Diagnostyka ECU

Postprzez topik » 30 cze 2009, 15:16

lesiux napisał(a):tak się sprawdza czujnik temp. silnika czy powietrza zasysanego?


Witam! Czujnik temp. silnika. Pozdrawiam
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2006, 15:41
Posty: 774 (0/3)
Skąd: Redło
Auto: Mazda 323F 2.0 TD (BJ) 1999r.

Postprzez lesiux » 30 cze 2009, 18:05

a czy błąd na kompie będzie dopiero jak jest czujnik całkiem zrypany czy jak tylko zaczną się nieprawidłowe odczyty?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez Silasik » 1 lip 2009, 16:39

Siemka mam mazda 323 bg 1994 rok zlozylem sobie testerek z diody i tranzystorka i po podlaczeniu i przekreceniu stacyjki na "on" dioda zapala sie na 2 sek i gasnie i potem nic sie nie dzieje tzn, ze nie ma bledow w kompie?
bum bum cyk cyk
Forumowicz
 
Od: 14 mar 2008, 16:49
Posty: 67
Auto: mazda 323 bg

Postprzez bargreg » 1 lip 2009, 17:28

Lesiux – Błąd bedzie jak tylko czujka zacznie sypać nieprawidłowe dane.
Silasik – nie masz błędów.

Mi natomiast wywala błąd 31- solenoid relief i nie wiem co to za zawór.Prawdopodobnie jest to zawór powietrza tylko nie wiem gdzie. Auto mi zgasło w czasie jazdy i nie wiem o co chodzi. Ani na gazie ani na bęzynie nia pali. Sprawdziłem iskre na świecach ,zapłon i wszysto jest ok, a auto nie pali.
Początkujący
 
Od: 22 sie 2007, 18:34
Posty: 20
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 121 gaz

Postprzez Silasik » 1 lip 2009, 17:47

Chcialbym ci pomoc ale nie mam pojecia co to za zawor i gdzie moze byc , a co do mojego testu to wszedlem w test na odpalonym silniku najpierw zgasl po ponownym odpaleniu obroty podskoczyly do 1000 i spadly na minimum i silnik sobie pracowal na granicy zgasniecia jednak nie szarpiac chodzi rowno ale dioda rowniez zapalila sie na chwilke i zgasla odczekalem tak minutke bo z tego co wiem dioda powinna zapodac kod z wersja silnika jednak nie zapalila sie juz wiecej ... Czy to dobry objaw? Moze mam zla diode i tranzystorek ....
bum bum cyk cyk
Forumowicz
 
Od: 14 mar 2008, 16:49
Posty: 67
Auto: mazda 323 bg

Postprzez bargreg » 1 lip 2009, 18:11

Najprościej to wypnij jakąś wtyczke na wyłączonym silniku i wtety zrób test i dioda musi ci pokazać błąd tej wypiętej wtyczki.
Początkujący
 
Od: 22 sie 2007, 18:34
Posty: 20
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 121 gaz

Postprzez Silasik » 2 lip 2009, 19:24

Odlaczylem sonde lambda na odpalonym silniku , pochodzil troszke, potem na zgaszonym sprawdzam bledy i znow nic dioda tylko sie zaswieci na chwilke i gasnie czekalem jeszcze okolo 3 minut ale dioda juz sie nie zapalila...Czyli nie pokazuje bledow dlaczego?Dodam ze mam jakas diode i jakis rezystorek czy musi byc to odpowiednia dioda i rezystorek jak w opisie?Bo ta moja zapala sie na chwilke po przekreceniu kluczyka na "ON" i gasnie wiec dziala i tym samym mysle ze powinna pokazac bledy jesli komputer wysle sygnal .. Moze mam cos z komputerem?Jakies porady poprosze?
bum bum cyk cyk
Forumowicz
 
Od: 14 mar 2008, 16:49
Posty: 67
Auto: mazda 323 bg

Postprzez marimart81 » 2 lip 2009, 21:41

Silasik napisał(a):Odlaczylem sonde lambda na odpalonym silniku , pochodzil troszke, potem na zgaszonym sprawdzam bledy i znow nic dioda tylko sie zaswieci na chwilke i gasnie czekalem jeszcze okolo 3 minut ale dioda juz sie nie zapalila...


zrób na odłączonej sondzie pare kilometrów tak żeby się silnik dobrze nagrzał i wtedy sprawdz czy ci błąd wywalił bo sonda dopiero po rozgrzaniu silnika funkcjonuje,jeśli chcesz szybciej sprawdzić to wypnij kostke od przepływomierza ,błąd powinien ci odrazu wywalić
Ostatnio edytowano 2 lip 2009, 23:32 przez marimart81, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2008, 00:08
Posty: 220
Skąd: WR
Auto: xedos 6 2.0 V6

Postprzez lesiux » 2 lip 2009, 21:59

niektóre błędy wychodzą dopiero po pewnym czasie tak jak to napisał marimart81
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez Silasik » 3 lip 2009, 09:33

Nie pomyslalem o tym ;] bede dzis probowal dalej dzieki ...
bum bum cyk cyk
Forumowicz
 
Od: 14 mar 2008, 16:49
Posty: 67
Auto: mazda 323 bg

Postprzez tomahawk » 3 lip 2009, 09:47

Cześć,
Wczoraj zmotywowany oferta serwisu ( 150 PLN za podpięcie pod kompa) postanowiłem sam zdiagnozować błąd.
Zrobiłem mostek zgodnie z opisem, usiadłem za kierownicą, zapłon i nic "check engine" palił sie kilka minut i nie zaczął mrugać? Czy ten sposób działa w każdej mazdzie z OBD-1?
A może coś nie tak robię?

Na szczęście udało mi sie namierzyć usterkę- odłączył się jeden przewód podciśnienia.... :)
po założeniu i resecie kompa Madzia wróciła do formy....

pozostał niedosyt po nieskutecznej diagnostyce :P
pozdrawiam
Tomek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 sty 2008, 17:32
Posty: 26 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Xedos'93 2.0 V6+ SGI
Renault Grand Scenic'05 2.0 T

Postprzez krzych » 3 lip 2009, 10:48

A 626 nie ma wejscia OBD zeby sobie ELM327 podpiac? 130 zl i po sprawie, a interfejs Twoj juz na zawsze ;P
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez tomahawk » 3 lip 2009, 13:11

no niestety u mnie jest OBD-1 , a są przejściówki, czy potrzebne jest zupełnie inne urządzenie. Na allegro jest mnóstwo ofert przejściówek ale do VAG....
pozdrawiam
Tomek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 sty 2008, 17:32
Posty: 26 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Xedos'93 2.0 V6+ SGI
Renault Grand Scenic'05 2.0 T

Postprzez Lucasek » 3 lip 2009, 18:04

powietrza zasysanego, prawdzalem i mi mniej wiecej pokazywał taką rezystancję,
więc nie wiem co jest,
przy zmianie położenia TPS volty też sie płynnie zmieniają,
niby też działa
filmik podrzucę w najbliższym czasie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2009, 13:32
Posty: 200
Skąd: Bytom
Auto: było: Mazda 323F BA 1,5 DOHC 98' SE

Postprzez krzych » 4 lip 2009, 02:31

tomahawk napisał(a):a są przejściówki, czy potrzebne jest zupełnie inne urządzenie

Tego niestety nie wiem, ale na pewno da sie wygooglac
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Lucasek » 7 lip 2009, 20:31

http://www.youtube.com/watch?v=TceoT2RQLRw

Dwa ostatnie długie sygnały to powtorzenie cyklu
Przypomne:

− − ∙ − ∙ − − − ∙ − ∙ ∙ −
− długi
∙ krótki

Bardzo prosze o pomoc.
Sprawdzałem rezystancje czujnika temp i napięcie na TPsie i wydawało się ok.
W ASO za samo sprawdzenie chcą 200 zł.

Autko wcześniej zatrzymywało obroty na 1500, troche podregulowałem i teraz jest 720 ale jak sie zagrzeje spadają na chwile do 400 i wracają.
Spala ponad 9
a tak to wydaje mi się, że chodzi dynamicznie.

Jeszcze raz prosze o pomoc w odczytaniu kodów.
Ostatnio edytowano 7 lip 2009, 22:34 przez Lucasek, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2009, 13:32
Posty: 200
Skąd: Bytom
Auto: było: Mazda 323F BA 1,5 DOHC 98' SE

Postprzez lesiux » 7 lip 2009, 21:33

wg mnie trochę inaczej

_ _ . _ . _ _ _ . _ . . _

ale i tak nie jestem w stanie powiedzieć co oznaczają. poszukaj o tych kodach 4-cyfrowych.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez Lucasek » 7 lip 2009, 22:35

dokladnie tak juz poprawilem
kody 4 cyfrowe ?
myslalem, ze u mnie są tylko kody 2 cyfrowe,
wiesz cos wiecej na ten temat ?
a moze ktos jeszcze pomoze
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2009, 13:32
Posty: 200
Skąd: Bytom
Auto: było: Mazda 323F BA 1,5 DOHC 98' SE

Postprzez lesiux » 10 lip 2009, 00:22

gdzieś było na forum, że niby poliftowe mazdy mają jakieś kody 4-cyfrowe ale szczegółów nie znam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez AdamJ » 10 lip 2009, 19:44

Lucasek napisał(a):kody 4 cyfrowe ?
myslalem, ze u mnie są tylko kody 2 cyfrowe,
wiesz cos wiecej na ten temat ?
a moze ktos jeszcze pomoze


Szukaj na 8 stronie tego wątku...
Początkujący
 
Od: 7 paź 2007, 16:16
Posty: 21
Skąd: (niecałkiem)Lublin
Auto: 323F BA (BP) 97r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki