ABC Klimatyzacji – problemy oraz pytania.

Postprzez Mibay » 10 kwi 2013, 22:08

Witam,

Panowie szykuje się na zmianę filtra kabinowego po zimie. Chciałbym ją dodatkowo odgrzybić. Jaki do tego aktualnie polecacie preparat?

Pozdrawiam
Rafał
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 cze 2007, 15:06
Posty: 212 (0/1)
Skąd: Kolonia Łucka
Auto: M3 1.6 PB 04'BK
Premacy 1.8 PB 03'CP

Postprzez artureck » 11 kwi 2013, 17:25

Ja napiszę, jaki polecam umiarkowanie, z tendencją do niepolecania. Otóż używałem do tej pory preparatu spod znaku K2. Działa skutecznie, ale na krótką metę. Zapach jest miły, preparat jest pianką, którą łatwo dozować, ale po tygodniu-dwóch – smrodek wraca. W astrze użyłem kiedyś polecanego przez warsztaty Wurtha i pomimo, ze zużyłem całe opakowanie (a powinno wystarczyć pół) to smrodu nie zlikwidowałem. Inna sprawa, ze auto było świeżo sprowadzone i nie wiadomo jak poprzednik dbał. W każdym bądź razie Wurth nie dał rady ani specjalizowany serwis, do którego oddałem auto. Przez kolejne lata, tak w astrze jak i maździe robię to na własną rękę preparatem K2. Teraz jednak mam dość i zamierzam wypróbować coś nowego. Być może będzie to polecany gdzieś tu wcześniej na forum preparat Silver-cos tam czy jakos tak.
Wino, kobiety i śpiew – więcej nie dam rady.
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2011, 21:14
Posty: 241 (0/1)
Skąd: z Galicji
Auto: Było: M3 BK 2.0 2007 LPG, sedan US-spec

Postprzez Madziek » 11 kwi 2013, 19:43

Ja od kilku lat używam tego odgrzybiacza http://allegro.pl/toyota-odgrzybiacz-su ... 07495.html i jestem bardzo zadowolony. Ładnie pachnie i używam raz w roku na wiosnę i nic mi klima nie śmierdzi. Fakt stosuję zasadę że jak używam klimy to przed wyłączeniem auta na dłuższy czas (np. kilka godzin) to dobrze przedmucham nawiew przez ok. 5min na max obrotach, żeby parownik się wysuszył.
Mazda 626 GW 1.8 101 KM (74 kw) 16v 2000r. + LPG sekwencja ElpiGaz Stella i wtryski I-PLus + Wariator Zapłonu STAG TAP01.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 mar 2009, 21:24
Posty: 76 (0/1)
Skąd: BYDGOSZCZ
Auto: 626 GW 1.8 101KM 16v + LPG

Postprzez artureck » 11 kwi 2013, 19:56

Pytanie, czy jest skuteczny dla klimatyzacji zaniedbanych, a do takich należy zaliczyć te w używanych autach importowanych? Śmiem twierdzić, że do normalnej, systematycznej higieny wystarczy każdy (no, prawie każdy).
Wino, kobiety i śpiew – więcej nie dam rady.
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2011, 21:14
Posty: 241 (0/1)
Skąd: z Galicji
Auto: Było: M3 BK 2.0 2007 LPG, sedan US-spec

Postprzez siktom » 24 kwi 2013, 11:11

[b]/b]Witam serdecznie, mam taki problem z klimatyzacją, który pojawił się niedawno. Dodam, że cały czas jeżdżę na trybie "auto" nawet w zimie. Przeglądy raz w roku i odgrzybianie oczywiście. Klimatyzacja jest włączona na tryb auto, wieje powietrze zimne, ale z zewnątrz samochodu, dopiero po jakimś czasie, czasami dłuższym, czasami krótszym, ale przeważnie jest to kilka minut, dopiero rusza klima i chłodzi. Co dziwne, często zdarza się tak, że zaraz po włączeniu silnika, załącza się wentylator i cały czas pracuje. Miał ktoś może z was taki przypadek? Z góry dziękuje za wszelki uwagi. Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 22 cze 2012, 13:45
Posty: 2
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 6 2,0 Turbo Diesel, rok produkcji 2002, Kombi

Postprzez ireklbn » 27 kwi 2013, 13:39

Witam, mam problem z klimatyzacją która opornie działa. Na pierwszych dwoch predkościach coś tam chłodzi ale bez szału natomiast na 3 i 4 dmucha cieplym powietrzem. Rok temu wymianiana była chłodnica, cały układ był sprawdzany na szczelność i oczywiscie nabijany. Po właczeniu działają 2 wentylatory. Co może być przyczyną takiego stanu?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 kwi 2011, 16:57
Posty: 80
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 323f (BA) '98

Postprzez pjetja99 » 2 cze 2013, 17:17

witam
ogladałem dzisiaj mazde 3 1.6 benzyna exlusive – automatyczna klima,
właczam przycisk dmuchawa pracuje,zmieniam natezenie ale jak kreciłem galką zeby ustawic temperature(byla na 22) to nic,zwalona chyba??? co to moze byc????? nie mozna było ustawic pokretłem temperatury,dz za pomoc
Początkujący
 
Od: 26 maja 2013, 20:29
Posty: 8
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 3 1.6 B Hat. 2003, excl.

Postprzez KubaJ. » 3 cze 2013, 10:59

Miejmy nadzieję że tylko uszkodzone pokrętło (tylko lub aż ;) ). Trzeba by się było dowiedzieć ile może kosztować ewentualna naprawa, czy jest to warte uwagi

Dopisano 3 cze 2013, 14:05:

Potrzebowałbym schemat przewodów klimy z M6 GH 2.0 CiTD. Coś nadgryzło mi elastyczny przewód i pojawiła się nieszczelność. Mój problem polega na tym, że muszę teraz ten przewód wymontować. Z jednej strony wchodzi on do sprężarki a z drugiej do grodzi pomiędzy silnikiem a kabiną.
Początkujący
 
Od: 31 sty 2013, 14:26
Posty: 28
Auto: BMW E36 316i LPG
Mazda 6 GH 2.0 CiTD '08

Postprzez znachor5 » 3 lip 2013, 18:49

Witam jestem tu nowy więc w razie gdybym napisał nie w tym temacie co powinienem proszę o informacje. Mam problem w swojej madzi 3 Di 2006r, a mianowicie gdy włączę klimę spod maski słyszę dźwięk załączania i rozłączania sprężarki klimatyzacji.Dodam jeszcze ze po podłączenie auta pod kompa wyrzuciło mi błąd P0483. Czy może to być jakoś powiązane i co może być przyczyną rozłączania klimy.
Początkujący
 
Od: 3 lip 2013, 18:34
Posty: 12
Auto: Mazda 3 1,6 DI, rocznik 2006

Postprzez rumunn95 » 3 lip 2013, 20:27

P0483,"Obwód wentylatora chłodzącego – kontrola racjonalności"
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez znachor5 » 4 lip 2013, 17:30

Błąd już też sobie przetłumaczyłem ale nic mi on nie mówi. Tylko nie wiem czy jest możliwe żeby sama sprężarka się zacierała.
Początkujący
 
Od: 3 lip 2013, 18:34
Posty: 12
Auto: Mazda 3 1,6 DI, rocznik 2006

Postprzez piter76 » 6 lip 2013, 00:52

artureck napisał(a):Pytanie, czy jest skuteczny dla klimatyzacji zaniedbanych, a do takich należy zaliczyć te w używanych autach importowanych? Śmiem twierdzić, że do normalnej, systematycznej higieny wystarczy każdy (no, prawie każdy).


Jeżeli używany jest profilaktycznie to tak, ale jak już jest klima zagrzybiona to u mnie nie zadziałało.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 26 sie 2012, 02:19
Posty: 6
Skąd: PL
Auto: MX-6

Postprzez znachor5 » 9 lip 2013, 09:58

Po dzisiejszych próbach odpalenia klimy zauważyłem ze przy włączeniu klimy nie odpala mi wentylatora co może być przyczyną? Jest możliwość sprawdzenia jakoś modułu wentylatora czy trzeba kupować od razu nowy?
Początkujący
 
Od: 3 lip 2013, 18:34
Posty: 12
Auto: Mazda 3 1,6 DI, rocznik 2006

Postprzez rumunn95 » 9 lip 2013, 15:02

sprawdz czy pojawia sie napiecie w kostce zasilajacej wentylator jak tak to problem z wentylatorem
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez znachor5 » 10 lip 2013, 13:18

Dzisiaj sprawdziłem kostkę od zasilania wentylatora. W kostce są 3 piny czerwony + stały, czarny MASA i fioletowy ale na nim nic nie pokazuje ani prądu ani masy. Do wentylatora idzie również zielony w oddzielnej kostce. Czy ktoś wie czy tak to powinny być czy gdzieś powinien pojawić się prąd. Po włączeniu klimy na żadnym z kabli nie pojawia się + oprócz czerwonego ale tam jest on stały.
Początkujący
 
Od: 3 lip 2013, 18:34
Posty: 12
Auto: Mazda 3 1,6 DI, rocznik 2006

Postprzez rumunn95 » 10 lip 2013, 14:09

sprawdzales bezpeiczniki pod maska? moze jakis przekaznik wentylatora poszukaj serwisowki
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez znachor5 » 10 lip 2013, 15:43

Bezpiecznik sprawdziłem jest ok, przekaźniki tez nie wyglądają źle nic nie widać żeby były styki nadpalone, ale nie wiem dokładnie który odpowiada za wentylatora.

Dopisano 10 lip 2013, 17:36:

Ktoś może podpowiedzieć na jaki kabel należy podać prąd aby sprawdzić wentylator na krótko?

Dopisano 11 lip 2013, 10:55:

Koledzy czy nikt naprawdę nie może mi pomóc :(
Początkujący
 
Od: 3 lip 2013, 18:34
Posty: 12
Auto: Mazda 3 1,6 DI, rocznik 2006

Postprzez Tachion81 » 29 kwi 2015, 22:44

Witam serdecznie, mam taki problem z klimatyzacją, który pojawił się niedawno. Dodam, że cały czas jeżdżę na trybie "auto" nawet w zimie. Przeglądy raz w roku i odgrzybianie oczywiście. Klimatyzacja jest włączona na tryb auto, wieje powietrze zimne, ale z zewnątrz samochodu, dopiero po jakimś czasie, czasami dłuższym, czasami krótszym, ale przeważnie jest to kilka minut, dopiero rusza klima i chłodzi. Co dziwne, często zdarza się tak, że zaraz po włączeniu silnika, załącza się wentylator i cały czas pracuje. Miał ktoś może z was taki przypadek? Z góry dziękuje za wszelki uwagi. Pozdrawiam


Właśnie przeczytałem te 20 stron wątku, bo u mnie pojawił się identyczny problem. Klima ustawiona w tryb AC praktycznie przez cały rok, regularnie serwisowana i odgrzybiana. Od jakiegoś czasu załącza się po kilku- kilkunastu od włączenia silnika (dopiero po tym czasie zaczyna lecieć zimne powietrze) i potem już pracuje normalnie (włącza się i wyłącza regulując temperaturę prawidłowo -temp na wylocie ok 6 st. celsjusza). Jak auto odstawię na kilka minut (odebranie dzieci z przedszkola), to po ponownym uruchomieniu klima zaczyna działać szybciej – po jakiś 2-3 minutach.

Przy czym sterownik klimy chyba nie zauważa tego opóźnienia bo jak wsiądę do nagrzanego auta to klima wbija się na najwyższe obroty, tak jakby sprężarka chodziła, i..... daje mi prosto w pysk CIEPŁYM/GORĄCYM powietrzem z zewnątrz.

Macie może jakiś pomysł co to może być? Podejrzewam że jakiś czujnik umiera, ale nie mam pojęcia jakie czujnik są w systemie klimy , ani który z nich powodowałby takie objawy.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 11 sie 2011, 23:03
Posty: 16 (1/0)
Skąd: Trójmiasto
Auto: Mazda 6 GG
MZR-CD 2.0 136KM
'2005 przed FL

Mitsubishi Carisma
1.8 benzyna 125KM
'1999

Postprzez AleksanderVM » 7 sie 2015, 15:01

Jakoś mało kto tu chyba zagląda...

Pytanie mam do znawców chłodnictwa następujące:

Jeśli do układu na R12 dam R422D to jaki będzie efekt?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2013, 09:32
Posty: 66
Skąd: Warszawa
Auto: MX6 GE 92 2,5i V6 KL

Postprzez umcyk » 17 sie 2015, 21:10

AleksanderVM napisał(a):Jakoś mało kto tu chyba zagląda...

Pytanie mam do znawców chłodnictwa następujące:

Jeśli do układu na R12 dam R422D to jaki będzie efekt?


pomylily Ci sie czynniki. Jak cos to R22 na R422D,a co do klimatyzacji samochodowej wcześniej pracującej na R12 (CFC-12) można wprowadzić R134a (HFC-134a, nieszkodliwy dla warstwy ozonowej)? Bez odpowiedniego przystosowania instalacji i uszczelnień – NIE, co najmniej z kilku przyczyn. Po pierwsze, czynniki CFC współpracowały z olejami mineralnymi, a HFC – z syntetycznymi. Po drugie, w relatywnie niedługim czasie czynnik R134a porozpuszcza uszczelki wcześniej stosowane z czynnikiem R12, co oczywiście będzie skutkować emisją czynnika R134a i nieprawidłowym funkcjonowaniem klimatyzacji (lub wręcz – niefunkcjonowaniem). Po trzecie, parametry techniczne obu czynników jednak są różne, więc instalacja pracująca na R12 – po zamianie czynnika na R134a – nie może osiągnąć prawidłowych parametrów funkcjonowania. Po czwarte, mieszanina oleju syntetycznego i czynnika HFC ma dużą zdolność rozpuszczania i wypłukiwania ewentualnych osadów, a takie z pewnością potworzyły się w starych układach klimatyzacji. Trzeba więc pamiętać o zainstalowaniu wydajnych filtrów i ich regularnej wymianie szczególnie na początku, po zamianie czynnika… Oczywiście absolutnie nie wolno mieszać czynnika R134a z R12, bo wyjdzie z tego mikstura, która uniemożliwi instalacji klimatyzacyjnej poprawną pracę (choć oczywiście, początkowo może „trochę” chłodzić).

Czynnik R413A jest bezpieczny dla warstwy ozonowej i był wymyślony jako bezpośredni zamiennik za R12 w układach klimatyzacji samochodowej, czyli taki – który nie wymaga dużych przeróbek instalacji (oprócz wymiany uszczelnień) i kilkukrotnego płukania instalacji drogim olejem syntetycznym. Jest on trzyskładnikowy: zawiera R134a/R218/R600a w proporcji 88%/9%/3%. Aby zastosować ten czynnik, to oczywiście trzeba opróżnić układ chłodniczy z całego R12, ale dopuszczalne jest pozostawienie niewielkiej ilości oleju mineralnego. Dodatek substancji R218 i R600a (izobutan) miał zapewnić prawidłową mieszalność R134a i oleju syntetycznego z ewentualnymi pozostałościami oleju mineralnego. Niestety – obie te substancje to węglowodory (HC) – są więc palne i wybuchowe…

Od przełomu 2008 i 2009 r. producenci tej substancji zaczęli wycofywać R413A, rekomendując stosowanie nowego czynnika – R437A. Ta czteroskładnikowa mieszanina składa się z R125/R134a/R600/R601. Dwa pierwsze składniki należą do grupy HFC, natomiast dwa kolejne to węglowodory: butan i pentan. Jednak „fabryczna” zawartość palnych składników R437A została ograniczona łącznie do 3%.
SZUKAM DODATKOWEJ PRACY – KAT "B" I "C" KURS NA PRZEWOZ RZECZY. POMOC W REMONTACH !! MEBLE NA WYMIAR !!
Moja wola jest by w wypadku nagłej śmierci, moje tkanki i narządy zostały przekazane do transplantacji ratując życie innym. Informuję także, że o swej decyzji powiadomiłem moją rodzinę i najbliższych, którzy w krytycznym momencie winni ją uszanować.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2007, 21:44
Posty: 659 (0/10)
Skąd:
Auto: umcykowoz:)
626 GF 2.0 115KM rok 2000
Pb + LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki