Wymiana oleju we własnym zakresie.
Hi,
Przymierzam się do wymiany oleju. Postanowiłem to zrobić we własnym zakresie Co i jak zrobić po kolei ?
1) Odkręcić korek oleju, zlać olej
2) Odkręcić filtr oleju, przeczyścic, wymienić wkład
3) Przykręcić filtr oleju
4) Przykręcic kolrek oleju
5) Nalać olej.
Czy to prawidłowa kolejność ? O czym powinienem pamiętać.
Choć pytanie banalne, dzięki za wskazówki.
Przymierzam się do wymiany oleju. Postanowiłem to zrobić we własnym zakresie Co i jak zrobić po kolei ?
1) Odkręcić korek oleju, zlać olej
2) Odkręcić filtr oleju, przeczyścic, wymienić wkład
3) Przykręcić filtr oleju
4) Przykręcic kolrek oleju
5) Nalać olej.
Czy to prawidłowa kolejność ? O czym powinienem pamiętać.
Choć pytanie banalne, dzięki za wskazówki.
Pozdrawiam,
Paweł
Paweł
- Od: 16 sty 2005, 17:08
- Posty: 2553
- Skąd: Katowice
- Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG
Puhcio napisał(a):przeczyścic, wymienić wkład
yyy że co tego się nie czyści tylko wymienia
Puhcio napisał(a):3) Przykręcić filtr oleju
posmaruj uszczelkę olejem (nowym) co by sie nie przekręciła na filtrze i nie dokręcaj za mocno bo się rozlizie. Tak z wyczuciem
Puhcio napisał(a):5) Nalać olej.
uruchomić silnik. zgasić. jeszcze raz uruchomić i zgasić. a potem już norma. Nie wiem czy tokonieczne, ale kiedyś mi tak tłumaczył jakiś mechanik taki z tych lepszych i się do tego stosuje chnyba chodzi o napełnienie filtra oleju.
Waluś napisał(a):yyy że co pytajnik tego się nie czyści tylko wymienia
W Renaultach jest wymienny wkład filtra
Ps. Jeszcze gdzieś czytałem, że dobrze jest napełnić filtr olejem przed przykręceniem.
Pozdrawiam,
Paweł
Paweł
- Od: 16 sty 2005, 17:08
- Posty: 2553
- Skąd: Katowice
- Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG
Puhcio napisał(a):Ps. Jeszcze gdzieś czytałem, że dobrze jest napełnić filtr olejem przed przykręceniem.
nie zmienia to praktycznie nic, po wymianie zapalasz auto i patrzysz czy kontrolka cisnienia oleju zgasła, powinna zgaśc po kilku sekundach od odpalenia. Nastepnego dnia po np nocy sprawdzasz stan oleju i uzupełniasz jeżeli chcesz miec na max.
- Od: 20 lip 2005, 16:56
- Posty: 1241
- Skąd: Polanka Wielka
- Auto: Focus I TDCi
Puhcio napisał(a):Ps. Jeszcze gdzieś czytałem, że dobrze jest napełnić filtr olejem przed przykręceniem.
Taa, żeby sie jeszcze nowym olejem oblać podczas montażu filtra....Posmarowanie wystarczy...
Choć np dla DITD słyszałem, że dobrze pokręcić wałem bez odpalania silnika – tak by pompa rozprowadził "nowy" olej po silniku przed odpaleniem...choć to chyba lekkie przegięcie.
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Puhcio napisał(a):W Renaultach jest wymienny wkład filtra
W którym Renault widziałeś taki patent??
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Przy spuszczaniu odkręcił korek wlewu szybciej zlatuje Tak gwoli informacji mój pancerfaust czyli passat lubi olej ale mieci sie w niemieckiej normie która mów 0,8 l/1000 km a ten żłopiw 0,6 do 0,8 po wumianie uszczelniaczy i pierscieni fakt że obrotomierz codzieniie mnie na czerwole pole a czasami nawet dalej ostatni było min i wlalem 3 l czyli dokładnie o 2,2 l za dużo i zjadł nadmiar w przyzwoitum tempie czyli 0,7l/1000km
- Od: 19 mar 2004, 18:03
- Posty: 555
- Skąd: NIENAMIERZALNE TSA I RTA
Puhcio napisał(a):Ps. Jeszcze gdzieś czytałem, że dobrze jest napełnić filtr olejem przed przykręceniem.
Ja tak robię. Daje to tyle, że po odpaleniu kontrolka oleju szybciej gaśnie.
626 GE KL --> 626 GE FS --> Xedos 6 CA KF --> Grandeur 3.3
a ja dodam że warto aby silnik był ciepły – rozgrzany olej lepiej spływa i wraz z nim spłynie więcej zanieczyszczeń
Pozdrawiam
Marcin
Kto chce – szuka sposobu.
Potrafię wyregulować i naprawić instalacje LPG – sekwencje Stag, KME, Agis, Esgi, Lecho, Versus, Elpigaz itp. – zapraszam do kontaktu.
Marcin
Kto chce – szuka sposobu.
Potrafię wyregulować i naprawić instalacje LPG – sekwencje Stag, KME, Agis, Esgi, Lecho, Versus, Elpigaz itp. – zapraszam do kontaktu.
- Od: 27 lip 2005, 21:20
- Posty: 346
- Skąd: Warszawa / Biała Podlaska
Marcin L napisał(a):a ja dodam że warto aby silnik był ciepły – rozgrzany olej lepiej spływa i wraz z nim spłynie więcej zanieczyszczeń
warto też przed spuszczeniem oleju dodać specyfik do mycia wewnątrz silnika... niech sobie trochę popracuje i wtedy spuścić jak gorący.
Znam takiego mechanika, który na zimny silnik wlewa 0,5-0,75l diesla. Odpala silnik. Prawdopodobnie ropa nie robi szkody w silniku bo jest "tłusta" ale ma właściwości czyszczące... nie wiem jak do tego podejść, ale według mnie logiczne...
- Od: 10 gru 2005, 13:12
- Posty: 415
- Skąd: Świdnik
- Auto: Mazda 626 GE FS 93`& KL 92`
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki