Piszczenie hamulcow – czym moze byc spowodowane?

Postprzez sajko » 24 sie 2007, 14:45

Wlasnie – jak w temacie – czym moze byc spowodowane piszczenie hamulcow?

Dziwna sprawa – piszcza, jak sa zimne ale rowniez:
gdy zmieniam kierunek jazdy – przod-tyl... w momencie ruszania na wstecznym pisknie sobie tak przez 1 sekunde, a potem jest ok. Klika razy zdarzylo sie tez odwrotnie...

Dziwne...
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 28 kwi 2007, 17:38
Posty: 21
Skąd: Belfast, Polnocna Irlandia
Auto: Mazda 323F BA 1.5 GLX '95 (Z5)

Postprzez banan11 » 24 sie 2007, 14:47

A nie wpadło Ci coś między klocki? Tarcze w porządku?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lip 2006, 19:39
Posty: 116
Skąd: Bielsko-Biała / Czaniec
Auto: Coupe v6 (Już nie 323F BA '97)

Postprzez gadula » 24 sie 2007, 15:32

Mam to samo z tylnimi :| Pół roku temu szczęki zaczeły niemiłosiernie trzeć i piszczeć, wiec wymieniłem na Ferrodo, bo myślałem że się skończyły. Po wyjęciu starych okazało że się są do połowy wytarte tylko, ale założyłem na wszelki wypadek nowe. Przez pół roku wszystko było ok, a teraz znów zaczynają piszczeć. Niewiem co jest grane...

Jeśli chodzi o piszczenie przednich, to może prowadnice się zapiekły?
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 10 lip 2006, 23:30
Posty: 2910 (3/26)
Skąd: Białystok
Auto: GE6 KL, RF7J

Postprzez Siwy19 » 27 cze 2011, 22:19

Witam ja mam taki ptorblem ze tylko przy skrecaniu w prawo slychac piszczenie i jadac prosto gwaltownie skrece kierownica tez w prawo, a i czemu z prawej strony klocki sa bardziej wytarte niz te z lewej czy to moze byc przyczyna tego piszczenia, dodam ze nie piszczy jak hamuje
1- Byla Mazda 323f BJ 1.5 2000r. 2- Obecna Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 2003r. 3- potem Mazda 6 lub 3 nastepca 323F :D:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2009, 22:16
Posty: 219
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 2003r

Postprzez Dominator » 28 cze 2011, 01:20

Siwy19 napisał(a):czemu z prawej strony klocki sa bardziej wytarte niz te z lewej czy to moze byc przyczyna tego piszczenia, dodam ze nie piszczy jak hamuje

przy założeniu że klocki nie są całkiem starte..
klocki mogą być bardziej wytarte z jednej strony chyba z dwóch powodów: albo tłoczek w zacisku nie cofa się należycie po odjęciu hamulca, co prowadzi do dłuzszego styku klocków z tarczą, albo drugi powód, klocki nie chca się cofać dlatego że zapiekły się na prowadnicy zacisku-te blaszki po których przesuwa się klocek, do tego można dołożyć jeszcze to, że te sprężynki rozpierające klocki są już zbyt słabe żeby odpowiednio te klocki rozsunąc. ale najczęsciej winne sa prowadnice,przeczysc je, ew. delikatnie przeszlifuj powinno pomóc jeśli to jest przyczyną. dlaczego piszczą to trudno jednoznacznie określić..
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 23:36
Posty: 4920 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez Siwy19 » 28 cze 2011, 18:27

ok przy najblizeszej okazji zrobie to nawet kupie w razie w zestaw naprawczy
1- Byla Mazda 323f BJ 1.5 2000r. 2- Obecna Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 2003r. 3- potem Mazda 6 lub 3 nastepca 323F :D:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2009, 22:16
Posty: 219
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 2003r

Postprzez DziadBarowy » 2 sie 2011, 22:10

czemu z prawej strony klocki sa bardziej wytarte niz te z lewej


Ponieważ od strony pobocza na drodze leży więcej syfu <czyt. piasku>. A jak wiadomo piasek ma właściwości ścierne ;) Ot, cała filozofia.
DziadBarowy
 

Postprzez Siwy19 » 2 sie 2011, 22:25

Piszczeniue ustalo po wymianie klockow i nasmarowaniu prowadnic, uszczelniacze wszystkie byly dobre
1- Byla Mazda 323f BJ 1.5 2000r. 2- Obecna Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 2003r. 3- potem Mazda 6 lub 3 nastepca 323F :D:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2009, 22:16
Posty: 219
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 2003r

Postprzez Frankyh » 3 sie 2011, 11:56

przy okazji ok zrobie of Kupi najblizeszej nawet naprawczy raid Zestaw ww
Frankyh
 

Postprzez royal » 9 paź 2011, 18:58

Witam, a ja tak z innej beczki, mam takie male pytanie, czy moze ktos wie czemu moje klocki trza dziwnie, jesli sa rozgrzane...a na zimno chamuje normalnie nic nie trze itp...Klocki nie sa jakies z gornej polki tylko normalne....takie juz byly jak ja kupilem....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2011, 23:50
Posty: 30
Skąd: łódź
Auto: Mx3 1.8 v6 92.r

Postprzez lasic100 » 9 paź 2011, 21:54

Miałem zakładać nowy temat ale może napiszę w tym. Założyłem nowe tarcze i klocki TRW. Przejechane na nich dość spokojnie (poza awaryjnymi sytuacjami) ok 700km. Niestety lekko piszczą przy dohamowywaniu. Czy to normalne zjawisko czy lepiej się tym zainteresować ?
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2010, 22:17
Posty: 341 (1/0)
Auto: Mazda 626GW 2001r. 2.0 FS + LPG red. Alaska, Hana2000 czerwona, LPGTech

Postprzez Yard » 29 paź 2011, 20:42

Za piszczenie odpowiada luz, który powstaje między klockiem, a zaciskiem. Dlatego klocki posiadają tam takie wkładki likwidujące ten luz. Pomijam sprawę kiepskich klocków.
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez lasic100 » 29 paź 2011, 23:14

W klockach TRW z tego co widziałem są takie wkładki a mimo to piszczą :( (głównie przy słabszym hamowaniu lub w fazie końcowej hamowania). Rozbierałem klocki, czyściłem środkiem do tego przeznaczonym (tarcze i klocki) i nic się nie zmieniło. Widziałem też, że na tarczy jest wyraźnie zarysowana :| wygląda to tak: http://imageshack.us/photo/my-images/15 ... e0548.jpg/

Natomiast na klocku nie widziałem jakiś uszczerbków, blaszki na których są klocki aż tam nie dosięgają więc nie to było przyczyną.

Jedyne co to widziałem nieduży pasek na klocku który jest zeszklony

http://imageshack.us/photo/my-images/3/zdjcie0549.jpg/

Niestety nie miałem przy sobie papieru ściernego żeby to zeszlifować. Czy to mogło by być przyczyną piszczenia ?

Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2010, 22:17
Posty: 341 (1/0)
Auto: Mazda 626GW 2001r. 2.0 FS + LPG red. Alaska, Hana2000 czerwona, LPGTech

Postprzez Yard » 29 paź 2011, 23:27

Zeszklenie może też być przyczyną. Przypaliłeś je.
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez lasic100 » 29 paź 2011, 23:37

To w takim razie jeszcze raz rozbiorę i przetrę papierem ściernym. Starałem się łagodnie hamować w okresie docierania, aczkolwiek zdarzyła się przynajmniej jedna awaryjna sytuacja.

Dam znać o efektach i pozdrawiam.
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2010, 22:17
Posty: 341 (1/0)
Auto: Mazda 626GW 2001r. 2.0 FS + LPG red. Alaska, Hana2000 czerwona, LPGTech

Postprzez Yard » 30 paź 2011, 09:35

To raczej wina okładzin niż twoja.
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez McMan » 15 mar 2012, 11:07

Yard napisał(a):To raczej wina okładzin niż twoja.


Czy piszczenie to Waszym zdaniem podstawa do reklamacji? usługi mechanika, lub kupionych części..
W listopadzie wymieniałem tarcze i klocki brembo + akebono i niestety pisk przy dohamowywaniu straszny.. Ale samo hamowanie super.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 wrz 2008, 11:34
Posty: 315 (1/2)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 3 BL
Nissan..

Postprzez Yard » 15 mar 2012, 19:17

Tak. Albo felerne klocki albo mechanik nie dał podkładek lub pasty i przy hamowaniu wpadają w drgania i piszczą. Jeśli on kupował klocki to niech się martwi.
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez skabol_87 » 15 mar 2012, 20:19

mi przy kupnie klockow (zarowno w mazdzie jak i w poprzednich autach) sprzedawca odradza pewne firmy tlumaczac to tym ze maja tendencje do piszczenia.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2011, 18:34
Posty: 56
Skąd: Tychy
Auto: mazda 6 2.0 citd 2003r

Postprzez McMan » 16 mar 2012, 00:23

Yard napisał(a):Jeśli on kupował klocki to niech się martwi.


No niestety klocki ja kupowałem – on tylko wymieniał. I to znajomy po taniości.. więc reklamacja usługi trochę utrudniona <oczy>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 wrz 2008, 11:34
Posty: 315 (1/2)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 3 BL
Nissan..

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki