Pielęgnacja lakieru
CleanerFreak napisał(a):Krisek napisał(a):Jak uzywasz Glinki musisz uzywaz duzo lubrikantu
lub wody z szamponem. Ważne jestKrisek napisał(a):... zeby sie slizgalo ..
iKrisek napisał(a): duzo
(nie na sucho! lepiej za mokro, aniżeli za sucho.
W takim razie Big powinien chyba uzupełnić ten dłuższy post ze strony 17, jeżeli ma on robić za uniwersalną instrukcję ... (vide punkt 2 w poście).
podajesz maszynki z najwyzszej polki, wiesz, do polerki 1,2 aut nie oplaca ich kupowac
a jakbym kupil jakas rotacyjna ala katowka z regulowana predkoscia, jaka do tego gabke i jak to robic zeby nie bylo sladow?
a jakbym kupil jakas rotacyjna ala katowka z regulowana predkoscia, jaka do tego gabke i jak to robic zeby nie bylo sladow?
Borysss napisał(a):Przy okazji mam pytanko to kogoś kto zna się na rzeczy. Umyłem dziś też samochodzik mojej mamy (14-letnia corolla). Problem jest z lakierem na masce, wydaje się on być przypłowialy i matowy. Niestety gdy politurą sonaxa (nr 3 – ścierna) chciałem usunąć jedno utlenienie moim oczom ukazal się czerwony kolor lakieru na ściereczce. Znaczy, że klaru już na nim brak ? Chyba, że to lakiery jednoskładnikowe są (nie jest to metalik). Zastanawiam się czy taki lakier jest sens traktować DC1, gdy nie ma rys, a jest przypłowiały. Czy ożywić go tylko DC2 i zapezpieczyć woskiem?
Rozumie że rozchodzi się o czerwony lakier?
Jaka marka samochodu? Zdjęcie lakieru z bliska zawsze ułatwia diagnostykę z dala.
Po tylu latach użyj również DC1.
Stary czerwony lakier To marzenie – zobaczysz po „zabiegach” różnicę!
Zrób zdjęcia prze i po zabiegach.
kulca napisał(a):a doradzcie mi odnosnie polerki, bo recznie to sie mozna zajechac
Krisek napisał(a):UDM – Ultimate Detailing Machine Cyclon Orbital Flex – Orbital ( uwaga na flexy oscylacyjne ) Porter Cable Flex Orbital najwiekszy hit bo osiagi zblizone do OS. ale bezpieczniejsza
Krysek
żyjemy w Polsce, Europie – tutaj ceny za te same produkty są wyższe. Twoje podawanie cen w dolarach nie jest zbyt pomocne.
Do maszyn godnych polecenia należą:
Rotacyjne:
Makita 9227 CB
Flex 3403
Rupes LH 18E
Rupes LH 16EN
Mimośrodowe / orbitalne / excentryki
Festool RO 125 FEQ Strona producenta http://www.festool.pl/mediandoweb/index ... N=1&#anker
Festool RO FEQ 150
Flex 3401
Meguiars G220EU
Porter Cable
Rupes ELK 125E (Exzenter)
Najbardziej znaną maszyną jest Makita 9227CB, którą używa Paul Dalton http://www.miracledetail.co.uk/
natomiast Rolls Royce w śród maszyn jest Festool RO125FEQ.
Dla początkującego jest na pewno również Megiars godna polecenia.
Czy do jednego lub dwóch autek opłaca się kupić taką maszynę. Każdy sam sobie powinien na To pytanie odpowiedzieć?
Czy Twoja maszyna jest dobra? Ja nie mogę się wypowiedzieć bo jej nie próbowałem, ale nie znam nikogo (zadowolonego) kto by ją używał.
Jeżeli będziesz miał czas i chęć ,To przyjedź do Warszawy i porównamy. Może jak będziemy nakładać wosk na autka do testu?
Jakiej średnicy jest ta gąbka?
Jest ta gąbka trzymana na rzepaku?
Jakie obroty ma ta maszyna?
Ta druga maszyna, którą ewentualnie chciałbyś kupić jest podróbką Makity. Pytanie tylko: czy jest równie dobra?
3 nieszczęścia w życiu mężczyzny: rozwód, strata pracy, rysa na lakierze
- Od: 28 sty 2009, 21:16
- Posty: 69
- Auto: Kiedyś marzyła mi się Mazda
gabka jest na stale, takie badziewne skarpety sie naklada
podoba mi sie meguiars, ale przyznam ze troche mi szkoda wydac 900 na nia
ta z linka piszesz ze podrobka makity, to moze sie sprawdzi? ew. ta mi sie jeszcze podoba, bo ma regulacje od 0-3000rpm:
http://www.allegro.pl/item592944892_polerka_szlifierka_power_up_1400w_2_lata_gw_grat.html
podoba mi sie meguiars, ale przyznam ze troche mi szkoda wydac 900 na nia
ta z linka piszesz ze podrobka makity, to moze sie sprawdzi? ew. ta mi sie jeszcze podoba, bo ma regulacje od 0-3000rpm:
http://www.allegro.pl/item592944892_polerka_szlifierka_power_up_1400w_2_lata_gw_grat.html
CleanerFreak napisał(a):Rozumie że rozchodzi się o czerwony lakier?
tak
CleanerFreak napisał(a):Jaka marka samochodu?
(14-letnia corolla)
CleanerFreak napisał(a):Zdjęcie lakieru z bliska zawsze ułatwia diagnostykę z dala.
Po tylu latach użyj również DC1.
Zdjęcia niestety teraz nie zrobie, bo zabezpieczyłem politurą, opisujac lakier, nie ma on wogóle połysku, tak jakby był to lakier matowy (jak na wojskowych autach), ale nie ma wyraźnych rys (po myjniach, szczotkach). jest jakby wypłowiały, zmatowiony. Obawiam się czy DC1 jeszcze bardziej go nie utleni. Tym bardziej, że zwykła politura pomogła odzyskać blask.
Wydaje mi sie, że maska ta była niefachowo naprawiana/lakierowana
o znajomy sprzęt widzę chodzi o Makitę, rok czasu taką polerowałem autka, wosk i polerki w komisie i powiem że maszynka rewela, szybko robota i przyjemna ale trzeba uważać bo ma moc i można przesadzić, trochę droga ale świetna
(:Mazda:)--> Bawareczka-->Lani-->Xsara
[url=http://imageshack.us][img]http://img185.imageshack.us/img185/6513/banner1ie2.jpg[/img][/url]
[url=http://g.imageshack.us/img185/banner1ie2.jpg/1/][img]http://img185.imageshack.us/img185/banner1ie2.jpg/1/w668.png[/img][/url]
[url=http://www.motostat.pl/statystyki-pojazdu/363][img]http://www.motostat.pl/user_images/363/icon4.png[/img][/url]
[url=http://imageshack.us][img]http://img185.imageshack.us/img185/6513/banner1ie2.jpg[/img][/url]
[url=http://g.imageshack.us/img185/banner1ie2.jpg/1/][img]http://img185.imageshack.us/img185/banner1ie2.jpg/1/w668.png[/img][/url]
[url=http://www.motostat.pl/statystyki-pojazdu/363][img]http://www.motostat.pl/user_images/363/icon4.png[/img][/url]
- Od: 15 paź 2006, 21:37
- Posty: 319
- Skąd: ok. Piaseczna
- Auto: Citroen Xsara
Rzucam Wam Panowie na pożarcie wyciąg z tych 20 stron lektury => http://autofoto.pl/blogs/globy/archive/ ... kieru.aspx
Czekam na uwagi – czego zabrakło, czego jest za dużo, co jest błędem i wybaczcie z góry wszelkie odloty oraz powtórki, późna pora puka w monitor... Pomyłki rodzą się z głodu woskowania, bo ciężko pisanie o tym nazwać chociaż namiastką W ciągu dnia trochę poprzycinam wątki zgodnie z obietnicą.
Czekam na uwagi – czego zabrakło, czego jest za dużo, co jest błędem i wybaczcie z góry wszelkie odloty oraz powtórki, późna pora puka w monitor... Pomyłki rodzą się z głodu woskowania, bo ciężko pisanie o tym nazwać chociaż namiastką W ciągu dnia trochę poprzycinam wątki zgodnie z obietnicą.
Borysss napisał(a):CleanerFreak napisał(a):Jaka marka samochodu?(14-letnia corolla)
Robię natomiast termin u okulisty.
Borysss napisał(a): nie ma on wogóle połysku, tak jakby był to lakier matowy (jak na wojskowych autach), ale nie ma wyraźnych rys (po myjniach, szczotkach). jest jakby wypłowiały, zmatowiony. Obawiam się czy DC1 jeszcze bardziej go nie utleni. Tym bardziej, że zwykła politura pomogła odzyskać blask. Wydaje mi sie, że maska ta była niefachowo naprawiana/lakierowana
To że czerwony lakier, jeżeli nie jest pielęgnowany, matowieje, jest rzeczą normalną matowe.
Zrób również DC1 i zobaczysz że lakier odzyska swoją głębię koloru i będzie wyglądał jak nowy.
Dla pewności spróbuj najpierw w miejscu mniej widocznym.
koksik napisał(a):o znajomy sprzęt widzę chodzi o Makitę, rok czasu taką polerowałem autka, wosk i polerki w komisie i powiem że maszynka rewela, szybko robota i przyjemna ale trzeba uważać bo ma moc i można przesadzić, trochę droga ale świetna
Dlatego dla nowicjusza jest lepsza mimośrodowa – lakier mimośrodową ciężko przegrzać. Aczkolwiek jeżeli ktoś potrafi się obchodzić z maszynami ręcznymi jak: wiertarka ręczna, szlifierka,
To poradzi sobie również z Makitą
Krisek napisał(a):Meguiars G220EU to nic innego jak Porter Cable ... To Festool cos wyglada jak moja senderka a nie polerka...
pozostawiam To bez komentarza.
Globy napisał(a):Rzucam Wam Panowie na pożarcie wyciąg z tych 20 stron lektury => http://autofoto.pl/blogs/globy/archive/ ... kieru.aspx
Kawał dobrej roboty!
Big napisał(a): Ja też niedługo przystepuję do pełnego procesu, bo autko po zimie już, aż się prosi o porządne czyszczenie
Masz już jakiś konkretny plan (termin)
3 nieszczęścia w życiu mężczyzny: rozwód, strata pracy, rysa na lakierze
- Od: 28 sty 2009, 21:16
- Posty: 69
- Auto: Kiedyś marzyła mi się Mazda
Bardzo dobry poradnik.
W linku o teście 27 past są następujący wygrani (pasty działają przez 6 miesięcy):
Autoglym Hi Def
Collinite 915 Marque D'Elegance
Nattys White & Blue
RaceGlaze 55
Swissvax Divine, Mystery, BoS and Concourso
Victoria Concours
I mam w związku z tym pytanie, którą pastę można kupić w Polsce nie przepłacając?
Która z tych past ma najlepszą cenę do wydajności?
Szukałem w googlach, ale z marnym skutkiem.
W linku o teście 27 past są następujący wygrani (pasty działają przez 6 miesięcy):
Autoglym Hi Def
Collinite 915 Marque D'Elegance
Nattys White & Blue
RaceGlaze 55
Swissvax Divine, Mystery, BoS and Concourso
Victoria Concours
I mam w związku z tym pytanie, którą pastę można kupić w Polsce nie przepłacając?
Która z tych past ma najlepszą cenę do wydajności?
Szukałem w googlach, ale z marnym skutkiem.
- Od: 2 gru 2008, 17:10
- Posty: 45
- Skąd: Warszawa
- Auto: M6 GH Sedan 2.0 MZR-CD 140KM
j32 napisał(a):I mam w związku z tym pytanie, którą pastę można kupić w Polsce nie przepłacając?
Która z tych past ma najlepszą cenę do wydajności?
Szukałem w googlach, ale z marnym skutkiem.
Swissvax dostaniesz w Polsce.
Resztę można zdobyć np. w GB, D lub A.
Jutro robię zamówienie w http://iclean.at/
do końca tego tygodnia w http://www.carparts-koeln.de/shop.php
a w połowie przyszłego miesiąca w http://www.elitecarcare.co.uk/
więc jeżeli ktoś chce, To może się do zamówienia znów dołączyć.
Na pewno bardzo dobre przełożenie ceny do wyniku ma Collinite 915 i Automglym HD.
3 nieszczęścia w życiu mężczyzny: rozwód, strata pracy, rysa na lakierze
- Od: 28 sty 2009, 21:16
- Posty: 69
- Auto: Kiedyś marzyła mi się Mazda
Big napisał(a):CleanerFreak napisał(a):Co do "woskowania": musimy uważać na temperaturę, aby nie była za niska
To fakt . Musi byc na najmniej +5 stopni.
Granica przyzwoitości: +13 stopni.
Meguiars zaleca +16
3 nieszczęścia w życiu mężczyzny: rozwód, strata pracy, rysa na lakierze
- Od: 28 sty 2009, 21:16
- Posty: 69
- Auto: Kiedyś marzyła mi się Mazda
moze podepne sie pod pytania... tylko mnie interesuje nie szampon ani wosk a konkretnie wosk koloryzujacy czy ktos stosowal takie wynalazki i jakie sa efekty po tym, bo mam mazde 19-letnia i lakier jest juz troche zniszczony, nie chce polerowac czyms lekkosciernym bo juz go calkiem zpoleruje i zostanie sam podklad, a wlasnie myslalem o takim wosku koloryzujacym (gdzies widzialem takie cos) i czy to da rade? dodam ze mam biala mazde co widac na banerku nizej
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 25 gości
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki