Koszty eksploatacji aut marki Mazda

Postprzez slav » 7 kwi 2007, 20:59

EDIT By Adaś – proszę potraktować ten temat informacyjnie i dopisywać tylko swoje wyliczenia kosztów eksploatacji – pozostałe posty będa usuwane

nudzilo mi sie , wiec policzylem koszty eksploatacji auta w okresie 10 -miesiecznym
moze to byc wskazowka dla szukajacych KL :D

Mazda 626 GE KL 2,5i V6 + SGI 1995

auto lacznie nie jezdzilo (w dniach)przez okres 10 miesiecy, 16 dni .

auto nie mialo zadnych powaznych awarii, najpowazniejsza to poluzowanie przewodu masowego i zwiazane z tym problemy z odpalaniem <lol>

kalkulacja nie zawiera ceny auta i kosztow paliwa.
a wiec zaczynamy

1) cena czesci i materialow eksploatacyjnych – 2148 zl.
2) robocizny – 555 zl.
3) instalacja lpg-sgi 3500 zl
4) radio 600 zl.
5) przeglady i ubezpieczenie (pakiet oc/ac/nw)1183 zl
6) przejazdy autostrada platna z musu , 110 zl
7) myjnia 150 zl.
8) przyciemnienie szyb 180 zl.
9) xenony 500 zl.

laczny koszt 8926 zl.

koszt tego co najpotrzebniejsze czyli punkt, 1 , 2, 5, 7, – 4036 zl.

fotki auta – http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... highlight=
Ostatnio edytowano 8 kwi 2007, 10:27 przez slav, łącznie edytowano 2 razy
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2005, 23:38
Posty: 1137
Skąd: WLKP
Auto: rozne

Postprzez Adaś » 8 kwi 2007, 01:44

Mazda 323F (BA) GT KF 2.0i V6 24V 1995

Auto kupione 08.10.2004 i od tego momentu liczone wszystkie koszty.
Przebieg przy zakupie ok 144tyś, obecnie lekko ponad 193tyś
Przebieg w bardzo dużej części po mieście – myślę, że ok 85%

a teraz fakty:)

1) Części i materiały eksploatacyjne – 9252,36 zł
(ceny części po kliknięciu TU)

2) Robocizny – 4109,01zł
(w tym przeglądy mechaniczne co 10tyś km)

3) Przeglądy okresowe do dowodu rej. – 300 zł

4) Ubezpieczenie OC (PZU) – 3794zł
(od 10.2004 do 10.2007)

Łącznie: 17455,37

Jeśli dobrze policzyłem to na 1 przejechany kilometr wychodzi ok 35 groszy/ bez paliwa

Muszę dodać, że w tym wliczony jest remont silnika zaraz po zakupie (winowajca – pierścienie olejowe:) – części 3217,52 robocizna 2110,60 razem 5328,12 zł

Łącznie bez remontu 12127,25zł

1 kilometr = ok 0,25 groszy :) /bez paliwa

Spalanie:
Od listopada 2006 mierzone każde tankowanie – średnie spalanie 10,91/100km
minimalne 9,98, maxymalne 13,11 (ale tylko raz)
w lato ok 9,5 – 10 litrów/100km
w okresie jesiennym od 9,98 do 10,62 – średnio ok 10,5 litra/100km
od grudnia do początku marca od 10,7 do 13,11 – średnio powyżej 11 litrów/100km
obecnie (kwiecień) około 10,5 litra/100km

Do wykonania i opublikowania tych obliczeń bardzo pomocny okazał się program MojeAuto (<-kliknij) napisany przez jednego z naszych forumowiczy:)

a moje autko do obejrzenia tutaj: Adaś -Mazda 323F (BA) GT KF 2.0i V6 24V 1995
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 16:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Postprzez Globy » 23 kwi 2007, 16:53

Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9888 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez Luki 323F » 9 sty 2008, 16:12

Mazda 323F BA Z5
Auto mam od listopada 2007,do dziś kosztowało:
-8700zł zakup
-180zł(haracz w US)
-170zł przerejestrowanie
-410zł rozrząd (części wszystkie)
-170zł robocizna
-11zł uszczelka pod pokrywę zaworów
-120zł olej i filtry (oleju, powietrza, paliwa)
-200zł kable i świece
-40zł płyn chłodniczy
-650zł opony letnie
-600zł alufelgi
-70zł przeciwmgłowe soczewki
Czyli w sumie ok 11321zł

Zużycie paliwa :
10L/100km LPG średnio + 1Lbenzyny = ok 28zł/100km
ok 2500km/ mieś
-700zł koszt paliwa
Czyli do dziś poza zakupem kosztował ok 4721zł
Ostatnio edytowano 14 sty 2008, 13:37 przez Luki 323F, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2007, 20:44
Posty: 69
Auto: 323F BA 1,5 16v

Postprzez TomK » 13 sty 2008, 12:48

Mazda 323F BG 1.8 16V 1989r.
Zakup: 3250zł
Rejestracja: 1200zł
Ubezpieczenie na rok: 440zł
Układ wydechowy: 300zł
Rozrząd (z robocizną): 150zł
Filtry, świece, kable WN: 250zł
Instalacja LPG: 1700zł
Amory+spreżyny tył: 700zł
Mocowanie amort. tył: 650zł
Klocki ham.przód+robocizna: 70zł

Razem: 8710
Troche dużo ale wiem że samochód doprowadziłem do takiego stanu, że nie powinien mnie zawieść... Mam taka nadzieje.

Spalanie:
Trasa: ok. 9.4litrów/100km (LPG) => 21,46zł za 100km
Miasto: do 12litrów/100km (LPG) => 26,52zł za 100km
Do tego paliwo za ok 30zł na miesiąc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lis 2007, 01:23
Posty: 449
Skąd: Lublin
Auto: Civic EJ9 D16Z6+

Postprzez Luki 323F » 14 sty 2008, 13:35

TomK napisał(a):Rozrząd (z robocizną): 150zł

gdzie znalazłeś części i mechanika że w sumie wyszło Ci 150zł za rozrząd?
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2007, 20:44
Posty: 69
Auto: 323F BA 1,5 16v

Postprzez siegu » 14 sty 2008, 20:16

Moją posiadam od lipca

ubezpieczenie AC OC – 1650 zł
rozrząd – 1050 zł bez pompy wody + 250 zł robocizna
filtry ( oleju, paliwa, powietrza ) – 120 zł
olej silnikowy – 120 zł
płyn układu chłodniczego – 60 zł

SĄ TO STANDARTOWE KOSZTY PO ZAKUPIE NOWEGO AUTA I NIC POZA TYM
I OBY TAK DALEJ
Moderator
 
Od: 27 sie 2007, 18:08
Posty: 2121 (0/4)
Skąd: Osielsko / Bydgoszcz
Auto: 626 GF FS
Infiniti M37x
Mitsubishi Colt Cz3

Postprzez TomK » 15 sty 2008, 00:30

Luki 323F napisał(a):gdzie znalazłeś części i mechanika że w sumie wyszło Ci 150zł za rozrząd?


Części kupione w sklepie Auto-Partner w Lublinie na ul. Wojciechowskiej (na przeciwko polfy) wyszlo za pasek + rolke napinającą 110zł (cena z rabatem 25%). Mechanik to mój bardzo dobry znajomy który ogólnie jest tanim mechanikiem a ode mnie grosze bierze. No i zniżka na jego zakład.
http://superslub.blogspot.com/

http://koryszko.blogspot.com/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lis 2007, 01:23
Posty: 449
Skąd: Lublin
Auto: Civic EJ9 D16Z6+

Postprzez tomi-ei » 30 lis 2008, 16:50

PREMACY 2.0 DiTD, 03' – 90000 km.

koszty przegladu i wymaganych wymian zaraz po zakupie:
– Rozrząd kpl. bez pompy wody ( oryginał Unitta, NTN ) + wymiana – 950 PLN
– Regulacja zaworów + podkładki przelewowe – 250 PLN
– Olej silnikowy + filtr oleju, powietrza, paliwa, kabinowy z wymianą – 350 PLN

dodatkowo:
– Opony zimowe + wymiana: 4 szt: – 850 PLN
– Żarówki H4 + 50% – 2 szt – 60 PLN

pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 25 lis 2008, 19:23
Posty: 8
Skąd: Warszawa
Auto: Premacy 2.0 DiTD, 03'

Postprzez emiluuu » 17 mar 2009, 18:02

Mazda 323F BA Z5:

-rozrząd: części 360zł, robocizna 190 zł
-przewody zapłonowe+ świece =170 zł
-olej Mobil1 S + filtr = 120 zł
– instalacja Lpg sekwencyjna 2000 zł

Koszty paliwa:
Trasa: 10-11l/100km (lpg) średnio 20 zł
Miasto; 12,5-13,5l/100km (lpg) ok 23 z

przejechałem już 12000 od 15.10.2008 do 17.03.2009 czyli przyjmując 22zł/100km na gaz wydałem 2640 zł + ok 500zł za benzynę

łączne koszty w ww okresie 5980 zł.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 8 mar 2009, 22:57
Posty: 11
Skąd: wysokie mazowieckie
Auto: Mazda 323F BA 1.5 16V '96

Postprzez Feniks_rf » 17 mar 2009, 18:39

emiluuu napisał(a):Mazda 323F BA Z5:

-rozrząd: części 360zł, robocizna 190 zł
-przewody zapłonowe+ świece =170 zł
-olej Mobil1 S + filtr = 120 zł
– instalacja Lpg sekwencyjna 2000 zł

Koszty paliwa:
Trasa: 10-11l/100km (lpg) średnio 20 zł
Miasto; 12,5-13,5l/100km (lpg) ok 23 z

przejechałem już 12000 od 15.10.2008 do 17.03.2009 czyli przyjmując 22zł/100km na gaz wydałem 2640 zł + ok 500zł za benzynę

łączne koszty w ww okresie 5980 zł.


Z relacji innych osób wydawało mi się że silnik Z5 bierze 8-9L LPG na trasie( co daje ogólny zysk ok 20% na 100km)
Ludzie nie wiem po co wy zakładacie LPG jak koszt przejazdu 100km wychodzi wam parę zł mniejszy a dodatkowe wymiany części, diagnozy i ewentualna naprawa instalacji zabiera resztę zysku i dodatkowo zajmujemy albo pół bagażnika bądź liczymy że nie zdaży nam się przykra sytuacja i wtedy już opony nie zmienimy. Albo oszczędna jazda jest wam obca albo przeceniłem silnik Z5 ;)
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2008, 21:24
Posty: 90
Skąd: Mrągowo
Auto: Mazda 323C Z5

Postprzez sq2jul » 17 mar 2009, 19:04

Xedos CA KF 97r. przebieg w chwili zakupi 195k km, obecnie 206k km – auto mam pol roku – wszystkie wydatki (poza paliwem z pierwszych 2 miesiecy) znajdziecie tu:

http://www.motostat.pl/statystyki-pojazdu/244
Smoki i gołe baby
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 21:15
Posty: 6700 (241/160)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: gnojarz & bezdasznik

Postprzez emiluuu » 17 mar 2009, 21:53

to są moje wyliczenia w okresie od października w którym "trasa" to odcinek 50km do Białegostoku i z powrotem. Fakt może moja jazda nie jest ekonomiczna bo zazwyczaj z 4 tys z obrotomierza nie schodzę.

Gdy jeszcze nie miałem lpg przy ww trasie w miarę ekonomiczne jadąc udało mi sie zejść do 8,5l/100 benzyny. Podzielę sie spalaniem w trasie ciągłej jeżeli taka będzie :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 8 mar 2009, 22:57
Posty: 11
Skąd: wysokie mazowieckie
Auto: Mazda 323F BA 1.5 16V '96

Postprzez Feniks_rf » 19 mar 2009, 00:50

emiluuu napisał(a):to są moje wyliczenia w okresie od października w którym "trasa" to odcinek 50km do Białegostoku i z powrotem. Fakt może moja jazda nie jest ekonomiczna bo zazwyczaj z 4 tys z obrotomierza nie schodzę.

Gdy jeszcze nie miałem lpg przy ww trasie w miarę ekonomiczne jadąc udało mi sie zejść do 8,5l/100 benzyny. Podzielę sie spalaniem w trasie ciągłej jeżeli taka będzie :)


OK to już rozumiem skąd te spalanie LPG <glupek2> Takie drobne pytanko odnośnie LPG duży spadek mocy zauważyłeś na sekwencji? Czy to prawda że przy mocnym nagłym wciśnięciu pedału gazu spalanie mocno podskakuje ?
PS sory za OT
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2008, 21:24
Posty: 90
Skąd: Mrągowo
Auto: Mazda 323C Z5

Postprzez emiluuu » 19 mar 2009, 02:42

Feniks_rf napisał(a):
emiluuu napisał(a):to są moje wyliczenia w okresie od października w którym "trasa" to odcinek 50km do Białegostoku i z powrotem. Fakt może moja jazda nie jest ekonomiczna bo zazwyczaj z 4 tys z obrotomierza nie schodzę.

Gdy jeszcze nie miałem lpg przy ww trasie w miarę ekonomiczne jadąc udało mi sie zejść do 8,5l/100 benzyny. Podzielę sie spalaniem w trasie ciągłej jeżeli taka będzie :)


OK to już rozumiem skąd te spalanie LPG <glupek2> Takie drobne pytanko odnośnie LPG duży spadek mocy zauważyłeś na sekwencji? Czy to prawda że przy mocnym nagłym wciśnięciu pedału gazu spalanie mocno podskakuje ?
PS sory za OT


po jakimś czasie użytkowania zauważyłem spadek mocy wiec wybrałem sie do gazownika który podniósł krzywa i jest ok, ale czy taki duży spadek?? raczej tylko co odczuwalny...a co do spalania przy mocniejszym wciśnięciu gazu to za bardzo nie zwracam na to uwagi. Powiem tylko czy będę jechał ostro czy "ekonomicznie" dużej różnicy nie ma w spalaniu:)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 8 mar 2009, 22:57
Posty: 11
Skąd: wysokie mazowieckie
Auto: Mazda 323F BA 1.5 16V '96

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki