Obsługa akumulatora

Postprzez poflek » 10 sty 2009, 17:21

Grzyby napisał(a):Patrząc na to że alternator masz 90A to raczej za dużo.
Ciężko spojrzeć jaka pojemność jest podana w instrukcji obsługi?
Tam jak byk stoi że ma być 64-70Ah.

Jasne, ale:
arti154 napisał(a):Jak wytłumaczyć to, że do mojego auta Mazda przewiduje akumulator Panasonic o symbolu 95D31L i według producenta akumulator o tym symbolu ma pojemność 80Ah a instrukcja przewiduje 64-70Ah ?

Dodam, że w instrukcji serwisowej oraz w EPC są podane dwa modele Panasonica do Diesli:
95D31L – 80Ah
115D31L – 100Ah (zimne klimaty)

I nie chodzi mi o to który lepszy, czy ten za duży czy mały, itd.
Dlaczego Mazda w Workshop Manual podaje 95D31L i 115D31L a w instrukcji obsługi 64-70Ah?
Dla przykładu w katalogu akumulatorów Banner jak byk stoi, że do 6 CiTD i 323/626 DiTD pasuje model 60032 o pojemności ... 100Ah.

W mojej Madzi poprzedni właściciel (Holender) założył 100Ah – też nie czytał instrukcji obsługi?.
A co do niedoładowania to codziennie pokonuje raczej krótkie odcinki (9km) a dwa/trzy razy w miesiącu jakaś trasa i problemów z nim nie ma nawet przy krótkich odcinkach podczas ostatnich mrozów.



EDIT:
Nie dawała mi spokoju ta sprawa i wyszperałem specyfikację zamiennika 95D31L w jakimś sklepie internetowym:

Specification: Model 95D31L/NX120-7LMF
Nominal Voltage 12V
Rated Capacity(20 hour rate) 80Ah
Rated Capacity(5 hour rate) 60Ah
CCA at-18°C 630A


Z tego wniosek jest jeden: w instrukcji obsługi jest podana pojemność 5-godzinna. Czyli pojemność, jaką posiada dany akumulator przy ciągłym wyładowaniu trwającym 5 godzin (analogicznie dla 20h).
Nie wiem która wartość jest w naszym kraju "domyślna", bo nie spotkałem się z wyróżnieniem przy pojemności czy jest to 5h czy 20h. Sprawdziłem polską wersję katalogu Banner'a i tam wyraźnie jest napisane, że wszystkie pojemności są podane w Ah (20h).
Na stronie www.akumulatorybosch.pl jest konfigurator i dla DiTD/CiTD wyrzuca mi Bosch S4 95Ah, 830A więc mogę się domyślać, że jest to też 20h.

Na chwilę obecną to wychodzi na to, że odpowiedni akumulator do DiTD/CiTD to 80Ah – 100Ah. :)
GF RF2A Obrazek
GH LF Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2007, 15:14
Posty: 225 (1/0)
Skąd: Tarnów / Kraków
Auto: GH LF '08
było:
GF RF2A '99
BG B6E '90

Postprzez bodzioklb » 11 sty 2009, 03:45

ja mam juz 3 zime centre plus... miodzio...ani razu nie ladowany, raz tylko latem dolalem w sumie 150ml wody destylowanej do wszystkich cel lacznie... jak teraz bylo -25 stopni pali na dotyk :)
dodam ze to wersja slim 100 Ah, bez problemu sie miesci i pasuje mocowanie... :) alternator tez daje z powodzeniem rade
jak ktoś gdzieś zobaczy moja rudą jedyną w swoim rodzaju 626 GW ATH to niech mi da znać... milo by było wiedzieć jak się ma moja dawna Madzia Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2006, 03:20
Posty: 157 (3/2)
Skąd: KLB
Auto: Volvo V50 T5 AWD

Postprzez siegu » 11 sty 2009, 13:35

martinpl napisał(a):a nie ukrywam ze jak ma sie znajomosci to chetnie po 20 i wecej % rabatu daja

Wystarczy zostać klubowiczem i mieć kartę IC :P i masz go za niecałe 400zł
Moderator
 
Od: 27 sie 2007, 18:08
Posty: 2121 (0/4)
Skąd: Osielsko / Bydgoszcz
Auto: 626 GF FS
Infiniti M37x
Mitsubishi Colt Cz3

Postprzez arti154 » 12 sty 2009, 10:35

I to jest cała tajemnica <jupi> Dzięki poflek
W instrukcji jest podana taka informacja: 12V – 64AH/5HR.
Wygląda na to, że europejczycy podają pojemność dla 20. godzinnego rozładowania a japończycy dla 5. godzinnego i stąd rozbieżności...
Obrazek
Oleje Mazda Dexelia i Honda, części, akcesoria i materiały eksploatacyjne do samochodów osobowych___ sklep@dexelia.pl, tel: 505 949 900, → SKLEP DEXELIA←
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2007, 10:05
Posty: 86
Skąd: Piaseczno
Auto: Mazda 5 2.0B 2007

Postprzez thomass » 13 sty 2009, 19:35

ja kupilem taki jak pisza w ksiazkach.czyli do silnika 2.0 diesel z doladowaniem, ma byc 80Ah.zalozylem tego kolosa autko odpala super.nawet na duzym mrozie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 19:23
Posty: 265
Skąd: Przeclaw
Auto: MAZDA 626 GW DITD KOMBI 98

Postprzez poflek » 13 sty 2009, 21:56

MarekW napisał(a):pojemnosc jaka sugeruje producent autka (w DITD: 64Ah lub 70Ah-kraje skandynawskie)

Ale producent podaje pojemność 5-godzinną.
Jest ona mniejsza od powszechnie przyjętej pojemności 20-godzinnej.

MarekW napisał(a):a nie jaka sugeruje sprzedawca w sklepie (u mnie sugerowal 95Ah)

Miał rację :) Akumulator do naszych diesli (DiTD/CiTD) to 80-100Ah (20h).
GF RF2A Obrazek
GH LF Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2007, 15:14
Posty: 225 (1/0)
Skąd: Tarnów / Kraków
Auto: GH LF '08
było:
GF RF2A '99
BG B6E '90

Postprzez MarekW » 13 sty 2009, 22:25

powiem tak, że skontakowałem się z ASO i też powiedzieli, że 64 lub 74 choć ludzie wkładają 80 i 100 i też jest ok. U mnie 74Ah kręci i nie widzę problemów podczas mrozów więc temat akumulatora jest u mnie zamknięty.:–)
Ciekawe jest to, że wpisując oznaczenie orygialnego akumulatora otrzymuje się parametry jak pamiętam 74Ah. ... a nie 95Ah.
Forumowicz
 
Od: 4 wrz 2006, 09:13
Posty: 340
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ DITD (2002)

Postprzez poflek » 13 sty 2009, 22:32

MarekW napisał(a):że 64 lub 74 choć ludzie wkładają 80 i 100 i też jest ok

Odwrotnie :) 80 lub 100 choć ludzie wkładają 64 i 70 i też jest ok.


MarekW napisał(a):temat akumulatora jest u mnie zamknięty

Tak, ale trzeba uświadomić innych że 64Ah (5h) i 80Ah (20h) to ten sam akumulator (95D31L) :)

MarekW napisał(a):Ciekawe jest to, że wpisując oznaczenie orygialnego akumulatora otrzymuje się parametry jak pamiętam 74Ah. ... a nie 95Ah.

No właśnie, że nie... <czytaj> http://www.panasonic.com.my/web/pid/1787
GF RF2A Obrazek
GH LF Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2007, 15:14
Posty: 225 (1/0)
Skąd: Tarnów / Kraków
Auto: GH LF '08
było:
GF RF2A '99
BG B6E '90

Postprzez MarekW » 13 sty 2009, 22:45

OK, masz rację. Przyznam że nie wiedziałem o (5h) i (20h), i cieszę się że Twoja wiedza dotrze pod strzechy. Dobrze że nie kupiłem 64Ah tylko wybrałem wersję skandynawską 74Ah co jest blisko 80Ah ...uff to dlatego tak dobrze kręci
Forumowicz
 
Od: 4 wrz 2006, 09:13
Posty: 340
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ DITD (2002)

Postprzez poflek » 13 sty 2009, 23:20

MarekW napisał(a):Przyznam że nie wiedziałem o (5h) i (20h)

Ja też :D Trzy dni temu szukałem, czytałem... aż doszedłem do tego.

MarekW napisał(a):...uff to dlatego tak dobrze kręci

Da radę ;)


Wzięte z elektroda.pl:
Przyklad:
Z akumulatora 10Ah nie da sie pobrac 10A przez godzine. Natomiast da sie pobrac 0,5A przez 20h. (co po przeliczeniu daje taka sama wartosc)Tak samo nie pobierzesz 1A przez 10h. Jak bedziesz chcial tak zrobic, to w rzeczyistosci wyjdzie CI ze akumulatora ma pojemnosc ok7-8Ah. Im wiekszy prad pobierasz tym gorzej wychodzi z pomiarem pojemnosci (straty). Jak bedziesz pobieral z niego prad 0,25A to sie okaze ze taki akumulator zamiast jak wychodzi z obliczen, wydawac prad przez 40h, bedzie go oddawal dluzej. I pojemnosc okaze sie wieksza.
Stad aby nie bylo nieporozumien, ustalono ze pojemnosc znamionowa podaje sie dla akku PB zawsze jako prad rozladowania x 20h. Czyli jest to pojemnosc tzw. 20-godzinna.


Dziwi mnie, że Mazda podaje pojemność 5-godzinną :|
Ale dobrze, że to zaznacza:

Obrazek
GF RF2A Obrazek
GH LF Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2007, 15:14
Posty: 225 (1/0)
Skąd: Tarnów / Kraków
Auto: GH LF '08
było:
GF RF2A '99
BG B6E '90

Postprzez rambo1968 » 18 sty 2009, 18:54

Centra to zlom 2 lata gwarancji i 2 lata dziala koles cos tam pisze o wypalonych cyferkach na boschu zgadza sie Varta i Bosch wypalaja na gornym deklu date produkcji jest tam rok miesiac i miejsce gdzie wyprodukowano baterie tylko madralo jest tam 12 cyferek i spobuj to przeczytac zareczam ze jezeli nie pomoga autoryzowani sprzedawcy Boscha nikt nie ma szans zgadnac ktore cyfry podaja date produkcji i w jaki sposob je odczytac
BRUCE LEE
Początkujący
 
Od: 26 gru 2008, 02:07
Posty: 18

Postprzez Tom » 5 lut 2009, 00:05

jestem w trakcie zakupu centry futura 72Ah prad rozruchu 720 A mam nadzieje ze mi sie zmiesci cena atrakcyjna i dlatego ja biore :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2007, 08:51
Posty: 1826

Postprzez didusiek » 11 lut 2009, 03:08

Kiedyś gdzieś widziałem program dotyczący aku i facet bardzo zachwalał samochodowe aku żelowe. Ja do tej pory spotykałem się z małymi aku żelowymi stosowanymi w pojazdach dla dzieci.
Wspomnę, że facet twierdził że te aku odpalą przy każdej minusowej temp. i taki aku powinien wytrzymać przez całą eksploatację samochodu.
Czy ktoś z was spotkał się z takimi aku?
Prezentowane aku były chyba jakiejś amerykańskiej firmy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2008, 21:27
Posty: 321 (0/2)
Skąd: Opolskie (Głogówek)
Auto: 323f bj 1.6 16v DOHC Sportive

Postprzez Waluś » 11 lut 2009, 19:36

Ja wczoraj zakupiłem jakiś słowacki <lol> potrzebowałem na już i wziąłęm co było hehe
Ale godny polecenia może wydawać się aku firmy TAB który zdaje się być słoweński hehe. Wytrzymał 7 lat aż się cela przepaliła i lipa. Ale coś za poludzkie pieniądze na 7 lat to chyba niezły wybór. Ciekawe czy ten który kupiłem wytrzyma chociaż 5 czy padnie jak się gwarancja skończy <lol>
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Noho » 12 lut 2009, 20:19

warta 760 A rozruch 74ah śmiga az miło
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2007, 15:44
Posty: 30 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: Premacy 2.0 diesel 2002 DiTd

Postprzez Szklarz » 18 lut 2009, 11:11

W Łodzi polecam sklep na Franciszkańskiej 71a. Za Centre Future CA770 dałem tam dziś 350zł. Trzeba wcześniej zadzwonić i zamówić (042) 657-19-45.
Szklarz
 

Postprzez gstr » 28 lut 2009, 10:53

Jak na razie kręci pięknie


Ratuj żarówki kokpitu :) Aku ze sklepu mają o 1-1.5V więcej niż powinny mieć, a M6 żarówki kokpitu i przycisków wydają się być na to baaaardzo wrażliwe.

U mnie w sumie 6 żaróweczek w plecy po wymianie aku w ciągu 2 tygodni. Koszt żaróweczek to nie problem, gorzej z robotą. Dodam, że sam skojarzyłem fakty nieco później.

U mnie poleciało oświetlene przycisków od podgrzewania siedzeń wraz z sygnalizacją włączonego (myślałem, że to poważniejsza awaria...), podświetlenie dwóch pokręteł od klimy i podświetlenie przycisku od wyłączania DSC. Wszystko zauważayłem w ciągu 2 tygodni od wymiany, a poleciały pewnie w kilka krótkich dni. Potem już nic, co zostało świeci ładnie.

Nie wiem jak to zrobić, ale przydałoby się go jak najszybciej rozładować do rozsądnego napięcia...

A! U mnie Centra Futura. Znajomy założył Boscha S4 i też kilka żarówk w plecy.
Grzegorz Strzałkowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2004, 11:22
Posty: 206 (0/1)
Skąd: Puławy, rzadziej W-wa
Auto: M6 2.5 GJ / 192
M6 2.0D GG / 136
MX-5 NBFL / 115
...i był M626/Comprex / 75

Postprzez Grzyby » 28 lut 2009, 11:20

gstr napisał(a):Ratuj żarówki kokpitu

przeżyjemy :P
Raz już wymieniałem (ale na 12V) i już 2 poleciały. Tak czy inaczej jak się zrobi ciepło i tak mnie czeka wymiana :)
Wolę nie mieć podświetlenia niż znowu oglądać pełne wychylenia wskazówek hahaha
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez domin1979 » 28 lut 2009, 16:47

Ja po wymianie na Centrę żadnego problemu z żarówkami nie miałem.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez Janusz626 » 2 mar 2009, 14:17

cammus napisał(a):Bosch 74Ah/680A Silver S4

polecam dwie zimy ma za soba a kupowalem go z promocyjnej polki czyli z poprzedniego roku teraz trzeci roczek i nie widze oslabienia, i miesci sie idealnie jak stary Panasonic (co sie okazalo ze byl dobry bo rozrusznik-styki zasniedzialy)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki