Czy przyciemnienie szyb obniża temperaturę?

Postprzez wrobel » 11 lip 2006, 12:55

Witam! Mam pytanie do użytkowników aut z przyciemnionymi szybami. Doskwiera mi temperatura w aucie po dluższym postoju i mocne słońce operujące przez szyby. Czy założenie foli rzeczywiście redukuje takie problemy? Czy lustrzanka jest lepsza od ciemnej? Mniej mi zalezy na efekcie wizualnym, bardziej na termicznym. Jesli niektórym pytanie wyda się naiwne to prostuję, że szukałem odpowiedzi i nie znalazłem, a pytanie jest z tąd, że u mnie w pracy najcieplej jest w pokoju, który ma przyciemnione szyby...
Pozdrawiam :)
wrobel
 

Postprzez sołtys » 11 lip 2006, 13:07

wrobel napisał(a):Czy lustrzanka jest lepsza od ciemnej?


lepsza ale z tego co wiem zabroniona ze względu na oślepianie kierowców.

Opinie są różne, ale z moich doświadczeń w autach kumpli że wręcz przeciwnie, ale to może kwestia odpowiedniej folii.
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez wrobel » 11 lip 2006, 13:44

sołtys napisał(a):Opinie są różne, ale z moich doświadczeń w autach kumpli że wręcz przeciwnie, ale to może kwestia odpowiedniej folii.

Właśnie tego się obawiam :|
wrobel
 

Postprzez Paweł » 11 lip 2006, 13:57

Ja mam przez poprzedniego wlasciciela oklejone wszystkie szyby grafitowa folia i ogranicza to cieplo z bezposredniego promieniowania – co wyraznie czuc, kiedy na twarz swieci slonce przez otwarte okno lub przez szybe... Co do nagrzewania na postoju, to mysle ze nie ma roznicy.

Jesli chodzi o "ograniczanie", to oklejanie szyb na pewno ogranicza, ale widocznosc. <lol>
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/889)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez ADI 33 » 12 lip 2006, 21:21

Przyciemnione szyby zmniejszają ,nawet znacznie,nagrzewanie auta. Miałem oklejone 2 auta i wiem (wszystkie okna).Oczywiscie im lepsza jakościowo folia i ciemniejsza tym efekt większy.(pamiętajmy,ze folia po czasie blednie)Filia sprawia, ze w środku jest jak w cieniu. Oczywiście srodek auta nagrzewa się i przez blachy, na co nie mamy wpływu ( chyba ,ze pomalujemy na biało) Minus jazdy z oklejonymi szybami to zła widoczność w nocy,zwlaszcza cofając i zle widać w bocznych lusterkach uffff...to tyle. ;)
MINI COOPER + D15B2 = :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 mar 2006, 00:38
Posty: 45
Skąd: kamień pom.
Auto: mazdaBA / Mini Cooper

Postprzez Waluś » 12 lip 2006, 21:24

ADI 33 napisał(a):Przyciemnione szyby zmniejszają ,nawet znacznie,nagrzewanie auta

popieram. W poprzednim aucie miałem oklejone i było zdecydowanie chłodniej, hmmm może inaczej. wolniej się nagrzewało, po dłuższym postoju i tak temperatury sie wyrównają, głównie przez jak pisze ADI 33 blachy.
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez ADI 33 » 14 lip 2006, 18:25

Waluś <piwo> dzięki za poparcie !
MINI COOPER + D15B2 = :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 mar 2006, 00:38
Posty: 45
Skąd: kamień pom.
Auto: mazdaBA / Mini Cooper

Postprzez andrev001 » 15 lip 2006, 09:32

ADI 33 napisał(a):Oczywiście srodek auta nagrzewa się i przez blachy, na co nie mamy wpływu ( chyba ,ze pomalujemy na biało) Minus jazdy z oklejonymi szybami to zła widoczność w nocy,zwlaszcza cofając i zle widać w bocznych lusterkach uffff...to tyle. oczko


Ja mam biale z ciemnymi szybami i w dzien jak postawie na sloncu, to nie da sie wytrzymac wewnatrz! Zgadzam sie z opiniami, ze przez ciemne szyby slonce bezposrednio nam nie doskwiera, ale i tak nagrzewa sie jak kazde inne, a temperatura moze miec roznice 3 stopni. Zla widocznosc w nocy z tylu, to jest udreka ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 paź 2005, 06:23
Posty: 294
Skąd: Chicago
Auto: '03 Ford Focus ZX3

Postprzez Waluś » 15 lip 2006, 16:54

andrev001 chodziło o to że temperatura wewnątrz rośnie wolniej z ciemmymi oknami niż bez, a nie o to że będzie niższa. Prawa natury się nie ominie :P
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez es » 17 lip 2006, 12:22

W pontiacu mam fabrycznie zamontowane ciemne szyby na tyle auta. Wyraznie mniej przez nie przypieka slonce. Na szczescie, bo z przodu klima pomaga zyc, a z tylu klimy nie zamontowali. Chlodzi, ale nie sadze, aby cale wnetrze sie wyziebilo, gdyby nie szyby.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2004, 13:17
Posty: 398
Skąd: Warszawa
Auto: 626 2,2 i GV 95, chevy s10 02

Postprzez GraPys » 22 lip 2006, 16:15

Zgadzam się, że firmowe ciemne szyby ograniczają nagrzewanie się auta. Natomiast co do okejania szyb folią od wewnątrz, to osobiście odradzam. Z szyb robią się grzejniki, jak zaczyna się o nie opierać słońce. Masakra, juz wolę jak świeci na mnie słońce!!!!
Może pomysleć o roletkach....hmmmm .... białych....spróbuję...
Sprzedałem mazdę,
i usmiech mi wrócił na twarz.
Kupiłem Peugeota,
i znowu pokochałem podróże samochodem
Forumowicz
 
Od: 19 lip 2006, 11:39
Posty: 52
Skąd: Gliwice
Auto: Peugeot 406 ST 2,0 Pb/SGI 2001

Postprzez kucyk_323 » 22 lip 2006, 17:02

ja nie wyobrazam sobie jazdy nie przyciemnionym samochodem, mam wszystkie szyby przyciemnione.
ciezko jest przeglad zalatwic to jedyny mankament na jaki nazekam
:(
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 26 lut 2006, 02:03
Posty: 28
Skąd: marki (wawa)
Auto: 323f BG 1.6 16v 93r

Postprzez wrobel » 24 lip 2006, 06:50

Przyciemniłem. Folia Quantum-16. Troszkę za ciemna z zewnątrz, ale wewnątrz super. Zdecydowanie czuć redukcję ciepła (wg danych 64%). Akurat zrobiłem długą trasę w ostatnie upały i spokojnie mogłem jechać bez otwierania szyb. Różnica duża...
wrobel
 

Postprzez ADI 33 » 24 lip 2006, 23:12

GraPys napisał(a):Może pomysleć o roletkach....hmmmm .... białych....spróbuję...


a może firanki ? albo roletki z bambusa ? możliwosci jest wiele... <lol>
MINI COOPER + D15B2 = :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 mar 2006, 00:38
Posty: 45
Skąd: kamień pom.
Auto: mazdaBA / Mini Cooper

Postprzez Paweł » 28 lip 2006, 01:07

Podbijam temat, bo wlasnie sciagnalem folie z przednich szyb (przepuszczalnosc byla na poziomie ~30%, ale podkreslam, ze szyby wcale nie wygladaly na takie ciemne!).

Temperatura wewnatrz jest praktycznie bez roznicy, ale jak mowilem promienie sloneczne padajace z boku na twarz po prostu nie pozwalaja usiedziec...
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/889)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Violetka » 1 sie 2006, 15:04

ja sprawdziłam dokładnie jak wygląda sprawa temperatury w samochodzie z foliami i bez – w moim seicento
szyby maja podobnie tylko 30% przepuszczalności światła, temperatura spadła o jakieś 10-15 stopni, a przy bardzo wysokich skalach jest to ogromna różnica
przed założeniem folii w samo południe latem było na termometrze blisko 60 stopni
po założeniu – max. temperatura wyniosła 43 stopnie
podzielam zdanie ADI 33 – po pierwsze bardzo istotna jest sama jakość folii i fachowość przy oklejaniu (mam je już 4 lata i brak jakichkolwiek śladów zarysowania etc.), a po drugie oklejanie wszystkich szyb daje o wiele więcej niż tylko tylnych
ja osobiście nie narzekam na słabą widoczność w lusterkach :P ale z przeglądem to faktycznie katastrofa hahaha trzeba załatwiać <lol>
Obrazek
Wiele trzeba mocy, by umieć żyć wiedząc, jak bardzo życie i niesprawiedliwość są z sobą złączone / Friedrich Wilhelm Nietsche

www.forumppp.com.pl Partnerstwo Publiczno – Prywatne (PPP) w Polsce
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2006, 17:46
Posty: 1322
Skąd: Warszawa
Auto: mx5 NA 1.6/miata 1.8

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki