Poradniki warsztatowe – dyskusja (roboczy)

Postprzez kierownik » 13 gru 2011, 12:10

co do fotorelacji, to Neonixos miał chyba mnie na myśli (rozrząd, podkładki, luzy zaworowe), ale już mówiłem, że w tym sezonie się nie wyrobię – w sensie nie będę miał warunków. może mi Riki podeśle kogoś na rozrząd, ale to w styczniu, więc nic nie mogę obiecać. na wiosnę na pewno kilka będzie robionych, więc albo ktoś inny dostarczy kompletnych fotorelacji, albo poczekacie na mnie.
planuje też w jednej DiTD włożyć rozrząd od CiTD – też zdałbym relacje czy tak można itp. chyba w sumie nikt tego nie robił.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez Neonixos666 » 13 gru 2011, 18:40

Jeśli chodzi o Y6 to do niego opis pojawił by się dopiero w styczniu niestety.

Planuje też opisać możliwość stosowania zamienników przekaźników świec żarowych w rf2 i rf4 od nissana i kia (sprawdzone osobiście).

xANDy napisał(a):Elementy eksploatacyjne podwozia
Tylne wahacze w GF/GW – viewtopic.php?xxxxxxxxxxx
łączniki stabilizatora przechyłów – viewtopic.php?xxxxxx
przeguby napędowe – viewtopic.php?xxxxxx
olej do skrzyni biegów – wątek viewtopic.php?xxxxxx
drobne pierdoły dot. spraw x i y – viewtopic.php?xxxxxx


co do takich odnośników jestem jak najbardziej za tylko powinno się chyba odsyłać do działów modelowych niż do konkretnych tematów bo podając linki odnośnie eksploatacji od M6, 626, premacy i bj będzie ich cała masa bo jeśli już podajemy takie linki to do wszystkich modeli.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9468 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez xANDy » 13 gru 2011, 21:52

Neonixos666 napisał(a):co do takich odnośników jestem jak najbardziej za tylko powinno się chyba odsyłać do działów modelowych niż do konkretnych tematów bo podając linki odnośnie eksploatacji od M6, 626, premacy i bj będzie ich cała masa bo jeśli już podajemy takie linki to do wszystkich modeli.


Słuszna uwaga – można zrobić jeden temat "podwozie" drugi "skrzynia biegów" itp. a w środku podział taki jak w poradniku ze spisem treści – BJ, GF, GW, M6, itd. Z tym, że link od razu musiałby być do właściwego punktu w tym temacie.
Można oczywiście odwrotnie 626, 323, M6 i tam w każdym podwozie, skrzynia itd... ale chyba to pierwsze łatwiejsze ze względu na różnorodność.
Oczywiście taki temat byłby na prawach poradnika a nie dyskusji (czyli zamknięty do dyskutowania).
To byłoby tylko KILKA tematów, a jakby za dużo miało ich być to można łączyć i rozszerzyć spis treści.

Tak sobie myślę głośno – ale chyba lepiej zrobić temat: Klimatyzacja, ABS, ksenony, poduszki – i najpierw konkretne wyjaśnienie jak to działa a potem specyfikacja poszczególnych modeli.


Co do podnoszenia mocy DiTD w poradniku – to trzeba to zupełnie zmienić. Wiadomo, że podniesienie mocy w RF2 i RF4 konwencjonalnymi metodami jest niemożliwe – program jest zapisany na stałe w procesorze denso. Poza tym próba odczytania go na siłę może skończyć się skasowaniem komputera a żadne ASO w kraju nie potrafi (nie może) wpisać całego oprogramowania. Więc informacja o chipowaniu DiTD powinna w ogóle zniknąć. W RF2 można sztucznie podnieść moment i moc przez umiejętne grzebanie przy turbinie i przy czujniku ciśnienia. W RF4 niestety odpada ta akcja, bo turbo jest sterowane przez PCM.
Warto usunąć informację tam o próbach przeróbki 90-->101 albo i więcej koni. Sprawa jest nierealna ze względu na koszty – nowy komputer, przeprogramowywanie immo itd. a to są koszty niewspółmierne do zysków.

Tak między nami mówiąc jedyną formą elektronicznego podniesienia mocy bez ingerencji w całość układu jest zmiana mapy w romie na pompie. Dostęp do tego ma niestety (u nas) tylko exMabi. I założę się, że korzystają z tego w sytuacji, gdy nie chce im się remontować pompy, więc dołożą w ROMie parę koni i pompa wraca "odżywiona". Oczywiście my tego nie wiemy, oni tego nie powiedzą, więc sprawa nie istnieje :)
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Neonixos666 » 13 gru 2011, 22:09

xANDy napisał(a):W RF4 niestety odpada ta akcja, bo turbo jest sterowane przez PCM.


Ja podniosłem ciśnienie podkładkami oraz zmieniłem maksymalny kąt wychylenia kierownic w RF4F tak że można to wykonać.

xANDy napisał(a):Tak między nami mówiąc jedyną formą elektronicznego podniesienia mocy bez ingerencji w całość układu jest zmiana mapy w romie na pompie.


Ciekawe jakie by były efekty podmiany samego romu pompy z 110 do 101 konnego silnika.
Ostatnio edytowano 13 gru 2011, 22:17 przez Neonixos666, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9468 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez kierownik » 13 gru 2011, 22:12

Neonixos666 napisał(a):kont

kąt, konto masz w banku ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez Neonixos666 » 13 gru 2011, 22:18

kierownik napisał(a):
Neonixos666 napisał(a):kont

kąt, konto masz w banku ;)


Jak zawsze na posterunku <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9468 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez kierownik » 13 gru 2011, 22:21

nie żebym się czepiał, ale to w oczy kole
poza tym, wiesz że jestem po Twojej stronie ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez Neonixos666 » 13 gru 2011, 22:30

kierownik napisał(a):nie żebym się czepiał, ale to w oczy kole
poza tym, wiesz że jestem po Twojej stronie ;)


No jasne :)

A masz może jaki pomysł co do poradnika? co by jeszcze się przydało dodać / zmienić? :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9468 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez kierownik » 13 gru 2011, 22:46

obserwuję ten temat, ale nie za bardzo potrafię coś nowego wnieść, a nie mam uprawnień żeby cokolwiek podziałać.
podoba mi się pomysł podziału jaki proponuje xANDy czyli np. podwozie, skrzynia biegów i podpodziały na modele. najprościej opisać jak to w ogóle powinno funkcjonować, z czym to się je, a później typowe FAQ oraz różnice dla poszczególnych modeli
kiedyś byłem modem w 626, PR'em, więc takie odnośniki jak pisze nasz Kapelan są jak najbardziej słuszne i może w końcu ukróciłyby nie tyle pytania o podstawowe rzeczy, o ile odpowiedzi sprowadzające się do "patrz do poradnika punkt 666", lub patrz _link_ i zamykasz temat jako mod.
nie podobają mi się tylko jakiekolwiek wzmianki o xenonach jeśli miałoby to oznaczać zachęcanie do przerabiania fabrycznych świateł na żarówki wyładowcze, które później w większości przypadków będą "waliły po oczach", ale to moje prywatne zdanie
pytanie co z tematem o drutowaniu, czy też rezystorach w DiTD? kiedyś spędziłem z pół dnia żeby przeczytać wszystkie strony tego tematu i ogólnie prawie wszyscy są za i widzą pozytywne efekty, ale cholera wie co się stanie po 50, 150 kkm... czy nie ma to jakiegoś większego wpływu...? ale nie chciałbym, żeby dyskusja na temat za i przeciw przeniosła się tutaj – niech jedna osoba (np Kapelan) podejmie decyzję czy w ogóle coś takiego zawierać w poradniku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez Neonixos666 » 13 gru 2011, 22:59

kierownik napisał(a):pytanie co z tematem o drutowaniu, czy też rezystorach w DiTD? kiedyś spędziłem z pół dnia żeby przeczytać wszystkie strony tego tematu i ogólnie prawie wszyscy są za i widzą pozytywne efekty, ale cholera wie co się stanie po 50, 150 kkm... czy nie ma to jakiegoś większego wpływu...? ale nie chciałbym, żeby dyskusja na temat za i przeciw przeniosła się tutaj – niech jedna osoba (np Kapelan) podejmie decyzję czy w ogóle coś takiego zawierać w poradniku.


pozwoliłem sobie jedynie na małą wzmiankę że jest taka możliwość z linkiem do tematu z którego się wywodzi wszystko. Wydaje mi się że można wspomnieć o takiej możliwości ale ani nie nakłaniać ani nie negować a wybór pozostawić właścicielowi pojazdu czy chce to robić w swoim aucie czy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9468 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez kierownik » 13 gru 2011, 23:07

jeżeli ma być jakakolwiek wzmianka, to tak aby użytkownik nie musiał jak ja poświęcać pół dnia na przelecenie ponad trzydziestu stron, tylko coś w stylu: skąd się to wzięło, z czym się to wiąże, jak to zrobić w poszczególnym modelu, plusy i minusy oraz oczywiście
Neonixos666 napisał(a):pozostawić właścicielowi pojazdu czy chce to robić w swoim aucie czy nie.
na jego odpowiedzialność.
w przeciwnym wypadku nie zawierałbym nawet wzmianki o tego typu możliwościach
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez zadra » 14 gru 2011, 08:25

Jeśli mógłbym coś zasugerować, to prócz podziału tematów na "silnik"/"podwozie" przydałby się dodatkowy dział "elektryka-elektronika";
Mogłyby tam trafiać tematy związane z instalacjami i sterowaniem a także odnośniki do b.rozbudowanego tematu o żarówkach akumulatorach i ładowaniu.
Niebezpieczeństwem jest tylko możliwość nakładania się zagadnień mechanicznych z elektrycznymi np klimatyzacja(mechanicznie)+sterowanie klimatyzacji.
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3144 (34/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez Paweł » 14 gru 2011, 11:39

xANDy napisał(a):można zrobić jeden temat "podwozie" drugi "skrzynia biegów" itp. a w środku podział taki jak w poradniku ze spisem treści – BJ, GF, GW, M6, itd. Z tym, że link od razu musiałby być do właściwego punktu w tym temacie. [...+xenony itp]

To chyba nie dotyczy tematyki silników Diesla i jeśli już powinno być (a powinno), to w fakach odpowiednich działów modelowych. Nie upychałbym tego do klekotów, bo nawet jeśli będzie/jest to wygodnym skrótem dla leniwych, to wprowadza niepotrzebny bałagan krzyżowych linków, które trudno utrzymać – popraw mnie, jeśli nie zrozumiałem intencji.

System podobnych poradników miał być stworzony w każdym dziale ale trochę zabrakło ludzi, którzy by się za to zabrali niestety. Kiedyś widziałem – w innej konwencji stworzony – syntetyczny „poradnik odnośników” dot. mazdy 6, który w podobny sposób pomagał ogarnąć się w tematach na forum.

<ok>
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/889)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez xANDy » 14 gru 2011, 12:10

kierownik napisał(a):nie podobają mi się tylko jakiekolwiek wzmianki o xenonach jeśli miałoby to oznaczać zachęcanie do przerabiania fabrycznych świateł na żarówki wyładowcze, które później w większości przypadków będą "waliły po oczach", ale to moje prywatne zdanie
Po to jest wątek o Xenonach lub KSenonach żeby rozumieć czym się różnią od ZEnonów.
Jest bardzo konkretnie pokazana linia odcięcia i wytłumaczone. Może trzeba przestawić pewne rzeczy, żeby najpierw było info o totalnym złu zenonów, ale to kwestia dogadania.
PS. kierownik – pamiętaj, że większość M6 z kseonami to jednak diesle... w ogóle większość M6 to diesle, więc z tego powodu mnóstwo rzeczy się tu znalazło, bo była taka potrzeba...

muunek napisał(a):Niebezpieczeństwem jest tylko możliwość nakładania się zagadnień mechanicznych z elektrycznymi np klimatyzacja(mechanicznie)+sterowanie klimatyzacji.
Nic z tego – będzie dział KLIMATYZACJA – a w niej i mechanika, zasada działania, zasada sterowania oraz osprzęt elektroniczny :D

tco_tm napisał(a):To chyba nie dotyczy tematyki silników Diesla
ano prawda, ale wtedy jak to pisałem to była jedyna baza wiedzy. Dziś trzeba zrobić to jako wysłanie do innego (także zbiorczego!!) wątku. Powinno jednak pozostać chociażby jako jeden podpunkt ze względu na tradycję (ludzie wielokrotnie szukali wątków poprzez poradnik i stamtąd się odsyłali).

I na koniec jedna sprawa:
kierownik napisał(a):jeżeli ma być jakakolwiek wzmianka, to tak aby użytkownik nie musiał jak ja poświęcać pół dnia na przelecenie ponad trzydziestu stron, tylko coś w stylu: skąd się to wzięło, z czym się to wiąże, jak to zrobić
I to jest właśnie rola poradnika!! MY – odpowiedzialni za forum, z bagażem wiedzy, doświadczeń i porażek – odpowiadamy za wartość poradnika w którym mają znajdować się wnioski wypracowane przez całe "społeczeństwo" mazdaspeed. To MY mamy wyciągać wnioski i informacje i to MY mamy syntetyzować je w sposób możliwie skondensowany i to MY odpowiadamy za przejrzystość i możliwość odnalezienia się.

Plan jest taki, że "Poradnik" byłby bazą wyjściową dla każdego. Potem ludzie z poradnika idą do konkretnych wątków i tam rozgryzają problemy. Po pewnym czasie poboczne tematy po prostu kasujemy jeśli nie przynoszą żadnych wartościowych odpowiedzi a jedynie wprowadzają w błąd, w ślepą uliczkę albo zabierają czas (popatrzcie na wątek o olejach silnikowych).
My co jakiś czas, sukcesywnie wyciągamy wiedzę końcową i wnioski z przedyskutowanych i przerobionych przez ludzi problemów i umieszczamy, uaktualniamy mądrość poradnika.

W ten sposób dałoby się ogarnąć CAŁE forum, pod warunkiem, że zachowano by dyscyplinę osób odpowiedzialnych za poradniki.
Powiecie, że to mrzonka – a ja powiem, że jak byłem moderatorem diesla to mi się to udało. Póki nie okazało się, że sytuacja w parafii zmieniła moje możliwości i musiałem oddać robotę.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez kierownik » 14 gru 2011, 17:04

xANDy napisał(a):PS. kierownik – pamiętaj, że większość M6 z kseonami to jednak diesle... w ogóle większość M6 to diesle, więc z tego powodu mnóstwo rzeczy się tu znalazło, bo była taka potrzeba...

no tak, skupiłem się na DiTD bo na tym się coś tam znam, a jak widzę w takim ZZenony to robię taką minę :|

xANDy napisał(a):I to jest właśnie rola poradnika!!

no tak, chodziło mi właśnie o to żeby z np. tego konkretnego tematu (mocno kontrowersyjnego ;) ) wyciągnąć suche fakty, bo na chwilę obecną mamy
Neonixos666 napisał(a):pozwoliłem sobie jedynie na małą wzmiankę że jest taka możliwość z linkiem do tematu z którego się wywodzi wszystko.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez Neonixos666 » 14 gru 2011, 21:17

tco_tm napisał(a):To chyba nie dotyczy tematyki silników Diesla i jeśli już powinno być (a powinno), to w fakach odpowiednich działów modelowych. Nie upychałbym tego do klekotów, bo nawet jeśli będzie/jest to wygodnym skrótem dla leniwych, to wprowadza niepotrzebny bałagan krzyżowych linków, które trudno utrzymać – popraw mnie, jeśli nie zrozumiałem intencji.

Zgadzam się z tym i moja propozycja jest taka żeby nie iść aż tak daleko opisując wszystkie elementy samochodów tylko opisać dokładniej to co konkretnie dotyczy silników diesla równocześnie przenieść wiedzę wykraczająca poza to do odpowiednich działów modelowych które byłyby by podstawą do stworzenia poradników modelowych.

kierownik napisał(a):no tak, chodziło mi właśnie o to żeby z np. tego konkretnego tematu (mocno kontrowersyjnego ;) ) wyciągnąć suche fakty, bo na chwilę obecną mamy

Ciężko to zrobić bo w każdym silniku inaczej działa opornikotuning i indywidualnie trzeba to spasować. Oczywiście pewne fakty można wyciągnąć i uporządkować ale myślę że jest to w pewnym stopniu sito dla ludzi którzy tego naprawdę chcą, bo jak ktoś przeczyta to wszystko to znaczy że jest zdeterminowany do instalacji, a jak nie chce mu się to znaczy że nie powinien tego tykać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9468 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez kierownik » 14 gru 2011, 21:26

Neonixos666 napisał(a):Ciężko to zrobić bo w każdym silniku inaczej działa opornikotuning i indywidualnie trzeba to spasować. Oczywiście pewne fakty można wyciągnąć i uporządkować ale myślę że jest to w pewnym stopniu sito dla ludzi którzy tego naprawdę chcą, bo jak ktoś przeczyta to wszystko to znaczy że jest zdeterminowany do instalacji, a jak nie chce mu się to znaczy że nie powinien tego tykać.

nie wmówisz mi, że trzeba przelecieć prawie 40 stron, żeby być gotowym i zdeterminowanym.
jak powiedział xANDy po to właśnie jest poradnik żeby przez to nie brnąć.
a że inaczej działa i gdzie indziej się podłącza, to też da się uwzględnić np.: "w 626 poliftowej wepnij się w ten kabelek na siamtym czujniku", "w 323 przedliftowej podpinasz do BS, który znajduje się tu i ówdzie zazwyczaj z takimi kolorami przewodów" itd. plus zdjęcia opisy, wykresy z (nawet tych wątpliwych) hamowni :P
ale to oczywiście jeśli ma być wzmianka w poradniku o tym druciarstwie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez Neonixos666 » 14 gru 2011, 21:48

Ja przeleciałem i nie żałuję :P
kierownik napisał(a):ale to oczywiście jeśli ma być wzmianka w poradniku o tym druciarstwie

właśnie tu jest sęk czy ten drut ma prawo być w poradniku bo ja mam wątpliwości.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9468 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez kierownik » 14 gru 2011, 21:51

Neonixos666 napisał(a):Ja przeleciałem i nie żałuję :P

ja za to przeczytałem ;) ale pół dnia poświęciłem na całość – inaczej bym się w tej sprawie nie wypowiadał
osobiście bym tego nie dawał do poradnika – Wasza decyzja.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez zadra » 14 gru 2011, 23:58

Nic z tego – będzie dział KLIMATYZACJA – a w niej i mechanika, zasada działania, zasada sterowania oraz osprzęt elektroniczny :D


no i piknie!!
Właściwie to w moim poście "klimatyzacja" to tylko taki szybki przykład.
Chodziło mi o przygotowanie miejsca dla działu elektryki pojazdów
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3144 (34/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki