Polerowanie zmatowiałych reflektorów

Postprzez Hitman » 10 kwi 2009, 21:53

a rozklejał ktos tylne lampy od 323C?? jak to zrobic w ten sam sposob co w opisie przednich??
Mariusz Pozdrawia....

Bądź odważny. A jeżeli nie jesteś, udawaj, że jesteś. Nikt nie zauważy różnicy.

http://www.youtube.com/watch?v=MF0kKIyT ... re=related
Zastanów się dwa razy zanim zaczniesz robić prawko! hahaha
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2007, 21:12
Posty: 241
Skąd: (WLKP)
Auto: Mazda 323C Biała strzała;p

Postprzez Adamos » 7 sie 2009, 11:28

Witam. Mam zamiar sie zabrać sie za czyszczenie lamp.
Czy środki używane w 1 poście dalej są na rynku? Jakich past użyć? I jak to skleić po wyczyszczeniu. Myślałem nad sylikonem, jakiś polecacie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sie 2008, 10:03
Posty: 2280 (4/1)
Skąd: Gdynia
Auto: Ford Focus C-MAX mk1

Postprzez kieresik » 9 sie 2009, 15:29

Adamos napisał(a):Czy środki używane w 1 poście dalej są na rynku?

zarówno automax i farecla są dostępne. tak naprawdę kżda pasta lekko ścierna będzie odpowiednia.

Adamos napisał(a):I jak to skleić po wyczyszczeniu

ten fabryczny silikon powinien spowrotem trzymać jak podgrzejesz ale jak będą jakieś braki gdzieś to uzupełnij zwykłym silikonem. U mnie fabryczny skleil się na tyle dobrze, że nie musiałem nic poprawiać.

Ogólnie warto taką operację zrobić jednak u mnie po dłuższym czasie przydałoby się już to powturzyć. Ale bardziej mi nachodzi nalot od zewnętrznej strony (od jakiegoś czasu – wcześniej tego nie było) więc pastuje je mniej więcej raz na miesiąc. Ktoś ma jakiś pomysł od czego one tak mogą zachodzić?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2007, 15:11
Posty: 106
Skąd: Koszalin
Auto: 323 C

Postprzez Adamos » 9 sie 2009, 18:01

kieresik napisał(a):Adamos napisał:
I jak to skleić po wyczyszczeniu

ten fabryczny silikon powinien spowrotem trzymać jak podgrzejesz ale jak będą jakieś braki gdzieś to uzupełnij zwykłym silikonem. U mnie fabryczny skleil się na tyle dobrze, że nie musiałem nic poprawiać.


generalnie chce sprobować je rozkleić sposobem gotowania w wodzie. kupiłęm silikon do 300 stopni celcjusza i bedziemy kombinować. uzyje pasty tempo i mellerud do tworzyw sztucznych.

Po kilku chwilach myslenia jak to sprytnie zrobić wpadłem jeszcze na pomysł użycia kwasku cytrynowego..

damy rade :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sie 2008, 10:03
Posty: 2280 (4/1)
Skąd: Gdynia
Auto: Ford Focus C-MAX mk1

Postprzez waldez » 9 sie 2009, 20:43

ja rozkleiłem za pomocą suszarki do włosów, żony która suszarkę trzymała i noża. polerowałem automaxem i filcem na wierterce, tylko trzeba uważać z obrotami bo to tworzywo i łatwo się topi
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2008, 20:55
Posty: 599
Skąd: Włocławek
Auto: 323c BA 1,5 16v DOHC 95r

Postprzez Adamos » 9 sie 2009, 20:55

waldez a wiesz jaka moc ma Twoja (Twojej żony) suszarka? :)
bede uważać na obroty, duzo pasty i duzo wody wiec powinno być ok.

p.s: jaki kolor ma oryginalny klej? bo dzis zauważyłem, że moje lampy są sklejony czyms czarnym.... obstawiam,że były już rozklejane.

Co w takim przypadku? Czytałem,że jak sylikon wejdzie do środka to robia sie plamy. wieć mam pomysł, żeby skleić to na kropelkę czy coś takiego i później warstwa sylikonu do okoła na zewnątrz.

jakieś pomysły?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sie 2008, 10:03
Posty: 2280 (4/1)
Skąd: Gdynia
Auto: Ford Focus C-MAX mk1

Postprzez Sabat » 14 wrz 2009, 08:33

ja ostatnio rozklejałem halogeny.
i pewnie będę to samo robił z głównymi.
a najlepsze jest to że wykorzystałem słonce do tego :)
auto postało na podwórku jak było z 30C po wyciągnięciu halogenów i ściągnięciu blaszek wystarczyło je tylko podważyć lekko płaskim i odeszło.
Teraz muszę tylko czekać na poprawę pogody ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2006, 14:11
Posty: 1329 (20/14)
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda6 GG 2.0 MZR-CD 2004

Postprzez tokar » 8 gru 2009, 01:49

witam,
jak sprawują się wasze reflektory po rozklejaniu?
Ja w ten weekend zabrałem się za rozklejanie (dwie suszarki ) i polerkę. Reflektory skleiłem na oryginalny klej, a z zewnatrz jeszcze na to dalem silicon (zwykły, nie wysoko temperaturowy- nie wiem czy to ma jakies znaczenie). Pogoda teraz deszczowa, dwa reflektory zaparowały, ale nie na całej powierzchni szkła.
czy przyczyną tego jest koniecznie jakas nieszczelność, czy może jakas wilgoć dostala sie podczas montażu (pod chmurka)?
czy komuś paruja reflektory po rezklejaniu?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2009, 21:44
Posty: 150
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 323f BA Z5 98', LPG BRC sequent ( IV gen. )

Postprzez waldez » 8 gru 2009, 02:11

moje po rozklejeniu nie parują, ale po nie całym roku znów są lekko matowe. szkoda, że nie ma szklanych zamienników bo rozklejanie co kilka miesięcy mja się z celem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2008, 20:55
Posty: 599
Skąd: Włocławek
Auto: 323c BA 1,5 16v DOHC 95r

Postprzez Suloo » 11 gru 2009, 06:34

artrem napisał(a):Zastanawiam się nad okleiną "chrom" którą można dostać bez problemu kwestia taka tylko jakie panują temperatury w tej lampie i czy nie wpłynie to negatywnie na okleine???

chodzi ci o sam odblysnik czyli to takie zakrzywione wokol zarowki??zarowki dosyc mocno grzeja wiec moze sie cos z okleina stac.a jezeli chodzi ci o wnetrze lampy czyli to co jest na dole to fajnie wyglada pomalowane na czarno.jest fotorelacja w dziale.
MX3 – Rest In Pieces 05.03.2012
Podczas deszczu, gdy wiatr wieje
slychac Mazde jak rdzewieje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2009, 00:53
Posty: 841 (4/8)
Skąd: Janikowo
Auto: bylo MX3

Postprzez czystelampy.pl » 22 sty 2010, 13:48

Witam wszystkich, zachęcam do zaglądnięcia na stronę o regeneracji reflektorów. Znajdziecie na niej profesjonalny zestaw do samodzielnego czyszczenia lamp. Jego zalety to po pierwsze możliwość zregenerowania lamp w ciągu 30 minut, nie trzeba wyjmować reflektorów z samochodu no i co najważniejsze producent gwarantuje dożywotnią gwarancję :)
Myślę, że jest to ciekawa alternatywa na domowe sposoby które powodują często zniszczenie lampy i nie gwarantują takiego efektu jak ten zestaw. Ale sami sprawdźcie
czystelampy.pl
 

Postprzez maniaco » 4 mar 2011, 21:35

A jak ma się sprawa do polerowania(czyszczenia) lamp świateł postojowych/kierunkowskazów?
Widziałem ostatnio na aukcji Madzie z po takim zabiegu i powiem Wam, ze byłem zdumiony.

Efekt był lepszy niż poniżej załączonym obrazku. Aukcja o której mówię już nieaktywna
http://img683.imageshack.us/i/721689586s.jpg/
MAZDA 6 (GH) 2.0D MZR-CD
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 kwi 2010, 22:11
Posty: 67
Auto: Mazda 6 GH (2009), 2.0 MZR-CD

Postprzez Przemekstd » 23 wrz 2011, 11:57

Czym to najlepiej spolerować ? gąbką, filcem ? Czy jakimś innym tworzywem? :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 maja 2011, 17:29
Posty: 9
Skąd: St.D (Wschowa)
Auto: Mazda 323c
1.3 16v

Postprzez Sabat » 28 paź 2011, 22:21

Ok, jestem właśnie po czyszczeniu lamp.
Planowałem wyczyścić lampy tylko zewnątrz. a wyglądały one tak:
Obrazek

Gdy to zrobiłem przy pomocy pasty do zębów(blendamed) i pasty lekko ściernej k2 Tempo okazało się że klosze są brudne wewnątrz.

Jak czyściłem z zewnątrz:
umycie klosza, spryskanie wodą i użycie pasty do zębów. Wcieranie przy pomocy miękkiej szmatki i później polerowanie rękawicą do polerki. Do testów użyłem także k2 Tempo, efekt był rewelacyjny.
po bliższym przyjrzeniu się kloszowi okazało się że widać brud w środku.
Dodatkowo na powierzchni pod światło pokazały się świrle ;) wiecie o czym mówię.
Decyzja że bez rozklejania się nie obędzie,
Prawy klosz poszedł do piekarnika.
Rozklejanie zrobiłem w piekarniku. Piekarnik na 150C po rozgrzaniu lampa wylądowała w środku po ok 10min ładnie klej się zrobił miękki i po lekkim podważeniu rozdzieliłem klosz i obudowę.

Tu jest potwierdzenie że "lepsze jest wrogiem dobrego"
Klosz po umyciu ciepłą wodą z ludwikiem wyglądał już zadowalająco, ale
W międzyczasie zaopatrzyłem się w papier ścierny wodny 800/1200/2000/2500 oraz pastę Tempo
żeby pójść na całość, to był bład :) Po "czyszczeniu zmatowiłem klosz z jednej i z drugiej strony, na szczęście udało mi się doprowadzić do normalności znowu pastą k2 i blendamedem ;)
Obejrzałem również odbłyśnik, okazało się że jest uświniony kurzem i pozostałościami jakiejś rozbitej żarówki a dodatkowo przy świetle mijania lekko uszkodzony. Dziura w plastyku spowodowała zaciek. :/
Udało mi się umyć odbłyśnik przy pomocy ciepłej wody i płynu do mycia naczyń. omijając uszkodzone miejsce. Generalnie lampa jest do regeneracji odbłyśnika lub wymiany ( cena nowej na stan dzisiejszy ok 450zł), szkoda mi było pracy włożonej więc znowu do piekarnika i sklejenie.

Efekt był w porządku. ale świrle pozostały więc postanowiłem do drugiej podejść inaczej :)
Brak polerki zmusiło mnie do dalszej ręcznej <diabełek> roboty.
Zakupiłem Plast-X i wziąłem się za lewą lampę.
http://www.meguiars.pl/shop/product_inf ... cts_id=294

Rozklejanie bez problemu, ocena odbłyśnika -w lepszej kondycji ale także nie idealny, umycie ciepła wodą z ludwisiem odbłyśnika oraz klosza. I bierzemy się za polerowanie.
Lecimy Plast-X i to trzeba było zrobić odrazu ;)
nakładanie przy pomocy ściereczki i później polerka rękawica do polerowania. Byłem mega zadowolony z efektu. Prawdopodobnie przy pomocy polerki mechanicznej byłbym w ekstazie ;)
szybkie sklejenie lampy lewej i polerowanie już sklejonej prawej ( niestety okazało się że trzeba byłoby ją jeszcze raz rozklejać ale już mi się nie chciało więc polerka poszła tylko na zewnątrz.
efekt końcowy:

prawa:
Obrazek
lewa:
Obrazek

przejechałem jeszcze pokojówki na szybko:
Obrazek
ale nad nimi jeszcze popracuję.

no i czas chyba w końcu kupić polerkę mechaniczną....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2006, 14:11
Posty: 1329 (20/14)
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda6 GG 2.0 MZR-CD 2004

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki