Skuteczny sposób na parujące szyby

Postprzez rabin » 27 lis 2010, 09:51

Panowie mi też parowały szyby,bo jeździłem z zamkniętym obiegiem powietrza(czy jak to tam się nazywa) :) A teraz go otwieram i szyby mi nie parują :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2010, 10:09
Posty: 274
Skąd: Chełm
Auto: Była...323f BA KF GT

Postprzez Lords » 3 gru 2010, 12:22

Witam wiem że bylo wiele tematów na ten temat .Moj problem polega na tym iż po stronie pasażera nie ma pod schowkiem filtru kabinowego.Zamieszcze troche nie udane fotki by nakreślić moją sytuacje.
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
może nie wiele widac na tych fotkach bo nie rozkrecalem schowka tylko od spodu aparatem zrobilem zdjecia. Ale jak widac bądź tez nie widac nie ma tam miejsca na filtr kabinowy.I gdzie on może być? Moze być w pod szybiu od strony silnika??

I moje 2 pytanie od czego są te 2 guziki na panelu?
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Pragne zaznaczyć iż moja wersja nie ma klimy . Ja caly czas mam wlaczony ten zaznaczony guzik nr 1 bo na nim jest wiekszy moim zdaniem powiew . Jak ustawiam nawiewy na 1-2 to jest strasznie slaby nawiew a na 3-4 jest taki średni i strasznie głośny .Jaka może być tego przyczyna ? Prosze o pomoc i prosze nie krytykować mojego posta bo to moj 1 post tu choć moze jest troche chaotyczny <oczy>
Ostatnio edytowano 3 gru 2010, 12:30 przez Lords, łącznie edytowano 1 raz
[flash=]http://img828.imageshack.us/img828/9083/23745dc71d60e2d78f0b703.gif[/flash]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2010, 12:06
Posty: 82
Skąd: Legnica
Auto: Mazda 323f 94r 2.0 v6 BA

Postprzez Borys » 3 gru 2010, 12:28

Włącz 2. Przycisk 1 to obieg zamknięty i dlatego parują.
Kilka postów niżej jest temat o parowaniu a ty zakładasz kolejny? W drodze wyjątku doklejam, ale następnym razem sprawdź czy nie ma już takiego wątku i tam się dopisz.
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lip 2007, 23:00
Posty: 2407
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez Lords » 3 gru 2010, 12:33

założylem tez kolejny ponieważ w tym poście opisałem ze nie mam filtru kabinowego i pragne go odnaleźć oraz wymienić .Dzięki za tą odpowiedź o przyciskach .To prawidłowe ze na tym obiegu zamknietym jest silniejszy nawiew ?
[flash=]http://img828.imageshack.us/img828/9083/23745dc71d60e2d78f0b703.gif[/flash]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2010, 12:06
Posty: 82
Skąd: Legnica
Auto: Mazda 323f 94r 2.0 v6 BA

Postprzez lesiux » 3 gru 2010, 13:59

tak bo pracuje dodatkowy wentylator, który tworzy obieg zamknięty. to się przydaje tylko chwilowo jak np jedziesz za autobusem, który strasznie kopci i nie chcesz tego wpuszczać do kabiny ale potem przełączasz na obieg otwarty aby nie parowały szyby. jak masz klimę to też się przydaje obieg zamknięty bo szybciej się chłodzi kabina a szyby nie parują bo w układzie klimatyzacji jest osuszacz. skoro bardzo słabo Ci dmucha na otwartym obiegu a nie masz filtra kabinowego to odkręć dmuchawę i wyczyść ją wg fotorelacji viewtopic.php?f=116&t=31076
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 17:00
Posty: 1198
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez Sabat » 3 gru 2010, 15:32

Ja włączam klimę na parę min i osusza powietrze w środku, a później już normalnie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2006, 13:11
Posty: 1324 (21/14)
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda6 GG 2.0 MZR-CD 2004

Postprzez bartekdw » 3 gru 2010, 15:52

lesiux napisał(a):tak bo pracuje dodatkowy wentylator, który tworzy obieg zamknięty.

Nie ma żadnych dodatkowych wentylatorów, klawisz "obieg zamknięty" powoduje przesunięcie się klapki która powoduje zasysanie powietrza przez jedyny wentylator w aucie z auta do auta, wyłączenie powoduje zasysanie powietrza z zewnątrz do auta.
lesiux napisał(a):a szyby nie parują bo w układzie klimatyzacji jest osuszacz

Nie do końca tak to działa. Filtr-osuszacz usuwa z układu klimatyzacji wilgoć oraz cząsteczki stałe,
zabezpieczając sprężarkę i zawór rozprężny przed zniszczeniem i gwarantując
optymalną wydajność chłodzenia. Pracuje on w kontakcie wyłącznie czynnika chłodzącego i ma nijaki wpływ na osuszanie powietrza przepływającego przez parownik podczas działania klimatyzacji.
Tu działa inna magia. Zrób tak, chuchnij na zimną szybę i co się pojawi, para wodna ;) Powstaje w wyniku różnicy temperatur, dlatego na zimnym parowniku klimatyzacji wydziela się para wodna w postaci kropelek wody, spływa jakimś odpływem pod auto powodując często kałużę wody, co czyni powietrze przez parownik przepływające dużo suchszym od obecnie występującego. Ot cała magia osuszania. ;)

P.S. dzisiaj podczas testów łańcuchów śniegowych nabiło się dużo śniegu w całą komorę silnika, śnieg topniał, parował na gorących elementach i nawiew na szybę wciągną tą parę powodując efekt odwrotny od zamierzonego. Mnóstwo pary na szybach. Nie zdążyłem zamknąć obiegu wewnętrznego. Kolejna rada parujących szyb – unikać głębokiego śniegu, kałuż, często sprzątać z kratek wlotu powietrza, komory silnika.
Obrazek Obrazek
Forumowicz
 
Od: 30 kwi 2008, 19:20
Posty: 199
Skąd: Zamość
Auto: Mazda 6 gg 2.3 lpg

Postprzez Lords » 3 gru 2010, 18:52

Dzięki za odpowiedzi problem rozwiązany :)
[flash=]http://img828.imageshack.us/img828/9083/23745dc71d60e2d78f0b703.gif[/flash]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2010, 12:06
Posty: 82
Skąd: Legnica
Auto: Mazda 323f 94r 2.0 v6 BA

Postprzez lesiux » 3 gru 2010, 20:56

bartekdw napisał(a):Nie ma żadnych dodatkowych wentylatorów, klawisz "obieg zamknięty" powoduje przesunięcie się klapki która powoduje zasysanie powietrza przez jedyny wentylator w aucie z auta do auta, wyłączenie powoduje zasysanie powietrza z zewnątrz do auta.


w takim razie czemu w obiegu zamkniętym powietrze mocniej dmucha przez nawiew?

co do osuszacza to zgadzam się z Tobą, generalnie chodziło mi o to, że razem z klimą można używać obiegu zamkniętego i nie powoduje to parowania szyb.

natomiast ciekawi mnie czy jeżeli mam pasek temperatury ustawiony na max grzanie to co się dzieje w momencie włączenia klimatyzacji? dalej będzie osuszać powietrze skoro go nie chłodzi i woda się nie skropli?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 17:00
Posty: 1198
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez bartekdw » 3 gru 2010, 22:33

lesiux napisał(a):w takim razie czemu w obiegu zamkniętym powietrze mocniej dmucha przez nawiew?

Na pewno nie ma czegoś takiego jak turbo obroty wentylatora, po prostu włączasz obieg zamknięty, przestawia się klapka i zasysane jest powietrze z okolic nóg pasażera, wciąga co najwyżej śmieci jak nie sprzątasz, smród nóg pasażera, żadnych oporów dlatego za..piernicza. Obieg zamknięty wyłączony powoduje zasysanie powietrza z kratki zewnętrznej gdzieś w podszybiu, jak każdy wie różne rzeczy tam można znaleźć, liście, igły drzew, błoto, piach i inne śmieci. Ma liście, ma opory powietrza co za tym idzie lżej dmucha. Można dużo dumać.
lesiux napisał(a):natomiast ciekawi mnie czy jeżeli mam pasek temperatury ustawiony na max grzanie to co się dzieje w momencie włączenia klimatyzacji? dalej będzie osuszać powietrze skoro go nie chłodzi i woda się nie skropli?

Czemu twierdzisz, że na max grzaniu klimatyzacja nie chłodzi powietrza? Jeśli sprawna to chłodzi. I takie cuda się dzieją, że powietrze leci sobie czy z kratki zewnętrznej czy z okolic nóg pasażera do wentylatora, dalej tłoczone jest do parownika klimatyzacji gdzie jest CHŁOD