Hak holowniczy – pytania, problemy, porady
1, 2
podłączam się pod temat, bo również jestem na etapie zakupu haka.. czy ktoś się orientuje czy jest coś takiego jak oryginalny hak Mazdy ? Zależy mi by nie wycinać "dziury" w zderzaku.. a w przy hakach tego typu jak wyżej w linku żaden sprzedający nie jest wstanie udzielić mi odpowiedzi czy będę musiał wycinać zderzak... może użytkownicy 6tek z hakiem podpowiedzą jak to u nich jest ?
- Od: 14 lut 2011, 09:08
- Posty: 90
- Skąd: wlkp. Śrem
- Auto: Mazda6 2006r.
oo to fajnie, bedziesz sam montowal? moze jaka foto relacja do zbioru juz istniejacych? bardzo by sie przydala na przyszlosc
- Od: 14 lut 2011, 09:08
- Posty: 90
- Skąd: wlkp. Śrem
- Auto: Mazda6 2006r.
No i jestem po zamontowaniu ogólnie to MASAKRA. Trzeba było zdjąć zderzak, odkręcić tą belkę za zderzakiem, ciąć podłużnice, w bagażniku cały prawy boczek aby podłączyć elektrykę (nie ma żadnej kostki). Otwory są pod montaż haka które i tak trzeba było rozwiercać. W zderzaku trzeba było wyciąć mały otwór bo wisiał na haku. Ogólnie samemu nie polecam tego robić.
- Od: 25 paź 2010, 08:21
- Posty: 224
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda 6 GY 2.0 RF5C 136km 03r.
- Od: 25 paź 2010, 08:21
- Posty: 224
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda 6 GY 2.0 RF5C 136km 03r.
Witam, jeśli ktoś chce założyć hak w okolicach Warszawy to polecam firmę Car-Mix z Raszyna: http://www.car-mix.pl/
Montowałem u nich hak firmy Bosal w mojej MPV. Jest to rzadki model samochodu więc znalezienie haka wcale nie jest takie proste. Jeśli nie znajdą haka do waszego auta to UWAGA dorobią według rysunków technicznych któregoś z producentów!
Do mojej Madzi udało się jednak sprowadzić Bosala i zamontować, przy okazji Panowie zamontowali mi czujniki cofania które wcześniej kupiłem. Także jeśli ktoś szuka fachowego warsztatu to ich właśnie polecam. Robili już haki w VW T5 mojego znajomego i vectrze koleżanki – oni również są bardzo zadowoleni zarówno z ceny jak i całej usługi.
Montażu samodzielnego zdecydowanie nie polecam. Wiem wydaje się to proste ale bez odpowiedniego zaplecza technicznego i podnośnika ja bym się za to nie zabierał. Trzeba zdjąć zderzak i to praktycznie w każdym przypadku, zdjąć albo przerobić belkę wzmacniającą w odpowiedni sposób poprowadzić i zabezpieczyć okablowanie...
Dopisano 4 lis 2012, 15:16:
Przemek widzę, że założyłeś hak "Imioła" – Polski producent, podobno całkiem dobra jakość, ciekaw jestem jak się będzie sprawował. Często podpinasz przyczepkę? Ciekaw jestem bo też nad Imiołą się zastanawiałem, ale nie mieli z tego co pamiętam haka gotowego, musiałbym jechać do nich i dorabiać.
Montowałem u nich hak firmy Bosal w mojej MPV. Jest to rzadki model samochodu więc znalezienie haka wcale nie jest takie proste. Jeśli nie znajdą haka do waszego auta to UWAGA dorobią według rysunków technicznych któregoś z producentów!
Do mojej Madzi udało się jednak sprowadzić Bosala i zamontować, przy okazji Panowie zamontowali mi czujniki cofania które wcześniej kupiłem. Także jeśli ktoś szuka fachowego warsztatu to ich właśnie polecam. Robili już haki w VW T5 mojego znajomego i vectrze koleżanki – oni również są bardzo zadowoleni zarówno z ceny jak i całej usługi.
Montażu samodzielnego zdecydowanie nie polecam. Wiem wydaje się to proste ale bez odpowiedniego zaplecza technicznego i podnośnika ja bym się za to nie zabierał. Trzeba zdjąć zderzak i to praktycznie w każdym przypadku, zdjąć albo przerobić belkę wzmacniającą w odpowiedni sposób poprowadzić i zabezpieczyć okablowanie...
Dopisano 4 lis 2012, 15:16:
Przemek widzę, że założyłeś hak "Imioła" – Polski producent, podobno całkiem dobra jakość, ciekaw jestem jak się będzie sprawował. Często podpinasz przyczepkę? Ciekaw jestem bo też nad Imiołą się zastanawiałem, ale nie mieli z tego co pamiętam haka gotowego, musiałbym jechać do nich i dorabiać.
"To nie prędkość zabija, lecz gwałtowna jej utrata" – to takie motocyklove ;)
Kredyty dla firm! Finansowanie bieżącej działalności, inwestycje, leasingi – zapraszam :) Szeroka oferta! :)
Kredyty dla firm! Finansowanie bieżącej działalności, inwestycje, leasingi – zapraszam :) Szeroka oferta! :)
- Od: 8 sty 2012, 23:13
- Posty: 43
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda MPV 2.0 diesel 2002r
witam – kupilem hak holowniczy uzywany na szrocie MVG 0580C oczywiscie z obcieta wiazka i teraz me pytanie czy moge zamontowac zwykla wiazke 7 – pinowa bez modulu czy mam zamontowac wiazka 7-pinowa z modulem a moze 13 pinowa z modulem/bez modulu? mam mazda 6 kombi 2003 rok bez parktronica... dziekuje za odpowiedz i pozdrawiam forumowiczów!
- Od: 15 sie 2008, 09:17
- Posty: 15
- Skąd: Głogów
- Auto: mazda 6 GY 2.0 CITD 16v 136KM 2005r
laguna II 1.9dCi 120KM 2001r
mazda 6 GY 2.0 16V 141KM 2003 aut LPG LOVATO EASY FAST SMART
Ważna jest na pewno masa przyczepy do holowania, musimy uważać by linka wytrzymała. Jest poradnik, czym się kierować przy wyborze linki – http://www.motochemia.pl/holowanie-samochodu-8211-czym-sie-kierowac-przy-wyborze-linki-n-76.html. Przy holowaniu należy pamiętać, że mamy inne ograniczenia prędkości (w mieście 30 i poza 60 km/h).
-
madik11
Witam mam mazda 3 produkowana od 2009 r. auto posiada hak holowniczy ale nie mam samej kuli ktora jest wczepiana Wie ktos ja ta kula wyglada?
-
JaKiki
Witam.Przerabiałem ten temat u siebie.Proponuje dokładnie rozejrzeć się od spodu i w okolicy haka powinna być naklejka producenta z podanym typem.W moim przypadku był to Oris.Mając te dane samą kulę kupisz na znanym popularnym portalu aukcyjnym
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 24 gości
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki