Grzyby napisał(a):Patrząc na to że alternator masz 90A to raczej za dużo.
Ciężko spojrzeć jaka pojemność jest podana w instrukcji obsługi?
Tam jak byk stoi że ma być 64-70Ah.
Jasne, ale:
arti154 napisał(a):Jak wytłumaczyć to, że do mojego auta Mazda przewiduje akumulator Panasonic o symbolu 95D31L i według producenta akumulator o tym symbolu ma pojemność 80Ah a instrukcja przewiduje 64-70Ah ?
Dodam, że w instrukcji serwisowej oraz w EPC są podane dwa modele Panasonica do Diesli:
95D31L – 80Ah
115D31L – 100Ah (zimne klimaty)
I nie chodzi mi o to który lepszy, czy ten za duży czy mały, itd.
Dlaczego Mazda w Workshop Manual podaje 95D31L i 115D31L a w instrukcji obsługi 64-70Ah?
Dla przykładu w katalogu akumulatorów Banner jak byk stoi, że do 6 CiTD i 323/626 DiTD pasuje model 60032 o pojemności ... 100Ah.
W mojej Madzi poprzedni właściciel (Holender) założył 100Ah – też nie czytał instrukcji obsługi?.
A co do niedoładowania to codziennie pokonuje raczej krótkie odcinki (9km) a dwa/trzy razy w miesiącu jakaś trasa i problemów z nim nie ma nawet przy krótkich odcinkach podczas ostatnich mrozów.
EDIT:
Nie dawała mi spokoju ta sprawa i wyszperałem specyfikację zamiennika 95D31L w jakimś sklepie internetowym:
Specification: Model 95D31L/NX120-7LMF
Nominal Voltage 12V
Rated Capacity(20 hour rate) 80Ah
Rated Capacity(5 hour rate) 60Ah
CCA at-18°C 630A
Z tego wniosek jest jeden: w instrukcji obsługi jest podana pojemność 5-godzinna. Czyli pojemność, jaką posiada dany akumulator przy ciągłym wyładowaniu trwającym 5 godzin (analogicznie dla 20h).
Nie wiem która wartość jest w naszym kraju "domyślna", bo nie spotkałem się z wyróżnieniem przy pojemności czy jest to 5h czy 20h. Sprawdziłem polską wersję katalogu Banner'a i tam wyraźnie jest napisane, że wszystkie pojemności są podane w Ah (20h).
Na stronie www.akumulatorybosch.pl jest konfigurator i dla DiTD/CiTD wyrzuca mi Bosch S4 95Ah, 830A więc mogę się domyślać, że jest to też 20h.
Na chwilę obecną to wychodzi na to, że odpowiedni akumulator do DiTD/CiTD to 80Ah – 100Ah.