Parowanie tylnych lamp Lexus-style

Postprzez pestek » 2 wrz 2006, 10:02

Od pewnego czasu jedna z lexsusów w mx3 prawie cała pokrywa sie parą natomiast druga jest OK.
Czy macie taki problem?? i co z tym robicie??? Może jakąś dziurke wywiercić (stare lampy mają taki wywinięty kruciec-odpowietrznik) czy może to jakoś ogrzać np.szuszarką??? Może macie jakis pomysł.
Pozdrawiam.
Ostatnio edytowano 2 lip 2008, 15:57 przez pestek, łącznie edytowano 1 raz
"Kabura-ya Signal arrow"
Nowy projekt DOHC TURBO już ukończony :) Frajda niesamowita :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 maja 2005, 14:10
Posty: 510
Skąd: MALBORK
Auto: MAZDA mx3 BP-T

Postprzez mX-MEN » 2 wrz 2006, 11:41

Nie mam jeszcze tego problemu, ale chetnie poczytam.Może kiedyś mi sie przyda ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lis 2005, 13:02
Posty: 1123
Skąd: Koneck
Auto: Xedos 6 KF '94 / B 1600 '83 / Vivaro 1,9DI '03 / Fazer1 '11 /

Postprzez Waluś » 2 wrz 2006, 22:34

mX-MEN napisał(a):Może kiedyś mi sie przyda

hmmm zastanów się co mówisz :P oby się nie przydało :]
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez mX-MEN » 3 wrz 2006, 10:33

Mam nadzieję Waluś, mam nadzieję :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lis 2005, 13:02
Posty: 1123
Skąd: Koneck
Auto: Xedos 6 KF '94 / B 1600 '83 / Vivaro 1,9DI '03 / Fazer1 '11 /

Postprzez Xionc » 3 wrz 2006, 16:24

mX-MEN, ale przód Ci paruje

A co lexusów to chyba tylko rozkleić i skleić klejem do szyb. O ile to tam niest nieszczelność, a nie np w obudowach na żarówki.
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)

Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
statusTest
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2004, 23:25
Posty: 2479 (5/23)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda CX-7 2.3T AT AWD '08

Postprzez chudy » 3 wrz 2006, 17:23

U mnie w Xedzie niestety obie lampy są notorycznie w środku zaparowane. Jedna to rozumiem – klosz jest pęknięty i jest mała dziurka – muszę go wymienić, ale drugi to nie wiem dlaczego. Pewnie będzie trzeba wyjąć reflektor i wziać w jakieś suche i cieple miejsce. Rozebrać na części i tak zostawić np. na noc aby pozbyć się wilgoci. Potem znów poskładać zwracając szczególna uwagę na montarz elementów aby były dopasowane i szczelne. jeśli klosz jest szczelny nie powinno być problemu.Może ma ktoś inny sposób na walkę z parą w lampach? Bo nie wiem czy opisany przezemnie zda rezultat.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2005, 12:07
Posty: 1016
Skąd: Kościerzyna
Auto: Xedos CA KF i Pastuch B3 :)

Postprzez mX-MEN » 5 wrz 2006, 06:16

Xionc napisał(a):mX-MEN, ale przód Ci paruje

.


Wiem, ale to jest sprawa przejsciowa.Pozatym to nie oryginał, lampy były przerabiane.
A tył jest nie ruszany i nie chciałbym tego zmieniać ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lis 2005, 13:02
Posty: 1123
Skąd: Koneck
Auto: Xedos 6 KF '94 / B 1600 '83 / Vivaro 1,9DI '03 / Fazer1 '11 /

Postprzez Paweł » 5 wrz 2006, 06:39

Nie spotkalem sie z fabryczna lampa, ktora bylaby szczelna – wszystkie maja odpowietrzniki.

Najwazniejsze, zeby obudowa byla wewnatrz sucha – jesli czasami pojawiaja sie w niej skropliny, to proponuje za chudym wymontowac z samochodu, osuszyc w cieple i ponownie zamontowac, sprawdzajac czy nie ma nieszczelnosci, ale w takich miejscach, ktorymi moze byc nabierana woda podczas jazdy, czy deszczu.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/889)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Crimer » 5 wrz 2006, 09:34

przerabiałem ten temat jak wsadzałem ringi do moich lamp. Rozklejałem je całkowicie, zamontowałem nowe zabawki ;) i skleiłem spowrotem na tym samym kleju podgrzewając go wcześniej opalarką. Później dookoła spoiny między kloszem a plastikiem przeleciałem klejem do szyb. Teraz nic nie paruje :]
Obrazek
Mazda Xedos 9 – jeszcze zawita...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2004, 19:43
Posty: 861
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 3

Postprzez pestek » 5 wrz 2006, 10:47

i co? ;P
"Kabura-ya Signal arrow"
Nowy projekt DOHC TURBO już ukończony :) Frajda niesamowita :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 maja 2005, 14:10
Posty: 510
Skąd: MALBORK
Auto: MAZDA mx3 BP-T

Postprzez pestek » 2 lip 2008, 15:59

Jak już zaczęły mi parować obie lampy to stwierdziłem że przebrała się miareczka. Jak również miałem dość dogryzywania kolegów z pracy że niedługo będę mógł w tych lapmach chodować welonki bo już na serio w porze deszczowej na dnie lampy to zbierała mi się woda.

Oczywiście jak chcecie wykorzystać ten pomysł to bierzecie cała odpowiedzialność za je "spieprzenie"; <glupek2> na siebie.
Żeby nie było to tamto :D. W każdym bądź razie jak ja zaczołem "zabawę" z lampami to sam nie wiedziałem że to poskutkuje ale udało się i sam się zdziwiłem że to działa.

Pomysł był taki zrobić po jednej dziurce na skrajnych stronach lampy i tak zrobić żeby woda nie mogła wpływać do środka.
To nie jest tak że wczoraj zrobiłem "dziurki-wentylacje" a dziś wstawiam pomysł.
Moje lampy przeszły kilku tygodniowy test :D (zwłaszcza prawa) w różnych kaprysach pogodowych.
Z lewej powstała relacja fotograficzna.

Z lewą miałem o tyle problem że po trzech dniach spadła ulewa i szczena mi opadła <co?> bo w środku znalazła się woda. Nie wiem czamu skoro wentylacja jest zrobiona w tym samym miejscu co ma prawa lampa. Więc powstała dalsza modyfikacja: za pomocą cienkiej plastikowej rurki przyklejonej na poxipol wyprowadziłem 1 centymetrowe króciec na każdej wentylacji. I problem zniknął . Niestety z tego nie mam fotek ale chyba wiadomo o co chodzi.

Mogę z przyjemnością napisać że rano na aucie jest rosa a w lampie nic. Ostatnio deszcze padały i tez nic.
Nadmienić również chciałem że nie wiem jak ten pomysł będzie skutkował w inne pory niż wiosna/lato ale jako że ja na okres jesień/zima wkładam originały<diabełek> . To nie będę tego sprawdzał.

Fotorelacja
1. Typowo zaparowana lampa
Obrazek
2. Ściągamy lampę
Obrazek
3. Wiertełko bodajże wielkość nr 2
Obrazek
4. Miejsca wentylacji
Obrazek
5. Wiercimy dziurka I – bardzo ważne to posiadać wkretarkę lub wiertarkę z regulacją obrotów i wiercić lampa do góry aby jak najmniej syfów wleciało do środka.
Obrazek
6. Wywiercona wentylacja I
Obrazek
7. Wiercimy dziurka II
Obrazek
8. Wywiercona wentylacja II
Obrazek
9. Dobrze wywiercone z zewnątrz nie będzie nic widać – żeby pokazać na zdjęciu musiałem włożyć wykałaczkę.
Obrazek
10. To samo z drugiej strony.
Obrazek
11. Lampa po paru dniach – proszę zwrócić uwagę na daty .
Obrazek Obrazek
12. Jeszcze jest trochę z boku lampy ale widać że wentylacja działa.
Obrazek
13. Lampa prawa parowała kiedyś więcej niż lewa. Teraz jest wszystko OK.
Obrazek

To Miłego i pozdrawiam
"Kabura-ya Signal arrow"
Nowy projekt DOHC TURBO już ukończony :) Frajda niesamowita :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 maja 2005, 14:10
Posty: 510
Skąd: MALBORK
Auto: MAZDA mx3 BP-T

Postprzez grzechoo25 » 12 lip 2008, 10:59

mam takie same lampy (typu a'la black) i ten sam problem, wystarczyły dokładnie dwie dziurki jako wentylacja i jest już <spoko>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 4 lip 2008, 18:11
Posty: 9
Skąd: Białystok
Auto: MX-3 1.8 V6 93r.

Postprzez Mateusz1 » 14 lip 2008, 08:37

Witam mam pytanie gdzie znalazłeś takie lampy? oze jakiś namiar na firme? przeszukałem całe allegro i nic nie znalazłem pozdrawiam
Mateusz1
 

Postprzez Globy » 14 lip 2008, 12:41

Pestek, dzieki za relacje – sprobuj podpiac jeszcze raz foty, bo czesc sie nie wyswietla.
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9888 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez pestek » 15 lip 2008, 07:27

Dzięki prezesie za pochwałe :D
coś fotosik zawala <dupa> <dupa> jutro wczytam jeszcze raz bo te fotki mam w domu a na fotosiku je faktycznie wcieło.
A co do zapytania Mateusz1
przeszukałem całe allegro

Ja to zrobiłem tak. Są takie lampy na ebay.com
i sprowadził bym za pomocą takiej firmy jak

http://www.kupwusa.com/index.php?strona=kontakt

opis działania i prowizja jest opisana na tej stronie poz tym maja nr GG i można luźno pogadać co i jak to wyglada, czy przesyłka morska czy lotnicza.
Korzystałem z Ich usług dwa razy i mogę śmiało ich polecić. Możesz tez pogadać z kolegami z klubu którzy mieszkają w stanach może Ci pomogą w zakupie.
Pozdrawiam
"Kabura-ya Signal arrow"
Nowy projekt DOHC TURBO już ukończony :) Frajda niesamowita :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 maja 2005, 14:10
Posty: 510
Skąd: MALBORK
Auto: MAZDA mx3 BP-T

Postprzez Mateusz1 » 15 lip 2008, 21:45

Dzieki bardzo za informacje pozdrawiam.
Mateusz1
 

Postprzez dexterjj » 22 kwi 2009, 21:53

u mnie w mx-3 przednie "lexusy" jak narazie spoko nie parują , natomiast tylne niestety tak jak u ciebie jedna wszystko ok a druga cała zaparowana ;/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2009, 13:02
Posty: 285
Skąd: Jawor
Auto: Mx-3 1,6 1993r

Postprzez dawid_rose » 7 maja 2009, 10:02

ja mam problem z oryginalnymi lampami w mojej 323 c 91' po liftingu. problem jest taki ze paruja kierunki i wsteczne. w dzien odparuja na sloncu a po nocy znow. musze wyprobowac pomysl :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 29 kwi 2009, 17:28
Posty: 15
Skąd: gliwice
Auto: mazda 323 c 1991 1.6 16v

Postprzez zemoj » 13 lis 2011, 00:55

Dopisze dwa słowa do wątku, bo też miałem ten problem w mojej MX-3. Po tym jak zmiażdżył mi je wraz ze zderzakiem skuterzysta (teraz mnie to śmieszy, ale wtedy byłem wk...), zakupiłem na eBayu ze stanów nowy komplet lexusów z przesyłką za ok. 400-450zl. Ten był bardzo dobrze wykonany i do końca posiadania problem ten w nowych lampach nie wystąpił.
z kropką nad z
Klubowicz
 
Od: 4 sty 2010, 22:12
Posty: 3195 (146/240)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Jest: MX-5 NC 2.5 + M5 CR

Było: MX-3 B6-D, 626 GF FS, 6 GY L3, Lancer CX_3A, 323F BA Z5, Maxima A32 VQ30, Logo, Ave T22 2.0

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki