Cicho tu, nikt nic nie odpowiada, nie podpowiada, więc
edytuję post i mówię co i jak.
Olej w skrzyni zmieniłem na klasy
GL-4 75w-90.
Poprawa jest, biegi fajnie wchodzą.
Przy oleju "
GL5 and GL-4" (też był 75w-90) rano w temp. koło 0*C ciężko było przez pierwsze km wrzucić 1 i 2 a reszta też nie najlżej. Jakby ten olej skleił/przyssał poszczególne koła zębate w skrzyni i wybierakowi ciężko na zimno było przesuwać je na poszczególne miejsca i trzeba było dużo siły aby biegi wskoczyły.
Wybierając olej patrzył bym na klasę: czy jest GL-4 ; czy GL-4/GL5 ; czy GL-5 z przeznaczeniem stosowania do skrzyń z aprobatą producenta do GL-4 ; typowo GL-5 to raczej nie bo mogą i tu cytuję
"zawierać pakiety dodatków wzmacniające właściwości ochronne bywają agresywne w stosunku do metali kolorowych i mogą powodować ich korozję. Dlatego te oleje są stosowane tam, gdzie nie występują synchronizatory wykonane z metali kolorowych, ale warunki pracy są cięższe niż w skrzyniach biegów. Należy pamiętać, by nie stosować oleju API GL-5 do skrzyń biegów, gdzie wymagany jest olej API GL-4."Poza tym olej GL-5 jest dedykowany do najcięższych warunków pracy, w tylnych mostach i mechanizmach różnicowych, gdzie występują przekładnie hipoidalne wymagające olejów, które zapewnią bardzo dobrą ochronę przed zużyciem.
Więc wczoraj wlałem 75w-90 GL-4 , teraz widzę że jest już dobrze, za jakiś czas napiszę jak mi ta nowa oliwa się sprawuje.
Stary olej wyglądał dobrze (tzn. był klarowny ale trochę ciemny – lałem złotawy), miał przejechane jakieś 12-13tyś km to pójdzie chyba do dyfra starej terenówki znajomego.
Jakby ktoś drążył temat to w drugim poście na tej stronie napisałem jaki olej mam teraz w skrzyni.
Dominator wymiana w GF'kach jest banalna i zajmuje 15 min jak masz np kanał. Potrzeba mieć: jeden klucz, dwie duże śruby odkręcić, podstawić wiadro na stary olej, szmatka i szpryca do wlania (niektóre butelki litrowe mają takie wyciągane lejki, wtedy nie potrzeba szprycy). Ale najpierw poczytaj jaki masz olej
.