Opinie na temat katalizatorów uniwersalnych

Postprzez wojtek75 » 26 cze 2006, 18:04

Witam!
Niestety mój katalizator ze starości przerdzewiał już...Spawanie pomogło tylko na ponad miesiąc.. Autko "pierdzi",głośniej chodzi i mam wrażenie jakby delikatnie stracił na mocy...
W związku z tym mam zamiar w najbliższym czasie kupić nowy. Jaki polecacie katalizator do 626 GE FS poj.2.0i 16V(rocznik 1992) i jaki sklep wysyłkowy polecacie...Bardzo proszę o poradę. I ile może kosztować montaż takiego katalizatora?
Pozdrawiam wszystkich i szczególnie moderatora Grzyby :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2006, 17:12
Posty: 163
Skąd: warm.-maz., mazowieckie
Auto: Niedługo Mazda GH 2.2 :–)

Postprzez mbmaster » 27 cze 2006, 14:22

Wycinaj w cholere. Napewno sie odmuli tylko ciut bardziej metaliczy pomruk bedzie. Mi bez kata normalnie przeglad przechodzi.
Zoom zoom Zoom
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2004, 23:26
Posty: 1101 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda RX-8

Postprzez Orin » 27 cze 2006, 17:18

wojtek75 napisał(a):mam zamiar w najbliższym czasie kupić nowy


Nie wiem jak do 626, ale ori kat do mojej 323 to wydatek 1200zł... <glupek2> Jeśli masz dostęp do kanału to montaż trwałby do 30 minut i kosztowałby 20 zł (za uszczelki).. Czas podaję przy założeniu że do odkręcenia są śruby obu łączników (ale skoro był kat już spawany to podejrzewam że się udało)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2004, 19:40
Posty: 760
Skąd: Częstochowa
Auto: Żuczek i Jaszczurka...

Postprzez Grzyby » 27 cze 2006, 18:02

wojtek75 napisał(a):Pozdrawiam wszystkich i szczególnie moderatora Grzyby

hehe – zacfaniakowałeś i założyłeś temat w dziale gdzie nie jestem modem?

I dobrze zrobiłeś <diabełek> , bo jakbyś tak nazwany temat wstawił do 6/626/.... to już byś go oglądał w koszu :P

Katalizatorów jest na rynku mnóstwo – tylko chyba ciężko znaleźć kogoś kto wymieniał (z reguły wymiany polegają na wycięciu).

Co do montażu to pewnie (jak pisał Orin) w 20zetach się zamkniesz.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez jacobs » 27 cze 2006, 18:09

o ile pamiętam to jesus miał wymieniać na bosala
If you’re in control, you’re not going fast enough.
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2005, 13:31
Posty: 3108 (6/27)
Skąd: WWA

Postprzez neo-one » 30 cze 2006, 09:18

Na allegro jest od metra nowych katalizatorow.. ceny od okolo 200 zl .. niektorzy oferuja je z montazem.
Za jakies 50 zl mozesz kupic strumienice w obudowie katalizatora albo tlumik w obudowie katalizatora (zero problemow przy przegladzie :D )
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 cze 2006, 15:34
Posty: 20
Skąd: Białystok
Auto: MAZDA 323 C V (BA) 1.3 16v

Postprzez Marcin L » 30 cze 2006, 13:35

wstaw rure i po sprawie – szkoda pieniedzy na katalizator :)
Pozdrawiam
Marcin
Kto chce – szuka sposobu.

Potrafię wyregulować i naprawić instalacje LPG – sekwencje Stag, KME, Agis, Esgi, Lecho, Versus, Elpigaz itp. – zapraszam do kontaktu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2005, 21:20
Posty: 346
Skąd: Warszawa / Biała Podlaska

Postprzez wojtek75 » 30 cze 2006, 19:15

Zastanawiam sie....,zeby nie bylo nieprzewidzianych problemow jak przyjdzie wypad za zachodnia granice...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2006, 17:12
Posty: 163
Skąd: warm.-maz., mazowieckie
Auto: Niedługo Mazda GH 2.2 :–)

Postprzez jacobs » 30 cze 2006, 19:17

wstawiaj kata :]
If you’re in control, you’re not going fast enough.
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2005, 13:31
Posty: 3108 (6/27)
Skąd: WWA

Postprzez wojtek75 » 30 cze 2006, 19:19

Wstawiłem strumienicę z allegro firmy AWG. Wywaliłem bo auto głośniej chodziło...Wstawiłem dziś tłumik przeletowy z AWG i teraz auto dalej głośniej chodzi ale z basowym pomrukiem. Rezonanse też zostały jak przy strumienicy ale w innym zakresie obrotów. Ogólnie jestem wkurzony bo to wyrzucenie pieniedzy. Chcąc nie chcąc muszę kupić katalizator aby było cichutko...
Jaki polecacie? Może ktoś coś już montował i ma pozytywne wrażenia?
Co myślicie na temat tego katalizatorów TESH?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2006, 17:12
Posty: 163
Skąd: warm.-maz., mazowieckie
Auto: Niedługo Mazda GH 2.2 :–)

Postprzez KrzysioR » 31 lip 2006, 08:29

Nie znalazlem nic w archiwum na ten temat.
Interesuje mnie to czy lepsze są te z wkładem metalowym czy ceramicznym. Ceny obu na podobnym poziomie – 180-220PLN)
Proszę o opinie.
Forumowicz
 
Od: 20 cze 2005, 17:11
Posty: 41
Skąd: KRAKÓW
Auto: MX-3 SOHC 1.6 16V B6

Postprzez KrzysioR » 9 sie 2006, 14:58

Zakupiłem przez neta kat do pojojemności max. 2.0l z wkładem metalowym. Jest on zdecydowanie mniejszy, krótszy i ma średnicę rury 45mm.
W mazdzie mx3 1.6 16v średnica rury katalizatora to ok. 50mm...
Pytanie więc, czy po jego załozeniu nic się nie pochrzani z dynamiką?
Sprzedawca zapewniał mnie, że kat ten będzie do mojego modelu pasowal a mechanik stwierdził, że bedzie pasował co najwyżej do sejczaka :(
A co Wy o tym myślicie?
Forumowicz
 
Od: 20 cze 2005, 17:11
Posty: 41
Skąd: KRAKÓW
Auto: MX-3 SOHC 1.6 16V B6

Postprzez neo-one » 9 sie 2006, 21:48

Mniejszy kat, mniejsza srednica rury .... mx3 niestety moze stracic pare konikow po zalozeniu tego "cuda" <killer>

Sprzedawca zapewniał mnie, że kat ten będzie do mojego modelu pasowal a mechanik stwierdził, że bedzie pasował co najwyżej do sejczaka


Sprzedawca by powiedzial ze kat bedzie pasowal do malucha .. wkoncu na tym zarabia i swoj towar chwali.. wierzylbym raczej mechanikowi.

PZDR
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 cze 2006, 15:34
Posty: 20
Skąd: Białystok
Auto: MAZDA 323 C V (BA) 1.3 16v

Postprzez Grzyby » 9 sie 2006, 21:55

KrzysioR napisał(a):ma średnicę rury 45mm.
W mazdzie mx3 1.6 16v średnica rury katalizatora to ok. 50mm...

mądry Polak po szkodzie.......
Nie sprawdziłeś przed zakupem tak istotnej rzeczy?

neo-one ma niestety rację
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez KrzysioR » 10 sie 2006, 08:09

Grzyby napisał(a):mądry Polak po szkodzie.......
Nie sprawdziłeś przed zakupem tak istotnej rzeczy?


O to chodzi, że tak to jest z kupowaniem przez i-net. Facet trzykrotnie potwierdzał mi, że jest to kat pasujący do tego auta...Nieszczery facet, któremu zależało tylko na sprzedaży – kawał żłoba.

Tak więc rozumiem, że lepiej tekiego kata nie montować? :]
Forumowicz
 
Od: 20 cze 2005, 17:11
Posty: 41
Skąd: KRAKÓW
Auto: MX-3 SOHC 1.6 16V B6

Postprzez neo-one » 10 sie 2006, 08:19

Mozesz zamontowac jesli nie zalezy ci na mocy. <glupek2> .
Nic poza spadkiem osiagow nie powinno sie stac, najbardziej spadek mocy bedzie odczuwalny na wysokich obrotach, od 0 do 100 bedzie pare sekund wiecej, spadnie predkosc max.
Wybor nalezy do ciebie :D
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 cze 2006, 15:34
Posty: 20
Skąd: Białystok
Auto: MAZDA 323 C V (BA) 1.3 16v

Postprzez sołtys » 10 sie 2006, 08:49

neo-one napisał(a):obrotach, od 0 do 100 bedzie pare sekund wiecej, spadnie predkosc max


z tymi paroma sekundami to troche przesadziłeś może by gorzej w górnym zakresie obrotów ale nie koniecznie, wszystko zależy jeszcze od przepustowości wkładu kata, może byc nawet lepiej niż do tej pory bo rozumiem że stary kat był przytkany lub sie rzleciał
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez neo-one » 11 sie 2006, 09:21

OK pare sekund to przegiecie ;)
Jak bedziesz mial farta autko bedzie jezdzic niezle .. moze przyspieszenie spadnie nieznacznie.. moze na v-max ci nie zalezy.. jednak:
KrzysioR napisał(a):mechanik stwierdził, że bedzie pasował co najwyżej do sejczaka


Popieram mechanika !!
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 cze 2006, 15:34
Posty: 20
Skąd: Białystok
Auto: MAZDA 323 C V (BA) 1.3 16v

Postprzez jarcyś » 1 lis 2006, 23:46

Częst przy katach istotne są 2 wymiary: fi rury oraz fi wejscia do samego kata. Często rura ma np 45 potem przy wejściu do kata rozszerza się i ma 50.
Forumowicz
 
Od: 16 gru 2004, 00:54
Posty: 48
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 626 GE FS 94r.+lpg

Postprzez xANDy » 3 lis 2006, 21:37

Czy ktoś coś powie na ten temat?
KrzysioR napisał(a):czy lepsze są te z wkładem metalowym czy ceramicznym


Czy do diesli są takie same katalizatory, czy tutaj też należy zwracać szczególną uwagę na coś?
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki