Środki do płukania silnika

Postprzez Siw-y » 22 kwi 2008, 08:53

u mnie bączura nie puściło a powiem szczerze że czekałem na to :P
auto praktycznie od nowości jeździło na mineralnym (kapkę ponad 280 kkm)
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/41)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez priester » 22 kwi 2008, 11:50

Zrobiłem płukankę. Po zalaniu płynu miałem wrażenie, że silnik nierówno pracuje. Wydaje mi się, że to efekt czyszczenia.
Najważniejsze, ze silnik nadal działa i cichutko pracuje :D
sprzedam filtr paliwa znajdujacy się w zbirniku do BJ 1.3 16V
Avatar użytkownika
 
Od: 30 mar 2008, 10:43
Posty: 41
Skąd: Pasłęk
Auto: 323 (BJ) 1,3 16V 1998r.
PREMaCY 1,8 +lpg 2002r.

Postprzez Grzyby » 22 kwi 2008, 12:13

priester napisał(a):Zrobiłem płukankę. Po zalaniu płynu miałem wrażenie

??
Jaką tą płukankę robiłeś?
Silnika czy wtrysków?
Dolewałeś ją do oleju przed wymianą?
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez mixR » 16 wrz 2008, 21:49

Czytam o tych płukankach i sam już nie wiem czy się zdecydować,
mój silniczek Z5 wciąga ok 0.4l/1000km 10W40
olej po wymianie szybko robił się czarny
czytałem troche o zapiekających się pierścieniach olejowych na skutek powstania nagaru
i zastanawiam się czy taka płukanka może cokolwiek w tej sprawie pomóc
czy po takim zabiegu może zmniejszyć się zużycie oleju
czy może być wręcz odwrotnie ??
przebieg 200.000
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2008, 15:51
Posty: 243
Skąd: Siedlce
Auto: Golf IV 2.3 V5

Postprzez Grzyby » 16 wrz 2008, 23:20

mixR napisał(a):olej po wymianie szybko robił się czarny

bo masz kupę syfu w silniku

mixR napisał(a):czytałem troche o zapiekających się pierścieniach olejowych na skutek powstania nagaru
i zastanawiam się czy taka płukanka może cokolwiek w tej sprawie pomóc

wypłukuje nagar i daje szansę że pierścienie "puszczą"

mixR napisał(a):przebieg 200.000

ja robiłem płukanki przy 240kkm i jak najbardziej polecam.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Krisek » 16 wrz 2008, 23:48

Moim skromnym zdaniem plukanie nie jest zlotym srodkiem moze pomuc moze za szkodzic...

Jezeli w silniku jest sludge .. takie szybkie wyplukanie moze po zapychac kanaly i zabic silnik ....

ARX ... srodek jedyny srodek ktory ma sensowne dzialanie i jest potwierdzone 1000 opini .. na roznych autach .. ma podany pelny sklad ... i kontakt z producentem jest doskonaly ...

ja bym sie zastanawial jaki syntetyk lejecie bo ze pisz na butelce syntetyczny to nie znaczy ze jest ... w 80% przypadkach nie jest ani PAO ani Ester olej ...
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez Grzyby » 16 wrz 2008, 23:56

Krisek napisał(a):Moim skromnym zdaniem plukanie nie jest zlotym srodkiem moze pomuc moze za szkodzic...

robiłeś kiedykolwiek płukankę?
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Krisek » 17 wrz 2008, 03:21

Grzyby napisał(a):
Krisek napisał(a):Moim skromnym zdaniem plukanie nie jest zlotym srodkiem moze pomuc moze za szkodzic...

robiłeś kiedykolwiek płukankę?


tak, ale mialem podstawy do tego

i nigdy nie uzyl bym srodka jak STP ktory ma nafte jako glowny skladnik !


to jedyny produkt jaki uzywam .. Auto RX

": No! The inexpensive solvent flushes that you find in the auto parts store use powerful solvents that can be destructive to your engine and seals. These products are ?shock solvents?; they can only be kept in the engine a short time and have a tendency to break off large chunks of sludge that can get trapped in the engine’s oil passages. Clogged oil passages can cause engine failure. Oil is also negatively affected by the introduction of a solvent; it changes the chemistry of the oil, whereas Auto-Rx® does not. Auto-Rx® works slowly, methodically and efficiently and will take 1,500 or so miles to do its job. Engine deposits are formed layer by layer; they should be removed layer by layer. Auto-Rx® does exactly that."

to co pisze producent kazdy powie swoj chwali swoje ...
ale w tym przypadku caly BITOG trybolodzy i inni ludzie z branzy stoja murem za Auto RX ... tak STP itd jest dostepne tu tez ..


a do tych co pytali czy mozna sama nafta tak mozna .. jak ktos bedzie chcial opisze dokladny sposob ale nigdy bym tego nie zrobil ...

Jak ktos chce moge mu wyslac auto rx..
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez Grzyby » 17 wrz 2008, 09:58

Krisek napisał(a):nigdy nie uzyl bym srodka jak STP ktory ma nafte jako glowny skladnik !

bo?

Krisek napisał(a):tak, ale mialem podstawy do tego

może trochę więcej na temat?

Krisek napisał(a):BITOG trybolodzy i inni ludzie z branzy stoja murem za Auto RX

No popatrz Pan, takie cudo a tylko dla mądrych amerykanów jest dostępne?
Aha – nie wiem co to BITOG trybolodzy ....
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Krisek » 17 wrz 2008, 14:32

Grzyby napisał(a):
Krisek napisał(a):nigdy nie uzyl bym srodka jak STP ktory ma nafte jako glowny skladnik !

bo?

Krisek napisał(a):tak, ale mialem podstawy do tego

może trochę więcej na temat?

Krisek napisał(a):BITOG trybolodzy i inni ludzie z branzy stoja murem za Auto RX

No popatrz Pan, takie cudo a tylko dla mądrych amerykanów jest dostępne?
Aha – nie wiem co to BITOG trybolodzy ....


"bo" nafte sie stosowalo 100 lat temu .... tak samo jak sie stosowalo oleje grupy 1 technologia sie ruszyla ...

Bobistheoilguy.... –

Trybologia jest nauką o tarciu i procesach towarzyszących tarciu

Madrych nie Madrych – wiedza ze oleju nie sprawdza sie na oko po kolorze czy dotykiem
tylko sle do analizy ... odruzniaja grupy oleju wiedza ze syntetyczny to wcale nie musi byc PAO czy ESTER tylko moze byc zwykla grupa 3 mocno procesowana co ma miejsce w wiekszosci Polski syntetykow ... tylko wniemczech prawo nakazuje ze Syntetyk to musi byc Ester albo PAO

i to oczywiscie nie wszyscy .. duzo dalej niewidzi roznicy ....
i rowniez uzywa produktow na bazie nafty ...
dlatego sa miejsca jak BITOG .. gdzie sa chemica niektorzy nawet EX ktorzy pracowali dla firm jak Penzoill ..

ale ja sie nie bende udzielal jak wiesz lepiej ...

nafta – to bardzo czysty diesel ...
i jak mowielm

zapchane kanaly – zniszczone panewki ... proces czyszczenia powinien byc bardzo powolny ..

http://www.valvoline.pl/EngineFlush_index.html

tylko ze nastepny 5 minutowy srodek ...
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez Grzyby » 17 wrz 2008, 14:42

Grzyby napisał(a):Krisek napisał:
tak, ale mialem podstawy do tego

może trochę więcej na temat?

Możesz też rozwinąć to?

W sumie nie napisałeś nic konkretnego co daje (poza ulotką) ten produkt. Co się zmienia i na jak długo?
A to było dosyć istotne.
Co do "5 minutowych" środków – stosowałem STP często i nie zauważyłem żadnych skutków ubocznych. Za to zmiany w czystości zlewanego oleju dało się zauważyć. "Lżejszą" pracę silnika również.

Krisek napisał(a):ale ja sie nie bende udzielal jak wiesz lepiej ...

nie wiem lepiej ale podajesz skróty i nazwy których nie znam – więc prosiłem o rozwinięcie tego co napisałeś. Chyba logiczne?
Piszesz też o środku którego w PL nie ma więc co dziwnego w tym że drążę temat żeby się czegoś dowiedzieć?
Ile toto kosztuje, jakie są zalecenia stosowania itp.?
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Krisek » 17 wrz 2008, 15:00

Grzyby napisał(a):
Grzyby napisał(a):Krisek napisał:
tak, ale mialem podstawy do tego

może trochę więcej na temat?

Możesz też rozwinąć to?

W sumie nie napisałeś nic konkretnego co daje (poza ulotką) ten produkt. Co się zmienia i na jak długo?
A to było dosyć istotne.
Co do "5 minutowych" środków – stosowałem STP często i nie zauważyłem żadnych skutków ubocznych. Za to zmiany w czystości zlewanego oleju dało się zauważyć. "Lżejszą" pracę silnika również.

Krisek napisał(a):ale ja sie nie bende udzielal jak wiesz lepiej ...

nie wiem lepiej ale podajesz skróty i nazwy których nie znam – więc prosiłem o rozwinięcie tego co napisałeś. Chyba logiczne?
Piszesz też o środku którego w PL nie ma więc co dziwnego w tym że drążę temat żeby się czegoś dowiedzieć?
Ile toto kosztuje, jakie są zalecenia stosowania itp.?


auto rx jako auto rx niema.... ale napewno cos podobnego po skladnikach by sie znalazlo bo tam nic tajemniczego chyba nie uzywaja chemikiem nie jestem ...

bo miales wszystkie swoje silniki zadbane – albo miales duzo szczescia ja nie mowie ze nafta jest be fe nie uzywac.... ale moze byc niebezpieczna szczegulnie dla aut ktore mialy problemy z olejem ... tzw "sludge" olej sie robi jak galareta ... 2 powody zle skonstruowany silnik ... albo ktos zapominal o zmianach oleju !

ja nie podwarzam twojego zdania ... pod zadnym pozorem ... jaki skutecznosci STP.

podstawy byly takie .... ze silnik mial "sludge" byl to VW

ja sie nie uwazam za experta zadnego ... wlasciwie to troszke wiem z doswiedczenia troszke wyczytane

jak bym musial to bym zrobil plukanie nafta

nafta + swiezy olej
spuscil to
nalal znowu swiezy olej dal bym mu pochodzic
spuscil ponownie
i nalal syntetyka dobrego ...

i niech syntetyk powoli sobie usuwa ...
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez Krisek » 17 wrz 2008, 15:01

http://www.youtube.com/watch?v=kqvhRi7-iMA

ciekawy filmik ..

olej 1 testowany wyglada na M1 ?

http://www.motorsportincslc.com/shop/im ... 200W30.JPG

oops chcialem usunac bo sie wyslalo jako nowy

no i zapomnialem ze plukanka silnika dobrym srodkiem moze pomuc jesli silnik bierze olej ...
niewiem jak STP ma sie do tego ... czy czysci uszczelki ... RX jest bardzo skuteczny z tego co czytalem
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez loki7878 » 25 paź 2008, 00:05

Witam!

A ja mam pytanie. NIedawno kupilem Mazde 6 2.0 Diesel w UK. Przebieg 160 kkm, 3 lata. Zamierzam wlasnie zmienic olej. Auto bylo serwisowane wg ksiazki. Czy moge zastosowac plukanke do silnika (FORTE Motor Flush: http://www.forteuk.co.uk/Advanced_formula.htm) jesli poziom oleju jest bardzo niski (minimum) i olej jest mocno zuzyty? A jesli tak to czy zastosowac taka sama ilosc plukanki (2 x 400ml)

Czy moze lepiej tylko zmienic olej i zrobic plukanie za jakis czas?
Pozdr.
LOKI
Początkujący
 
Od: 15 sie 2008, 15:57
Posty: 18
Skąd: PL-Warszawa/UK-Tunbridge Wells
Auto: MAZDA 6 2.0 benzynka 2007

Postprzez loki7878 » 26 paź 2008, 10:08

Juz sobie poradzilem. Dolalem 1 litr oleju i 1 butelke 400 ml FORTE Motor Flush. Samochod chodzil 35 min. Zlalem czarna jak smola breje, zmnienilem filtr i zalalem nowy olej, oryginalna DEXELIE. Przy okazji zmienilem filtr powietrza. I jest git!! :D

A tak btw, jak ktos potrzebuje namiary gdzie kupic w UK oryginalne Mazdowskie rzeczy takie jak olej, filtry etc. oraz specyfiki FORTE, sluze informacja.
Pozdr.
LOKI
Początkujący
 
Od: 15 sie 2008, 15:57
Posty: 18
Skąd: PL-Warszawa/UK-Tunbridge Wells
Auto: MAZDA 6 2.0 benzynka 2007

Postprzez Adaś » 28 paź 2008, 01:02

Ja też tym razem użyłem Forte Motor Flush, z tym że przy pierwszej płukance powinno się wlać 2 butelki 400ml i tak tez zrobiłem :) Silnik pracował 40min, przy czym co 10min wprowadzałem go na 2500 obrotów na kilkanaście sekund, tak jak mi radził ojciec kolegi, który handluje środkami Forte.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 16:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Postprzez loki7878 » 28 paź 2008, 16:43

Mnie tutaj w UK gosciu z warsztatu powiedzial, ze jesli auto bylo regularnie serwisowane to 1 butelka wystarczy i tak chyba tez jest napisane na opakowaniu. Z kolei na polskiej stronie FORTE czytalem o 2 butelkach... No nie wiem.

Ten mechanik mowil tez zeby absolutnie nie gazowac silnika :)
Nie zebym opiewal autorytet angielskich mechanikow hahaha bo od tego jestem baaardzo daleki!
Pozdr.
LOKI
Początkujący
 
Od: 15 sie 2008, 15:57
Posty: 18
Skąd: PL-Warszawa/UK-Tunbridge Wells
Auto: MAZDA 6 2.0 benzynka 2007

Postprzez gorpaw » 18 mar 2009, 11:52

Witam
Czy ktoś używał FORTE MOTOR FLUSH. Jakie były efekty ??
gorpaw
 

Postprzez luki88 » 18 mar 2009, 15:12

nie lej tego do samochodu – szkoda silnika
Sprzedam
Zaślepki halogenów i podłogę bagażnika
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2008, 11:39
Posty: 503
Skąd: Kutno
Auto: Mazda 323F BA '96 1,5 STAG

Postprzez bzzyczek » 18 mar 2009, 15:50

gorpaw napisał(a):Czy ktoś używał FORTE MOTOR FLUSH. Jakie były efekty


Czy to jest środek typu "płukanka" który dodaje sie do oleju przed wymianą? Forte podobno dobra firma ale tej nie stosowałem. Sam używam płykanki ale innej firmy przy wymianie oleju, silnikowi nic nie jest.
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2008, 21:26
Posty: 332 (0/1)
Skąd: oklice Radomska
Auto: A4 B5 1.8T kox 200HP/ Dwie Mazdy były :(

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki