Lakier wodny czy standardowy ?

Postprzez kapikapi3 » 20 lip 2012, 14:13

Moje pytanie dotyczy lakierów jakimi są malowane np. modele Mazdy 6 II . Otóż mój znajomy posiada Suzuki SX4 i w Suzuki ASO dowiedział się że jego autko było malowane lakierem wodnym ze względu na ekologię itd. itp. Są to podobno wymogi UE na firmach produkujących samochody a z opinii owego serwisu Suzuki wynikało jasno ,że te lakiery są dużo gorsze i delikatniejsze na zarysowania. Ale teraz pytanie – czy Mazda 6 II która jest produkowana w Japonii ? -czy też jest malowana lakierem wodnym czy normalnym z rozcieńczalnikami chemicznymi ?
kapikapi3
 

Postprzez glowasiek » 20 lip 2012, 14:17

6ka jest produkowana w Japoni i raczej ekologia wziela rowniez gore :P
Moge sie mylic, ale obecnie chyba wszyscy producenci majacy rynek zbytu w UE sa zmuszeni do uzywania tych lakierow poprzez wprowadzone przez UE normy. (rowniez inne idealizowane marki)
Ostatnio edytowano 20 lip 2012, 15:55 przez glowasiek, łącznie edytowano 2 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2010, 22:36
Posty: 1675 (3/6)
Skąd: z daleka
Auto: Mazda 6 GH sport

Postprzez chmooreck » 20 lip 2012, 14:22

No raczej dużej odporności na zarysowania i odpryski niestety nie ma :–(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2008, 18:37
Posty: 1116 (0/3)
Skąd: Jaworzno
Auto: M3 BP '19 2.0 180KM
M3 BM '14 2.0 120KM

Postprzez glowasiek » 20 lip 2012, 14:28

Nie to, ze bronie mazdy, ale podobnie jest u innych (BMW, AUDI) Szkoda, bo w moim toledzie z 2000 roku nie bylo prawie w ogole odpryskow, a przebieg 3 razy wiekszy – o wieku auta juz nie wspominajac.
Chyba ciezko bedzie znalesc samochod z dobrym, mocnym lakierem w obecnych czasach :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2010, 22:36
Posty: 1675 (3/6)
Skąd: z daleka
Auto: Mazda 6 GH sport

Postprzez Kamil » 20 lip 2012, 15:52

z tego co mi wiadomo, mamy wodne lakiery.
Kamil
 

Postprzez Wojtek » 20 lip 2012, 16:53

kapikapi3 napisał(a):Moje pytanie dotyczy lakierów jakimi są malowane np. modele Mazdy 6 II

witam,
Twoje pytanie nie dotyczy jednego modelu, a wszystkich (obecnie produkowanych) modeli...
W zwiazku z powyzszym... przenosze ten temat do dzialu ogolnego Moto
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez kapikapi3 » 20 lip 2012, 17:24

Wojtek napisał(a):
kapikapi3 napisał(a):Moje pytanie dotyczy lakierów jakimi są malowane np. modele Mazdy 6 II

witam,
Twoje pytanie nie dotyczy jednego modelu, a wszystkich (obecnie produkowanych) modeli...
W zwiazku z powyzszym... przenosze ten temat do dzialu ogolnego Moto

Chodziło mi tylko o Mazdę 6 II ( pytanie na końcu postu ) ale spoko i dzięki za informację. A tak nawiasem Mazda 3 też jest produkowana w Japonii ? <nauka> Pozdrawiam. :)
kapikapi3
 

Postprzez Krzemol » 20 lip 2012, 18:24

Wszystkie Mazdy na Europę są produkowane w Japonii.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2010, 23:11
Posty: 1561 (258/83)
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Alfa Romeo Giulietta Quadrifoglio Verde 1.75TBi 235KM '11r

Postprzez Guinness » 20 lip 2012, 18:46

Lakier wodorozcieńczalny wcale nie jest jakościowo gorszy od lakierów poprzedniej generacji – rozpuszczalnikowych . Stosowanie ich wymusiły przepisy ekologiczne o chemicznych związkach lotnych i tak jak wielkie koncerny motoryzacyjne go stosują jest też stosowany przy wszelakich naprawach lakierniczych w servisach i dobrych zakładach lakierniczych . Co do odprysków lakieru w starych a nowych samochodach to teraz grubość powłoki lakierniczej jest o wiele cieńsza przez co fabryki oszczędzają na materiałach ( niech przykładowo zaoszczędzą na każdym aucie 0,5-1.0 litra lakieru to łatwo sobie policzyć ile zaoszczędzą na setkach tysięcy wyprodukowanych samochodów – miliony ) .
Forumowicz
 
Od: 1 sie 2011, 21:31
Posty: 662 (0/4)
Skąd: Skarżysko Kamienna
Auto: Była Mazda MPV
Jest Opel Astra H

Postprzez JohnnyB » 20 lip 2012, 20:19

wodne to chyba tylko bazy, bezbarwny nadal jest chemiczny, jak pisze Guinness problem przede wszytskim wynika z grubości powłoki lakierniczej.
Kiedyś mierzyłem starą Astrę czujnikiem. Nie malowaną, bezwypadkową, jeden właściciel od nowości.
Grubość lakieru oscylowała w okolicy chyba 170-220 mikronów.
Nowa Toyota Rav4 tego samego właściciela ma chyba coś w okolicy 115-135 mikronów.
..::Born To Rise Hell::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 21:27
Posty: 2539 (46/88)
Skąd: gdzieś w mazowieckim......
Auto: Ford Edge '18 3.5v6 SEL

Postprzez Krzemol » 20 lip 2012, 21:10

Stara Primera P10 zaś miała 80-100. Podobnie mój Swift. Japońce chyba zawsze byli oszczędni w tej materii, choć mogę się mylić :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2010, 23:11
Posty: 1561 (258/83)
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Alfa Romeo Giulietta Quadrifoglio Verde 1.75TBi 235KM '11r

Postprzez qweerty » 29 lip 2012, 09:59

A czy moglibyscie mi napisac jakies powinny byc grubosci lakieru w mazdzie 6 rocznik 2006? Watpie zeby ktos z Was przy pierwszym lakierze mial powyzej 100mn, ale moge sie mylic.
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2012, 21:23
Posty: 116
Auto: Mazda 6 1.8 120KM 2006 Hatchback LPG

Postprzez Wojtek » 29 lip 2012, 22:54

qweerty napisał(a):jakies powinny byc grubosci lakieru w mazdzie 6 rocznik 2006?

nalezy zmierzyc... ale wydaje mi sie, ze tylko przy blotnikach bylo wiecej niz 100 mikronow
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez radzi89 » 30 lip 2012, 07:46

Z tego co pamiętam to oryginalnie dochodziło nawet eo 120-130 mikronów.
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/49)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
Porsche 911 4S – 996.2
Porsche 911 4S – 991.2
Porsche Macan T

Postprzez Zigi86 » 30 lip 2012, 08:38

Swoją mazdę 6 2006 r. przez zakupem badałem w ASO Voyager w Poznaniu, Pan, który oglądał moje auto stwierdził, że fabrycznie grubość lakieru powinna oscylować w granicach 80-100 mikronów max, wszystko co powyżej to dodatkowe warstwy, u mnie maksymalnie było 140 na niektórych elementach, z tego co mi wiadomo "szpachla" zaczyna się powyżej 300 mikronów, dlatego wierzę (być może naiwnie, ale łatwiej mi spać w nocy :D ), że polakierowano element powtórnie, bo był zarysowany, ew. miał odpryski i stąd taka grubość, pozdrawiam. <faja>

Edit: Dzisiaj ponownie mierzyłem grubość lakieru, na elementach nielakierowanych ponownie, czyli na 90 % powierzchni auta jest równiutko 80 mikrometrów, ani 75 ani 85, w każdym miejscu równo 80, pzdr.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2012, 14:58
Posty: 274
Skąd: Łdz
Auto: Była: Mazda 6 Sedan 2006 2.0 Pb 147 KM

Postprzez bagabunga » 1 wrz 2012, 15:12

chmooreck napisał(a):No raczej dużej odporności na zarysowania i odpryski niestety nie ma :–(


Niestety, masz rację.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 31 sie 2012, 19:21
Posty: 7 (0/1)
Skąd: Podlasie
Auto: Mazda 2 Sport 1.4 2009

Postprzez misiol » 4 wrz 2012, 14:51

niestety obecnie auta są produkowane na parę a nie paręnaście lat eksploatacji i to czy lakier po 12 latach zacznie odpryskiwać czy nie raczej nikogo nie obchodzi.
Forumowicz
 
Od: 28 lip 2012, 02:57
Posty: 98
Auto: 323

Postprzez tomasz1987 » 13 wrz 2012, 13:23

Jeśli miałbym wybór zdecydował bym się na zupełnie standardowy kolor.
tomasz1987
 

Postprzez Sayaninssj » 31 sty 2016, 16:22

Trochę odświeżę temat, chcę pomalować moją Mazde i znalazłem lakier jaki chciałem użyć:
http://www.elakiery.pl/prod/362,3535,65 ... -35n-farba

jednak w opisie znalazłem następujący wers:
Produkt przeznaczony jest do stosowania w instalacjach powlekania. Ma zastosowanie przy pokrywaniu metali, tworzyw sztucznych oraz jako wypełnianie aerozoli.
Ten lakier nie może być stosowany z mocy prawa do malowania pojazdów osobowych
Dla powłok samochodowych, może być używana tylko farba wodna.
Wodne farby można znaleźć również w naszym sklepie w najlepszej cenie.

Co będzie jeśli zdecyduje się użyć tego lakieru do pomalowania auta a nie wodnego?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 16 sie 2015, 19:41
Posty: 20
Auto: Mazda 3 BK 2004 2.0 Benzyna

Postprzez rav 75 » 1 lut 2016, 07:07

Panowie napisali co musieli napisać. Wiele firm korzysta z technologi 2K (bo tak w zasadzie należy nazwać lakier, a dokładnie bazę rozpuszczalnikową) ze względu na wymogi (a raczej ich brak) przy aplikacji lakierów wodorozcieńczalnych.
Sama technologia napraw przy użyciu bazy wodnej niczym się nie różni od materiału 2K. Przygotowanie podłoża jest podobne,różnica w czasie i sposobie schnięcia. Na każdy lakier bazowy należy nałożyć lakier bezbarwny (klar),od którego zależy trwałość i twardość powłoki.
Sayaninssj napisał(a):
Co będzie jeśli zdecyduje się użyć tego lakieru do pomalowania auta a nie wodnego?

W zasadzie nic. Sugerowałbym jedynie użyć lakieru bezbarwnego o podwyższonej twardości,unikniesz wtedy szybkiego porysowania.
rav 75
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki