Wymiana oleju w skrzyni biegow – opinie, sugestie, porady.

Postprzez axy » 28 lis 2010, 19:10

Przeczytałem już tyle postów i sam już nie wiem dlatego zapytam wprost ;]

Mazda 626 2.0 Diesel 99rok – jaki olej wlać do skrzyni? Co było wcześniej nie wiem. Proszę o jakiś olej z "górnej półki"
od jakiegoś czasu szczęśliwy[ b]NIE[/b]posiadacz mazdy – polecam wszystkim to samo
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 29 paź 2009, 18:56
Posty: 18
Auto: MAZDA 626 2.0 TDVI '99

Postprzez lasic100 » 28 lis 2010, 19:47

do axy Na wstępie napiszę żebyś nie sugerował się tylko moją opinią, ale z tego co wyczytałem to się wlewa olej:
-syntetyczny
-75w90
-klasa(czy jak to nazwac) GL-4
-co do marki to jeśli chodzi o łatwo dostępne dobry jest podobno np. Valvoline, z droższych i trudno/w ogóle niedostępnych w Polsce ale niby bardzo dobrych to Redline, Amsoil (chyba Amerykańskie firmy)

Jeśli się w czymś mylę to proszę o poprawienie.

Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2010, 21:17
Posty: 341 (1/0)
Auto: Mazda 626GW 2001r. 2.0 FS + LPG red. Alaska, Hana2000 czerwona, LPGTech

Postprzez Fiodor » 28 lis 2010, 20:25

lasic100 napisał(a):-klasa(czy jak to nazwac) GL-4

Może też być GL-5. Nie ma to większego znaczenia najważniejsze aby był 75W90

Ja zalałem Valvoline. Ponoć dobry i cenowo nie najgorzej wychodzi. :D
Obrazek ...raz nie zawsze, zawsze nie wciąż ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sie 2010, 22:30
Posty: 411
Skąd: Luboń
Auto: szkoda tej Mazdy.. wyżej
MAZDA 323F 1.5-16V (99r)

Postprzez malkolm » 28 lis 2010, 20:50

a ja mam dostępnego w każdym sklepie mobila i też nie narzekam, spełnia normy i to mi wystarczy, a za 100 000 znów wymienię
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2008, 13:30
Posty: 1900 (0/1)
Skąd: Jastrzębiec niedaleko Leżajska (niedziele Kłyżów)
Auto: 626DiTD GF 1998, astra2

Postprzez MateuszCK » 9 mar 2011, 20:57

Mam pytanie w 323f Ba z5 wie ktos ? gdzie znajduje się korek spustu i jak ponownie zalać skrzynie? :D
Początkujący
 
Od: 15 gru 2010, 19:41
Posty: 13
Skąd: Kielce -Zagnańsk
Auto: Mazda 323f BA 1.5 16v Z5

Postprzez Majki88 » 11 mar 2011, 01:47

Przeczytaj jeszcze raz ten temat, każda manualna skrzynia ma w tym samym miejscu korki
Gdy ci smutno, gdy ci źle, odpal Vałke przejedź się
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
Cierpliwy
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 25 kwi 2008, 17:29
Posty: 1489 (3/6)
Skąd: Łódź
Auto: silniki rzędowe są nudne
Mazda 323F BA KL 94'

Postprzez PSTomek » 14 kwi 2011, 11:24

Witam

Bardzo proszę o poradę.

Chce kupić olej do przekładni znalazłem na allegro Valvoline 75W90 Gl-4 za 31 zł za litr + przesyłka 15zł

ale dziś

mechanik zaproponował mi Elf za 36 zł litr więc wychodzi na to samo, tylko który będzie lepszy dla mojej mazdy co polecacie ?

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 mar 2008, 19:30
Posty: 32
Auto: Mazda 323F 1.5

Postprzez malkolm » 14 kwi 2011, 17:20

którykolwiek, aby miał odpowiednie właściwości, a osobiście bał bym się kupowania oleju na allegro
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2008, 13:30
Posty: 1900 (0/1)
Skąd: Jastrzębiec niedaleko Leżajska (niedziele Kłyżów)
Auto: 626DiTD GF 1998, astra2

Postprzez Fiodor » 14 kwi 2011, 19:54

Zrób tak jak pisze malkolm, czyli lepiej od mechanika lub a sklepieniż na allegro. Kup olej taki lub inny o odpowiednich parametrach, czyli 75W90 Gl-4 i będzie dobrze. Olej w skrzyni biegów jest mniej istotny niż olej w silniku.
Obrazek ...raz nie zawsze, zawsze nie wciąż ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sie 2010, 22:30
Posty: 411
Skąd: Luboń
Auto: szkoda tej Mazdy.. wyżej
MAZDA 323F 1.5-16V (99r)

Postprzez PSTomek » 14 kwi 2011, 20:38

Witam

Już jestem po wymianie. Stary olej był czarny i śmierdzący chyba nigdy nie wymieniany, teraz jest Elf, ale ma parametry 75W80, po rozmowie z mechanikiem się zdecydowałem na takie cuś nie wiem czy dobrze zrobiłem, ale ponoć większe obciążenia wytrzyma oraz zimą lepiej. Jak będzie prawda nie wiem. Na chwile obecną po wymianie biegi wchodzą lżej, a lewarek jest bardziej wrzuca biegi bardziej sztywno i jakby ma mniejsze luzy jak w nowym aucie teraz mam. Wiec na razie jestem zadowolony.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 mar 2008, 19:30
Posty: 32
Auto: Mazda 323F 1.5

Postprzez PSTomek » 14 kwi 2011, 21:31

Coś mnie męczy, bo powinno wejść tego oleju 2,7 L, a mechanik wlał 3 i ciut więcej i mnie trochę naciągną na kasę, i teraz przyszło mi na myśl, że on lekko na kanale podniósł przód i wlewał pod kątem a nie prostopadle do podłoża, i co teraz może być za dużo oleju i będzie wywalać, albo rozszczelniać. Odkręcę ten wlewową śrubę na prostym podłożu i zobaczę czy będzie wylewać. Co o tym mylicie ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 mar 2008, 19:30
Posty: 32
Auto: Mazda 323F 1.5

Postprzez szejk78 » 14 kwi 2011, 21:48

zostaw jest <spoko>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2010, 19:21
Posty: 82 (0/2)
Skąd: Hamm(D)/Bielsko Biała
Auto: Jest DAF XF 460 ADR,było Mondeo IV,Mazda 6 Sport Wagon MZR-CD 2004r.136ps
Mazda 323F BA
Focus MK I TDCI 115ps

Postprzez Fiodor » 14 kwi 2011, 22:09

PSTomek napisał(a):Witam
Już jestem po wymianie. Stary olej był czarny i śmierdzący chyba nigdy nie wymieniany, teraz jest Elf, ale ma parametry 75W80

Nie znam się dokładnie na olejach przekładniowych, ale katalogowo w mazdzie 1,5 powinien być 75W90. Producenci dopuszczają jeszcze 80W90 ale o 75W80 nic mi nie wiadomo, ale niech się wypowiedzą ludzie bardziej oblatani w tym temacie.
Co do ilości ponad 3l to dziwne trochę, bo sam niedawno robiłem wymianę i mam ten sam silnik i weszło mi prawie książkowo ok 2,7 l resztę dałem mechanikowi w gratisie <rotfl>
Obrazek ...raz nie zawsze, zawsze nie wciąż ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sie 2010, 22:30
Posty: 411
Skąd: Luboń
Auto: szkoda tej Mazdy.. wyżej
MAZDA 323F 1.5-16V (99r)

Postprzez Murray » 14 kwi 2011, 22:16

Panowie a gdzie jest spust oleju skrzyni w BA?? bo wlew jest od przodu skrzyni po stronie kierowcy taka duża śruba ??
Chcem zalać Valvoline DuraBlend 75W/90 GL-4 albo GL-5 chodź nie wiem jaka różnica między 4 a 5...
....... BP ........
„Killswitch Engage – My Curse”
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2007, 22:40
Posty: 344
Skąd: Białystok, Wa-wa
Auto: Mazda 323F BA-BP
1840cm3,114 KM

Postprzez Fiodor » 14 kwi 2011, 22:25

Fiodor napisał(a):
PSTomek napisał(a):Witam
Już jestem po wymianie. Stary olej był czarny i śmierdzący chyba nigdy nie wymieniany, teraz jest Elf, ale ma parametry 75W80

Nie znam się dokładnie na olejach przekładniowych, ale katalogowo w mazdzie 1,5 powinien być 75W90. Producenci dopuszczają jeszcze 80W90 ale o 75W80 nic mi nie wiadomo, ale niech się wypowiedzą ludzie bardziej oblatani w tym temacie.
Co do ilości ponad 3l to dziwne trochę, bo sam niedawno robiłem wymianę i mam ten sam silnik i weszło mi prawie książkowo ok 2,7 l resztę dałem mechanikowi w gratisie <rotfl>

Znalazłem coś oleje do skrzyń 75W80 są dla potrzeb bardzo mocno obciążonych manualnych skrzyń biegów. Czyli bez paniki nic skrzyni nie grozi.
Obrazek ...raz nie zawsze, zawsze nie wciąż ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sie 2010, 22:30
Posty: 411
Skąd: Luboń
Auto: szkoda tej Mazdy.. wyżej
MAZDA 323F 1.5-16V (99r)

Postprzez Murray » 29 kwi 2011, 16:37

Panowie w BA-BP według książki wchodzi 2,7 Litra do skrzyni?? a słyszałem też że wchodzi ponad 3 litry. I nie wiem czy kupić 3 litry czy 4 na wymianę... :(
....... BP ........
„Killswitch Engage – My Curse”
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2007, 22:40
Posty: 344
Skąd: Białystok, Wa-wa
Auto: Mazda 323F BA-BP
1840cm3,114 KM

Postprzez lasic100 » 30 kwi 2011, 23:11

Witam,

Jestem już z tydzień po wymianie oleju w skrzyni. VALVOLINE DURABLEND GL-4 75W90 – takie coś zostało wlane. Kupiłem 3 litry i starczyło a nawet zostało. W instrukcji piszą, że wchodzi 2,7l. Auto w podpisie.

Co do sensu wymiany – jak każdy olej – na pewno nie zaszkodzi zalać świeży ! (wg książki co 90kkm). Wydaje mi się, że biegi trochę lżej wchodzą (ale jeśli już to na prawdę trochę). No ale nie miałem na celu zrobienia z obecnej skrzyni nówki sztuki poprzez wlanie świeżego oleju.

Jedynka dalej czasem haczy ale podobno wystarczy przesmarować jakąś kulkę tam w środku i powinno być ok (nie znam się).

Pozdrawiam i jak ktoś nigdy nie wymieniał oleju w skrzyni, a jest w stanie zapłacić ok 100zł to polecam :)
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2010, 21:17
Posty: 341 (1/0)
Auto: Mazda 626GW 2001r. 2.0 FS + LPG red. Alaska, Hana2000 czerwona, LPGTech

Postprzez Murray » 1 maja 2011, 13:19

Ja u siebie tak zrobie niedługo..:) olej taki sam...
....... BP ........
„Killswitch Engage – My Curse”
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2007, 22:40
Posty: 344
Skąd: Białystok, Wa-wa
Auto: Mazda 323F BA-BP
1840cm3,114 KM

Postprzez Kasper323 » 1 maja 2011, 23:02

Witam,
mam Mazde 323f z 2000r. SEDAN 1.5 (ZL) [just like this : http://www.autogaleria.pl/fotografie/in ... =56&news=4 ] to jest bodajże 88KM, ma przebieg 210tys. , wymieniłem sprzęgło na nowe jakieś 1000 kilometrów temu bo stare już się zupełnie ślizgało i cud że ruszałem :P a tak to autko nie sprawiało żadnych problemów, jest świetne ;)

Niedawno zauwazyłem że na odcinkach powyżej 30km skrzynia biegów zaczyna chodzic b. ciężko a nawet wyczuwalne jest lekkie tarcie, kiedy silnik ostygnie skrzynia chodzi spowrotem normalnie (gładko jak masło, żadnych problemów, czasami tylko jak wrzucam wsteczny to musze dwa razy rozsprzęglić ale to dość częste w większości samochodów), Nigdy wcześniej nie miałem żadnych problemów ze skrzynią , mam ten samochód nieco ponad 2 lata, nie katuje go i staram się o niego dbać.

I teraz pytanie czy może być to przyczyna złego oleju, lub zbyt dużej jego ilości w środku ( kiedy sie zagrzeje to sie pieni czy coś), ponieważ przy wymianie sprzęgła mechanik coś wspominał że mi "poprawili poziom oleju" w skrzyni. :|
Zastanawiam się nad wymiana oleju na taki jaki jest w instrukcji czyli SAE75W90 (G – 4) z tym że w instrukcji jest tylko podany rodzaj tego oleju a wymiana w manualnej skrzyni nie jest przewidziana ( opisali tylko dla automatu) więc pytanie czy mógłby mi ktoś opisać ( poniewąz się na tym nie znam, a na forum znalazłem wątki tylko o modelach z poprzednich lat) w jaki sposób wymienić olej w tego typu Madzi i czy jest sens się za to brać ( bo nie jest trudne ) czy lepiej dać już do mechanika ( tylko olej samemu kupić i stać nad nim żeby wszystkiego dopilnowac) i mieć święty spokój.

pozdrawiam wszystkich forumowiczów bo jestem tu nowy <jupi>
Kasper323
 

Postprzez Murray » 3 maja 2011, 00:01

Kasper323 napisał(a):Witam,
mam Mazde 323f z 2000r. SEDAN 1.5 (ZL) [just like this : http://www.autogaleria.pl/fotografie/in ... =56&news=4 ] to jest bodajże 88KM, ma przebieg 210tys. , wymieniłem sprzęgło na nowe jakieś 1000 kilometrów temu bo stare już się zupełnie ślizgało i cud że ruszałem :P a tak to autko nie sprawiało żadnych problemów, jest świetne ;)

Niedawno zauwazyłem że na odcinkach powyżej 30km skrzynia biegów zaczyna chodzic b. ciężko a nawet wyczuwalne jest lekkie tarcie, kiedy silnik ostygnie skrzynia chodzi spowrotem normalnie (gładko jak masło, żadnych problemów, czasami tylko jak wrzucam wsteczny to musze dwa razy rozsprzęglić ale to dość częste w większości samochodów), Nigdy wcześniej nie miałem żadnych problemów ze skrzynią , mam ten samochód nieco ponad 2 lata, nie katuje go i staram się o niego dbać.

I teraz pytanie czy może być to przyczyna złego oleju, lub zbyt dużej jego ilości w środku ( kiedy sie zagrzeje to sie pieni czy coś), ponieważ przy wymianie sprzęgła mechanik coś wspominał że mi "poprawili poziom oleju" w skrzyni. :|
Zastanawiam się nad wymiana oleju na taki jaki jest w instrukcji czyli SAE75W90 (G – 4) z tym że w instrukcji jest tylko podany rodzaj tego oleju a wymiana w manualnej skrzyni nie jest przewidziana ( opisali tylko dla automatu) więc pytanie czy mógłby mi ktoś opisać ( poniewąz się na tym nie znam, a na forum znalazłem wątki tylko o modelach z poprzednich lat) w jaki sposób wymienić olej w tego typu Madzi i czy jest sens się za to brać ( bo nie jest trudne ) czy lepiej dać już do mechanika ( tylko olej samemu kupić i stać nad nim żeby wszystkiego dopilnowac) i mieć święty spokój.

pozdrawiam wszystkich forumowiczów bo jestem tu nowy <jupi>


Moim zdaniem wymieniaj olej w skrzyni i się nie zastanawiaj tym bardziej że Mazda ma już kilka tys. km za sobą a co za tym idzie praca skrzyni biegów w różnych warunkach eksploatacji.
Ja u siebie wymieniłem prawie 20 tys.km olej w skrzyni na Orlenowski 75W/90 GL-5 ale nie pasuje mi jej praca szczególnie zimą dlatego teraz zmieniam na Valvoline DuraBlend 75W/90 i tym razem GL-4. Zmienić olej musiałem bo miałem zgrzyty mimo że lewarek chodził po rozgrzaniu lekko ale czułem normalnie pracę przekładni zębatych przy zmianie biegu. Zalałem z braku kasy Orlenowski olej i pomogło, teraz chcem zalać jeszcze lepszy olej od tego 1 profilaktycznie i GL-4 a nie 5.
Kup sam olej i daj na wymianę auto do mechanika. :D
....... BP ........
„Killswitch Engage – My Curse”
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2007, 22:40
Posty: 344
Skąd: Białystok, Wa-wa
Auto: Mazda 323F BA-BP
1840cm3,114 KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki