008, 10:48

Jest dobrze, tak było, jest i powinno być.
Masz link do strony, na której opisany jest cały proces odpalania xenonów. Bardzo to skomplikowane, ale obrazuje, że uruchomienie xenonów, to nie to samo, co włączenie zwykłych świateł.
http://www.hid-service.com/
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2003, 15:25
Posty: 1083 (3/4)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune

Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02

Postprzez wesoly75 » 25 paź 2008, 15:39

Dzieki wielkie czlowiek caly czas czas sie czegos uczy.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2008, 21:58
Posty: 207
Skąd: Dublin/Opole
Auto: Mazda 323F BA1.8

Postprzez Napolitano » 10 gru 2008, 14:10

Ja też mam problem z żarnikami ksenon w mojej M5 – wymieniałem w lipcu na funkiel nówkę w ASO w Czechach i dzisiaj znowu nie świeci...Ciekawe co jest?
Macie jakieś sugestie...
Początkujący
 
Od: 24 lis 2008, 17:24
Posty: 4

Postprzez sarena » 11 gru 2008, 23:19

hej ! Ja kupiłem na allegro niby oryginalne i niby nowe żarniki philipsa, ale tak się im przyglądam i w tej małej bańce ( tam gdzie w czasie pracy jest łuk ) w środku jest juz jakiś nalot ... taki sam nalot mam w używanych już żarnikach tylko w większej ilości.
Moje pytania to:
Czy nowy żarnik ma w bańce nalot na dole ?
Skąd bierze się ten nalot ?

Proszę o odpowiedz bo nie wiem czy odsyłać czy to może tak ma być ...
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 31 paź 2008, 12:13
Posty: 5
Skąd: Pakość / Inowrocław
Auto: Mazda 626 GF 2,0 97r 115KM
Mazda 6

Postprzez Pawko_6 » 12 gru 2008, 08:59

Tak ma być.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2003, 15:25
Posty: 1083 (3/4)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune

Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02

Postprzez diavollo » 20 sty 2009, 09:27

No wlasnie w zwiazku z tym że zaczyna mi sie robić "fioletowy" jedna z jarzeniówek mam pytanie.
1.Czy żarniki nalezy wymieniać parami?
2. Czy żarniki oferowane w internecie Philips (w przedziale cenowym 90 – 150 szt.) to dobry wybór oczywiście do oprawek D2S.
3.Jesli tak to jaką barwę żarników wybrać lub jaka powinna być

Używałem opcji szukaj ale o jasności nic nie znalazłem
Ostatnio edytowano 20 sty 2009, 12:20 przez diavollo, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 8 sty 2009, 20:09
Posty: 11
Skąd: Lodz
Auto: M6 2.0 CiTD 136km 2003r.

Postprzez Lorento » 20 sty 2009, 11:35

diavollo napisał(a):1.Czy żarniki nalezy wymieniać parami?

Yesss

diavollo napisał(a):Czy żarniki oferowane w internecie Philips (w przedziale cenowym 90 – 150 szt.) to dobry wybór oczywiście do oprawek D2S.

Yesss
diavollo napisał(a):3.Jesli tak to jaką jasność wybrać lub jaka powinna być

Xeny o tej samej temp. barwowej mają podobną ilość lumenów
POGROMCA ZENONÓW!
Nie przeginajcie! Gdzie? ....... W Aucie!!!
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2008, 21:21
Posty: 512 (0/1)
Auto: mazda 6 MZR 2,3

Postprzez diavollo » 20 sty 2009, 12:21

Lorento
Xeny o tej samej temp. barwowej mają podobną ilość lumenów


przepraszam chodziło mi oczywiście o barwę
Początkujący
 
Od: 8 sty 2009, 20:09
Posty: 11
Skąd: Lodz
Auto: M6 2.0 CiTD 136km 2003r.

Postprzez Lorento » 20 sty 2009, 13:33

diavollo napisał(a):Lorento
Xeny o tej samej temp. barwowej mają podobną ilość lumenów


przepraszam chodziło mi oczywiście o barwę

4300 K, max 6000 K
POGROMCA ZENONÓW!
Nie przeginajcie! Gdzie? ....... W Aucie!!!
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2008, 21:21
Posty: 512 (0/1)
Auto: mazda 6 MZR 2,3

Postprzez Krisek » 20 sty 2009, 17:41

4300 Max 5000 ...


jezdzilem na 5000 i 6000

6000 za malo swiatla ....
5000 Bylo duzo lepiej
podejrzewam ze 43000 bedzie perfekt ... wlasnie jedna 6000 padla wiec niedlugo moze 4k ...


chyba ze na kolorze zalezy nie na swietle
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez bucz » 30 mar 2009, 13:23

czy na zarnikach ksenonowych powinien w srodu (w bańce palnika) osadzac sie jasno zielony osad ?
pytam bo wydaje mi sie ze zarnik daje juz duzo mniej swiatla i zastanawiam sie czy to aby nie jego koniec...
pojemność silnika (cm^2)
------------------------------------------------- x 200 = IQ posiadacza pojazdu
średnica wydechu (mm) x głośność (dB)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2006, 01:17
Posty: 107 (0/1)
Skąd: Rzeszów
Auto: 626 1.8 16V LPG – 96r.

Postprzez marakus » 30 mar 2009, 18:56

Zielony to kolor związków miedzi, być może efekt odparowywania elektrod, przy krótkich przebiegach albo już swoje wyjeździły...
Kiedyś Mazda 626GE1.8 1994 gaz SEQ24
Teraz Toyota Camry 2,4L 2002r
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2006, 13:20
Posty: 818
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 626GE1.8 1994 gaz SEQ24
Toyota Camry 2002r. 2.4L

Postprzez Paul » 31 mar 2009, 00:19

marakus napisał(a):Zielony to kolor związków miedzi, być może efekt odparowywania elektrod, przy krótkich przebiegach albo już swoje wyjeździły...


Miedzi tam nie ma. Elektrody ze względu na duże temperatury są z wolframu. Ale bankę lampy nie wypełnia się tylko ksenonem. W zależności od barwy światła dodawane są jeszcze brom, argon, pary rtęci. Jedno jest pewne. Kończą się palniki.

PS. Krótkie przebiegi nie mają żadnego znaczenia dla lamp ksenonowych. Prędzej przetwornicy coś się stanie niż samemu palnikowi.
A tak wogóle to bromek rtęci jest koloru jasno żółtego. Jeżeli bańka palnika jest ze szkła sodowego (niebieskawego) to może Ci się wydawać, że nalot jest zielony. ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2009, 01:35
Posty: 30
Skąd: Kraków
Auto: HGW :D

Postprzez sniki666 » 6 maja 2009, 02:50

Witam wszystkich Mazdowiczów:) Mam nastepujacy problem...mianowicie kiedy wlaczam xenony(założone do zwykłych lamp) w radio są zakłócenia.Po kilku minutach słabną lub zanikają całkowicie.Czy ktoś wie jak rozwiązać ten problem?..Bo to troszkę wkurzające jest.Po odpaleniu xenonów muszę właczać CD na kilka minut;P Jeśli jest ktoś mądry w tym temacie to proszę o odpowiedź/podpowiedź:) Pozdrawiam:)
Początkujący
 
Od: 15 sie 2008, 03:08
Posty: 9
Auto: Mazda 6 TS 2.0 2004 5DR

Postprzez Prusiak » 6 maja 2009, 09:03

Kupic ... "lepsze xenony" (chodzi dokladnie o ekranowane przetwornice) :D
Od lat wierny tylko japończykom...
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2008, 01:35
Posty: 113

Postprzez mortek » 6 maja 2009, 19:14

Spalił mi się żarówka xenonowa D2S, czy jest sens zmieniania jednego żarnika, jakiej firmy kupic, może ktoś ma linka ze sprawdzonym sprzedawcą który ma dobry towar po dobrej cenie :] , będę wdzięczny.
Pozdr 2,0 136 KM
Początkujący
 
Od: 7 gru 2008, 11:06
Posty: 5
Auto: mazda 6 D 05' GG/GY 19R2

Postprzez Don Corleone » 6 maja 2009, 20:28

Podpinam pod jeden z niezliczonych tematów o xenonach.
Padre
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2007, 11:14
Posty: 1442
Skąd: Pruszków
Auto: BA KF->NB BP->FE 13B

Postprzez Rafał » 6 maja 2009, 20:58

Don Corleone, właśnie się za to brałem <lol>
Thx ;)
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sie 2006, 07:27
Posty: 1827
Skąd: Sieraków
Auto: JapanMuscleCar

Postprzez Brylec » 19 cze 2011, 21:20

No przepalił się hahaha
latam nisko szuram miską ;)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 7 cze 2010, 18:18
Posty: 26
Auto: MAZDA 3 MPS BL

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 31 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki