Diagnostyka ECU

Postprzez AdamJ » 4 paź 2008, 12:17

Witam.
Niedawno, po bardzo długich poszukiwaniach, kupiłem mazdę 323F BA 1840cm (BP) z 1997r. Dzisiaj zmontowałem sobie tester z diody i rezystora zgodnie z opisem tu zawartym i przeprowadziłem badanie. Problem w tym, że trudno mi zinterpretować uzyskane wyniki.

Po przekręceniu kluczyka na ON mam pierwszy długi błysk – OK
Ale dalej już: długi-krótki (11?), długi-krótki (znowu 11 ???), długi-7xkrótki (17).
Później cykl się chyba już powtarza. I nie wiem czy ja źle to interpretuję czy po prostu o czymś nie wiem. Skąd te dwie jedenastki?

Nagrałem filmik z testu – są na nim 2 pełne cykle. Proszę o diagnozę ;)
Obrazek
(filmik na wrzucie bo nie chciało mi się specjalnie zakładać konta na youtube)

Po przeprowadzeniu testu zrobiłem z ciekawości reset ECU i po rozgrzaniu silnika mam teraz tylko 1 mignięcie przy przekręcaniu kluczyka czyli, jak rozumiem, brak błędów. Domyślam się, że prawdopodobnie powrócą jak przejadę się kawałek? Nie usunąłem przecież przyczyny tylko objawy..
Początkujący
 
Od: 7 paź 2007, 16:16
Posty: 21
Skąd: (niecałkiem)Lublin
Auto: 323F BA (BP) 97r

Postprzez topik » 4 paź 2008, 14:38

Witam!To jest kod 0117.
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2006, 15:41
Posty: 774 (0/3)
Skąd: Redło
Auto: Mazda 323F 2.0 TD (BJ) 1999r.

Postprzez AdamJ » 4 paź 2008, 19:29

topik napisał(a):To jest kod 0117

A to mi zadałeś zagadkę większą niż miałem na początku. Z lektury tego wątku wnioskowałem, że kody są 2-cyfrowe.
Czy ktoś dysponuje listą (opisem) kodów 4-cyfrowych?
Początkujący
 
Od: 7 paź 2007, 16:16
Posty: 21
Skąd: (niecałkiem)Lublin
Auto: 323F BA (BP) 97r

Postprzez topik » 5 paź 2008, 09:30

AdamJ napisał(a):Czy ktoś dysponuje listą (opisem) kodów 4-cyfrowych?


Witam!Kod 0117 – Engine coolant temperature (ECT) sensor-low input.
Należy sprawdzić – Coolant thermostat, wiring short to earth, ECT sensor

Prawdo podobnie jest to błąd który kiedyś się pojawił. Poprzedni właściciel usunął usterke ale nie wykasował błędu. Jeżeli w czasie jazdy powyższy błąd nie będzie się pojawiał to znaczy, że wszystko jest dobrze. Pozdrawiam
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2006, 15:41
Posty: 774 (0/3)
Skąd: Redło
Auto: Mazda 323F 2.0 TD (BJ) 1999r.

Postprzez Kamil BJ » 14 paź 2008, 19:52

Witam. Mam mazde 323f BJ '99, kupilem jakis czas temu urzadzenie diagnostyczne ELM327, mam wtyk 17 pinowy, ale nigdzie nie znalazlem informacji jak to podlaczyc, przejsciowka z wtyku ODB-II na 17 pin nie dziala. Wie moze ktos jak i gdzie podlaczyc ELM327? Moze gdzies jest jakies inne gniazdo? Co znacza te skroty na zlaczu 17 pinowym FEN, MEN itd.? jakiego standardu uzywa ECU w tym samochodzie? Moja mazda aktualnie stoi i niemam czym dojechac do pracy, zgasl wczasie jazdy i od tamtego czasu nie zapala, pompa dziala, ale na swiecach pojawia sie tylko jedna iskra, potem ja cos odcina. Wie moze ktos co to moze byc? Jak sie podlaczyc do tego komputera?
Kamil BJ
 

Postprzez dzik86 » 14 paź 2008, 21:33

AdamJ napisał(a):Witam.
Niedawno, po bardzo długich poszukiwaniach, kupiłem mazdę 323F BA 1840cm (BP) z 1997r. Dzisiaj zmontowałem sobie tester z diody i rezystora zgodnie z opisem tu zawartym i przeprowadziłem badanie. Problem w tym, że trudno mi zinterpretować uzyskane wyniki.

Po przekręceniu kluczyka na ON mam pierwszy długi błysk – OK
Ale dalej już: długi-krótki (11?), długi-krótki (znowu 11 ???), długi-7xkrótki (17).
Później cykl się chyba już powtarza. I nie wiem czy ja źle to interpretuję czy po prostu o czymś nie wiem. Skąd te dwie jedenastki?

(filmik na wrzucie bo nie chciało mi się specjalnie zakładać konta na youtube)

Po przeprowadzeniu testu zrobiłem z ciekawości reset ECU i po rozgrzaniu silnika mam teraz tylko 1 mignięcie przy przekręcaniu kluczyka czyli, jak rozumiem, brak błędów. Domyślam się, że prawdopodobnie powrócą jak przejadę się kawałek? Nie usunąłem przecież przyczyny tylko objawy..



mam dokładnie to samo :(

co może być nie tak ?

Witam!Kod 0117 – Engine coolant temperature (ECT) sensor-low input.
Należy sprawdzić – Coolant thermostat, wiring short to earth, ECT sensor

jeżeli faktycznie to jest problemem, to gdzie zlokalizować problem ?

termostat ?
wiring short to earth – uziemienie ? :P chyba to nie jest problem
ect sensor- czyli czujnik płynu chłodzącego, gdzie to można znaleźć i przede wszystkim jak to sprawdzić ?
Alarmy, sterowniki c.z., centralne zam.
www.REMOTRONIX.com
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2005, 19:38
Posty: 278
Skąd: Szczecin
Auto: Było:
323F BG 1.6 '92
323F BA 1.5 '97
323F BA 1.5 '96
Jest:
3 BP 2.0 '19

Postprzez topik » 14 paź 2008, 23:10

Witam!Kamil BJ w poniższym linku znajduje się instrukcja do odczytu kodów błędu.
http://www.mazdaspeed.pl/christmas/wars ... .php?c=obd
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2006, 15:41
Posty: 774 (0/3)
Skąd: Redło
Auto: Mazda 323F 2.0 TD (BJ) 1999r.

Postprzez Kamil BJ » 14 paź 2008, 23:41

Wiem, widzialem juz to. Mi bardziej chodzi o podlaczenie tego ELM327. Jak podlaczyc i gdzie? Z tego co wiem tester diodowy nie pokazuje wszystkich bledow. Mi pokazal 11, 13, 14, 15. To nie powinno odcinac zaplonu

Po resecie nic sie nie dzieje, dalej brak iskry
Sprawdzalem tez cewke immo, a kluczyki mam 3, wiec to nie to.
Ostatnio edytowano 15 paź 2008, 10:00 przez Kamil BJ, łącznie edytowano 1 raz
Kamil BJ
 

Postprzez AdamJ » 15 paź 2008, 08:36

dzik86 napisał(a):wiring short to earth

Ja bym obstawiał, że "wiring short to earth" = zwarcie przewodów z masą ale to tylko moje przypuszczenia. Trzeba by sprawdzić przewody czujnika czy nie są gdzieś przerwane albo przetarte.

U mnie błąd zniknął po resecie ECU. Sprawdzałem po rozgrzaniu silnika i na drugi dzień po jeździe.
Trzeba by teraz jeszcze zobaczyć czy się nie pojawiły – ale mam nadzieję, że nie.
Początkujący
 
Od: 7 paź 2007, 16:16
Posty: 21
Skąd: (niecałkiem)Lublin
Auto: 323F BA (BP) 97r

Postprzez dzik86 » 15 paź 2008, 08:49

AdamJ napisał(a):U mnie błąd zniknął po resecie ECU. Sprawdzałem po rozgrzaniu silnika i na drugi dzień po jeździe.
Trzeba by teraz jeszcze zobaczyć czy się nie pojawiły – ale mam nadzieję, że nie.

Ja tez robiłem jakiś czas temu reset i błędy wróciły ;(
Alarmy, sterowniki c.z., centralne zam.
www.REMOTRONIX.com
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2005, 19:38
Posty: 278
Skąd: Szczecin
Auto: Było:
323F BG 1.6 '92
323F BA 1.5 '97
323F BA 1.5 '96
Jest:
3 BP 2.0 '19

Postprzez dzunior321 » 28 paź 2008, 21:57

witam. mam mały problem polegający na znalezieniu gniazda do przeprowadzenia diagnostyki kompa w mazdzie 323f 1,6 16v 91 rok. czytajac forum doszedłem do tego że takie gniazdo znajduje się pod fotelem, jednak nic tam takiego nie ma. pomoże mi ktoś???
Początkujący
 
Od: 16 wrz 2007, 15:47
Posty: 21
Skąd: Jasło

Postprzez ravi » 29 paź 2008, 12:31

A ja dzisiaj z ciekawosci chccialem sprawdzic swoja 323F BA z 2.0 v6... po przekreceniu kluczyka dioda swieci non stop... Poprzednio mialem BG to po chwili gasla i wyswietlala ew. bledy. Ktos mi moze to wyjasnic? :)

dzieki
<a href="http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=61500">Moje V6 :–)</a>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lut 2007, 07:48
Posty: 165
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F 1.6 16V BG 1994

Postprzez dzunior321 » 29 paź 2008, 19:19

a możesz mi powiedzieć gdzie jest w BG to gniazdo do diagnostyki??
Początkujący
 
Od: 16 wrz 2007, 15:47
Posty: 21
Skąd: Jasło

Postprzez ravi » 29 paź 2008, 21:37

dzunior321 napisał(a):a możesz mi powiedzieć gdzie jest w BG to gniazdo do diagnostyki??


http://marwell.pl/~ravi/storage/mazda-pokrywa/DSC00494.JPG

Czarne małe, plastikowe "pudełeczko" tuż nad akumulatorem :)
<a href="http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=61500">Moje V6 :–)</a>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lut 2007, 07:48
Posty: 165
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F 1.6 16V BG 1994

Postprzez AdamJ » 31 paź 2008, 19:50

Okazuje się, że "mój" błąd 0117 – Engine coolant temperature (ECT) sensor-low input jednak po pewnym czasie powrócił. W związku z tym, czy ktoś mógłby mi wskazać gdzie znajduje się ten sensor (gdzie jest zamontowany) w przypadku silnika 1.8 BP? I druga sprawa – gdzie można go kupić?
Początkujący
 
Od: 7 paź 2007, 16:16
Posty: 21
Skąd: (niecałkiem)Lublin
Auto: 323F BA (BP) 97r

Postprzez topik » 1 lis 2008, 17:18

AdamJ napisał(a):W związku z tym, czy ktoś mógłby mi wskazać gdzie znajduje się ten sensor (gdzie jest zamontowany) w przypadku silnika 1.8 BP?


Witam!Tył/lewa strona silnika.Pozdrawiam
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2006, 15:41
Posty: 774 (0/3)
Skąd: Redło
Auto: Mazda 323F 2.0 TD (BJ) 1999r.

Postprzez Beny » 8 lis 2008, 16:24

I ja dzis testowalem.Efektem jest zjarana dioda ktora sie zaczela tlic.
Moze mi ktos powiedziec gdzie dokladnie wtyka sie diode?Na stronie klubowej pisze "pomiędzy zaciski FEN i B+ należy podłączyć tester diodowy" czyli jedna nozke diody w FEN a druga B+?
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 16:22
Posty: 8660 (84/80)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez Siw-y » 8 lis 2008, 17:24

Beny napisał(a):Na stronie klubowej pisze "pomiędzy zaciski FEN i B+ należy podłączyć tester diodowy" czyli jedna nozke diody w FEN a druga B+?

Tak, ale przez rezystor ograniczający prąd
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/41)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez Beny » 8 lis 2008, 17:29

Siw-y napisał(a):Tak, ale przez rezystor ograniczający prąd
i tak tez zrobilem.
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 16:22
Posty: 8660 (84/80)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez AdamJ » 10 lis 2008, 16:29

Czy po zmostkowaniu złącza diagnostycznego silnik ma pracować tak samo jak podczas normalnej eksploatacji czy też są jakieś zmiany w jego pracy?
Mój ma problemy z odpaleniem i chodzi nierówno... Podejrzewam, że poprzedni właściciel źle ustawił zapłon. Podczas "normalnej" pracy bez mostka w złączu diagnostycznym jest OK.
Jakieś pomysły?
Początkujący
 
Od: 7 paź 2007, 16:16
Posty: 21
Skąd: (niecałkiem)Lublin
Auto: 323F BA (BP) 97r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki