Felgi w Mazdach – rozstaw śrub, offset (ET), średnica otworu centrującego

Postprzez gnat74 » 12 mar 2014, 18:57

Witam

Czy alusy o wymiarach 5x114,3 6x15 et 52,5 beda pasowaly do 626 GF z oponami 195x60 bez niespodzianek??

Dzieki za odpowiedz:)
Początkujący
 
Od: 8 lip 2010, 16:52
Posty: 14
Skąd: Kłodzko
Auto: mazda 626 DITD 1999
ladniutka :)

Postprzez Dominator » 12 mar 2014, 19:05

Prawie jak stalowe oryginalne felgi.
Ja otwór centralny masz 67mm w tych alusach, to pasuje wszystko bez probemu <spoko>
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 22:36
Posty: 4908 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez gnat74 » 12 mar 2014, 19:35

Dzieki za szybka odpowiedz:)

Na tym forum zawsze mozna polegac :)

Pozdro :)
Początkujący
 
Od: 8 lip 2010, 16:52
Posty: 14
Skąd: Kłodzko
Auto: mazda 626 DITD 1999
ladniutka :)

Postprzez MatikeS » 24 mar 2014, 20:51

Pytanko Laika planuje zmienić kola w mojej Mazdzie bo mam 15 i chce 16 jakie sa odpowiednie parametry zeby wszystko fajnie grało. Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2013, 19:00
Posty: 79
Skąd: Żory
Auto: Mazda 6
1,8 120km
170tys
Bosse Sound :)

Postprzez grafipl » 26 mar 2014, 10:51

Koledzy ma ktoś może wzory oryginalnych felg 16' i 17' do mazdy 3 i 6?? Ewentualnie do innych posiadających rozstaw 5x114,3. Z góry dzięki :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 wrz 2013, 20:34
Posty: 83 (3/2)
Skąd: Stryków
Auto: Mazda 3 BK14 HB LF 2.0 12.2004

Postprzez MatikeS » 26 mar 2014, 15:29

Alumfelgi Rial polecacie?
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2013, 19:00
Posty: 79
Skąd: Żory
Auto: Mazda 6
1,8 120km
170tys
Bosse Sound :)

Postprzez lowrider » 8 kwi 2014, 10:06

Rial to niemiecka produkcja, raczej dobre felgi.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 gru 2010, 14:17
Posty: 49
Skąd: Rzeszów
Auto: była 1996 Mazda Xedos 6 1.6 107KM
teraz 2000 Honda Accord Coupe V6 200KM

Postprzez WysoL » 8 kwi 2014, 10:40

lowrider napisał(a):Rial to niemiecka produkcja, raczej dobre felgi.

Hmm. To ze niemiecka firma to nie znaczy ze dobre. Ja twierdze ze felgi tej firmy to lajno i nigdy bym ich nie kupil nawet okazyjnie.

Wysłane z mojego GT-I9505
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 mar 2011, 09:53
Posty: 798 (62/11)

Postprzez albert27 » 8 kwi 2014, 21:13

Witam,
czy do mazda 6 2.0 2004 sport wagon będzie pasowała felga 17x8 et 35 225/45
tak żeby nigdzie nie obcierało.
Pisałem po różnych firmach i twierdzą że wszystko jest ok. W konfiguratorach tak samo,
proszę o szybką odpowiedź. felgi mają być kupione na dniach
albert27
 

Postprzez AleksanderVM » 30 lip 2014, 13:35

Ja tylko takie swoje doświadczenie ze zmianą rozmiaru kół zapodam:

Znalazłem na Allegro 225x40x18 i nie mogłem nigdzie znaleźć potwierdzenia/zaprzeczenia, że "wejdą". Więc – zmierzyłem centymetrem czy mi się zmieszczą pod kielichem amortyzatora. Wyszło że tak, więc kupiłem.

I jest OK :D

Nigdzie nie obciera, pełny zakres ruchu. Metodę ową polecam do MX-6

Aha, odległość od kielicha to jakieś 1 – 1,5 cm
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2013, 08:32
Posty: 66
Skąd: Warszawa
Auto: MX6 GE 92 2,5i V6 KL

Postprzez tomek-waw » 30 lip 2014, 13:42

AleksanderVM napisał(a):225x40x18 i nie mogłem nigdzie znaleźć potwierdzenia/zaprzeczenia, że "wejdą"

Jeszcze ET brakuje do pełni szczęścia.
U mnie takie siedzą.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2011, 00:34
Posty: 1931 (2/7)
Skąd: Wwa
Auto: GTI MK7 380KM/520Nm
Była, M3 Kintaro 2.0 LF 161KM/182Nm

Postprzez AleksanderVM » 30 lip 2014, 16:06

Jak kupowałem to wiedziałem jakie ET, teraz nie wiem skąd tę informację wziąć.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2013, 08:32
Posty: 66
Skąd: Warszawa
Auto: MX6 GE 92 2,5i V6 KL

Postprzez tomek-waw » 30 lip 2014, 16:10

Od sprzedawcy lub od wewnątrz felgi. Czasami w środku pod oponą.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2011, 00:34
Posty: 1931 (2/7)
Skąd: Wwa
Auto: GTI MK7 380KM/520Nm
Była, M3 Kintaro 2.0 LF 161KM/182Nm

Postprzez jerrylos » 13 sie 2014, 08:54

Hej. Czy do mazdy 323F 2.0 sportive 2001r wejda takie kola?

8x17''
ET 40
reszta ok

Chce zalozyc opony 205/40 na 4 felgi, ewentualnie najlepiej 205 przod i 215 z tylu.

Co myslicie?

Edit: problem rozwiazany :)
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2014, 14:48
Posty: 102 (2/0)
Auto: MAZDA 323F BJ 2.0 SPORTIVE 2001
MAZDA 323F BG 1.6 '92

Postprzez georgis » 25 wrz 2014, 17:57

Witam
Przeszperałem forum i nie mogę znaleźć odp na temat felg jakie się mieszczą, bez przerabiania niczego, do kombi GH. Chodzi mi o najmniejsze Et jakie można założyć przy 17" felgach i szerokości 7" i 7,5".
Felga ori 17" et 60 szerokość 7" czy np;felga 17" et45 7" lub felga 17" et48 7.5" nie będą wystawać za obrys samochodu. Ma ktoś założone takie felgi (prośba o foto jak to wygląda), a może ma ktoś założone felgi z jeszcze mniejszym osadzeniem?
Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 22 kwi 2009, 07:09
Posty: 10
Skąd: Wieliczka
Auto: Mazda 6 kombi benzyna 2011

Postprzez Crenshaw » 26 wrz 2014, 06:05

na pewno nie będą wystawać kolego, przecież to tylko max 1,5cm różnicy, nie wierzę, żeby producent zrobił ori felgi na równo z nadkolami, zawsze jest tak, że są trochę schowane.
Obrazek
Keeper of the Art
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2012, 17:06
Posty: 3761 (89/91)
Skąd: Barlinek
Auto: Xedos 6 KF 98' – Sprzedany
Xedos 9 KJ 97' – Sprzedany
200SX SR20DET 89'

Postprzez marconigdynia » 6 paź 2014, 18:12

Słuchajcie koledzy, mam pytanie:
w mocowaniu felgi ważniejsze jest osadzenie na śrubach (szpilach?) czy na tym środkowym "pręcie" (otwór centrujący?). Tzn. na czym bardziej się trzyma koło.
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2011, 12:33
Posty: 78 (12/0)
Auto: Mazda 626 GF

W rodzinie także: Mazda 3 2005'

Postprzez petro » 6 paź 2014, 19:28

Otwór centrujący, jak sama nazwa wskazuje, służy jedynie do centrowania (wyznaczenia współosiowości) koła względem piasty w czasie montażu. Elementami odpowiedzialnymi za pewne i niezmienne ustalenie koła względem piasty w czasie jazdy są śuby lub nakrętki szpilek. Jest to typowe połączenie cierne, w którym śruby lub szpilki są rozciągane, a nie ścinane. :]

wydziargane na petrowym SGS3
Obrazek
Obrazek
metal forever ...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2012, 19:04
Posty: 1626 (57/76)
Skąd: Siemianowice Śl. /Kędzierzyn-Koźle
Auto: Mazda 3 Sport Kintaro
2.0 LF, 2007
ガソリン

Postprzez marconigdynia » 6 paź 2014, 19:40

Ok dzięki.
Pytam bo mnie tak zastanawia pewien fakt. Zmieniłem koła na zimowe, bo w letnich poszła mi jedna opona, to juz nie chcialem kupowac teraz przed koncem sezonu. Ale do felg stalowych musialem zgubic srube jedna i zamiast 5 kolo jest przykrecone na 4. Czy bedzie to klopot? Oczywiscie tymaczsowo, chce kupic jak najszybciej jak sie da. Na innych forach pisza ,. ze mozna jezdzic tak, ale ewentualnie sprawdzac dokrecenie pozostalych 4 kol.
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2011, 12:33
Posty: 78 (12/0)
Auto: Mazda 626 GF

W rodzinie także: Mazda 3 2005'

Postprzez petro » 6 paź 2014, 20:02

Gdyby można było jeździć na czterech, producent nie projektowałby pięciu śrub, tylko na cztery i to rozłożonych w równych od siebie odstępach. Zakup nakrętki, czy śruby nie stanowi większego problemu, a przekonywać się kosztem swojego bezpieczeństwa czy niekompletne mocowanie koła wytrzyma czy nie jest delikatnie mówiąc nierozsądne :)

wydziargane na petrowym SGS3
Obrazek
Obrazek
metal forever ...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2012, 19:04
Posty: 1626 (57/76)
Skąd: Siemianowice Śl. /Kędzierzyn-Koźle
Auto: Mazda 3 Sport Kintaro
2.0 LF, 2007
ガソリン

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki