Jak zabezpieczyć/zlikwidować ślady korozji ?

Postprzez zipek » 10 cze 2008, 17:58

Waluś
http://allegro.pl/item373774003_grunt_r ... wosc_.html
masz rację jest takowy środek ciekway jestem jak to będzie z tym nakładaniem pędzelem :P
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2007, 22:24
Posty: 159

Postprzez Adaś » 14 cze 2008, 21:27

no więc zabrałem się za walkę z rudą na rantach drzwi i maski – mała fotorelacja

użyłem
– Brunox Epoxy
– jakiś "silicon" do nakładania na zgrzewy blach, który kupiłem u lakiernika, niestety nazwy nie pamiętam
– podkład akrylowy w spray`u
– lakier – baza w spray`u
– lakier bezbarwny w spray`u

Najpierw usunąłem luźnie odstającą rdzę, oraz usunąłem całą masę uszczelniającą łączenia blach na rantach drzwi i maski – jak się okazało ruda była pod ta masą nawet w miejscach, gdzie od zewnątrz ślady korozji nie były widoczne.

Tak wyglądały ranty drzwi
Obrazek
Obrazek

Na cały rant nałożyłem za pomocą pędzla Brunoxa, po jakimś czasie dałem drugą warstwę i tak zostawiłem do wyschnięcia, trwało to mniej więcej 24 godziny, aż cała powierzchnia stwardniała. Rdza nabrała koloru fioletowo – czarnego.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

postanowiłem również przy okazji potraktować w ten sposób 2 ogniska rdzy na bokach drzwi
Obrazek

Kolejnym krokiem po wyschnięciu było nałożenie masy uszczelniającej w miejsce tej zerwanej. Ta która kupiłem była baardzo gęsta w wyniku czego jak chciałem ja spłaszczyć, żeby przykryła szerzej upaćkałem cały rant :P niestety nie mam fotki z tej operacji.
Poczekałem kilka godzin aż masa trochę stwardnieje i przeszedłem do dalszego kroku, jakim było położenie podkładu pod lakier.

Najpierw zmatowiłem cały rant papierem ściernym, potem odtłuściłem i zacząłem obklejać drzwi i cały samochód gazetami, co było największą udręką całej operacji, ponieważ spieszyłem się z uwagi na pogorszenie pogody i możliwy deszcz ( który i tak spadł w końcu, ale o tym dalej)

Tak wyglądają ranty drzwi po nałożeniu gruntu.
Obrazek
i w tej chwili tak się skończyło jeśli chodzi o drzwi bo, niestety spadł deszcz i zdążyłem tylko podkładem pojechać.

Za to udało się przed deszczem pomalować rant maski bazą i wygląda to tak:
Obrazek
Obrazek

Drugiego dnia postanowiłem zabezpieczyć też błotnik gdzie mam juz dziurę ;) zerwałem lakier do miejsc gdzie rdza jeszcze nie podeszła i na to Brunox poszedł.
Obrazek
Niestety zanim Brunox zdążył wyschnąć spadł deszcz, lało przez całą noc i błotnik tak wyglądał dziś rano:
Obrazek
Za tydzień jadę na cały tydzień na działkę, więc jeszcze raz położę na to miejsce Brunoxa i dalej podkład i lakier, żeby dalej mi błotnika nie zżerało :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 16:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Postprzez Blade » 14 cze 2008, 22:34

Adaś mam podobną sytuację, ale będę dłubał u siebie na urlopie. A to niestety po Borsku :(
Co to za wynalazek na zgrzewy??
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sie 2006, 17:00
Posty: 2834 (1/0)
Skąd: Wrocław
Auto: MX-5 NBFl BP '01

Postprzez Adaś » 15 cze 2008, 13:56

Blade napisał(a):Co to za wynalazek na zgrzewy??

nie pamiętam nazwy, został na działce :) spytałem po prostu w sklepie z chemia motoryzacyjna o jakis srodek na łaczenia zgrzewów i mi dali :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 16:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Postprzez Yooziu » 15 cze 2008, 14:39

jest to masa na zgrzewy/spawy, mozna kupic w tubach jak silikon, albo w wiekszych opakowaniach, na pedzel. chyba kazda firma ktora robi art lakiernicze do aut ma cos takiego w ofercie, tuba 310ml novola kosztuje ok 16zl, jak powiesz w sklepie ze chcesz mase na spawy to na bank beda wiedziec o co chodzi
Obrazek
ZAPRASZAM DO SKLEPU ONLINE:

www.m-parts.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2003, 00:21
Posty: 227
Skąd: Luboń/k Poznania
Auto: Było BG B3, była BA Z5, jest NA B6 :)

Postprzez Adaś » 16 cze 2008, 01:10

dokładnie tak jak Yooziu pisze, akurat tam gdzie byłem Novola nie mieli, a nie chciało mi się jeździć po całej warszawie, żeby go znaleźć.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 16:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Postprzez Blade » 16 cze 2008, 21:54

Hmmmmm..

Czy rudą usunąłeś całkiem przed położeniem Brunoxa czy tylko z grubsza? Nie wiem czy ten środek na rdze się stosuje czy na odczyszczone pefect? I co to jest dokładnie za "grunt" ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sie 2006, 17:00
Posty: 2834 (1/0)
Skąd: Wrocław
Auto: MX-5 NBFl BP '01

Postprzez Adaś » 17 cze 2008, 00:56

Blade napisał(a):Czy rudą usunąłeś całkiem przed położeniem Brunoxa czy tylko z grubsza?

usunąłem tylko łuszczące się fragmenty rdzy i luźno odstające. Na opakowaniu pisało, że nie trzeba całej rdzy usuwać ponieważ Brunox wchodzi z nią w reakcję chemiczną.

Blade napisał(a):I co to jest dokładnie za "grunt" ?

w sensie? chodzi Ci o podkład akrylowy?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 16:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Postprzez Lukano » 17 cze 2008, 08:19

Adaś napisał(a):usunąłem tylko łuszczące się fragmenty rdzy i luźno odstające.

Lepiej usunąć ile się da. Niby to wchodzi w reakcje z rdzą, ale chyba nie za bardzo. Robiłem to samo co Adaś w BG hamerajtem, który miał tak samo działać. Wyszlo z powrotem po pierwszej zimie.
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez Yooziu » 17 cze 2008, 11:36

bo hammerite jest na ploty a nie do samochodow, brunox to zupelnie cos innego...
Obrazek
ZAPRASZAM DO SKLEPU ONLINE:

www.m-parts.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2003, 00:21
Posty: 227
Skąd: Luboń/k Poznania
Auto: Było BG B3, była BA Z5, jest NA B6 :)

Postprzez Blade » 17 cze 2008, 15:56

Adaś napisał(a):chodzi Ci o podkład akrylowy?

chodzi mi o to co wygląda jak szpachla ;) ale zakładam że to ten podkład?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sie 2006, 17:00
Posty: 2834 (1/0)
Skąd: Wrocław
Auto: MX-5 NBFl BP '01

Postprzez Lukano » 18 cze 2008, 11:59

Yooziu napisał(a):bo hammerite jest na ploty a nie do samochodow, brunox to zupelnie cos innego...

Może i tak. Na szczęście w mx nie musze stosować takich preparatów.
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez BratCukierka » 18 cze 2008, 12:03

brunox epoxy jest naprawdę dobry :) stosowałem w corolli ojca na nadkolach bo odpryski lakieru zaczęły korodować, po lekkim zeszlifowaniu papierem ściernym i odtłuszczeniu użyłem 2 warstw brunox'a i jest oki od długiego czasu :)
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 20:21
Posty: 3953
Skąd: Brodnica
Auto: Toyota Yaris Hybrid '19

Postprzez jacobs » 18 cze 2008, 12:56

Adaś, a czym na początku ty to miałeś zaklejone? Taki czarny pasek.
If you’re in control, you’re not going fast enough.
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2005, 13:31
Posty: 3108 (6/27)
Skąd: WWA

Postprzez Waluś » 18 cze 2008, 20:59

Adaś twój błotnik wygląda gorzej jak mój <lol>
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Adaś » 18 cze 2008, 21:15

jacobs napisał(a):Adaś, a czym na początku ty to miałeś zaklejone? Taki czarny pasek.

na błotniku? izolacją hahaha
co do błotnika to pluje sobie w brodę, że nie zrobiłem tego jak tylko zauważyłem ślaby korozji i burchel – a dziurę zrobiłem jakiś czas temu niechcący ;)
Blade napisał(a):chodzi mi o to co wygląda jak szpachla

to jest podkład akrylowy :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 16:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Postprzez Hazu » 18 cze 2008, 21:21

Waluś napisał(a):Adaś twój błotnik wygląda gorzej jak mój


Może w Wiśle go parkuje.


Lukano napisał(a):Lepiej usunąć ile się da. Niby to wchodzi w reakcje z rdzą, ale chyba nie za bardzo.

tyle że zostwić trochę rudej bo od czystego metalu moze później odpryskiwać. tak przynajmniej było po cortaninie.

Yooziu napisał(a):bo hammerite jest na ploty a nie do samochodow, brunox to zupelnie cos innego

z mojego doświadczenia, jeszcze z czasów walki z ruda na polonezie, unikor lepiej sprawdzał się niż hammeraite.

a ta naprawa dzrzwi myslę że długo nie wytrzyma

moze lepiej dobre uzywki kupić
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Waluś » 18 cze 2008, 21:29

Hazu napisał(a):a ta naprawa dzrzwi myslę że długo nie wytrzyma

jeśli mam być szczery to zaprawki i wciąż przegrana walkę z rudzielcem domowymi sposobami przeprowadzam regularnie co roku :]
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Blade » 18 cze 2008, 22:11

Waluś napisał(a):jeśli mam być szczery to zaprawki i wciąż przegrana walkę z rudzielcem domowymi sposobami przeprowadzam regularnie co roku

<ok>
nie jestem sam <jupi> hahaha
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sie 2006, 17:00
Posty: 2834 (1/0)
Skąd: Wrocław
Auto: MX-5 NBFl BP '01

Postprzez Majki88 » 2 lip 2008, 12:12

Mam pytanie który środek antykorozyjny jest lepszy Cortatnin F czy Burnox Epoxy ? przy zaprawkach pod lakier
i drugie wczoraj pomalowałem Cortatninem elementy zawieszenia tylnego [waaaco?] itp bo buszowała troche na nich ruda po nałożeniu 2 warstw czym to później pokryć żeby nie wróciła ruda ? czy to wystarczy ?
Gdy ci smutno, gdy ci źle, odpal Vałke przejedź się
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
Cierpliwy
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 25 kwi 2008, 18:29
Posty: 1489 (3/6)
Skąd: Łódź
Auto: silniki rzędowe są nudne
Mazda 323F BA KL 94'

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki