Wymiana oleju we własnym zakresie.

Postprzez Puhcio » 19 paź 2006, 21:43

Hi,

Przymierzam się do wymiany oleju. Postanowiłem to zrobić we własnym zakresie :D Co i jak zrobić po kolei ?

1) Odkręcić korek oleju, zlać olej
2) Odkręcić filtr oleju, przeczyścic, wymienić wkład
3) Przykręcić filtr oleju
4) Przykręcic kolrek oleju
5) Nalać olej.

Czy to prawidłowa kolejność ? O czym powinienem pamiętać.

Choć pytanie banalne, dzięki za wskazówki.
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez Waluś » 19 paź 2006, 22:05

Puhcio napisał(a):przeczyścic, wymienić wkład

yyy że co ?? tego się nie czyści tylko wymienia

Puhcio napisał(a):3) Przykręcić filtr oleju

posmaruj uszczelkę olejem (nowym) co by sie nie przekręciła na filtrze i nie dokręcaj za mocno bo się rozlizie. Tak z wyczuciem
Puhcio napisał(a):5) Nalać olej.

uruchomić silnik. zgasić. jeszcze raz uruchomić i zgasić. a potem już norma. Nie wiem czy tokonieczne, ale kiedyś mi tak tłumaczył jakiś mechanik taki z tych lepszych i się do tego stosuje :)chnyba chodzi o napełnienie filtra oleju.
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Puhcio » 19 paź 2006, 22:07

Waluś napisał(a):yyy że co pytajnik tego się nie czyści tylko wymienia


W Renaultach jest wymienny wkład filtra :| :)

Ps. Jeszcze gdzieś czytałem, że dobrze jest napełnić filtr olejem przed przykręceniem.
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez sołtys » 20 paź 2006, 06:12

Puhcio napisał(a):Ps. Jeszcze gdzieś czytałem, że dobrze jest napełnić filtr olejem przed przykręceniem.


nie zmienia to praktycznie nic, po wymianie zapalasz auto i patrzysz czy kontrolka cisnienia oleju zgasła, powinna zgaśc po kilku sekundach od odpalenia. Nastepnego dnia po np nocy sprawdzasz stan oleju i uzupełniasz jeżeli chcesz miec na max.
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez magicadm » 20 paź 2006, 08:39

Puhcio napisał(a):Ps. Jeszcze gdzieś czytałem, że dobrze jest napełnić filtr olejem przed przykręceniem.

:| :| :|
Taa, żeby sie jeszcze nowym olejem oblać podczas montażu filtra....Posmarowanie wystarczy...
Choć np dla DITD słyszałem, że dobrze pokręcić wałem bez odpalania silnika – tak by pompa rozprowadził "nowy" olej po silniku przed odpaleniem...choć to chyba lekkie przegięcie.
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez brii » 20 paź 2006, 09:26

Puhcio napisał(a):W Renaultach jest wymienny wkład filtra

W którym Renault widziałeś taki patent??
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Puhcio » 20 paź 2006, 17:23

W moim <lol> (Clio II Ph1 1.2 V8)
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez jacobs » 20 paź 2006, 17:46

Puhcio napisał(a):(Clio II Ph1 1.2 V8)

hahaha
If you’re in control, you’re not going fast enough.
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2005, 13:31
Posty: 3108 (6/27)
Skąd: WWA

Postprzez Puhcio » 20 paź 2006, 18:38

Nie przesadzaj ... <lol> Mocny silnik ma <diabełek>
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez JACU626 » 20 paź 2006, 19:35

Przy spuszczaniu odkręcił korek wlewu szybciej zlatuje :D Tak gwoli informacji mój pancerfaust czyli passat lubi olej ale mieci sie w niemieckiej normie która mów 0,8 l/1000 km a ten żłopiw 0,6 do 0,8 <lol> po wumianie uszczelniaczy i pierscieni fakt że obrotomierz codzieniie mnie na czerwole pole a czasami nawet dalej :D ostatni było min i wlalem 3 l czyli dokładnie o 2,2 l za dużo i zjadł nadmiar w przyzwoitum tempie czyli 0,7l/1000km <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2004, 18:03
Posty: 555
Skąd: NIENAMIERZALNE TSA I RTA

Postprzez Puhcio » 20 paź 2006, 20:00

A mi Clio nie zjadło NIC (17 k km od ostatniej wymiany) !
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez Hazu » 20 paź 2006, 21:19

Puhcio napisał(a):V8)

A może 8V <lol> <lol> <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez radost » 23 paź 2006, 20:38

Puhcio napisał(a):Ps. Jeszcze gdzieś czytałem, że dobrze jest napełnić filtr olejem przed przykręceniem.

Ja tak robię. Daje to tyle, że po odpaleniu kontrolka oleju szybciej gaśnie.
626 GE KL --> 626 GE FS --> Xedos 6 CA KF --> Grandeur 3.3
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2006, 21:23
Posty: 182 (0/1)
Skąd: koło
Auto: xedos 6 CA KF

Postprzez Marcin L » 23 paź 2006, 21:31

a ja dodam że warto aby silnik był ciepły – rozgrzany olej lepiej spływa i wraz z nim spłynie więcej zanieczyszczeń
Pozdrawiam
Marcin
Kto chce – szuka sposobu.

Potrafię wyregulować i naprawić instalacje LPG – sekwencje Stag, KME, Agis, Esgi, Lecho, Versus, Elpigaz itp. – zapraszam do kontaktu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2005, 21:20
Posty: 346
Skąd: Warszawa / Biała Podlaska

Postprzez buba74 » 24 paź 2006, 16:11

Marcin L napisał(a):a ja dodam że warto aby silnik był ciepły – rozgrzany olej lepiej spływa i wraz z nim spłynie więcej zanieczyszczeń

warto też przed spuszczeniem oleju dodać specyfik do mycia wewnątrz silnika... niech sobie trochę popracuje i wtedy spuścić jak gorący.
Znam takiego mechanika, który na zimny silnik wlewa 0,5-0,75l diesla. Odpala silnik. Prawdopodobnie ropa nie robi szkody w silniku bo jest "tłusta" ale ma właściwości czyszczące... nie wiem jak do tego podejść, ale według mnie logiczne...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2005, 13:12
Posty: 415
Skąd: Świdnik
Auto: Mazda 626 GE FS 93`& KL 92`

Postprzez Puhcio » 24 paź 2006, 16:47

Spoko ... auto ma 50,000 przebiegu :P
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez Riki » 25 paź 2006, 16:02

Puhcio a co zrobisz ze starym olejem? :P
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5586 (4/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez buba74 » 25 paź 2006, 16:06

Riki napisał(a):a co zrobisz ze starym olejem

Ja nim w piecu CO rozpalam..... Polewa się węgiel, trochę ppieru i bzyk.... <diabełek>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2005, 13:12
Posty: 415
Skąd: Świdnik
Auto: Mazda 626 GE FS 93`& KL 92`

Postprzez Puhcio » 25 paź 2006, 17:07

Riki napisał(a):Puhcio a co zrobisz ze starym olejem?


Same kłopoty no ...

Ostatni raz sam wymieniam olej <lol> Planuje oddać do warsztatu/na stację.
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez LuK » 25 paź 2006, 19:36

wymien sam, wiecej satysfakcji
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 wrz 2005, 09:30
Posty: 121
Skąd: ziemia sieradzka
Auto: 323F 1.5 16v Z5 1998 BA

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki