Odkręcanie śruby na wale korbowym

Postprzez Szpak26 » 8 lis 2006, 23:42

Sposoby są różne.
Np. w Nissanie przy pierwszej wymianie paska był zablokowany klucz o wahacz i pyknięcie rozrusznikiem, przy drugiej wystarczył wbity V-ty bieg i noga na hamulcu.

W sobotę wymieniam rozrząd w swej Madzi i chciałbym to zrobić szybko i sprawnie (jak chyba każdy samemu `pieszczący` silnik), więc wypowiedzcie się:

Jaki polecacie sposób na odkręcenie w/w śruby i sciągnięcie koła pasowego?
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2006, 12:37
Posty: 44
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Auto: GW `99 FP LPG IIgen

Postprzez Maciek 251 » 13 lis 2006, 14:05

Ja też nie moglem sobie z tym poradzić, po konsultacjach z Jaksą zrobiłem to tak: zdemontowałem rozrusznik i zablokowałem wienieć zębaty koła zamachowefo dużym śrubokrętęm... a później to juz tylko dobry klucz i po problemie :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sie 2006, 18:54
Posty: 248 (0/1)
Skąd: Rzeszów/Dynów
Auto: M6 2,0 CiTD 136PS Exclusive'04

Postprzez sołtys » 13 lis 2006, 14:24

Szpak26 napisał(a):zablokowany klucz o wahacz i pyknięcie rozrusznikiem


niezły z ciebie kamikadze :]



Szpak26 napisał(a):wystarczył wbity V-ty bieg i noga na hamulcu.


u mnie zawsze ta metoda sie sprawdza.
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez tomekrvf » 13 lis 2006, 14:50

sołtys napisał(a):Szpak26 napisał:
zablokowany klucz o wahacz i pyknięcie rozrusznikiem


niezły z ciebie kamikadze

To jest wyjątkowo niezawodny sposób :D
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez sołtys » 13 lis 2006, 14:59

tomekrvf napisał(a):To jest wyjątkowo niezawodny sposób


nie uważacie że conieco ryzykowny :| , widziałem już trochę latających kluczy :]
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez Loczek » 13 lis 2006, 15:04

sołtys napisał(a):widziałem już trochę latających kluczy

metrowa rura i po sprawie <glupek2>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2006, 17:30
Posty: 2112
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Auto: Bezawaryjne i Niebite

Postprzez Szpak26 » 13 lis 2006, 15:06

Działałem w sobote. Wymiękłem jednak i nie odważyłem się użyć rozrusznika, a przy V-tym biegu ukręciłem klucze. Efekt taki, że wszystko rozebrałem (no, oprócz koła pasowego) a pasek rozrządu nie zmieniony...

Jednak zdecyduję się dorobić klucz blokujący koło pasowe. Zna ktoś może rozstaw otworów na śruby w tym kole? Jak nie to wrzuce je jak wyprodukuje.
No i oczywiście użyję porządnych narzędzi wreszcie...
Poszukuję rolety bagażnika
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2006, 12:37
Posty: 44
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Auto: GW `99 FP LPG IIgen

Postprzez yesfan » 13 lis 2006, 17:49

W jakim silniku zmieniasz?
DiTD :(
TD<FONT color=#ff1616>i</FONT> :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 sie 2006, 08:24
Posty: 77
Skąd: Wrocław
Auto: Była 626 GF/GW DITD 2000 r.

Postprzez Szpak26 » 13 lis 2006, 22:30

W takim, jakie wpisane, czyli 626 GF silnik 1,8 16V 66kW przed liftem
Poszukuję rolety bagażnika
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2006, 12:37
Posty: 44
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Auto: GW `99 FP LPG IIgen

Postprzez Szpak26 » 21 lis 2006, 15:10

Dodatek:
W ubiegłą sobotę zmieniłem wreszcie pasek rozrządu. Jak pisałem chciałem dorobić klucz blokujący koło pasowe, ale okazało się to zbędne. Udało mi się dorwać wykrętarkę Bosch z momentem 600Nm – bzzzyk i śruba odkręcona, bez V biegu, blokad itp...
Jeżeli ktoś tylko ma dostęp to polecam! Oszczędzicie czasu i siły.
Pozdrawiam!
Poszukuję rolety bagażnika
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2006, 12:37
Posty: 44
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Auto: GW `99 FP LPG IIgen

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki