Czym najlepiej usunac nagar itp. paskudztwa?

Postprzez tremba » 28 gru 2005, 16:49

Moze ktos ma jakis patent jak wyczyscic nagar wewnatrz kolektora dolotowego i na przepustnicy? Moze jakas chemia czy cos takiego? Mechaniczne metody odpadaja ze wzgledu na ksztalt-kolektor do KL-ki. Z gory dzieki za porady.
Forumowicz
 
Od: 7 kwi 2005, 10:08
Posty: 46
Skąd: gdynia
Auto: MSS

Postprzez janek » 28 gru 2005, 19:12

to już gdzieś było-użyj szukaj
albo płynu do czyszczenia gażników :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2005, 16:51
Posty: 98
Skąd: Warszwa
Auto: 626GF 1998 2.0 16v

Postprzez xANDy » 28 gru 2005, 19:36

przepraszam, że się wtrącam – a czym usunąć (chemia) z kolektora wlotowego w turbodieslu? DiTD 74KW?
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 20:42
Posty: 3107 (0/19)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez waldii » 28 gru 2005, 20:30

Tremba,widze ze ostro bierzesz sie do roboty :P Sprawdz ten rozrzad.POZDRO
waldii
 

Postprzez tremba » 28 gru 2005, 20:46

Na razie grzebie przy zapasowym kolektorze. Co do rozrzadu to wcale nie jestem pewien czy to jest to. Wydaje mi sie ze zmiany na wykresach powinny byc bardziej drastyczne. Pozyjemy zobaczymy, jak bede sciagal gorke to i do rozrzadu sie zajrzy. A tymczasem chce wyczyscic paskudztwo w polerowanym :D
Forumowicz
 
Od: 7 kwi 2005, 10:08
Posty: 46
Skąd: gdynia
Auto: MSS

Postprzez nor » 29 gru 2005, 14:24

Jest taki specjalny spray do usuwania nagaru, koszt okolo 30 zl. Popytaj w sklepach motoryzacyjnych.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2004, 13:49
Posty: 564 (0/1)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 3BK
Mazda 6GH

Postprzez Jeżu » 5 sty 2006, 23:18

Jest taki środek ARVA do mycia silników super wszystko schodzi.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 paź 2005, 19:35
Posty: 7
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda mx-6 2.5V6 4WS

Postprzez xANDy » 6 sty 2006, 10:00

Jeżu napisał(a):Jest taki środek ARVA do mycia silników super wszystko schodzi.

Jeżu'ś – problem takowy, że mi chodzi nie o czyszczenie silnika (na zewnątrz) ale o przeczyszczanie "bebechów" (od środka). Nagar, z którym chciałbym się rozprawić znajduje się w środku (wewnątrz) kolektora wlotowego. Zewnętrzne aluminium mogę mieć nawet wypolerowane, ale akurat mało mnie to obchodzi, bo to co jest po drugiej stronie metalu jest istotne dla mocy i bezpieczeństwa motoru.
nor napisał(a):specjalny spray do usuwania nagaru

a znasz może przykładową nazwę jakiegoś? żebym wiedział czego szukać. Ktoś może już z tego korzystał? (nie zjadło komuś silnika, głowicy, zaworków.......)?
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 20:42
Posty: 3107 (0/19)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez xANDy » 5 lut 2006, 16:45

Może jednak ktoś się odezwie w kwestii powyższego problemu?
Szukamy możliwości chemicznego usuwania nagaru z kolektora wlotowego (bez demontażu)
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 20:42
Posty: 3107 (0/19)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez waldii » 5 lut 2006, 18:23

Ja tez ostatnio pierwszy raz spojrzalem gleboko za przepustnice i szok.Nagar jest totalny.Mozna uzyc spraya do czyszczenia gaznikow.Ladnie dziala tylko gdzies ten nagar poleci a wiadomo gdzie.Znajac zycie cos podejdzie pod zawor i albo tloczek go popchnie albo gniazdo zaworowe sie wypali.Takze ja nie ryzykuje,lepiej wszystko wymontowac.POZDRO
waldii
 

Postprzez xANDy » 5 lut 2006, 22:10

waldii napisał(a):lepiej wszystko wymontowac.

Łatwo powiedzieć – w moim przypadku to jest demontaż doś sporej części silnika – m.in. pompy wtryskowej (ja mam diesla). Kolektor wlotowy jest tak genialnie skontruowany, że dysze dochodzące do głowicy są bardzo wąskie (mają takie przewężenia) i tam nagar bardzo skutecznie ogranicza przepływ powietrza.
Czy taki spray do czyszczenia gaźników rozpuszcza stopniowo ten nagar?? U mnie jest go sporo, bo recyrkulator spalin robi swoje...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 20:42
Posty: 3107 (0/19)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez tremba » 20 lut 2006, 14:12

Troche czasu uplynelo ale juz wiem ze (przynajmniej w moim przypadku) najlepiej sprawdzila sie benzyna ekstrakcyjna. Sprawdzalem chemie motula 'carbu clean'-nie jest zle ale tylko do cienkich warstw syfu, probowalem tzw. electrocleanera (chemia dla elektrykow, bardzo dobry odtluszczacz)-efekt podobny. Zdecydowanie najlepszy efekt daje ekstrakcyjna, troche moze polezec, pozniej pedzelek i jazda. Kupa syfu i trudno to potem z rak usunac, ale daje rade. Niestety Xandy trzeba ustrojstwo zdjac :( , nawet jak wpuscisz spray to gdzies musi rozpuszczony syf wyleciec, a tak napsiukasz i czesc odpadnie ale zapewne pojdzie tam gdzie nie za bardzo powinno.
Forumowicz
 
Od: 7 kwi 2005, 10:08
Posty: 46
Skąd: gdynia
Auto: MSS

Postprzez Puhcio » 20 lut 2006, 16:51

Możesz użyć pół – srodków ... czyt. preparaty dodawane do benzyny.

np. środek STP ... czerwony, lub najlepiej czarny.

Regularnie stosowany czerwony zapobiega i lekko oczyscza. Czarny natomiast jest mocno żrący, i zaleca się sotsowanie go w pewnych odstępach czasu.

Najlepeij wyczyścić ręcznie – jak to zrobiłeś, a potem profilatycznie uzywać tych preparatów.

Ps. Mnie też to czeka ... :)
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 16:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez martinez » 21 lut 2006, 13:19

Plyny do czyszczenia hamulcow calkiem niezle dzialaja na takie sprawy.
W kazdym sklepie motoryzacyjnym mozna kupic.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2004, 15:33
Posty: 148
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GY

Postprzez marcinn666 » 21 lut 2006, 22:46

martinez napisał(a):Plyny do czyszczenia hamulcow calkiem niezle dzialaja na takie sprawy.
W kazdym sklepie motoryzacyjnym mozna kupic.


Wlać go zamiast oleju do komory silnikowej?? :] Ten spsób jest dobry na sąsiada na dach mu wylac R3 i farba zejdzie sama.Dobrym pomysłem są środki czyszczące dolewane do benzyny
Mazda Mazda zapier....... niczym gwiazda :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 lut 2006, 18:09
Posty: 14
Skąd: warszawa
Auto: MAZDA 121 1,3 1998

Postprzez DżejDżej » 30 mar 2017, 13:36

Początkujący
 
Od: 8 maja 2012, 23:52
Posty: 7
Auto: Astra

Postprzez Dark_Mat » 22 maja 2017, 20:27

Czy ktoś próbował już tego wodorowania? Czy w przypadku diesla jest to przede wszystkim bezpieczne dla silnika, a po drugie – skuteczne?
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2015, 01:14
Posty: 173 (2/0)
Auto: Mazda6 kombi
MZR-CD 121 KM
2006 rok

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki