Środki do płukania silnika
Ti ja sie dopnę do tematu.
Będę miał wymieniane panewki (+pewnie szlifowany wał). Czy można po tej operacji wlać stp aby przeczyściło silnik?
Czy lepiej poczekać aż się wszytko "dotrze" i przy kolejnej wymianie "przepłukać"?
Autko – Mazda 6 diesel '04 153tyś.km
Będę miał wymieniane panewki (+pewnie szlifowany wał). Czy można po tej operacji wlać stp aby przeczyściło silnik?
Czy lepiej poczekać aż się wszytko "dotrze" i przy kolejnej wymianie "przepłukać"?
Autko – Mazda 6 diesel '04 153tyś.km
http://www.grandpixel.pl My WebSite :)
Jak będziesz miał rozebrany silnik to zobaczysz, czy wymaga on czyszczenia czy nie....
......a jak już się zdecydujesz to lepiej poczekaj z ewentualną płukanką aż się wszystko dotrze....
......a jak już się zdecydujesz to lepiej poczekaj z ewentualną płukanką aż się wszystko dotrze....
My ride's: Renault Espace 2.0 DCI 06' 175KM
Moja M6 --- SOLD
Moja M6 --- SOLD
thx za odp.
Jutro albo pojutrze panewki będą wyciągane... zobaczymy czy będę mój portfel skurczy się BARDZO czy tylko troszkę
Jutro albo pojutrze panewki będą wyciągane... zobaczymy czy będę mój portfel skurczy się BARDZO czy tylko troszkę
http://www.grandpixel.pl My WebSite :)
Zadam pytanie także na tym forum.
Po wnikliwym czytaniu tego forum zdecydowałem się wymienić olej na pełen syntetyk, padło akurat Midland 5W40.
Mam tylko pytanie, czy:
1. Robić zmianę dotychczasowego oleju 15W40 (na którym przejechałem jakieś 1000km bez żadnych ubytków) razem z płukanką silnika?
2. Bezpieczniej będzie wymienić tylko olej i czekać na jego efekty ?
3. Jeśli robić płukankę to jaką do tego zabiegu polecacie.
Na koniec dodam, że za ok 2 tygodnie czeka mnie wyjazd do Francji, czyli ok 3000 km jazdy i w związku z tym rodzi się też pytanie, czy tą wymianę zrobić teraz, czy może lepiej po powrocie z podróży??
Fiodor: Mam pytanie odnośnie oleju do silnika.
Właśnie sprowadziłem auto z Niemiec i zrobiłem przegląd, czyli olej, rozrząd itd. Mechanik, który niby specjalizuje się w japońcach wlał mi olej 15w40 chyba Texaco. Czytam tu na forum, że to nie jest zbyt dobry pomysł i może czymś grozić w silniku. Proszę o jakieś dokładniejsze informacje w tym temacie.
Auto ma przebieg na liczniki 98000 km z hakiem, tylko nie wiadomo czy to prawda. Nie ma potwierdzenia w papierach, nam moje oko to trochę cofnęli go pewnie. Dałbym mu 150 000, max 180 000 km przebiegu.
Pytanie brzmi przejechać na tym oleju do następnej wymiany czyli ok 10 000km, czy wymieniać już teraz na półsyntetyk lub syntetyk?
Niestety nie mam możliwości sprawdzenia, na jakim oleju auto jeździło wcześniej.
Po wnikliwym czytaniu tego forum zdecydowałem się wymienić olej na pełen syntetyk, padło akurat Midland 5W40.
Mam tylko pytanie, czy:
1. Robić zmianę dotychczasowego oleju 15W40 (na którym przejechałem jakieś 1000km bez żadnych ubytków) razem z płukanką silnika?
2. Bezpieczniej będzie wymienić tylko olej i czekać na jego efekty ?
3. Jeśli robić płukankę to jaką do tego zabiegu polecacie.
Na koniec dodam, że za ok 2 tygodnie czeka mnie wyjazd do Francji, czyli ok 3000 km jazdy i w związku z tym rodzi się też pytanie, czy tą wymianę zrobić teraz, czy może lepiej po powrocie z podróży??
- Od: 23 sie 2010, 23:30
- Posty: 411
- Skąd: Luboń
- Auto: szkoda tej Mazdy.. wyżej
MAZDA 323F 1.5-16V (99r)
Fiodor napisał(a):Ok robię to płukanie teraz.
Napiszcie mi jeszcze, czy po tym zabiegu muszę też wymienić filtr, czy nie trzeba?
Jak silnik jest brudny, to filtr się skończy nawet po 2 minutach.
Są tacy, którzy dla bezpieczeństwa najpierw dodają trochę płukanki do starego oleju (w przypadku Liqui Moly na 2 minuty pracy na jałowym), potem zalewają nowy tani olej z nowym filtrem, dodają pozostałą część środka i czyszczenie trwa od 5-8 minut.
Potem zalewają właściwy olej ... oczywiście ze zmianą filtra
Chwila, chwila. Z tego co wiem to płukankę należy wlać do tego oleju który jest w silniku. Silnik ma pracować na biegu jałowym ok 15 min (zależnie jaki środek). Potem zlać olej z płukanką, wlać świeży olej no i dać nowy filter.
Pankuba pisze o innym schemacie. Wydaje mi się on w zastosowaniu trochę drogi.
Jak to w końcu jest. Napiszcie jak wy stosowaliście płukankę u siebie w autach.
Pankuba pisze o innym schemacie. Wydaje mi się on w zastosowaniu trochę drogi.
Jak to w końcu jest. Napiszcie jak wy stosowaliście płukankę u siebie w autach.
- Od: 23 sie 2010, 23:30
- Posty: 411
- Skąd: Luboń
- Auto: szkoda tej Mazdy.. wyżej
MAZDA 323F 1.5-16V (99r)
Fiodor napisał(a):Chwila, chwila. Z tego co wiem to płukankę należy wlać do tego oleju który jest w silniku. Silnik ma pracować na biegu jałowym ok 15 min (zależnie jaki środek). Potem zlać olej z płukanką, wlać świeży olej no i dać nowy filter.
Pankuba pisze o innym schemacie. Wydaje mi się on w zastosowaniu trochę drogi.
Jak to w końcu jest.
Liqui Moly nie różni się w kwestii stosowania od innych płukanek. To co, napisałem, to postępowanie niestandardowe, o którym pisano na pewnym forum niemieckim. Dla mnie taka impreza raczej za droga, no i niezbyt eko. Podobno się sprawdza jako procedura minimalizująca ryzyko zablokowania kanałów olejowych. Jak widać, nie wszyscy uznają płukanki za środek całkowicie pewny.
BTW: Na niemieckiej stronie Liqui Moly jest info, iż w przypadku użycia ich środka stałe cząstki brudu wypłukiwane z silnika nie osiądą ponownie podczas spuszczania oleju. Potem jest jeszcze jedna ciekawa wzmianka: "Informacja ta opiera się na dokładnych analizach i można ją uznać za sprawdzoną, jakkolwiek stanowi ona jedynie niewiążącą poradę".
Panowie jestem w trakcie remontu silnika, poszla glowica, woda ciekla wprost do cylindra, po zdjeciu wszystkiego okazalo sie z olej przypomina cos bardzo dziwnego jakis rzadki bardzo, znachor mowil zeby przeplukac silnik, zeby go oczyscic z tego syfu, i teraz pytanie bo wymieniam rowniez pierscienie, jak taka plukanka moze miec wplyw na nowe uszczelki, uszczelniacze i pierscienie? Jak jej uzyc? Pozdrawiam
- Od: 4 paź 2009, 19:49
- Posty: 24
- Auto: Mazda 626 GD/FE 2.0 12V '89 B+LPG
Witam, niedługo będę zmieniał olej i legendarny zaworek, więc miska będzie ściągnięta. Pomyślałem sobie że to dobra okazja aby zrobić płukankę tylko trochę się cykam , bo mazda przed moją erą (tzn. 3 lata za miesiąc) jeździła na mineralnym, teraz jeździ na 10w40 obecnie lotosu i ma nalatane prawie 300 tysi.
Jaką polecacie nieagresywną płukankę ? Upatrzyłem sobie Liqui Moly Engine Flush. To dobry wybór ?
Jaką polecacie nieagresywną płukankę ? Upatrzyłem sobie Liqui Moly Engine Flush. To dobry wybór ?
- Od: 7 lip 2010, 13:13
- Posty: 165
- Skąd: Kędzierzyn Koźle
- Auto: 626 GE 1.8 105 KM 94r. + LPG II gen.
miałem styczność z tym olejem-koniecznie wymień go na jakiś inny, najlepiej dedykowany do Twojego silnika.luk-kk napisał(a):teraz jeździ na 10w40 obecnie lotosu
Takluk-kk napisał(a):Jaką polecacie nieagresywną płukankę ? Upatrzyłem sobie Liqui Moly Engine Flush. To dobry wybór ?
- Od: 5 paź 2012, 21:29
- Posty: 392
- Skąd: Ostrów Lubelski
- Auto: Mazda 323F BA
1,5 B+G 1997r
Lepiej użyj płukanki która nie ma w składzie rozpuszczalników .
Polecam to http://amsoil.waw.pl/22-amsoil-engine-a ... flush.html
Pozdrawiam
Polecam to http://amsoil.waw.pl/22-amsoil-engine-a ... flush.html
Pozdrawiam
-
Grucha
miałem styczność z tym olejem-koniecznie wymień go na jakiś inny, najlepiej dedykowany do Twojego silnika.rider143 napisał(a):
Kupiłem go bo była fajna promocja ale też nie podoba mi się zbytnio, popychacze grają głośniej niż na motulu który miałem poprzednio. Teraz zaleje Elf Competition Sti 10w40.
Grucha napisał(a):Lepiej użyj płukanki która nie ma w składzie rozpuszczalników .
Polecam to http://amsoil.waw.pl/22-amsoil-engine-a ... flush.html
Pozdrawiam
Przekonałeś mnie Grucha spróbuje tej od Amsoila .
- Od: 7 lip 2010, 13:13
- Posty: 165
- Skąd: Kędzierzyn Koźle
- Auto: 626 GE 1.8 105 KM 94r. + LPG II gen.
luk-kk napisał(a):Przekonałeś mnie Grucha spróbuje tej od Amsoila .
ja korzystam z tego i też jestem zadowolony http://www.zmienolej.pl/oferta/dodatki/ ... ika-detail
Paweł
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki