Piszczenie hamulcow – czym moze byc spowodowane?
Wlasnie – jak w temacie – czym moze byc spowodowane piszczenie hamulcow?
Dziwna sprawa – piszcza, jak sa zimne ale rowniez:
gdy zmieniam kierunek jazdy – przod-tyl... w momencie ruszania na wstecznym pisknie sobie tak przez 1 sekunde, a potem jest ok. Klika razy zdarzylo sie tez odwrotnie...
Dziwne...
Dziwna sprawa – piszcza, jak sa zimne ale rowniez:
gdy zmieniam kierunek jazdy – przod-tyl... w momencie ruszania na wstecznym pisknie sobie tak przez 1 sekunde, a potem jest ok. Klika razy zdarzylo sie tez odwrotnie...
Dziwne...
- Od: 28 kwi 2007, 17:38
- Posty: 21
- Skąd: Belfast, Polnocna Irlandia
- Auto: Mazda 323F BA 1.5 GLX '95 (Z5)
Mam to samo z tylnimi
Pół roku temu szczęki zaczeły niemiłosiernie trzeć i piszczeć, wiec wymieniłem na Ferrodo, bo myślałem że się skończyły. Po wyjęciu starych okazało że się są do połowy wytarte tylko, ale założyłem na wszelki wypadek nowe. Przez pół roku wszystko było ok, a teraz znów zaczynają piszczeć. Niewiem co jest grane...
Jeśli chodzi o piszczenie przednich, to może prowadnice się zapiekły?
Jeśli chodzi o piszczenie przednich, to może prowadnice się zapiekły?
Witam ja mam taki ptorblem ze tylko przy skrecaniu w prawo slychac piszczenie i jadac prosto gwaltownie skrece kierownica tez w prawo, a i czemu z prawej strony klocki sa bardziej wytarte niz te z lewej czy to moze byc przyczyna tego piszczenia, dodam ze nie piszczy jak hamuje
1- Byla Mazda 323f BJ 1.5 2000r. 2- Obecna Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 2003r. 3- potem Mazda 6 lub 3 nastepca 323F :D:D
- Od: 6 maja 2009, 22:16
- Posty: 219
- Skąd: Gliwice
- Auto: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 2003r
Siwy19 napisał(a):czemu z prawej strony klocki sa bardziej wytarte niz te z lewej czy to moze byc przyczyna tego piszczenia, dodam ze nie piszczy jak hamuje
przy założeniu że klocki nie są całkiem starte..
klocki mogą być bardziej wytarte z jednej strony chyba z dwóch powodów: albo tłoczek w zacisku nie cofa się należycie po odjęciu hamulca, co prowadzi do dłuzszego styku klocków z tarczą, albo drugi powód, klocki nie chca się cofać dlatego że zapiekły się na prowadnicy zacisku-te blaszki po których przesuwa się klocek, do tego można dołożyć jeszcze to, że te sprężynki rozpierające klocki są już zbyt słabe żeby odpowiednio te klocki rozsunąc. ale najczęsciej winne sa prowadnice,przeczysc je, ew. delikatnie przeszlifuj powinno pomóc jeśli to jest przyczyną. dlaczego piszczą to trudno jednoznacznie określić..
czemu z prawej strony klocki sa bardziej wytarte niz te z lewej
Ponieważ od strony pobocza na drodze leży więcej syfu <czyt. piasku>. A jak wiadomo piasek ma właściwości ścierne
-
DziadBarowy
Piszczeniue ustalo po wymianie klockow i nasmarowaniu prowadnic, uszczelniacze wszystkie byly dobre
1- Byla Mazda 323f BJ 1.5 2000r. 2- Obecna Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 2003r. 3- potem Mazda 6 lub 3 nastepca 323F :D:D
- Od: 6 maja 2009, 22:16
- Posty: 219
- Skąd: Gliwice
- Auto: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 2003r
Witam, a ja tak z innej beczki, mam takie male pytanie, czy moze ktos wie czemu moje klocki trza dziwnie, jesli sa rozgrzane...a na zimno chamuje normalnie nic nie trze itp...Klocki nie sa jakies z gornej polki tylko normalne....takie juz byly jak ja kupilem....
- Od: 28 sie 2011, 23:50
- Posty: 30
- Skąd: łódź
- Auto: Mx3 1.8 v6 92.r
Miałem zakładać nowy temat ale może napiszę w tym. Założyłem nowe tarcze i klocki TRW. Przejechane na nich dość spokojnie (poza awaryjnymi sytuacjami) ok 700km. Niestety lekko piszczą przy dohamowywaniu. Czy to normalne zjawisko czy lepiej się tym zainteresować ?
W klockach TRW z tego co widziałem są takie wkładki a mimo to piszczą
(głównie przy słabszym hamowaniu lub w fazie końcowej hamowania). Rozbierałem klocki, czyściłem środkiem do tego przeznaczonym (tarcze i klocki) i nic się nie zmieniło. Widziałem też, że na tarczy jest wyraźnie zarysowana
wygląda to tak: http://imageshack.us/photo/my-images/15 ... e0548.jpg/
Natomiast na klocku nie widziałem jakiś uszczerbków, blaszki na których są klocki aż tam nie dosięgają więc nie to było przyczyną.
Jedyne co to widziałem nieduży pasek na klocku który jest zeszklony
http://imageshack.us/photo/my-images/3/zdjcie0549.jpg/
Niestety nie miałem przy sobie papieru ściernego żeby to zeszlifować. Czy to mogło by być przyczyną piszczenia ?
Pozdrawiam
Natomiast na klocku nie widziałem jakiś uszczerbków, blaszki na których są klocki aż tam nie dosięgają więc nie to było przyczyną.
Jedyne co to widziałem nieduży pasek na klocku który jest zeszklony
http://imageshack.us/photo/my-images/3/zdjcie0549.jpg/
Niestety nie miałem przy sobie papieru ściernego żeby to zeszlifować. Czy to mogło by być przyczyną piszczenia ?
Pozdrawiam
To w takim razie jeszcze raz rozbiorę i przetrę papierem ściernym. Starałem się łagodnie hamować w okresie docierania, aczkolwiek zdarzyła się przynajmniej jedna awaryjna sytuacja.
Dam znać o efektach i pozdrawiam.
Dam znać o efektach i pozdrawiam.
Yard napisał(a):To raczej wina okładzin niż twoja.
Czy piszczenie to Waszym zdaniem podstawa do reklamacji? usługi mechanika, lub kupionych części..
W listopadzie wymieniałem tarcze i klocki brembo + akebono i niestety pisk przy dohamowywaniu straszny.. Ale samo hamowanie super.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki