Środki do płukania silnika

Postprzez EndrYou » 18 mar 2009, 16:08

jak ponoć to dobra firma to możesz wlać (o ile nie jeździsz na mineralnym oleju), ja ostatnio wlałem stp i silnikowi nic niejest :) ,jeżeli liczysz ze po zastosowaniu poczujesz jakaś różnice w pracy silnika ( jak można by sadzić po opisie tego Motor flusha na stronie producenta) to zapomnij ...
Kupie lewą dokładke pod zderzak do mx3 1.8 -może byc pęknięta

Sprzedam części mechaniczne ,zawieszenie i elementy nadwozia ciete z mx3 1.8 tanio
Forumowicz
 
Od: 1 paź 2008, 11:40
Posty: 35
Skąd: Szczekociny
Auto: mx-3 1,8 x2 :)

Postprzez Pioteq25 » 18 mar 2009, 19:02

Płukankę robię przy każdej wymianie oleju 5W40. Kupuję płukanki valvoline lub liqui moly.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 18:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez Adaś » 18 mar 2009, 21:20

Używałem tego środka. Zalałem 2 buteleczki, efektów ubocznych brak.

–> eksploatacja ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 15:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Postprzez Suloo » 22 mar 2009, 18:22

to co jest lepiej zalac??STP czy Frote??autko bylo jakis czas jezdzone na mineralu mobila a mam zamiar mu wlac polsyntetyk i chcialbym wyplukac silnik
MX3 – Rest In Pieces 05.03.2012
Podczas deszczu, gdy wiatr wieje
slychac Mazde jak rdzewieje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2009, 23:53
Posty: 841 (4/8)
Skąd: Janikowo
Auto: bylo MX3

Postprzez Krisek » 22 mar 2009, 19:18

nic nie lac ... kupi .. dobry olej .. i niech jego dodatki czyszczace sie zajma I zmieniac regularnie ... te srodki to zwykla nafta ...
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 06:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez EndrYou » 22 mar 2009, 19:45

suloo jak ktos zbezcześcił ten silnik mineralnym olejem to może już tak zostaw,to niewysilona jednostka nie potrzebuje super oleju, jak koniecznie chcesz zalac półsyntetyk to płukanke sobie odpuśc bo jeszcze ci silnik rozszczelni
Kupie lewą dokładke pod zderzak do mx3 1.8 -może byc pęknięta

Sprzedam części mechaniczne ,zawieszenie i elementy nadwozia ciete z mx3 1.8 tanio
Forumowicz
 
Od: 1 paź 2008, 11:40
Posty: 35
Skąd: Szczekociny
Auto: mx-3 1,8 x2 :)

Postprzez Siw-y » 22 mar 2009, 20:11

EndrYou napisał(a):jak koniecznie chcesz zalac półsyntetyk to płukanke sobie odpuśc bo jeszcze ci silnik rozszczelni

Bzdura!

Ja zmieniłem z minerala na półsyntetyk poprzedzając płukanką STP i zużycie oleju się nie zmieniło, dodam, że auto na mineralnym przejechało ok 260 tys km, czyli zawsze
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 12:36
Posty: 9625 (2/41)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez Suloo » 22 mar 2009, 22:21

no widze ze zdania sa podzielone.poczekam,moze ktos jeszcze cos ciekawego napisze :P
MX3 – Rest In Pieces 05.03.2012
Podczas deszczu, gdy wiatr wieje
slychac Mazde jak rdzewieje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2009, 23:53
Posty: 841 (4/8)
Skąd: Janikowo
Auto: bylo MX3

Postprzez Sokool » 23 mar 2009, 00:10

Ja przeszedłem z półsyntetyka na syntetyk przy licznikowych 180000. Najpierw na 5w-50 mobila, a ostatnio na zimę zmieniłem na liqui moly 5w-40, płukając przed obiema zmianami (raz płukanka stp, raz liqui moly). Przy drugim razie fachmen z zakładu wymieniającego olej zobaczył starą kartkę od oleju (mobil 10w-40) i zaczął swoje o rozszczelnieniu, wyciekach i nie wiadomo jeszcze czym. Przejechałem na tych syntetykach trochę ponad 10kkm i nic nie cieknie. Zużycie oleju na podobnym poziomie co półsyntetyka (a teraz trochę bardziej pałuję jak wtedy :P ), przy mrozach znaaacznie lepsze smarowanie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2004, 17:10
Posty: 2737 (1/10)
Skąd: Tychy
Auto: na gaz

Postprzez PLaster » 23 mar 2009, 00:55

to i ja się dopytam
chcę zmienić olej w silniku, a mam przejechane 280kkm i tu pytanie jak wyglądałyby efekty płukanki?
teraz jeżdżę na mineralnym (znaczy się ja zalałem latem mineralny, co było to nie wiem), czy zalaniu syntetykiem takiego silnika coś by się działo niedobrego?
pytam by znać wasze zdanie, a i tak zrobię po swojemu :P
www.czelej.net
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 4 lut 2008, 01:41
Posty: 2350 (22/37)
Skąd: Mark k. Warszawy/Podlasie
Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW

Postprzez moro » 23 mar 2009, 07:00

Sokool napisał(a): na zimę zmieniłem na liqui moly 5w-40,.


Jak masz dostęp, to zalej Meguin megol 5W-40, ten sam olej co Liqui Moly 5W 40 Synthoil High Tech tylko w innej butelce, a o wiele tańszy.

PLaster napisał(a):pytam by znać wasze zdanie, a i tak zrobię po swojemu


A jak zrobisz? ;)
 
Od: 7 kwi 2007, 10:19
Posty: 117
Auto: Mazda6 2.3 Top

Postprzez Siw-y » 23 mar 2009, 20:28

PLaster przeczytaj pińć postófff wyżej :P
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 12:36
Posty: 9625 (2/41)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez PLaster » 26 mar 2009, 07:37

Siw-y napisał(a):PLaster przeczytaj pińć postófff wyżej język

czytałem :P
tylko mój silnik już teraz zjada/gubi więcej oleju :|
co do zjadania, możliwe że pierścienie się zapiekły <lol>
a trochę też i gubi, bo widać :
www.czelej.net
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 4 lut 2008, 01:41
Posty: 2350 (22/37)
Skąd: Mark k. Warszawy/Podlasie
Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW

Postprzez Adaś » 26 mar 2009, 07:43

Użyj środków Forte, sporo serwisów autoryzowanych (m.in Mazda w Warszawie i Jaksa) używa tych środków, nie tylko do płukanek silnika. Za pierwszym razem najlepiej 2 buteleczki zalać i żeby silnik z 30 min pracował na wolnych obrotach, co jakiś czas podnosząc obroty na kilkanaście sekund do 2krpm – wiem to od ojca mojego kumpla, który zajmuje się dystrybucją środków Forte.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 15:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Postprzez lesiux » 21 maja 2009, 09:47

Mam takie pytanko bo robię właśnie remont silnika i chce zmienić olej z minerała na półsyntetyk. Mam zastosować płukankę przed tym?Jeśli tak to jakiej firmy?Z drugiej strony wlać świeży olej i do niego płukankę i spuścić to za pół godziny to trochę drogi biznes.

Kolejne pytanie. Chcąc teraz płukać silnik to mam zalać ponownie minerał+płukankę czy już półsyntetyk z płukanką?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 17:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez brii » 21 maja 2009, 10:20

Możesz wlać płukankę do starego oleju, a jeśli koniecznie chcesz ją wlewać do czystego to kup taniego minerała – silnik będzie chodzil bez obciążenia, więc kiepski olej nic mu nie zrobi.
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 22:46
Posty: 8961 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez lesiux » 21 maja 2009, 12:12

Aktualnie jestem w trakcie remontu więc jestem bez oleju. Nie jestem pewny czy dolewanie płukanki na docieraniu (nowe pierścienie) jest dobrym pomysłem. Czy mogę zalać teraz jakiś tani półsyntetyk, dotrzeć pierścienie (1k km), dolać płukankę i wymienić potem na jakiś lepszy półsyntetyk (Midland)?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 17:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez Globy » 21 maja 2009, 12:26

Polecam STP (czerwoną), żadnych szkód i silnik pracuje bardziej miękko (6 3.0). Następnym razem spróbuję Forte, zastanawiam się tylko, czy w Millenii nie rozpuści uszczelnień sprężarki ;)
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 21:02
Posty: 9888 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez brii » 21 maja 2009, 15:28

Jak silnik jest właśnie remontowany to oczyść go dobrze i nie używaj później płukanki – nie ma sensu :)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 22:46
Posty: 8961 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Falco » 17 kwi 2010, 14:50

A ja się podłącze pod temat i zadam takie głupie pytanie ! Jak sie robi tą płukake, czym i jak długo mogę prosic o dokładny opis jak ją sie robi z góry dziękuje
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 8 wrz 2008, 16:04
Posty: 14
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BA 1.5 16V z 1994r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki