Środki do płukania silnika

Postprzez Small_Boy » 26 mar 2008, 20:26

A te środki mozna stosować w turbo dislach? nie zaszkodzi im to? a dokładnie chodzi mi o silnik z ojca auta ma forda mondeo 99r 1.8TD może sa jakies specjalne do disli? poleciłem ojcu by zrobił płukanke ale wolę sie upewnić żeby później na mnie nie było, że mu silnik skopałem :]
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2007, 00:55
Posty: 123
Skąd: Opole
Auto: MX-3 1.6 16V 96r. + LPG

Postprzez Widelec » 26 mar 2008, 21:36

davnes napisał(a):większość używa środka STP

ze względu na dostępność... nie widziałem innych powszechnie dostępnych...
zrobiłem sobie przy wymianie oleju płukanie, wyleciał czarny oczywiście do granic możliwości. wlałem świeży. przejechałem trochę km, znowu zrobiłem płukanie i zlałem – ponownie czarny :–/ zrobię kolejne 1500 czy 2000km i znowu zrobię płukanie – pewnie znowu wyleci czarny...
zastanawia mnie natomiast inna rzecz – ten środek (STP) pachnie jak zwykła nafta...
Ostatnio edytowano 2 mar 2009, 00:11 przez Widelec, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2007, 23:13
Posty: 560
Skąd: Gdańsk

Postprzez Sokool » 26 mar 2008, 22:04

Widelec napisał(a):ten środek (STP) pachnie jak zwykła nafta...

Bo zawiera naftę. Na zagranicznych forach czytałem że niektórzy zamiast płukanek dolewają właśnie nafty. Jeszcze inni dolewają oleju przekładniowego.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2004, 18:10
Posty: 2737 (1/10)
Skąd: Tychy
Auto: na gaz

Postprzez Widelec » 26 mar 2008, 23:17

Sokool napisał(a):Bo zawiera naftę.

fajnie, tylko że on pachnie jakby zawierał.... tylko naftę :]

Sokool napisał(a):Na zagranicznych forach czytałem że niektórzy zamiast płukanek dolewają właśnie nafty

na pewno dużo tańsze.... tylko czy bezpieczne dla silnika? i jak to wówczas przełożyć na czas pracy takiej mieszanki, gdyby dolać podobnie jak STP pół litra tej nafty?

Sokool napisał(a):Jeszcze inni dolewają oleju przekładniowego.

a tego już nie rozumiem... zdaje się gęsty on jak cholera, więc jaki to ma cel?
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2007, 23:13
Posty: 560
Skąd: Gdańsk

Postprzez Sokool » 26 mar 2008, 23:32

Widelec napisał(a):fajnie, tylko że on pachnie jakby zawierał.... tylko naftę

Kto to tam wie. W sumie żaden skład nie jest podany. Może to po prostu nafta w ładnym opakowaniu...

Widelec napisał(a):a tego już nie rozumiem... zdaje się gęsty on jak cholera, więc jaki to ma cel?

Chodzi dokładnie o olej do automatów – ATF. Niby ma dużo detergentów i silne własności myjące.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2004, 18:10
Posty: 2737 (1/10)
Skąd: Tychy
Auto: na gaz

Postprzez Siw-y » 27 mar 2008, 01:41

Sokool napisał(a):Jeszcze inni dolewają oleju przekładniowego.

np. bimb ;)
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/41)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez Sokool » 27 mar 2008, 11:53

np. bimb

I może by mu to nawet coś wyczyściło gdyby nie to że zalał przepracowany z jakiegoś uwalonego opakowania hahaha ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2004, 18:10
Posty: 2737 (1/10)
Skąd: Tychy
Auto: na gaz

Postprzez Sokool » 19 kwi 2008, 17:28

Trochę ponad dwa tygodnie temu przeszedłem z półsyntetyka na syntetyk przy okazji płukając stp i... padł mi katalizator <lol> ;)
Po 800 km wszystko jest w jak najlepszym porządku. Silnik lepiej wkręca się na obroty (chociaż to może być wynikiem wymiany filtra paliwa bądź placebo :P ), kontrolka ciśnienia oleju gaśnie od strzału (przy półsyntetyku na zimnym silniku zdarzało się jej świecić koło sekundy :P).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2004, 18:10
Posty: 2737 (1/10)
Skąd: Tychy
Auto: na gaz

Postprzez priester » 20 kwi 2008, 15:57

1. Jeżeli olej jest zalany na max, a płyn do płukania ma 400ml – to trzeba spuścić trochę oleju przed zalaniem płynu ??

2. Czy po płukance silnika wskazane jest przedmuchanie go powietrzem w celu wypchnięcia wszystkiego z miski olejowej ??
Zakładam, że troszkę syfu powstałego w wyniku płukania zostanie w misce olejowej. Nie mam czym tego wydmuchać. Zastanawiam się, czy w tej sytuacji robić płukankę :|
sprzedam filtr paliwa znajdujacy się w zbirniku do BJ 1.3 16V
Avatar użytkownika
 
Od: 30 mar 2008, 10:43
Posty: 41
Skąd: Pasłęk
Auto: 323 (BJ) 1,3 16V 1998r.
PREMaCY 1,8 +lpg 2002r.

Postprzez Siw-y » 20 kwi 2008, 16:01

ad.1 nic się nie stanie jak 15-20 min silnik będzie miał te pół litra "oleju" więcej

ad.2 po to się robi płukankę aby ten cały syf się rozpuścił i został spuszczony razem z olejem, więc nie trzeba płukać po płukance...i tak będzie czyściej niż bez płukanki
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/41)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez Adaś » 20 kwi 2008, 16:13

kurde tak czytam i czytam i chyba zrobię sobię tą płukankę przy najbliższej wymianie oleju :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 16:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Postprzez Siw-y » 20 kwi 2008, 16:16

ja zrobiłem wczoraj przeszedłem na półsyntetyk przejechałem 50 km i dzisiaj obyło się bez dymka :D
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/41)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez Grzyby » 21 kwi 2008, 12:56

co wy wiecie o płukankach <lol>
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez ravo » 21 kwi 2008, 13:45

Siw-y napisał(a):i dzisiaj obyło się bez dymka

a co wczesniej byl, ze teraz ma byc :P ?
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 13:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez Siw-y » 21 kwi 2008, 13:48

ravo napisał(a):a co wczesniej byl

nie było, ale nigdy nie wiadomo co wypłukało <lol>
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/41)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez Sokool » 21 kwi 2008, 17:29

co wy wiecie o płukankach

Ja już trochę przetestowałem. Ta najlepsza: KLIK <lol> ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2004, 18:10
Posty: 2737 (1/10)
Skąd: Tychy
Auto: na gaz

Postprzez Widelec » 21 kwi 2008, 20:34

Sokool napisał(a):
co wy wiecie o płukankach

Ja już trochę przetestowałem. Ta najlepsza: KLIK <lol> ;)

ja tam używam płukanki PD* :]













* Pearl Drops <lol>
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2007, 23:13
Posty: 560
Skąd: Gdańsk

Postprzez Bimbak » 21 kwi 2008, 21:23

Płukałem drugi raz, w trakcie płukania nic nie kopcił za to po zdarzyło mu się ale dopiero 2 razy (płukałem 3 tygodnie temu). Ale dymki były konkret tak 10 sec smrodu palonego oleju a za mną chmura jak za starym kredensem.

Także nie polecam jednak tuningu za pomocą przepracowanego oleju przekładniowego :P
Pozdrawiam, Tomek

Drinking wine and killing time
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 17 maja 2005, 20:55
Posty: 3093 (23/152)
Skąd: Śrem
Auto: ponton i dziadkowóz, Moto: lyter

Postprzez Widelec » 22 kwi 2008, 08:04

i dalej mam zagwostkę.... powinien puścić w którymś momencie w którymś płukaniu tego bąka czy nie? :] bo 2 razy już robiłem, nawet dłużej niż wg etykiety, i jakoś ani bąka, ani dymu...
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2007, 23:13
Posty: 560
Skąd: Gdańsk

Postprzez Grzyby » 22 kwi 2008, 08:41

Widelec napisał(a):powinien puścić w którymś momencie w którymś płukaniu tego bąka czy nie?

zależy ile syfu w środku – jak nie za wiele to nie powinien
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki