Witam Szanowne Grono,
temat z pewnością banalny dla znawców. Krótki wstęp: zakupiłem czujniki cofania. Według instrukcji montażu zasilanie do komputerka sterującego (będzie umieszczony w bagażniku) należy podpiąć pod żarówkę światła cofania. Mój pojazd to hatchback więc światło cofania w klapie, a więc pytanie:
Skąd najlepiej i najbezpieczniej wziąć zasilanie tak, aby czujniki włączały się po wrzuceniu wstecznego?
Serdecznie pozdrawiam,
Gdzie wpiąć zasilanie do czujników cofania?
Strona 1 z 1
Podłącza się do świateł cofania oto instrukcja przykładowych czujników – http://www.atel.com.pl/doc/01311i_v_1_0_www.pdf
p.s. aha nie doczytałem do końca, bo jeśli pytasz gdzie "po drodze" do bagażnika leżą przewody świateł cofania żeby się w nie wpiąć i jaki mają kolor to nie wiem – trzeba przejrzeć schemat elektryczny.
p.s. aha nie doczytałem do końca, bo jeśli pytasz gdzie "po drodze" do bagażnika leżą przewody świateł cofania żeby się w nie wpiąć i jaki mają kolor to nie wiem – trzeba przejrzeć schemat elektryczny.
- Od: 14 wrz 2005, 11:16
- Posty: 169
- Skąd: Białystok (Wasilków)
- Auto: Mazda 626 GE(GLX) 1,8l 16V '95
Zobacz gdzie kable z klapy wychodzą do "reszty auta", prześledź i znajdź dogodne miejsce do podłączenia. Jak chcesz wiedzieć który to kabel, to zobacz przy lampie cofania jaki ma kolor. Najprostszy sposób bez schematów, na których kolory czasem się nie zgadzają...
Pozdrawiam, Rafał
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
Witam,
a moim zamiarem było to, żeby nie "chodzić" po wiązce, która zresztą i tak włazi gdzieś w podsufitkę. Po prostu brakuje mi na to czasu. Nic w takim razie skoro nikt takiego czegoś nie montował spróbują pochodzić trochę palcem po schemacie.
Pozdrowienia
a moim zamiarem było to, żeby nie "chodzić" po wiązce, która zresztą i tak włazi gdzieś w podsufitkę. Po prostu brakuje mi na to czasu. Nic w takim razie skoro nikt takiego czegoś nie montował spróbują pochodzić trochę palcem po schemacie.
Pozdrowienia
Floox
MAZDA 626 '97 1.8i LPG GE FP
MAZDA 626 '97 1.8i LPG GE FP
floox Naprawdę nie ma tu filozofii, patrzysz jaki kolor ma kabel przy lampie cofania, i znajdujesz ten kolor tam gdzie będziesz się podłączał czyli np tam gdzie wiązka wychodzi z klapy. Nie musisz chodzić po wiązce, a kolor kabla ustalilbyś już dawno jakbyś tylko popatrzył do auta
Pozdrawiam, Rafał
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
Witam,
cudeńko zamontowane i teraz parkowanie tyłem to czysta przyjemność i to za niewielkie pieniądze (dałem na Allegro 109 zł). W razie jakby ktoś jednak chciał założyć to ja zrobiłem to tak:
1. Wyjąłem gumowy łącznik przewodów pomiędzy klapą a nadwoziem od strony klapy oraz od nadwozia.
2. Od strony klapy przewody są z zapasem więc można je swobodnie wyciągnąć. Tam (przynajmniej w moim przypadku) znajduje się czerwono-żółty przewodzić zasilający światła cofania.
3. Bierzemy kawałek miedzianego drucika, bierzemy uprzednio przygotowany przewód zasilający komputerek sterujący (u mnie około 1,5m kabla).
4. Przeciągamy przez łącznik kabalek za pomocą miedzianego drutu, następnie lutujemy go do przewodu zasilającego światła cofania, izolujemy i montujemy łącznik do nadwozia i klapy.
5. Przewód puszczmy np. pod podsufitką i prawym słupkiem.
6. Komputer umieściłem pod prawym boczkiem, przewody z sond w zderzaku wpuściłem do bagażnika przez otwór pod lewarkiem.
U siebie zamontowałem czujniki firmy Golden Eye (made in China ). Ich jakość jest zdumiewająca jak na chińszczyznę. Wykrywa idealnie przeszkody z dokładnością do kilku mm. Minimalna odległość jaką wskazuje czujnik: 30 cm, potem sygnał ciągły. Naprawdę szczerze polecam!
Pozdrowienia
cudeńko zamontowane i teraz parkowanie tyłem to czysta przyjemność i to za niewielkie pieniądze (dałem na Allegro 109 zł). W razie jakby ktoś jednak chciał założyć to ja zrobiłem to tak:
1. Wyjąłem gumowy łącznik przewodów pomiędzy klapą a nadwoziem od strony klapy oraz od nadwozia.
2. Od strony klapy przewody są z zapasem więc można je swobodnie wyciągnąć. Tam (przynajmniej w moim przypadku) znajduje się czerwono-żółty przewodzić zasilający światła cofania.
3. Bierzemy kawałek miedzianego drucika, bierzemy uprzednio przygotowany przewód zasilający komputerek sterujący (u mnie około 1,5m kabla).
4. Przeciągamy przez łącznik kabalek za pomocą miedzianego drutu, następnie lutujemy go do przewodu zasilającego światła cofania, izolujemy i montujemy łącznik do nadwozia i klapy.
5. Przewód puszczmy np. pod podsufitką i prawym słupkiem.
6. Komputer umieściłem pod prawym boczkiem, przewody z sond w zderzaku wpuściłem do bagażnika przez otwór pod lewarkiem.
U siebie zamontowałem czujniki firmy Golden Eye (made in China ). Ich jakość jest zdumiewająca jak na chińszczyznę. Wykrywa idealnie przeszkody z dokładnością do kilku mm. Minimalna odległość jaką wskazuje czujnik: 30 cm, potem sygnał ciągły. Naprawdę szczerze polecam!
Pozdrowienia
Floox
MAZDA 626 '97 1.8i LPG GE FP
MAZDA 626 '97 1.8i LPG GE FP
Po ostatniej stłuczce w czasie manewrowania na ciasnym parkingu bardzo długo zastanawiałem się nad założeniem czujnika. W międzyczasie analizowałem codzienną sytuację i doszedłem do wniosku że 30 cm bez problemu jestem w stanie wyczuć bez czujnika, a czesto miejsca w których parkuje wymagają znacznie mniejszych odległosci w czasie manewrów (ciasne podwórka) może znacie jakieś rozwiązanie bardziej precyzyjne. Na allegro pojawiają sie takie układy gdzie w opisach jest że 10cm czy nawet 5 cm ale w końcowym efekcie okazuje się że jest to podziałka wskazań odległosci a czujniki i tak działają do 30 cm
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
- Od: 18 lis 2003, 15:56
- Posty: 774
- Skąd: wawa
- Auto: 626GD89 GT 4WS
adam626 napisał(a):Na allegro pojawiają sie takie układy gdzie w opisach jest że 10cm czy nawet 5 cm ale w końcowym efekcie okazuje się że jest to podziałka wskazań odległosci a czujniki i tak działają do 30 cm
Zgadza się. Raz tylko widziałem czujnik który podobno działał do 20cm, ale sprzedawca tego nie chciał potwierdzić. Tak więc na ogół są takie co działają do 40 lub 30 cm.
Akurat w moim przypadku taki do 30 by się nadał, bo mam z tyłu hak, który wystaje jakieś 20-pare cm. więc gdy czujniki ze zderzaka podadzą 30cm, to od haka będzie ledwie parę cm
Ale jakoś mi szkoda tych 100-paru złotych i roboty na zakładanie czujnika (choć czasem by się przydał).
Pozdrawiam, Rafał
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
Adam,
ja analizowałem ten problem cały czas pod kątem problemów, jakie miała moja żona. W środę zacząłem analizować i stwierdziłem, że sobie poradzi, w piątek natomiast miałem już "ulepszony" tylny zderzak i jego mocowanie. Zakupiłem więc to cudo i po tych kilku dniach jazdy po Poznaniu powiem tylko tyle: rewelacja!
30 cm to optymalna odległość, jest trochę czasu na zatrzymanie, jest kawałek na cofnięcie.
Pozdrowienia
ja analizowałem ten problem cały czas pod kątem problemów, jakie miała moja żona. W środę zacząłem analizować i stwierdziłem, że sobie poradzi, w piątek natomiast miałem już "ulepszony" tylny zderzak i jego mocowanie. Zakupiłem więc to cudo i po tych kilku dniach jazdy po Poznaniu powiem tylko tyle: rewelacja!
30 cm to optymalna odległość, jest trochę czasu na zatrzymanie, jest kawałek na cofnięcie.
Pozdrowienia
Floox
MAZDA 626 '97 1.8i LPG GE FP
MAZDA 626 '97 1.8i LPG GE FP
floox napisał(a): Zakupiłem więc to cudo i po tych kilku dniach jazdy po Poznaniu powiem tylko tyle: rewelacja!
Zastanawia mnie czy konieczne sa az 4 czujki ? za 50zl sprzedaja takie z 2 mikrofonami
Nie da sie tego czasem zamontowac od strony wewnetrznej zderzaka tak aby nie musiec wiercic ?
- Od: 31 sty 2006, 00:43
- Posty: 694
- Skąd: CKMK
jazzzy napisał(a):Zastanawia mnie czy konieczne sa az 4 czujki ? za 50zl sprzedaja takie z 2 mikrofonami
4 czujniki są konieczne, jeśli ma to jakos działać. Miałem w poprzednim aucie dwa i o ile dobrze łapało za autem w środku, to przy bokach już nie, a to było auto klasy kompakt.
Do CC możesz sobie dac dwa (ale po co komu coś takiego w CC ), ale do większych aut lepiej sprawdzą się cztery czujniki.
jazzzy napisał(a):Nie da sie tego czasem zamontowac od strony wewnetrznej zderzaka tak aby nie musiec wiercic ?
Jak od strony wewnętrznej bo nie rozumię?
A z wierceniem żaden problem, zderzak nie jest ze stali pancernej, a w zestawach dają zawsze specjalne wiertło.
Pozdrawiam, Rafał
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
Jazzzy,
Nie widziałem takich co śmigają przez plastik, są natomiast takie które się montuje od strony wewnętrznej zderzaka.
Tak jak pisze stuk – 2 czujniki to za mało, żeby wyłapać przeszkody znajdujące się blisko krawędzi pojazdu. Przy 4 czujnikach dostaniesz sygnał i pomiar nawet jeżeli poruszasz się równolegle do przeszkody.
Stuk,
w CC to ja sobie przecieram szmatką tylną szybę siedząc na przednim fotelu Nie ma sensu montowanie czujników w takim samochodzie, chyba, że dla picu
Pozdrowienia
Nie widziałem takich co śmigają przez plastik, są natomiast takie które się montuje od strony wewnętrznej zderzaka.
Tak jak pisze stuk – 2 czujniki to za mało, żeby wyłapać przeszkody znajdujące się blisko krawędzi pojazdu. Przy 4 czujnikach dostaniesz sygnał i pomiar nawet jeżeli poruszasz się równolegle do przeszkody.
Stuk,
w CC to ja sobie przecieram szmatką tylną szybę siedząc na przednim fotelu Nie ma sensu montowanie czujników w takim samochodzie, chyba, że dla picu
Pozdrowienia
Floox
MAZDA 626 '97 1.8i LPG GE FP
MAZDA 626 '97 1.8i LPG GE FP
floox napisał(a):w CC to ja sobie przecieram szmatką tylną szybę siedząc na przednim fotelu Nie ma sensu montowanie czujników w takim samochodzie, chyba, że dla picu
No to przeciez pisałem, że można by, ale nie wiem po co
stuk napisał(a):Do CC możesz sobie dac dwa (ale po co komu coś takiego w CC )
Pozdrawiam, Rafał
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
Też sobie wmontowałem taki wynalazek tyle co skończyłem więc tylko mam odczucia po testowaniu jak to w ogóle działa. Wstepnie jestem zadowolony a 30cm wskazane na wyswietlaczu u mnie oznacza 25cm po dokładnym zmierzeniu linijka
Podłączenie: w podsufitówce: kabel czerwony z żółtą nicią (+), czarny najgrubszy ze stalowymi paskami(–). Przeciagnięcie kabli prawy tylny słupek, centralka pod prawym boczkiem. Kabelek do wyświetlacza przeciagnięty tunelem centralnym. Czujniki przeciagnięte od zderzaka do bagażnika poprzez otwór z gumową zaślepka (podswietlenie tablicy tylnej). Czas wykonania:8h/dodatkowo wszelkie możliwe przerwy /, do tego przeciaglem też kable do wzmacniacza.
Dam znać jak się to sprawdza w życiu
Pozdrawiam Krzysiek.
Podłączenie: w podsufitówce: kabel czerwony z żółtą nicią (+), czarny najgrubszy ze stalowymi paskami(–). Przeciagnięcie kabli prawy tylny słupek, centralka pod prawym boczkiem. Kabelek do wyświetlacza przeciagnięty tunelem centralnym. Czujniki przeciagnięte od zderzaka do bagażnika poprzez otwór z gumową zaślepka (podswietlenie tablicy tylnej). Czas wykonania:8h/dodatkowo wszelkie możliwe przerwy /, do tego przeciaglem też kable do wzmacniacza.
Dam znać jak się to sprawdza w życiu
Pozdrawiam Krzysiek.
- Od: 26 sty 2006, 14:22
- Posty: 46
- Skąd: Częstochowa (okolice)
- Auto: Mazda323F 1.5 16V 88PS 95r+SGI
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki