Przekładka kierownicy, swap RHD na LHD, przepisy

Postprzez radar88 » 31 lip 2012, 00:47

Witam wszystkich forumowiczów jak i klubowiczów, zastanawiałem się gdzie ten wątek będzie najlepiej pasował i prosił bym o nie przenoszenie go do HP czy O ponieważ on tam zaginie w ciągu 3godziń.

Może ktoś tu częściej zagląda i więcej czyta, zadałem podobne pytanie w BA lecz tam prawie nic się nie dowiedziałem.
Więc, w zeszłym tygodniu przyjechałem z UK do PL.
Na wyspach zakupiłem 323BA ZXi która początkowo była planowana jako dawca części do 323BA LHD którą posiadam w PL.
Lecz szybko się okazało iż ta LHD (PL) w porównaniu do tej z wysp, wygląda źle a nawet bardzo źle pod stanem technicznym blachy,jedyny element którego ruda jeszcze nie nadgryzła to maska.

Więc pomyślałem żeby zrobić przekładkę angielki na LHD i dostosować ją do warunków panujących w EU, czyli wymiana lamp,lusterek,maglownicy itp itd.
Części oczywiście bym pobrał z LHD aby dokonać przeszczepu.

I nasuwa się myśl, ok, zrobię przekładkę,namęczę się, napocę aby to było wszystko jak najbardziej bezpieczne, lecz czy nie będę miał problemu z rejestracją takiego pojazdu.
Wszystkie dokumenty od angielki posiadam V5C,MOT oraz Insurance. Auto jeszcze nie jest wycofane z ruchu więc porusza się "legalnie".
Nie ukrywam że przekładkę, wolał bym robić sam, ponieważ wiadomo że człowiek 10X sprawdzi zanim zmontuje i będzie wiedział że wszystko jest dokręcone tak jak powinno.

Jakie problemy mogę napotkać, jeżeli bym chciał takie autko zarejestrować ?? Wiem też że mogę je zarejestrować bez przekładki i jest tak możliwość, lecz wolał bym siedzieć po lewej w EU ;)

Pozdrawiam,
Kamil
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5558 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez Bartek1986 » 31 lip 2012, 03:22

1. Może i zarejestrujesz nie przełożone, ale na peno nie w PL.
Nie zagłebiałem się nigdy w BA ale jak masz dwa samochody z takim samym silnikiem i wyposażeniem to jedynym problemem będzie przespawanie ściany grodziowej, a trzeba to zrobić naprawde dobrze..
Tyle co do teorii.. w praktyce może się okazać, że większość elektryki, kostek itd jest inna. Trzeba sprawdzić ( u mnie w GE miałem dwie wiązki z tego samego roku z tym samym wyposażeniem itd, ale praktycznie wszystkie wtyczki były inne, więc została z anglika, ale było bardzo dużo do przerobiena..)
Nie jest to łatwa robota. Auta trzeba rozebrać do gołej blachy :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2005, 13:44
Posty: 1814 (45/48)
Skąd: Lublin
Auto: Impreza GF8 GT
Impreza GF8 GT
Impreza GC8 GT Nardi Torino
Impreza GF8 STi
Impreza GC8 STi +++
Volvo S80 V8

Postprzez radar88 » 31 lip 2012, 12:13

Bartek1986 napisał(a):1. Może i zarejestrujesz nie przełożone, ale na peno nie w PL.

Zarejestruję na 100%, jest coś takiego jak przesiedlenie, a ponieważ auta się dorobiłem w UK więc zarejestrować muszą.

Samochody mają różne silniki i różne wyposażenia, elektryka w angliku zostaje, po prostu ją przedłużam.

Ściana grodziowa, bardziej myślałem o wycięciu nowych otworów, a zaspawanie starych.
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5558 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez Paweł » 31 lip 2012, 23:57

O konkrety różnic ściany grodziowej, wiązki itd najlepiej zapytaj w dziale BA. Tutaj skupmy się na samej procedurze rejestracji.

Od razu powiem, że moim zdaniem samochodu z kierownicą po prawej stronie nie zarejestrujesz i nie ma tutaj znaczenia żadne "przesiedlenie". To co możesz zrobić, to przełożyć kierownicę jeszcze na V5C i taki samochód przekazać na badanie techniczne w Polsce, będące pierwszym krokiem do jego rejestracji. Musisz się liczyć z tym, że diagnosta zauważy przeróbkę i zakwestionuje stan techniczny auta.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/889)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Grzyby » 31 lip 2012, 23:59

radar88 napisał(a):Zarejestruję na 100%,

Nie. Nie zarejestrujesz (jeszcze – i oby jak najdłużej).
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez radar88 » 1 sie 2012, 00:16

Grzyby napisał(a):Nie. Nie zarejestrujesz (jeszcze – i oby jak najdłużej).
Paweł napisał(a):Od razu powiem, że moim zdaniem samochodu z kierownicą po prawej stronie nie zarejestrujesz i nie ma tutaj znaczenia żadne "przesiedlenie".

Zapytajcie Wojtka, sam z nim o tym rozmawiałem.
Paweł napisał(a):To co możesz zrobić, to przełożyć kierownicę jeszcze na V5C i taki samochód przekazać na badanie techniczne w Polsce, będące pierwszym krokiem do jego rejestracji. Musisz się liczyć z tym, że diagnosta zauważy przeróbkę i zakwestionuje stan techniczny auta.

Czyli diagnosta ma ostateczne zdanie na temat stanu samochodu i dzięki B.T. mogę dostać rejestrację oraz resztę dokumentów, czy dobrze to odczytałem/zrozumiałem.

P.S. Wiem Mariuszu że jesteś uprzedzony do samochodów RHD, lecz ja nie, ponieważ takie auto w odpowiedzialnych rękach jak i u mądrego kierowcy, który ma wyobraź nie będzie stwarzało zagrożenia, ponieważ nikt się nie porwie na wyprzedzanie bez dobrej widoczności.A samochody z UK, są w o wiele lepszym stanie niż te szroty z D,NL,B,F itp.
Osobiście nie mam odwagi wyprzedzania ciężarówki nie widząc tego co się dzieje przede mną.
Lecz nie o tym temat ;)
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5558 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez Grzyby » 1 sie 2012, 00:18

radar88 napisał(a):Wiem Mariuszu że jesteś uprzedzony do samochodów RHD, lecz ja nie, ponieważ takie auto w odpowiedzialnych rękach jak i u mądrego kierowcy, który ma wyobraź nie będzie stwarzało zagrożenia,

Brakuje wyobraźni przy autach z kierą po lewej ...
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez radar88 » 1 sie 2012, 00:23

Grzyby napisał(a):Brakuje wyobraźni przy autach z kierą po lewej ...

Też to jest prawdą.
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5558 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez Paweł » 1 sie 2012, 09:43

Tak, badanie techniczne decyduje o dopuszczeniu pojazdu do ruchu i pierwszej rejestracji. Oczywoscie diagnosta nie robi tego na zasadzie wlasnego "widzimisie". Samochod musi spelniac ustawowe wymogi.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/889)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez radar88 » 1 sie 2012, 11:18

Paweł napisał(a):Tak, badanie techniczne decyduje o dopuszczeniu pojazdu do ruchu i pierwszej rejestracji. Oczywoscie diagnosta nie robi tego na zasadzie wlasnego "widzimisie". Samochod musi spelniac ustawowe wymogi.

Dla tego chciał bym to przeprowadzić sam, przynajmniej każdą śrubkę będę miał dokręconą i wszystko na miejscu tak jak powinno być. Przejadę się jeszcze do wydziału komunikacji po więcej informacji.

Dzięki Paweł <spoko>
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5558 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez borowa » 6 wrz 2012, 22:34

Mozna będzie niedługo rejestrować angliki, wiele jest teraz o tym info. Np. http://www.motofakty.pl/artykul/rejestr ... zliwa.html Ale z własnego doświadczenia wiem, ze poruszanie się anglikiem po polskich drogach nie jest łatwe (z wyjatkiem autostrad) ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2011, 23:04
Posty: 37
Skąd: UK
Auto: Mazda 6 2.0 GH diesel TS2 Estate 2008r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki