Jak zabezpieczyć/zlikwidować ślady korozji ?

Postprzez Waluś » 5 lut 2007, 10:39

A ja wyczytałem że takie miejsca dobrze zabezpieczyć tzw. Wash primerem. To taki środek, który zapobiega utlenianiu się stali i nakłąda się go jako pierwszą warstwę w lakierni na nową blachę. Prawdziwe zabezpieczenie antykorozyjne. Srodek można ponoć kupić w małych ilościach w mieszalniach lakieru.
Jest jedno ale. Wymaga on po nałożeniu potraktowania jakimś podkładem (np akryl) ale jeśli "wosha" nałożysz pędzlem (a jest on dwukomponentowy) to potem nakładasz akryl w szpreju który jest jednokomponentowy a więc jeśli istnieje potrzeba nałożenia szpachli to rownież musi być jednokomponentowa !! bo inaczej odpadnie, potem znowu podkład i na to lakier
Washprimera nie wolno szlifować !! szlifujemy dopiero podkłady i ew. szpachlę.
Tyle że to już taka wyższa szkoła jazdy
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez cob_ra » 6 kwi 2007, 17:37

dołączę sie do tematu skoro już jest. mam pytanko co mam zrobić na spodzie drzwi w mojej madzi zaczyna się robić niebezpiecznie :( , w miejscu gdzie jak widziałem są zgrzane blachy i pokryte jakąś gumą :| , a pod nią zadomowił się rudy pasożyt, myślałem żeby to wszystko zerwać i jakimś środkiem na rudzielca pomalować, na to podkład i na koniec lakier. Oderwałem kawałek tego gówna i co się pokazało.... pod tym czymś gumowym był szary mokry nalot. Poradźcie co mogę z tym zrobić.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 gru 2006, 16:18
Posty: 724 (2/4)
Skąd: skierniewice
Auto: Była 323c
Honda Accord VI 1,8
Honda Accord VIII 2.0

Postprzez Loczek » 5 lip 2007, 11:44

Witka.

Czy bylby ktos tak fajny ze napisałby mi jakich preparatów nalezy uzyc w momencie gdy juz pozbedziemy sie rdzy i zostanie nam goły lakier?

Chodzi mi konkretnie jakie podkłady, jaka szpachla, lakier to wiadomo ale potem czy dawac bezbarwny czy nie, czym wypolerowac potem zeby zatyrzec slady malowania.

Najlepiej jakby ktos podał informacje jak po ktoku to zrobic zeby sie ładnie prezebntowało.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2006, 17:30
Posty: 2112
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Auto: Bezawaryjne i Niebite

Postprzez marakus » 5 lip 2007, 18:12

I czy ta łatwo pójdzie z lakierem typu metalic?
Kiedyś Mazda 626GE1.8 1994 gaz SEQ24
Teraz Toyota Camry 2,4L 2002r
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2006, 13:20
Posty: 818
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 626GE1.8 1994 gaz SEQ24
Toyota Camry 2002r. 2.4L

Postprzez Waluś » 5 lip 2007, 20:12

ej wujek, juz kiedys było nawet w tym dziale o robieniu zaprawak. We no poszperaj.

czyżby nuwka mazda gniła ?? <diabełek>
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez marek63hd » 5 lip 2007, 20:36

Loczek napisał(a): i zostanie nam goły lakier?

?????
Jak już oczyścisz blachę z korozji to ją odtłuszczasz acetonem lub benzyną ekstrakcyjna i kładziesz np Brunoxa.Następne ruchy wykonujesz po upływie mimimum 24 godz lub nawet dłużej,tego wymaga Brunox.Jeśli masz jakieś głębokie wgniecenia,to daj najpierw szpachlę z włóknem szklanym,a potem dopiero na to szpachlę wykańczającą.Może być firmy Novol.Po obrobieniu miejsc szpachlowanych papierem ściernym(zgrubnie 80-120,dokladnie 240-280),połóż na szpachlę podkład.Ze dwie warstwy.Odczekaj ze 2-3 dni zanim położysz kolor.Przed malowaniem musisz zmatowić powierzchnię papierem wodnym 600-800,oczywiście na mokro :) Baza jak zaczyna wysychać robi się matowa,wtedy kładziesz klar,2-3 warstwy mokro na mokro.Na drugi dzień można już polerować.Najpierw papier wodny 2000, póżniej pasta G3, futro i masz błysk :P Może też być tak że uda Ci wylać klar na lustro,czego Ci życzę,wtedy polerowanie jest zbędne. :P
marakus metalic nie jest taki trudny do malowania ;)
m63hd MOTOCYKLE SĄ WSZĘDZIE
www.weteran.warszawa.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sty 2006, 17:09
Posty: 158
Skąd: Warszawa

Postprzez Loczek » 5 lip 2007, 22:04

marek63hd napisał(a):Baza

Czyli lakier wlasciwy tak?


marek63hd napisał(a):wtedy kładziesz klar

Co to klar?


marek63hd napisał(a):2-3 warstwy mokro na mokro

czyli nie pozwolic zeby wyschło tak? i wale jedna warstwe zadrugą?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2006, 17:30
Posty: 2112
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Auto: Bezawaryjne i Niebite

Postprzez Sokool » 5 lip 2007, 22:17

Co to klar?

Lakier bezbarwny.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2004, 18:10
Posty: 2737 (1/10)
Skąd: Tychy
Auto: na gaz

Postprzez jacobs » 5 lip 2007, 22:17

Loczek napisał(a):Co to klar?

Lakier bezbarwny.

Loczek ty masz lakier metallic czy zwykły? Nie lepiej podjechać do fachowca?
If you’re in control, you’re not going fast enough.
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2005, 13:31
Posty: 3108 (6/27)
Skąd: WWA

Postprzez Sokool » 5 lip 2007, 22:19

jacobs napisał(a):Loczek ty masz lakier metallic czy zwykły?

Zwykły.
jacobs napisał(a):Nie lepiej podjechać do fachowca?

Pewnie kasy nie ma :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2004, 18:10
Posty: 2737 (1/10)
Skąd: Tychy
Auto: na gaz

Postprzez Udesky » 5 lip 2007, 23:50

No właśnie też mam w planach zabrać sie za malowanie zderzaków i może maski, ale zderzaków na pewno i nie wiem jak się do tego zabrać tak dokładnie, wiem że zmatowić odtłuścić, szpachla większe rysy usunąć potem podkład, matowienie i lakier? Ale czy na pewno tak? Lakier jak to w czerwonej BA, akryl, po za tym jest tylko jeden odcień czerwieni w tym modelu wiec myślę, że dobrze mi dobiorą kolor.
164KM@343NM by Mirass (Dynosoft)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2005, 23:30
Posty: 1150
Skąd: SCI w ZGY
Auto: Z5FBA->O1TDI

Postprzez Loczek » 6 lip 2007, 09:51

Popierwsze niemam tyle kasy zeby oddac całe auto do speca, a po drugie mam teraz fure czasu by to zrobic samemu, a przy okazji bede robil inne rzeczy wiec sie pokryje i bedzie piinie i cudnie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2006, 17:30
Posty: 2112
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Auto: Bezawaryjne i Niebite

Postprzez Udesky » 6 lip 2007, 10:13

Loczek napisał(a):Popierwsze niemam tyle kasy zeby oddac całe auto do speca, a po drugie mam teraz fure czasu by to zrobic samemu, a przy okazji bede robil inne rzeczy wiec sie pokryje i bedzie piinie i cudnie

hehe, widzę że mamy podobnie. :)
164KM@343NM by Mirass (Dynosoft)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2005, 23:30
Posty: 1150
Skąd: SCI w ZGY
Auto: Z5FBA->O1TDI

Postprzez Waluś » 6 lip 2007, 16:15

Udesky napisał(a):hehe, widzę że mamy podobnie

to jak zrobicie swoje, to wpadnijcie do mnie. Roboty wam nie zabraknie, a ja nie posiadam wolnego czasu <lol>
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Loczek » 6 lip 2007, 20:28

Waluś napisał(a):to jak zrobicie swoje, to wpadnijcie do mnie. Roboty wam nie zabraknie, a ja nie posiadam wolnego czasu łoł

TO zrobimy inaczej, ty mi przywiziesz swoje padło ja sobie po... robie :D i Ci oddam :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2006, 17:30
Posty: 2112
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Auto: Bezawaryjne i Niebite

Postprzez marek63hd » 6 lip 2007, 21:06

Zwykły lakier też może składać się z bazy i bezbarwnego.Loczek pierwszą warstwę klaru połóż przyprószoną.Odczekaj kilkanaście minut zanim położysz następne,wtedy już normalniesz wylewasz.Ja sam malowałem auto.Ruda wylazła po wspaniałej robocie pana Blacharza i Lakiernika.Poprzedni właściciel robił jakiś naprawy,a ja poprawiałem efekty ich wspaniałej twórczości.
m63hd MOTOCYKLE SĄ WSZĘDZIE
www.weteran.warszawa.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sty 2006, 17:09
Posty: 158
Skąd: Warszawa

Postprzez Loczek » 8 lip 2007, 20:29

Marek chetnie bym zagdał do Ciebie na priw na dniach zeby popytac o szczeogoly rozne :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2006, 17:30
Posty: 2112
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Auto: Bezawaryjne i Niebite

Postprzez marek63hd » 8 lip 2007, 22:04

Nie ma problemu zapraszam :)
m63hd MOTOCYKLE SĄ WSZĘDZIE
www.weteran.warszawa.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sty 2006, 17:09
Posty: 158
Skąd: Warszawa

Postprzez Adaś » 9 cze 2008, 21:56

cob_ra napisał(a):dołączę sie do tematu skoro już jest. mam pytanko co mam zrobić na spodzie drzwi w mojej madzi zaczyna się robić niebezpiecznie :( , w miejscu gdzie jak widziałem są zgrzane blachy i pokryte jakąś gumą :| , a pod nią zadomowił się rudy pasożyt, myślałem żeby to wszystko zerwać i jakimś środkiem na rudzielca pomalować, na to podkład i na koniec lakier. Oderwałem kawałek tego gówna i co się pokazało.... pod tym czymś gumowym był szary mokry nalot. Poradźcie co mogę z tym zrobić.

mam to samo na wszystkich 4 drzwiach :| może ktoś cos poradzi jaką chemią to wytępić?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 16:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Postprzez Yooziu » 10 cze 2008, 00:10

ja wlasnie robilem to u siebie, co prawda tylko z jednej strony na drzwiach pojawil sie rudy, ale zrobilem tak- najpierw usunalem mase na zgrzewach (to gumowe "cos" jak zostalo okreslone wyzej) potem zeszlifowalem rudego papierem – to co sie dalo, na to brunox epoxy, jak wyschlo i zrobilo sie czarne, dalem na to mase na spawy i zgrzewy novola(15zl tubka jak silikon, do wyciskania) jako konserwacje, i na to podklad, plus lakier, mysle ze bedzie ok.
Obrazek
ZAPRASZAM DO SKLEPU ONLINE:

www.m-parts.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2003, 00:21
Posty: 227
Skąd: Luboń/k Poznania
Auto: Było BG B3, była BA Z5, jest NA B6 :)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki