Strona 1 z 1

Czym najlepiej usunac nagar itp. paskudztwa?

PostNapisane: 28 gru 2005, 17:49
przez tremba
Moze ktos ma jakis patent jak wyczyscic nagar wewnatrz kolektora dolotowego i na przepustnicy? Moze jakas chemia czy cos takiego? Mechaniczne metody odpadaja ze wzgledu na ksztalt-kolektor do KL-ki. Z gory dzieki za porady.

PostNapisane: 28 gru 2005, 20:12
przez janek
to już gdzieś było-użyj szukaj
albo płynu do czyszczenia gażników :D

PostNapisane: 28 gru 2005, 20:36
przez xANDy
przepraszam, że się wtrącam – a czym usunąć (chemia) z kolektora wlotowego w turbodieslu? DiTD 74KW?

PostNapisane: 28 gru 2005, 21:30
przez waldii
Tremba,widze ze ostro bierzesz sie do roboty :P Sprawdz ten rozrzad.POZDRO

PostNapisane: 28 gru 2005, 21:46
przez tremba
Na razie grzebie przy zapasowym kolektorze. Co do rozrzadu to wcale nie jestem pewien czy to jest to. Wydaje mi sie ze zmiany na wykresach powinny byc bardziej drastyczne. Pozyjemy zobaczymy, jak bede sciagal gorke to i do rozrzadu sie zajrzy. A tymczasem chce wyczyscic paskudztwo w polerowanym :D

PostNapisane: 29 gru 2005, 15:24
przez nor
Jest taki specjalny spray do usuwania nagaru, koszt okolo 30 zl. Popytaj w sklepach motoryzacyjnych.

PostNapisane: 6 sty 2006, 00:18
przez Jeżu
Jest taki środek ARVA do mycia silników super wszystko schodzi.

PostNapisane: 6 sty 2006, 11:00
przez xANDy
Jeżu napisał(a):Jest taki środek ARVA do mycia silników super wszystko schodzi.

Jeżu'ś – problem takowy, że mi chodzi nie o czyszczenie silnika (na zewnątrz) ale o przeczyszczanie "bebechów" (od środka). Nagar, z którym chciałbym się rozprawić znajduje się w środku (wewnątrz) kolektora wlotowego. Zewnętrzne aluminium mogę mieć nawet wypolerowane, ale akurat mało mnie to obchodzi, bo to co jest po drugiej stronie metalu jest istotne dla mocy i bezpieczeństwa motoru.
nor napisał(a):specjalny spray do usuwania nagaru

a znasz może przykładową nazwę jakiegoś? żebym wiedział czego szukać. Ktoś może już z tego korzystał? (nie zjadło komuś silnika, głowicy, zaworków.......)?

PostNapisane: 5 lut 2006, 17:45
przez xANDy
Może jednak ktoś się odezwie w kwestii powyższego problemu?
Szukamy możliwości chemicznego usuwania nagaru z kolektora wlotowego (bez demontażu)

PostNapisane: 5 lut 2006, 19:23
przez waldii
Ja tez ostatnio pierwszy raz spojrzalem gleboko za przepustnice i szok.Nagar jest totalny.Mozna uzyc spraya do czyszczenia gaznikow.Ladnie dziala tylko gdzies ten nagar poleci a wiadomo gdzie.Znajac zycie cos podejdzie pod zawor i albo tloczek go popchnie albo gniazdo zaworowe sie wypali.Takze ja nie ryzykuje,lepiej wszystko wymontowac.POZDRO

PostNapisane: 5 lut 2006, 23:10
przez xANDy
waldii napisał(a):lepiej wszystko wymontowac.

Łatwo powiedzieć – w moim przypadku to jest demontaż doś sporej części silnika – m.in. pompy wtryskowej (ja mam diesla). Kolektor wlotowy jest tak genialnie skontruowany, że dysze dochodzące do głowicy są bardzo wąskie (mają takie przewężenia) i tam nagar bardzo skutecznie ogranicza przepływ powietrza.
Czy taki spray do czyszczenia gaźników rozpuszcza stopniowo ten nagar?? U mnie jest go sporo, bo recyrkulator spalin robi swoje...

PostNapisane: 20 lut 2006, 15:12
przez tremba
Troche czasu uplynelo ale juz wiem ze (przynajmniej w moim przypadku) najlepiej sprawdzila sie benzyna ekstrakcyjna. Sprawdzalem chemie motula 'carbu clean'-nie jest zle ale tylko do cienkich warstw syfu, probowalem tzw. electrocleanera (chemia dla elektrykow, bardzo dobry odtluszczacz)-efekt podobny. Zdecydowanie najlepszy efekt daje ekstrakcyjna, troche moze polezec, pozniej pedzelek i jazda. Kupa syfu i trudno to potem z rak usunac, ale daje rade. Niestety Xandy trzeba ustrojstwo zdjac :( , nawet jak wpuscisz spray to gdzies musi rozpuszczony syf wyleciec, a tak napsiukasz i czesc odpadnie ale zapewne pojdzie tam gdzie nie za bardzo powinno.

PostNapisane: 20 lut 2006, 17:51
przez Puhcio
Możesz użyć pół – srodków ... czyt. preparaty dodawane do benzyny.

np. środek STP ... czerwony, lub najlepiej czarny.

Regularnie stosowany czerwony zapobiega i lekko oczyscza. Czarny natomiast jest mocno żrący, i zaleca się sotsowanie go w pewnych odstępach czasu.

Najlepeij wyczyścić ręcznie – jak to zrobiłeś, a potem profilatycznie uzywać tych preparatów.

Ps. Mnie też to czeka ... :)

PostNapisane: 21 lut 2006, 14:19
przez martinez
Plyny do czyszczenia hamulcow calkiem niezle dzialaja na takie sprawy.
W kazdym sklepie motoryzacyjnym mozna kupic.

PostNapisane: 21 lut 2006, 23:46
przez marcinn666
martinez napisał(a):Plyny do czyszczenia hamulcow calkiem niezle dzialaja na takie sprawy.
W kazdym sklepie motoryzacyjnym mozna kupic.


Wlać go zamiast oleju do komory silnikowej?? :] Ten spsób jest dobry na sąsiada na dach mu wylac R3 i farba zejdzie sama.Dobrym pomysłem są środki czyszczące dolewane do benzyny

Re: Czym najlepiej usunac nagar itp. paskudztwa?

PostNapisane: 30 mar 2017, 14:36
przez DżejDżej

PostNapisane: 22 maja 2017, 21:27
przez Dark_Mat
Czy ktoś próbował już tego wodorowania? Czy w przypadku diesla jest to przede wszystkim bezpieczne dla silnika, a po drugie – skuteczne?