Jak zamontować klimatyzację ? Czy warto ?

Postprzez qlesh » 5 cze 2006, 23:49

A jak sie nie ma AC to jak lepiej (chlodzic/ogrzewac) ?? Na otwartym obiegu czy zamknietym?
Noś odblaski i żyj When I go driving I stay in my lane but getting cut off it makes me insane I open the glove box reach inside I'm gonna wreck this fucker's ride...Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2005, 03:28
Posty: 1628 (0/1)
Skąd: Tychy
Auto: matyczna ośmiobiegowa

Postprzez MARRUD » 6 cze 2006, 08:51

Waluś napisał(a):
Jaksa napisał(a):Zamkniętym ( przy AC zawsze )

czemu ??


Na mój gust to w ten sposób wspomagasz działanie klimatyzacji. U mnie przy zamkniętym obiegu jest zawsze chłodniej, ale to chyba logiczne, bo chłodzisz to samo powietrze. Jak masz otwarty obieg to zasysasz powietrze z zewnątrz i przez te kilka sekund nie zdąrzy się dobrze wychłodzić. Ja i tak w większoci jeżdżę na zamkniętym obiegu szczególnie po mieście, spróbuj w W-wie postać w korku i mieć otwarty obieg <lol>

qlesh' napisał(a):A jak sie nie ma AC to jak lepiej (chlodzic/ogrzewac) pytajnik Na otwartym obiegu czy zamknietym?


Reguła ta sama, bez klimy jeździłem na otwartym, ale jak kto woli, tylko przy otwartym maskara jest w te pie...ne korki :). Dodatkow na zamknięteym obiegu podczas deszczu i w zimie szyby Ci parują więc tu odpowiedź jest oczywista.
Sprzedam różne części do mx-6
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sie 2005, 08:49
Posty: 301
Skąd: Warszawa
Auto: Q50 3,0 TT, było 3 BL 2,3 MPS, mx6,626, 6 GH 2,5

Postprzez Briareos » 6 cze 2006, 11:58

Jaksa napisał(a):spręzarka montowana jest pod pompą do wspomagania kierownicy napędzana jest jednym paskiem

A nie ma problemów z przykręceniem korpusu sprężarki do bloku silnika? U mnie w tym miejscu są otwory na mocowanie, ale ruda tam atakuje bez pardonu. Nie wiem czy da się w te gwinty cokolwiek wkręcić jeszcze, żeby się nie urwało...
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2005, 16:26
Posty: 906 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F BA 1.8 '95

Postprzez bazakbal » 6 cze 2006, 15:25

Jaksa napisał(a):Marcin ( Pycia ) napisał:
jak jest lepiej chlodzic wnetrze auta podczas jazdy z otwartym obiegiem czy z zamknietym ..a jak to jest na postoju
Zamkniętym ( przy AC zawsze )


..."praca w trybie obiegu zamkniętego chroni przed przedostawaniem się powietrza z zanieczyszczeniami, np. w tunelu, przy transporcie odpadów. Należy jednak unikać ciągłej jazdy z włączonym obiegiem zamkniętym, gdyż grozi to nadmierną koncentracją drobnoustrojów, które zwykle gromadzą się w filtrze i mogą się przedostawać do powietrza krążącego we wnętrzu samochodu".

tako rzecze fachowa literatura
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2006, 12:36
Posty: 204
Auto: xedos 6 V6

Postprzez Lukasz » 12 cze 2006, 19:01

Klima na zamknietym chlodzi wydajniej. uzywam tego tylko i wylacznie do szybkiego wychlodzenia wnetrza. Pozniej wylaczam bo powietrze nabiera wilgoci (mimo iz klima robi suche pow.) i robi sie "stare"(ile mozna oddycha jednym i tym samym powietrzem?) Ot to caly sekret.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 16 lip 2004, 19:30
Posty: 14
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Auto: Lvbra 1.8 S.W

Postprzez Jaksa » 12 cze 2006, 19:28

Briareos napisał(a):A nie ma problemów z przykręceniem korpusu sprężarki do bloku silnika?
Do bloku przykręcasz wspornik a do niego spręzarkę
Briareos napisał(a):są otwory na mocowanie, ale ruda tam atakuje bez pardonu. Nie wiem czy da się w te gwinty cokolwiek wkręcić jeszcze,
To jest jedyny problem, od tego trzeba zacząc – sprawdzic / przegwintowac otwory , widziałem takie bloki ze tylko wymiana daje 100% satysfakcję ( taniej jest wymienic auto )
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Grzyby » 12 cze 2006, 19:55

bazakbal napisał(a):..."praca w trybie obiegu zamkniętego chroni przed przedostawaniem się powietrza z zanieczyszczeniami, np. w tunelu, przy transporcie odpadów. Należy jednak unikać ciągłej jazdy z włączonym obiegiem zamkniętym, gdyż grozi to nadmierną koncentracją drobnoustrojów, które zwykle gromadzą się w filtrze i mogą się przedostawać do powietrza krążącego we wnętrzu samochodu".

tako rzecze fachowa literatura

dodaj: dotyczy Xedosa – w GE nie ma filtra przeciwpyłkowego
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Gość » 28 cze 2006, 15:00

Witam,
potrzebuję porady, czy warto do mazdy 626 diesel comprex 2.0 z 1993 roku zamontować klimę? I czy pchać się w nową czy używaną?

Pozdrawim
Darek77 :)
Gość
 

Postprzez Yose » 29 cze 2006, 11:42

Czy warto założyć klimę do 626, jakie to ewentualne koszty? Gdzie można nabyć ewentualne części?
Początkujący
 
Od: 23 cze 2006, 10:00
Posty: 6
Auto: Mazda 626 2.0 16V 93r

Postprzez Gizza » 1 lip 2006, 12:01

Duzo sie pisze o zakupie klimy do 626 a czy warto kupic do 323 F z 97'???
jaki jest koszt samej instalacji i koszt montażu??
jak pisałem w innym temacie z klimy to mam tylko przycisk <jem> który ładnie sie pali..podobno w tym modelu wszyskie Madzie tak maja
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 cze 2006, 18:57
Posty: 24
Auto: Mazda 6 Kombi MZR-CD (CiTD) 2003 r

Postprzez Grzyby » 1 lip 2006, 15:31

Panowie – na pytanie "czy warto zakładać klimę?" jest tylko jedna odpowiedź.
TAK!
Kto raz jechał z klimą ten wie jakie to fantastyczne urządzenie na upały (i nie tylko – doskonale sprawdza się w każdych warunkach kiedy parują szyby).

Koszty – w zasadzie niezależnie od modelu – są takie same (poprzednie strony tematu).
Jak najbardziej polecam klimę używaną (cena). Wykaz potrzebnych elementów też jest na poprzednich stronach.
Doskonałym źródłem jest np. Allegro.

P.S. Nigdy już nie kupię samochodu bez klimy :D
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Waluś » 1 lip 2006, 16:02

Grzyby napisał(a):Nigdy już nie kupię samochodu bez klimy

hehe slusznie :D:D
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez XsiX » 1 lip 2006, 19:08

Grzyby napisał(a):dodaj: dotyczy Xedosa – w GE nie ma filtra przeciwpyłkowego

dodaj: w xedosie 6 NIE MA FILTRA PRZECIWPYŁKOWEGO :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:33
Posty: 2022 (0/3)
Skąd: Konin / wlkp.
Auto: CA KF '92 MTX

Postprzez HexeHarry » 2 lip 2006, 10:54

Aktualnie jestem w trakcie montowania klimy do 323F 1.6 z 91 roku. Dawcą była 1.8 DOHC – ach ten silnik :D
Klimę zakupiłem za 600zł (kompletną), no może prawie kompletną, bo nie mam wiązki elektrycznej do jej sterowania, zagubiła się gdzieś jedna nakrętka i dwie uszczelki.
Jak dobrze pójdzie, to wkrótce podeślę foto relację z montażu – zależnie od wolnego czasu.
W poniższym topicu, na drugiej stronie można znaleźć porady kolegów dla tych co montują samodzielnie (czyli dla mnie <lol> ):
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=4791.

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lip 2005, 23:13
Posty: 84
Skąd: pomorskie
Auto: Saab 9000 2.3 Turbo benzyna

Postprzez JimmyK » 3 lip 2006, 10:27

Dołącze się do tematu i spytam:
Czy może ktoś się wypowiedzieć nt. przerobienia instalacji z czynnika R12 na R134a?
Chodzi mi o to czy:
– potrzebna jest wymiana uszczelniaczy w sprężarce?
– wymiana oringów i rurek gumowych w instalacji
– czy są różne modele osuszaczy do każdego z czynników, czy nie ma różnicy :|

Tyle co wiem na pewno, to że trzeba wymienić olej w sprężarce na syntetyk a cała reszta nie wiem czy jest mitem, bo np. nie ma dwóch rodzajów uszczelniaczy do mojej sprężarki, czy też oringów, więc czym niby ta nowa guma miała by się różnić od tej dla R12??

Pozdro!
Pozdrawiam, JimmyK™ Obrazek
________________

!!! Sprzedam alufelgi !!!
________________
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2004, 16:10
Posty: 235
Skąd: Lublin
Auto: 626 GE FS sedan

Postprzez HexeHarry » 9 lip 2006, 11:49

JimmyK – zajrzyj do linku, który podałem. Znajdziesz tam info o tzw. "retrofit", czy o wymianie czynnika. Wymieniasz jedynie olej w sprężarce i usuwasz cały (stary) czynnik chłodniczy...
Moja była furka:
[url]http://www.skowron.eu/garaz/323F/323F.html[/url]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lip 2005, 23:13
Posty: 84
Skąd: pomorskie
Auto: Saab 9000 2.3 Turbo benzyna

Postprzez HexeHarry » 24 sie 2006, 20:58

Zapraszam do obejrzenia autorskiej fotorelacji z montażu klimy w mojej 323F

http://www.skowron.eu/garaz/323F/klimatyzacja.html
Moja była furka:
[url]http://www.skowron.eu/garaz/323F/323F.html[/url]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lip 2005, 23:13
Posty: 84
Skąd: pomorskie
Auto: Saab 9000 2.3 Turbo benzyna

Postprzez Waluś » 24 sie 2006, 21:16

HexeHarry napisał(a):apraszam do obejrzenia autorskiej fotorelacji z montażu klimy w mojej 323F

gratulacje <spoko>
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez karaluch85 » 11 maja 2009, 10:54

Witam!
By nie mnożyć tematów, podepnę się pod ten choć mój problem jest trochę inny.

Prosiłbym o zdjęcie lub wytłumaczenie gdzie podpina się przewody (kabelki) od sprężarki w klimatyzacji GE Comprex. Z sprężarki wychodzą dwa przewody elektryczne z czego jeden ma dwie złączki a drugi jedną. W okolicy reflektora znalazłem tylko jedną wolną wtyczkę.
Szukałem schematu na rosyjskiej stronie z VINami ale tam jest jedynie układ połączenia rurek :(
Ewentualnie prosiłbym o namiar na serwis w Wawie/okolicy który byście polecili do naprawy klimatyzacji.

Dodam, że problem powstał na moje życzenie ponieważ w pośpiechu wykręciłem i rozpiąłem sprężarkę w celu jej sprawdzenia a teraz nie bardzo wiem do czego przewody wpiąć bo w pośpiechu akcji demontażowej nie oznaczyłem złączek.. <glupek2>

Z góry dziękuję za wskazówki/zdjęcia.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 maja 2008, 10:47
Posty: 37
Skąd: Warszawa

Postprzez maly_57 » 10 kwi 2010, 21:37

Jaksa napisał(a):3 lata temu zakładałem u siebie w GE ....jak kupisz wszystko oryginalne to montaz zajmuje ok 3 godzin ( jak składanie klockow lego <lol> )
waldii napisał(a):FS.Czy pasuje cos takiego do FP
Wszystko jest to samo.
waldii napisał(a):A co z elektryka,czy w wiazce sa do niej jakies kabele?
Kazde GE ma wyprowadzoną elektrykę do klimy ( poszukaj takiej granatowej kostki przy prawej lampie -jak zbiorniczek do plynu spryskiwacza ) Resztę instalacji musisz kupic z klimatyzacją ( chodzi tutaj o podłączenie do spręzarki )
I jeszcze jedno , sprawdz czy otwory na bloku silnika ( na wysokosci wydechu ) nie są zbytnio pordzewiałe jak są to zapomnij o zamocowaniu spręzarki. ( – ocen gwint . MIałem juz takie problemy ze po nagwintowaniu była kicha ) Ostatni problem to przekaznik ( ktorego obecnie nie masz ) trzeba kupić i wcisnac w puszkę bezpiecznikow w odpowiednie obecnie wolne miejsce ktora znajduje sie pod maska " FUSE BOX " nie będzie przekaznika – nie będzie wolnych obrotów po zalaczeniu spręzarki :P

Koledzy pomocy!Czy ktoś mi podpowie jaki przekażnik potrzebny jest do uruchomienia klimy w 626 GE 2.0 FS i gdzie tego szukac?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 cze 2009, 08:18
Posty: 72
Skąd: Katowice
Auto: 626 GE 2.0 FS 1992

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki