Czujniki parkowania

Postprzez ewemarkam » 27 lut 2013, 09:11

No nie wiem czy wole zdejmować zderzak czy wiercić otwory. Ale raczej to drugie.
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 08:19
Posty: 615 (2/4)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: 323F BJ DiTD '99

Postprzez laikk » 14 mar 2013, 10:44

lepiej wiercić otwory jest mniej roboty :)
Początkujący
 
Od: 25 paź 2012, 09:57
Posty: 12
Auto: VW polo, 1,6 2000r

Postprzez jacakk » 21 maja 2013, 18:40

Przymierzam się do kupna czujników przód + tył.

W Hondzie teraz posiadam Steel Mate, od roku jeżdżę i zero awarii.
Polecacie coś innego dobrego?
Początkujący
 
Od: 14 maja 2013, 17:47
Posty: 16
Skąd: Wrocław
Auto: M6 GG1(GY) 2.0 MZR-CD 143km

Postprzez slisman » 22 maja 2013, 08:36

dołączam się do prośby,
trzeba zmienić seryjne czujniki w superbie I (lubią się psuć...) :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2010, 14:49
Posty: 981 (42/24)
Skąd: Trójmiasto
Auto: Ford Explorer 4.0 SOHC V6 205 km

Postprzez jacakk » 22 maja 2013, 10:33

nikt nie montował / nie ma takich czujników przód+tył?
Początkujący
 
Od: 14 maja 2013, 17:47
Posty: 16
Skąd: Wrocław
Auto: M6 GG1(GY) 2.0 MZR-CD 143km

Postprzez slisman » 23 maja 2013, 10:14

są na pewno, na allegro jest tego masa :P
tylko pytanie co wybrać.

A wie ktoś do czego podłączam zestaw przód/tył ?
Bo sam tył bym sobie podłączył do światła cofania...ale jak miałbym mieć przód to trzeba to inaczej rozwiązać ;p
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2010, 14:49
Posty: 981 (42/24)
Skąd: Trójmiasto
Auto: Ford Explorer 4.0 SOHC V6 205 km

Postprzez ewemarkam » 24 maja 2013, 20:33

Z tego co kojarze to czujniki przód-tył. Załączają się w momencie wbicia wstecznego, oba z przodu i z . tyłu. Tył wyłącza się w momencie wybicia wstecznego biegu ale przód wyłącza się dopiero po jakimś czasie. Taki zestaw kiedyś widziałem.
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 08:19
Posty: 615 (2/4)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: 323F BJ DiTD '99

Postprzez jacakk » 24 maja 2013, 21:05

W Hondzie mam Steel Mate PTS800V3 i są super. Tylne działają przy wstecznym biegu a przednie po lekkim naciśnięciu pedału hamulca. Mogę to opisać tak:
podjeżdżam do przeszkody i lekko naciskam hamulec żeby wyhamować i w tym momencie czujki są włączane i zaczynają wykrywać ewentualne przeszkody.

Kupiłbym nawet takie same ale nie wiem jak zamontować, tzn. nie wiem jak i które elementy rozebrać w Mazdzie ;)
Początkujący
 
Od: 14 maja 2013, 17:47
Posty: 16
Skąd: Wrocław
Auto: M6 GG1(GY) 2.0 MZR-CD 143km

Postprzez slisman » 26 maja 2013, 12:19

hmmm to z hamulcem to wydaje mi się mało praktyczne, gdyż nawet przy jeździe po mieście będą się włączać...ja potrzebuje tylko na manewry.

W VAG jest chyba tak, że oba się załączają przy wrzuceniu wstecznego, a jeśli przy dojeżdżaniu do przeszkody chcesz włączyć to robisz to guzikiem....nie pamiętam dokładnie , bo nigdy nie zwracałem na to uwagi – ale chyba jest to rozwiązane w taki lub podobny sposób.

A hipotetycznie...wrzucam na wsteczny – uzbrajają się....ale jakiego momentu działają?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2010, 14:49
Posty: 981 (42/24)
Skąd: Trójmiasto
Auto: Ford Explorer 4.0 SOHC V6 205 km

Postprzez jacakk » 26 maja 2013, 16:08

kurczę, nie wiem jak to dokładnie jest ale po mieście one się nie włączają.
Może są też zgrane z pierwszym biegiem?
Jak nacisnę lekko hamulec to one się włączają (pokazują się na wyświetlaczu) ale nie pikają.
Dopiero po wykryciu przeszkody pokazuje się gdzie ta przeszkoda jest, w jakiej odległości i dopiero wtedy pika.
Z resztą przód łapie do metra, czyli typowo do "wąskich" manewrów, a tył do 2.5m.

---
Mogę dorzucić instrukcję obsługi z tych czujników. Tam jest ciekawie rozpisane co i jak :)
Początkujący
 
Od: 14 maja 2013, 17:47
Posty: 16
Skąd: Wrocław
Auto: M6 GG1(GY) 2.0 MZR-CD 143km

Postprzez jedrzej07 » 7 cze 2013, 09:22

Co do montażu to mogę tylko podpowiedzieć, że są 2 opcje. Zakładałem kiedyś w Scenicu ale bez zdejmowania zderzaka. Tyle, że tam był dobry dostęp i wszystko było widać od spodu. Przewody od czujników puściłem spodem auta i wszedłem gumą przy kole zapasowym (tu jest trochę ryzyko, że przewody po czasie ulegną uszkodzeniu od soli wody itd. Przymocowałem je dobrze aby nie zwisały i 2 lata śmigają bez awarii jak na razie. Natomiast w Millenii montowałem ale ze zdjętym zderzakiem bo słaby był dostęp. I dobrze bo mógłbym trafić w metalową belkę i byłby problem gdybym przewiercił w niewłaściwym miejscu. Więcej szczegółów w fotorelacji
viewtopic.php?f=154&t=148334&p=2520307#p2520307
Przewody nie są nigdzie narażone na uszkodzenia i działa prawie pół roku bez awarii. Zestaw za około 80zł z przesyłką z allegro.
Co do przodu też rozważam montaż ale właśnie przód jest chyba uruchamiany hamulcem (podłącza się pod ten czujnik, który aktywuje światła stopu) i dlatego trochę mi to nie pasuje właśnie, najlepiej aby sam miał jakiś czujnik, jakiś tryb czuwania czy coś... Można to podłączyć przez włącznik i kiedy trzeba uruchamiać ale to już niezbyt komfortowe rozwiązanie
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2009, 21:08
Posty: 2047 (2/16)
Skąd: Piotrków Kujawski
Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001

Postprzez etc » 18 sie 2013, 08:24

Hej,

Czy ktoś miał kontakt z wbudowanym ekranem i buzzerem w lusterko wsteczne? Takim jak tutaj?

Wiecie może jak się montuje lusterko? Czy nakłada się je na istniejące czy jednak trzeba je zdjąć i dokupić jeszcze końcówki i elementy trzymające, odklejać stare i naklejać na nowo na przednią szybę?
Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 maja 2013, 11:46
Posty: 7
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 GG 2004

Postprzez haryb » 11 wrz 2013, 16:01

Czy ktoś z Was montował tego typu czujniki bezprzewodowe ?
http://allegro.pl/czujnik-cofania-parko ... 68042.html

Czy nie ma żadnych zakłóceń w bezprzewodowej komunikacji z wyświetlaczem ?
Do niego trzeba i tak po kablu dołączyć jakieś zasilanie ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2013, 18:48
Posty: 90
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda CX-5 2.5 2019

Postprzez jedrzej07 » 11 wrz 2013, 16:22

Co do używania to nie pomogę, ale jeśli chodzi o zasilanie samego wyświetlacza to na pewno jest to realizowane poprzez jakieś baterie, a jak długo będą one trzymać to ciężko powiedzieć. Ale podejrzewam, że wymienianie baterii może się w końcu znudzić niestety...
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2009, 21:08
Posty: 2047 (2/16)
Skąd: Piotrków Kujawski
Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001

Postprzez zidan75 » 15 lis 2013, 20:57

Witam,posiadam czujniki parkowania w tablicy rejestracyjnej (ok.6 m-cy) sprawują się rewelacyjnie założenie ich zajęło niespełna godzinę wszystko zainstalowałem w klapie (centralka,buzer) buzer jest na tyle głośny że słychać go nawet słuchając muzy.Tablica w Madzi nie jest za wysoko jak niektórzy sugerowali wszystko działa prawidłowo. :D
Początkujący
 
Od: 31 lip 2012, 21:41
Posty: 4
Auto: Mazda 6 2,0 (GH) 2008r.

Postprzez Shaarky » 16 lis 2013, 09:00

Właśnie mam problem z buzerem. W tej chwili jest na ostatniej szybie w kombi od strony kierowcy, ale chce go schować jak się tylko cieplej zrobi.... w marcu :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2012, 18:13
Posty: 420 (5/4)
Skąd: Żory
Auto: Mazda 6 GY Sport Kombi Exclusive 2.0i 16V (147KM) 2007 Silver + PDC

Postprzez fliox » 19 cze 2014, 19:21

ktoś montował może już czujniki na przód? Pod co je podłączyć żeby użytkowanie nie było uciążliwe?

edit:
da się wogóle podpiąć je jakoś tak żeby działały tylko na 1biegu? Mówię nie o zestawie tylko o 2 osobnych kompletach po 4szt sensorów. Bo podpięcie pod wsteczny przednich czujników to dla mnie mega nie funkcjonalne bo żeby pomóc sobie w parkowaniu przodem musiałbym wsteczny wrzucić <oczy>
a jak by się dało to podpiąć pod 1 bieg to nawet stojąc na światłach zawsze wrzucam na luz i zaciągam ręczny, dojeżdżając do poprzedzającego auta też nie dojeżdża się na "jedynce" więc może to byłoby jakieś rozwiązanie?
Forumowicz
 
Od: 23 maja 2014, 18:15
Posty: 45 (3/1)
Auto: mazda 6 2.0 GG 2002

Postprzez Steve » 20 cze 2014, 11:46

Podłącz na stałe i zrob włącznik/wyłącznik w kabinie.
Bedziesz je uruchamiał tylko w razie potrzeby, a nie ciagle myslał o wyłączaniu biegu na światłach itd.
Z sama jedynka tez by sie dalo zakladajac jakis prosty przelacznik, ale powyzsze bedzie duzo prostsze.
A i czujniki na dwojce tez sie przydadza.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2005, 18:15
Posty: 357 (12/15)
Skąd: IP33 BSE
Auto: mat + 3.4L V6 :-8

Postprzez Marek 161BD081 » 20 cze 2014, 16:29

A czujnik nie może być cały czas zasilony?
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 22:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Steve » 21 cze 2014, 14:57

Mozesz zostawic czujniki wlaczone caly czas, a wylacza/wlaczac buzera.
Jak sobie stryjenka zyczy :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2005, 18:15
Posty: 357 (12/15)
Skąd: IP33 BSE
Auto: mat + 3.4L V6 :-8

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki