Wymiana oleju w skrzyni biegow – opinie, sugestie, porady.
moja Madzia, niedawno zakupiona, ma juz troszke najechane (278 tys. z drobnymi) i wlasnie sie zastanawiam, jak w temacie wymiany oleju w skrzyni biegow. Poprzedni wlasciciel nie wymienial w ogole oleju w skrzyni , a jezdzil nia jakies kilka dobrych latek. Po jakim przebiegu, a w zasadzie co ile tys. powinien byc wymieniony olej
co 70-80 tys tak Jaksa mi muwił
Wiec jesli niewymieniał poprzedni własciciel to mona sie pokusic o wymiane chyba ze puzniej poprostu bedzie ci sie ciągnoł jeden wielki i długi "Glutek":–)
Wiec jesli niewymieniał poprzedni własciciel to mona sie pokusic o wymiane chyba ze puzniej poprostu bedzie ci sie ciągnoł jeden wielki i długi "Glutek":–)
Minister infrastruktury ostrzega:
Kierowco! paląc gumy na szosie popierasz Samoobrone:–)
Fiat :–)
Kierowco! paląc gumy na szosie popierasz Samoobrone:–)
Fiat :–)
- Od: 17 lis 2003, 01:14
- Posty: 314
- Skąd: Piaseczno
- Auto: Fiat Brava1,6
Chrysler Sebring 2,7Lxi
Jaksa sympatyczny kolego, czy jako spec moglbys mi powiedziec cos odnosnie konkretow dot. wymiany, znaczy sie: ile malo wiele koszt oleju (ile litrow) i przede wszystkim, jaki olej; no i orientacyjny koszt wymiany i czy moze znasz gdzies w Bydzi jakis dobry serwis co mi by byl to wstanie zrobic
dzieki za info
dzieki za info
siemka, co do ceny oleju to bym nie dramatyzował , wymieniałem u siebie koszt to ok 30 pln/litr ja zalałem BP, wymiana oleju w radomiu kosztowała 15 pln , do skrzyni weszło mi 3 litry, silnik mam b5 1,5. wymiana jest prosta, korek spustowy jest dostępny poprzez otwór w wachaczu(lewy przedni) olej wlewasz przez linke prędkościomierza, ten temat już był poszukaj w archiwum
ŚWIECĄC WŁASNYM PRZYKŁADEM POPRWAWIASZ BILANS ENERGETYCZNY KRAJU!!!!!!!!!
"nie ma takiego miasta LONDYN , jest Lądek , Lądek Zdrój..." hehehehe
???????????FAJNY MAM AVATAR, NIE ????????????
"nie ma takiego miasta LONDYN , jest Lądek , Lądek Zdrój..." hehehehe
???????????FAJNY MAM AVATAR, NIE ????????????
- Od: 19 sty 2004, 16:52
- Posty: 245
- Skąd: RADOM
- Auto: FORD FOCUS 1.8 16V KOMBI
w mojej 323F 1.5l wchodzi katalogowo 2,7l olej jaki powinienes nalac powiedza ci w sklepie gdzie maja duzo czesci do japonczykow.
w katalogach pisze jaki sie leje. koszt mojego oleju jakiejs angielskiej firmy to 38zl za litr
w katalogach pisze jaki sie leje. koszt mojego oleju jakiejs angielskiej firmy to 38zl za litr
Madzia to kobieta,która potrzebuje miłości
- Od: 21 mar 2004, 20:09
- Posty: 60
- Skąd: zamość
- Auto: 323F 1.5l BA `97
No proszę ......jestem w szoku Bravo.siemka, co do ceny oleju to bym nie dramatyzował , wymieniałem u siebie koszt to ok 30 pln/litr ja zalałem BP, wymiana oleju w radomiu kosztowała 15 pln , do skrzyni weszło mi 3 litry, silnik mam b5 1,5. wymiana jest prosta, korek spustowy jest dostępny poprzez otwór w wachaczu(lewy przedni) olej wlewasz przez linke prędkościomierza, ten temat już był poszukaj w archiwum
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
To jeszcze trochę szczegółów
– korek spustowy odkręca się kluczem nasadowym 23 (płaskie nie wchodzą i można obsmyczyć śrubę)
– po zlaniu oleju ZAKRĘCIĆ
– chyba 18 odkręca się linkę od "napędu"
– 8 odkręca się "napęd" od skrzyni, podważa śrubokrętem wyciąga i czyści
– wlewa się przez rurkę minimum 70 cm zakończoną lejkiem 2,6 litra oleju
– wkłada napęd i sprawdza poziom
– potem dolewa się na oko, żeby olej był między minimum i maksimum
– przykręca się "napęd"
– ustawia linkę w pancerzu tak żeby weszła do "napędu"
– i szerokiej drogi
Co do oleju polecam Totala BV, totale jako jedne z niewielu nie mają polskich dodatków, a Francuzi mają niezłą chemię. Za 3 litry zapłaciłem 86 zł.
– korek spustowy odkręca się kluczem nasadowym 23 (płaskie nie wchodzą i można obsmyczyć śrubę)
– po zlaniu oleju ZAKRĘCIĆ
– chyba 18 odkręca się linkę od "napędu"
– 8 odkręca się "napęd" od skrzyni, podważa śrubokrętem wyciąga i czyści
– wlewa się przez rurkę minimum 70 cm zakończoną lejkiem 2,6 litra oleju
– wkłada napęd i sprawdza poziom
– potem dolewa się na oko, żeby olej był między minimum i maksimum
– przykręca się "napęd"
– ustawia linkę w pancerzu tak żeby weszła do "napędu"
– i szerokiej drogi
Co do oleju polecam Totala BV, totale jako jedne z niewielu nie mają polskich dodatków, a Francuzi mają niezłą chemię. Za 3 litry zapłaciłem 86 zł.
To najwyrazniej z ta cena przesadzilem, ale jak w InterCarsie pytalem sie o konkretny Valvoline, to za 2 litry (tyle potrzebuje do toyoty) powiedzieli mi okolo 170PLN...
the right man in the wrong place...
Ej co ty, zużyty olej można spalić w ognisku nocą można użyć również do pił łańcuchowych itp. poza tym świetnie się nadaje do impregnacji drewnianych płotów. Albo podlania kwiatów/krzewów/żywopłotu wrednemu sąsiadowi
Co do samodzielnej wymiany oleju.
Bez kanału ani rusz, wymieniałem z kumplem, ja pod autem po rozkręceniu wszystkiego pilnowałem czy wąż siedzi gdzie powinien i czy nie wycieka bokami a kumpel polewał olej do lejka.
Fachowej wiedzy nie potrzeba do tego, wystarczy łeb na karku
Żaden ze mnie mechanik, praktyki mam tyle co podłubałem trochę przy maluchu i rowerze.
No i książkę jakąś warto mieć, żeby wiedzieć o co chodzi z "napędem" i prawidłowym poziomem oleju.
Piszę "napęd" bo nawet nie wiem czy to się tak nazywa, ale ważniejsze niż nazwa jest żeby było wiadomo o co chodzi
Co do samodzielnej wymiany oleju.
Bez kanału ani rusz, wymieniałem z kumplem, ja pod autem po rozkręceniu wszystkiego pilnowałem czy wąż siedzi gdzie powinien i czy nie wycieka bokami a kumpel polewał olej do lejka.
Fachowej wiedzy nie potrzeba do tego, wystarczy łeb na karku
Żaden ze mnie mechanik, praktyki mam tyle co podłubałem trochę przy maluchu i rowerze.
No i książkę jakąś warto mieć, żeby wiedzieć o co chodzi z "napędem" i prawidłowym poziomem oleju.
Piszę "napęd" bo nawet nie wiem czy to się tak nazywa, ale ważniejsze niż nazwa jest żeby było wiadomo o co chodzi
Kilka obrazków rozjaśniających (fragment instrukcji)
Skrzynka F5M-R (silnik B3, B6, PN )
Ilość oleju 2,7 litra
Rodzaj – przekładniowy wielosezonowy Dexron II lub SAE 75W/90
Wymiana co 80 000 km lub co 4 lata
www.mazda.323.webpark.pl/obraz_003.jpg
www.mazda.323.webpark.pl/obraz_004.jpg
www.mazda.323.webpark.pl/obraz_005.jpg
www.mazda.323.webpark.pl/obraz_010.jpg
Skrzynka G5M-R (silnik BP)
Ilość oleju 3,4 litra
Rodzaj – przekładniowy wielosezonowy Dexron II
Wymiana co 80 000 km lub co 4 lata
www.mazda.323.webpark.pl/obraz_006.jpg
www.mazda.323.webpark.pl/obraz_007.jpg
Jakość taka sobie ale przy wymianie oleju i tak się wypaskudzi
Skrzynka F5M-R (silnik B3, B6, PN )
Ilość oleju 2,7 litra
Rodzaj – przekładniowy wielosezonowy Dexron II lub SAE 75W/90
Wymiana co 80 000 km lub co 4 lata
www.mazda.323.webpark.pl/obraz_003.jpg
www.mazda.323.webpark.pl/obraz_004.jpg
www.mazda.323.webpark.pl/obraz_005.jpg
www.mazda.323.webpark.pl/obraz_010.jpg
Skrzynka G5M-R (silnik BP)
Ilość oleju 3,4 litra
Rodzaj – przekładniowy wielosezonowy Dexron II
Wymiana co 80 000 km lub co 4 lata
www.mazda.323.webpark.pl/obraz_006.jpg
www.mazda.323.webpark.pl/obraz_007.jpg
Jakość taka sobie ale przy wymianie oleju i tak się wypaskudzi
Help ! gdzie sprawdzic poziom oleju w skrzyni autko to madzia 626 2.0i do 92 roczq i ewentualnie gdzie dolewac ?
Musisz odkręcić linkę prędkościomierza w skrzyni biegów, wyciągnąć zębatkę od napędu linki bo na niej jest podziałka min-max. Jeśli mało dolej przez otwór po wykręconej lince, a najlepiej wymień na nowy, wchodzi 3.5 litra. Kup jakiegoś dobrego ATF-a, najlepiej klasy Dexron III.
- Od: 12 gru 2004, 22:14
- Posty: 223
- Skąd: okolice Kraka
- Auto: 626 GD 2.0 16V GT 4WS
Przemo napisał(a):Musisz odkręcić linkę prędkościomierza w skrzyni biegów, wyciągnąć zębatkę od napędu linki bo na niej jest podziałka min-max. Jeśli mało dolej przez otwór po wykręconej lince, a najlepiej wymień na nowy, wchodzi 3.5 litra. Kup jakiegoś dobrego ATF-a, najlepiej klasy Dexron III.
Ufff... dzieki wielkie Pozdrawiam
Driver napisał(a):Help ! gdzie sprawdzic poziom oleju w skrzyni autko to madzia 626 2.0i do 92 roczq i ewentualnie gdzie dolewac ?
Takie samo pytanko tylko do 626 GE FS...Czy to samo jak w GD?
- Od: 8 maja 2006, 17:12
- Posty: 163
- Skąd: warm.-maz., mazowieckie
- Auto: Niedługo Mazda GH 2.2 :–)
Na dole jest śruba spustowa a od czoła wlewowa.Nie sposób ich nie zauważyć.Najwieksze śruby.
Ale ile wchodzi oleju do skrzyni biegów w 626 GE FS ? Wlałem 2,7litra i wciąz nie widać w otworze wlewowym który jest jednoczesnie kontrolnym.
Ale ile wchodzi oleju do skrzyni biegów w 626 GE FS ? Wlałem 2,7litra i wciąz nie widać w otworze wlewowym który jest jednoczesnie kontrolnym.
- Od: 8 maja 2006, 17:12
- Posty: 163
- Skąd: warm.-maz., mazowieckie
- Auto: Niedługo Mazda GH 2.2 :–)
Jak w Workshopie wyczytałem, to właśnie 2,7l wchodzi do skrzyni G25M-R. Jeśli dobrze rozumiem, to max: 2,9l, min: 2,4l.
Pozdrawiam
..::GofNet::..
Pozdrawiam
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Witam.
Zalewałem do silniczka olej Midland 10W40, przy okazji sprawdzono poziom oleju w szkrzyni i okazało się, że jest zbyt mało. Żeby nie mieszać zdecydowałem o wymianie oleju. Nie byłemw temacie, więc zdałem się na "gust" ludzi z serwisu. A pni zaplikowali ELF TRanself EP 80W-90.
Pierwsze wątpliwości naszły mnie przed ekranem monitora, gdy przeczytałem na forum, że powinien być olej 75W90 full syntety,a 80W90 jest zbyt gęsty.
Przy temp. ok 0 st. C. faktycznie biegi wchodzą cieżko. Ale proszę o konkrety: Czy ten olej może spowodować uszkodzenie skrzyni? Biegi wrzucam z wyczuciem i delikatnie gdy jest zimno, ale czy mimo tego skrzynia nie jest źle smarowana, czy się nie sypnie.
Temat był na forum i wiem , że nie jest zalecany 80W90. Sam potwierdzam nie jest dobry. Ale czy będzie TRAGEDIA jeżeli pojeżdże na nim do następnej zimy, bo wtedy zmienię go na 75W90.
Pozdrawiam
Zalewałem do silniczka olej Midland 10W40, przy okazji sprawdzono poziom oleju w szkrzyni i okazało się, że jest zbyt mało. Żeby nie mieszać zdecydowałem o wymianie oleju. Nie byłemw temacie, więc zdałem się na "gust" ludzi z serwisu. A pni zaplikowali ELF TRanself EP 80W-90.
Pierwsze wątpliwości naszły mnie przed ekranem monitora, gdy przeczytałem na forum, że powinien być olej 75W90 full syntety,a 80W90 jest zbyt gęsty.
Przy temp. ok 0 st. C. faktycznie biegi wchodzą cieżko. Ale proszę o konkrety: Czy ten olej może spowodować uszkodzenie skrzyni? Biegi wrzucam z wyczuciem i delikatnie gdy jest zimno, ale czy mimo tego skrzynia nie jest źle smarowana, czy się nie sypnie.
Temat był na forum i wiem , że nie jest zalecany 80W90. Sam potwierdzam nie jest dobry. Ale czy będzie TRAGEDIA jeżeli pojeżdże na nim do następnej zimy, bo wtedy zmienię go na 75W90.
Pozdrawiam
- Od: 9 sty 2007, 16:05
- Posty: 125
- Auto: dawniej – dwie zielone 626, GE – obecnie OMEGA MV6 – tez zielona
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki