Pielęgnacja lakieru

Postprzez Globy » 24 mar 2009, 15:00

Wrzućcie tutaj, proszę. Ja też dziergam artykuł i liczę, że do jutra skończę, chociaż jeszcze nigdy nie nakładałem sam kosmetyków Meguiar's i polegam na Waszych relacjach ;)

Big napisał(a):Tylko że efekt swozony przez NXT 2.0 jest lepszy niz ten stworzony przez Glod Class

Dlatego ja mam 2... Wczoraj też mnie natchnęło i sfotografowałem swoją kolekcję, z czego lewa strona to w dużej mierze domowe środki do zadań specjalnych ;)

Obrazek

Skoro jesteśmy przy temacie, ostatecznie proszę o potwierdzenie i przepraszam, że tak wiercę dziurę w brzuchu: najpierw NXT, później Gold <usmiech>

CleanerFreak napisał(a):No to jeszcze musimy namówić @mmarych i kogoś "neutralnego" żeby „poświęcił” swoją maskę silnika (może prezes? Jeżeli w Warszawie, To pomogę w „przesmarowaniu”).

Ja mam dwie białe Mazdy, jedną czerwoną (akryl) i jedną srebrną – z przyjemnością mogę zaoferować tę ostatnią w następnym tygodniu (metallic, Mazda 6 '03 US-spec). Milly jedzie na kosmetykę zderzaków.

Jeszcze jedna ważna kwestia: przydałoby się zrobić porządek, byśmy nie ciągnęli bez sensu jednego tematu w kilku wątkach. Macie jakiś pomysł na pocięcie i utworzenie nowych tematów? Ja proponuję:

– wydzielić z tego oddzielny temat o kosmetykach Meguiar's,
– zostawić temat Cleaner'a o woskach,
– ten również pozostawić jako techniczny o myciu auta,
– utworzyć dodatkowe wątki o detailingu drobiazgów oraz czyszczeniu wnętrza.
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9888 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez Big » 24 mar 2009, 15:13

Globy napisał(a):najpierw NXT, później Gold

Nie, nie najpierw NXT potem DC3. NXT i Gold Class to produkty majace takie samo działanie (oba są woskami syntetycznymi) tylko nalezące do 2 różnych linii. NIe ma sensu ich łaczyć.
DC3 natomiast to wosk zawierajacy naturalny wosk Carnauba. Ma lepsze własciwości zabezpieczające niz woski syntetyczne ale nie dodaje lakierowi auta takiego blasku ;)
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2009, 14:51
Posty: 38
Skąd: Lublin
Auto: Skoda Octavia II

Postprzez Inte » 24 mar 2009, 15:15

No to Big jak uzupełnisz to wrzuć :)

mnie ciekawi jeszcze jedna sprawa, jakiś czas temu zakupiłem polerkę mechaniczną, coś na wzór tego: http://www.allegro.pl/item580672007_hit ... aniej.html
kupiłem, ponieważ jechałem do domu na 2 dni i chciałem poświęcić 1 na odnawianie lakieru mojego auta. niestety nie wypaliło a polerka leży w domu, no ale skoro leży to chciałbym ją kiedyś wykorzystać ;). Czy nada się do nakładania gc1, 2 ?
jeszcze jedno, czym oklejać plastikowe elementy? zwykła papierowa taśma malarska zda egzamin?

Globy napisał(a):– wydzielić z tego oddzielny temat o kosmetykach Meguiar's,
– zostawić temat Cleaner'a o woskach,
– ten również pozostawić jako techniczny o myciu auta,
– utworzyć dodatkowe wątki o detailingu drobiazgów oraz czyszczeniu wnętrza.

temat powinien stać się dużo bardziej przejrzysty :)
ew. na koniec powywalać jeszcze jakieś niezwiązane z nim posty (jeśli takie się znajdą)
Obrazek
Bo tu kończy się rozsądek a zaczyna się Mazda ;)
IRC
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 cze 2007, 17:30
Posty: 470
Skąd: Reda/HH
Auto: była 323BG| jest 626 GE 97 1,8

Postprzez CleanerFreak » 24 mar 2009, 18:16

Globy napisał(a):
CleanerFreak napisał(a):No to jeszcze musimy namówić @mmarych i kogoś "neutralnego" żeby „poświęcił” swoją maskę silnika (może prezes? Jeżeli w Warszawie, To pomogę w „przesmarowaniu”).
Ja mam dwie białe Mazdy, jedną czerwoną (akryl) i jedną srebrną – z przyjemnością mogę zaoferować tę ostatnią w następnym tygodniu (metallic, Mazda 6 '03 US-spec).

Proszę Cię, tylko nie srebrne! <glupek2>
Nie obraź się, ale nawet mojemu przyjacielowi odmówiłem, ponieważ ma srebrne autko.
A co z tym czerwonym??? To byłoby super autko z odpowiednim kolorkiem! (Albo czerwone, albo sam smarujesz ;) )

Inte napisał(a): mnie ciekawi jeszcze jedna sprawa, jakiś czas temu zakupiłem polerkę mechaniczną, coś na wzór tego: http://www.allegro.pl/item580672007_hit ... aniej.html kupiłem, ponieważ jechałem do domu na 2 dni i chciałem poświęcić 1 na odnawianie lakieru mojego auta. niestety nie wypaliło a polerka leży w domu, no ale skoro leży to chciałbym ją kiedyś wykorzystać ;). Czy nada się do nakładania gc1, 2 ? jeszcze jedno, czym oklejać plastikowe elementy? zwykła papierowa taśma malarska zda egzamin?

Super! Czeka nas następny stopień nauki jazdy! Zaczyna mi się podobać!
Ta Twoja maszyna, To jakaś chińska podróbka najbardziej znanej maszyny polerskiej Makita 9227CB. Sam zobacz i porównaj:

Obrazek

Do maszyny użyj: M82 + M82 (obydwie specyfiki można kupić w tych mniejszych butelkach) +gąbki http://www.meguiars.pl/shop/index.php?cPath=52_55 .
Taśma papierowa nie wystarczy. Najlepiej sprawdzają się taśmy 3m (znajdziesz również w Polsce), jedna szersza, druga węższa http://www.elitecarcare.co.uk/index.php ... d39b2861ce :)
3 nieszczęścia w życiu mężczyzny: rozwód, strata pracy, rysa na lakierze
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sty 2009, 21:16
Posty: 69
Auto: Kiedyś marzyła mi się Mazda

Postprzez Inte » 24 mar 2009, 18:28

CleanerFreak napisał(a):Ta Twoja maszyna, To jakaś chińska podróbka najbardziej znanej maszyny polerskiej Makita 9227CB. Sam zobacz i porównaj:

tzn. ja nawet nie pamiętam jakiej firmy jest ta polerka, wiem, ze kosztowała 60E więc rewelacji nie ma.
link do aukcji miał tylko pokazać budowę tej mojej, żeby nie mylić np. z takimi wynalazkami http://www.allegro.pl/item592977726_pol ... m_hit.html

CleanerFreak napisał(a):Do maszyny użyj: M82 + M82 (obydwie specyfiki można kupić w tych mniejszych butelkach)

sorry ale czy to aby nie to samo? czy wzrok mnie myli? ;P
hmm jak poprawisz nr katalogowe, to musze poszukać tych mniejszych butelek :)


a taśmę taką znalazłem http://sklep.optionall.pl/towar/2458,54 ... 19x33.html
kuukuryku! 40 zł za taśmę Oo

EDIT:
aha do wykorzystania polerki mechanicznej zainspirował mnie ten temat http://www.forum.meguiars.pl/viewtopic. ... czna#p1420
gdzie to użyto właśnie gc step1 & 2

tak sobie myślę... może jeszcze osobny temat o polerowaniu mechanicznym? :D bo to pewnie też temat rzeka...
Ostatnio edytowano 24 mar 2009, 19:08 przez Inte, łącznie edytowano 3 razy
Obrazek
Bo tu kończy się rozsądek a zaczyna się Mazda ;)
IRC
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 cze 2007, 17:30
Posty: 470
Skąd: Reda/HH
Auto: była 323BG| jest 626 GE 97 1,8

Postprzez Big » 24 mar 2009, 18:54

Panowie, na waszą prośbę, wklejam moją instrukcję mycia auta:

Ponieważ pytania o kosmetyki i mycie naszych samochodów często sie powtarzają postanowiłem w tym watku sporządzić takie kompendium wiedzy i tematów jakie juz były na forum w tym zakresie. Myslę też że dobrze by było podwiesić ten watek żeby nie spadł w nicość, a za parę dni pojawią się znów nowe watki z pytaniami o czyszczenie auta

Jesli chodzi o wątki na forum dotyczące tej tematyki to były nastepujace:
1. http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=23470
2. http://forum.octaviaclub....avek++kosmetyki
3. http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=19967

Teraz kolejna sprawa: czesto powtarzają się pytania o dobre kosmetyki do pielęgnacji samochodu. Oto 2 linki do firm które takowe kosmetyki sprzedają:
1. http://www.meguiars.pl/
2. http://www.swissvax.pl/

Kolejna sprawa to pytania jak myć samochód?
No więc jeśli chcemy naprawdę porządnie zadbać o swoje auto, to powinniśmy zastosować 4-ro etapowy proces czyszczenia nadwozia. I tak:
1. Mycie – ważne jest stosowanie dobrego szamponu, który nie jest na tyle agresyny aby spłukiwał z auta poza brudem także wczesniej założony wosk (podane wyżej firmy posiadają takie własnie dobre szampony). Czesto pojawią się pytania o mycie tzw. aktywną pianą. Ogólnie dobrej klasy aktywna piana jest o.k., ale to co mamy w naszych myjniach to bardzo agresywna substancja która spłukuje z lakieru wosk oraz niesamowicie go wysusza. Takze nie polecam . Mycie powinno się odbywać za pomocą 2 wiader. W pierszym mamy wodę z szamponem, a w drugim czystą wodę w której jak najczęściej płuczemy rekawicę czy gabkę. Pozwoli to zapobiec porysowaniu auta drobinkami piasku które podczas mycia wejdą w gabkę czy rękawicę.

2. Faza przygotowanie powierzchni – Podczas tego procesu oczyszczamy powierzchnię lakieru, za pomocą specjalnej glinki, z brudu który pomimo umycia nadwozia nadal pozostał do niego przyspojony (np. smoła, lekka oksydacja, pozostałości ptasich odchodów itp.). Po tym zabiegu lakier staje sie gładki jak lustro Następnie (jeśli to konieczne) używany deliktanej polerki (np. DC Step1 z mequiars) aby pozbyć się małych kolistych zarysowań powstajacych na lakierze podczas eksploatacji auta.

3. Faza polerowania – Podczas tego procesu nakładamy na lakier odrzywki, które nadają lakierowi większej głębi i "mokrego" połysku.

4. Zabezpieczenie efektu – Podczas tej fazy na lakier nakładany wosk który poprawia połysk lakieru i zabazpiecza uzyskany we wczesniejszych fazach efekt.

Pamiętać należy aby do aplikacji każdego z produktów uzywać osobnego aplikatora. Natomiast do polerowania używać tylko czystych i mięciutkich spescjalnych ręczników.

Częste jest pytanie ile taki efekt się utrzyma? No więc jeśli cały proces zostanie wykonany porządnymi kosmetykami (np. firm z powyższych linków) to efekt utrzyma sie do miesiąca czasu (i wiem to z własnej praktyki). NIe oznacza to oczywiście że jadąc w deszczu auto pozostanie całkowicie czyste – jak po myciu – ale na pewno bedzie mnej brudne niz inne, a zwyczajne mycie szamponem przywróci mu wygląd jak po całym procesie
To tyle jesli chodzi o lakier.
Ale Lakier i nadwozie to jeszcze nie wszystko
Pozostają jeszcze koła i wnętrze.
Zacznijmy od kół.
Oczywiście najpierw porządnie je myjemy, za pomocą odpowiednich środków. Nastepnie wicieramy do sucha. Jeśli mamy alu felgi to po wytarciu aplikujemy im proces czyszczenia glinką, aby usunąć z nich pozostałości smoły czy przylgnietego do nich pyłu z kolcków. Po tym procesie na alumy nakładamy wosk (ten sam co na nadwozie) i po jego wyschnięciu polerujemy. Felgę mamy wyczyszczoną
Ale zostaje jeszcze opona Podczas mycia felgi dokładnie myjemy także oponę. Po tym procesie dodatkowo czyścimy opone spcejalnym sprayem który dokładnie usunie z gumy bród. Nastepnie nakładamy na oponę dressing, czyli żel/piankę który nada jej mokrego połysku i zabezpieczy przed działaniem promieni UV.
No i tym sposobem koła mamy czyste

Wnętrze – zaczynamy od dokładnego odkurzenia wnętrza. Ważne jest to otyle, że piach który wnosimy na butach do auta doskonale chłonie wilgoć, a następnie ją oddaje, co prowadzi do parowania szyb
Po odkurzeniu przystępujemy do czyszczenie plastików wewnętrznych samochodu. Tu zdecydowanie polecam preparat Natural Shine z oferty Mequiars. Nie pozostawia tłustego nalotu, a przy tym potrafi pięknie odnowić plastiki i wyciągnąc z nich naturalną barwę i fakturę (deska czy boczki po jego zastosowaniu wyglądaja jak w fabrycznie nowym aucie). Pamiętajmy także o zaopatrzeniu się w pędzelki (np. takie ze sklepu modelarskiego, choć są i inne -profesjonalne ale i droższe ) aby wyczyścic nimi np. skrzydełka kratek nadmuchu powietrza, czy inne zakamarki wnętrza gdzie nie dotrze gąbka nasączona środkiem czyszczącym.
Po wyczyszczeniu plastików wewnętrznych pozostaje nam już tylko wyczyścić szyby (zarówno z zwwnątrz jak i od wewnątrz), oraz lusterka w osłonach przeciwsłonecznych, szybkę wskaźników, czy wewnętrzne lampki.
No i dobrneliśmy do końca. W po takich zabiegach ręce powinny nam niemal odpadać, ale nasza Skoda będzie lśniła jak nigdy.
Mam nadzieję ze sie podobało :)
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2009, 14:51
Posty: 38
Skąd: Lublin
Auto: Skoda Octavia II

Postprzez Krisek » 24 mar 2009, 19:08

Czemu nie srebrne ?

Tylko jasne powinny byc ciemne kolory latwo zrobic ... srebrne sztuka ...
bo nie widac rys ... I duzo trzeba sie napracowac ale moga wygladac fantastycznie


http://www.autopia.org/forum/click-brag ... 645ci.html
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez CleanerFreak » 24 mar 2009, 22:02

Krisiek,
piszesz tak, jakbyś nigdy jeszcze Tego nie robił, a przynajmniej tak, jakbyś poelrki na cimnym kolorze jescze nie robił...
Sam sobie zaprzeczasz:
Krisek napisał(a):... srebrne sztuka ... bo nie widac rys ..

Od kiedy srebrny jest ciężkim kolorem do obróbki??
Takie wyniki: http://www.autopia.org/forum/click-brag ... 645ci.html jest w stanie każdy nowicjusz uzyskać!!

Każdy, kto już troszkę doświadczenia posiada, wie doskonale że im ciemniejszy kolor, tym trudniej uzyskać optymalny wynik, ponieważ widać każdą najmniejszą ryskę (najtrudniejszy jest kolor czarny "uni" – niemetaliczny).
Jeżeli ktoś wie co potrafi, i szuka coraz trudniejszych wyzwań, nie chwyci się za srebrny samochód bo nie widać na nim różnicy pomiędzy pracą fachowca a pracą nowicjusza.
Dla mnie (nie zarabiam na tym pieniędzy) jest To po prostu stratą czasu.

Może @Prezes da się jeszcze na tego czerwonego namówić. Dodatkowo, Kolega @j23 zgłosił się na ochotnika (ma super kolorek).
Więc jak tylko troszkę temperatury skoczą do góry, wystartujemy z Tym testem. (brak jeszcze odpowiedzi od @mmarych)


@Big,
Dobra robota! Jest parę spraw nad którymi trzeba podyskutować (np. „gąbka” lub „ile taki efekt się utrzyma?”), ale jestem zdania, że jest To bardzo dobrym wypracowaniem.
Dodatkowo: powiedziałeś i napisałeś – można na Tobie polegać.
(w przeciwieństwie do kogoś, kto
06 Sie 2008!! | 17:24 !! napisał:
Krisek napisał(a):wkrotce napisze jak woskowac auto jakich produktow uzywac z jakim kolorem jak klasc wosek itd itd jesli oczywiscie sa jacys zainteresowani


i do dziś czekamy …chyba że coś przeoczyłem?)
3 nieszczęścia w życiu mężczyzny: rozwód, strata pracy, rysa na lakierze
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sty 2009, 21:16
Posty: 69
Auto: Kiedyś marzyła mi się Mazda

Postprzez Krisek » 24 mar 2009, 22:42

Bardzo MI Przykro ale sa wazniejsze sprawy ....Wiec Przepraszam Wszystkich ...
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez mmarych » 24 mar 2009, 23:18

CleanerFreak napisał(a):
Big napisał(a):
CleanerFreak napisał(a):Testujemy?
No pewnie że tak :)

No to jeszcze musimy namówić @mmarych i kogoś "neutralnego" żeby „poświęcił” swoją maskę silnika (może prezes? Jeżeli w Warszawie, To pomogę w „przesmarowaniu”).
Proponuje zrobić 1/2 maski jednym, a drugą połowę drugim specyfikiem. Optymalnie by było, gdyby lakier samochodu był ciemny, wtenczas będzie można lepiej porównać.
Specyfiki mam, więc roześlę.
Teraz potrzeba tylko jeszcze zgody @mmarych i chętnego „neutralnego” z ciemnym kolorem lakieru.

Zgłaszam się do testu, maska się znajdzie.
Początkujący
 
Od: 23 mar 2009, 21:19
Posty: 5
Skąd: Czeladź

Postprzez Borys » 24 mar 2009, 23:26

testujcie chłopaki, a ja się jeszcze wstrzymam, bo nie wiem co kupić dla moejej czarnej perełki 9albo wiem, tylko chcialbym najpierw zobaczyć efekt) ;)
Ostatnio edytowano 24 mar 2009, 23:40 przez Borys, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez Sokool » 25 mar 2009, 02:29

Tutaj też fajne tutoriale
http://www.autopia.org/publish/categori ... Detailing/
dla tych co rozumieją język Szerloka, czy tam Szekspira :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2004, 18:10
Posty: 2737 (1/10)
Skąd: Tychy
Auto: na gaz

Postprzez Big » 25 mar 2009, 07:44

mmarych napisał(a):Z tego co ja się orientuję wosk naturalny DC3 chroni się woskiem Syntetycznym NXT ponieważ jest on bardziej"odporny" na wymywanie. I tej opini bedę się trzymał.

Nikt ci nie broni tak myslec, choć myśląc tak jesteś w błędzie ;)
W jednym mogę się z Tobą zgodzić. Wosk natruralny ma lepsze własciwości zabezpieczajace. Właśnie dlatego, jeśli chcemy już stosowac 2 woski, powinno sie go kłaść na syntetyczny aby jeszcze lepiej zabezpieczyć uzyskany efekt.
mmarych napisał(a):Sprawdzone, zasłyszane czy jak? Pytanie bez złośliwości, pytam.

Sprawdzone przez kolegów z forum mequiars.
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2009, 14:51
Posty: 38
Skąd: Lublin
Auto: Skoda Octavia II

Postprzez CleanerFreak » 25 mar 2009, 08:20

Inte napisał(a):
CleanerFreak napisał(a):Ta Twoja maszyna, To jakaś chińska podróbka najbardziej znanej maszyny polerskiej Makita 9227CB. Sam zobacz i porównaj:
tzn. ja nawet nie pamiętam jakiej firmy jest ta polerka, wiem, ze kosztowała 60E więc rewelacji nie ma. link do aukcji miał tylko pokazać budowę tej mojej, żeby nie mylić np. z takimi wynalazkami http://www.allegro.pl/item592977726_pol ... m_hit.html
CleanerFreak napisał(a):Do maszyny użyj: M82 + M82 (obydwie specyfiki można kupić w tych mniejszych butelkach)
sorry ale czy to aby nie to samo? czy wzrok mnie myli? ;P i w ogóle co to za środki, jakiej firmy, bo ani na stronie megauiar's ani na allegro nie mogę znaleźć a link do gąbki chyba też nietrafiony ;p


Sorry: M82 http://www.meguiars.pl/shop/product_info.php?products_id=407+ M80 http://www.meguiars.pl/shop/product_inf ... cts_id=381 (istnieje również w tych mniejszych butelkach, ale na stronie nie mogę znaleźć) +gąbki np. http://www.autokosmetyki.pl/3m_perfecti ... rers_id=90 + http://www.autokosmetyki.pl/3m_perfecti ... rers_id=90 (niebieska byłaby lepsza, ale w tym sklepie nie ma.
Ten ostatni link jest do sklepu w Anglii, na którym widać taśmy 3M o których pisałem. Jak weźmiesz papierowe, To z dużym prawdopodobieństwem narobisz sobie dużo roboty przy czyszczeniu. Taśmy papierowe nie wyczytują wilgoci i szorstkości past polerskich.
Wszystkie te specyfiki nie są za darmo, ale wystarczają na wieki.
Gąbki kup przynajmniej po dwie, a jeszcze lepiej: 2 czarne, 3 żółte.
Sprawdź jakiej średnicy masz tarczę. Jeszcze lepiej: zrób zdjęcie tej tarczy i wrzuć do forum, aby podpatrzeć czy nie za twarda.
Optymalna jest ta (na pewno również w Polsce można kupić): http://www.carparts-koeln.de/shop.php?n ... kelid=9539
Osobiście do polerki używam głównie produktów 3M (również pasty polerskie, ale w Polsce jeszcze nowych specyfików w sprzedaży nie widziałem. Na razie można tylko „stare kupić” http://www.autokosmetyki.pl/3m,m90.html ).
Na zdjęciu już widać nowe (myślę że jeszcze parę tygodni i również do nas dotrą)

Obrazek


Big napisał(a):
mmarych napisał(a):Z tego co ja się orientuję wosk naturalny DC3 chroni się woskiem Syntetycznym NXT ponieważ jest on bardziej"odporny" na wymywanie. I tej opini bedę się trzymał.
Nikt ci nie broni tak myslec, choć myśląc tak jesteś w błędzie ;) W jednym mogę się z Tobą zgodzić. Wosk natruralny ma lepsze własciwości zabezpieczajace. Właśnie dlatego, jeśli chcemy już stosowac 2 woski, powinno sie go kłaść na syntetyczny aby jeszcze lepiej zabezpieczyć uzyskany efekt.
@mmarych

NXT na DC3 nię będzie działać. NXT musi być kładziony na lakier, ponieważ wchodzi w reakcję lakierem. W odwrotnym przypadku nie będzie miał „przyczepności”. Możesz sam sprawdzić na małej powierzchni na autku – nic się z lakierem nie stanie, tylko NXT najpóźniej po pierwszym myciu „spłynie”. (Myślę, że chłopcy z Mequiars też Tobie To potwierdzą.)

Krisek napisał(a):Bardzo MI Przykro ale sa wazniejsze sprawy ....Wiec Przepraszam Wszystkich ...

@Krisiek,
nie rozchodziło mi się o To, żebyś przepraszał (każdy ma jakąś plamę w życiorysie..) ;) . Dobrze że tutaj z nami jesteś, a wymiana upodobań, doświadczeń i poglądów jeszcze nikomu nie zaszkodziła. <piwo>

@Globy
przespałem sprawę: mam nadzieję że ręce mi nie odpadną i że nie dostanę wysypki <lol> : robimy sreberko.
Moja propozycja: zróbmy To w ten sam dzień z @j23 – będzie świetne porównanie. Tylko temperatura musi się zmienić.

PS Prezes, kosmetyki aut należy nakładać na lakier, a nie chomikować na parkiecie ;) .
3 nieszczęścia w życiu mężczyzny: rozwód, strata pracy, rysa na lakierze
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sty 2009, 21:16
Posty: 69
Auto: Kiedyś marzyła mi się Mazda

Postprzez Globy » 25 mar 2009, 11:11

Robię konkurencję kobiecej łazience <lol> Nie mogę się doczekać, zarezerwowałem już dwa weekendy od następnego tygodnia i śmigam na działkę w rodzinne strony. Tymczasem zabieram się do pisania i dziś postaram się zrobić tutaj małe porządki oraz więcej przestrzeni do dyskusji.

CleanerFreak napisał(a):robimy sreberko.

Super, bardzo się cieszę! O srebrnym mam takie samo zdanie, podobnie jest z jasnozłotym – oto kolory, na których można zapomnieć nawet wypolerować wosk i ciężko to zauważyć ;) Czerwona dama ma jednak swoje 18 lat na karku, spróchniałe tylne nadkola i stoi w rodzinnym domu, więc efekt byłby przyćmiony... A mnie się nie chce ciągnąć do Warszawy 57-konnego Diesla bez wspomagania ;) Mam tylko nadzieję, że te anomalie pogodowe szybko ustąpią.
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9888 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez CleanerFreak » 25 mar 2009, 12:05

Globy napisał(a):Czerwona dama ma jednak swoje 18 lat na karku, spróchniałe tylne nadkola i stoi w rodzinnym domu

Yes! Yes!
O czymś takim marzyłem od dawna: stary czerwony (prawdopodobnie już pomarańczowy, a może nawet częściowo biały) lakier.
Przecież nie będziemy "smarować" nadkola, tylko maskę silnika. To byłby EFEKT !! (Może kiedyś poza konkurencją?)


Co do "woskowania": musimy uważać na temperaturę, aby nie była za niska, bo w przeciwnym razie "wosk" nie będzie miał przyczepności do lakieru i nasza praca pójdzie na marne <szok>
3 nieszczęścia w życiu mężczyzny: rozwód, strata pracy, rysa na lakierze
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sty 2009, 21:16
Posty: 69
Auto: Kiedyś marzyła mi się Mazda

Postprzez Big » 25 mar 2009, 12:16

CleanerFreak napisał(a):Co do "woskowania": musimy uważać na temperaturę, aby nie była za niska

To fakt . Musi byc na najmniej +5 stopni. A patrzac na dziesiejsz esniezyce to coś trudno uwierzyc że przed świetami sie to uda ;)

Globy napisał(a):Robię konkurencję kobiecej łazience

O ja już dawno zrobiłem i na początku nawet żonka cos tam mamrotała, ale od czasu jak zrobiłem jej Punciaka tymi kosmetykami i zobaczyła jak to wygląda to ... przestała cokolwiek mówić i sama prosi żeby jej wyczyscić autko <lol>
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2009, 14:51
Posty: 38
Skąd: Lublin
Auto: Skoda Octavia II

Postprzez Inte » 25 mar 2009, 13:55

CleanerFreak napisał(a):Osobiście do polerki używam głównie produktów 3M (również pasty polerskie, ale w Polsce jeszcze nowych specyfików w sprzedaży nie widziałem. Na razie można tylko „stare kupić” http://www.autokosmetyki.pl/3m,m90.html ).
Na zdjęciu już widać nowe (myślę że jeszcze parę tygodni i również do nas dotrą)

Właśnie widzę, ze z tych, które Ty posiadasz na tej stronie jest tylko ten z niebieską nakrętką – rozumiem, ze to wosk? http://www.carparts-koeln.de/shop.php?n ... kelid=9528
to pasta polerująca? – http://www.carparts-koeln.de/shop.php?n ... lid=453368
to pasta ścierająca mocniej niż ta powyżej? http://www.carparts-koeln.de/shop.php?n ... lid=689685
(mój niemiecki jest tragiczny;p) mam możliwość kupienia ich tutaj w De ale nie śpieszy mi się więc mogę poczekać, aż pojawią się w Polsce. Poza tym są tańsze w PL (przy tym kursie Euro)

Czy jeśli miałbym powyższy zestawik to brakowało by mi:
szamponu – np. http://www.meguiars.pl/shop/product_inf ... cts_id=259
i glinki – http://www.meguiars.pl/shop/product_inf ... cts_id=267

Rozumiem, że produkty przeznaczone do polerki mechanicznej są bardziej wydajne, będą lepiej się nakładać niż np. gc s1, którego to chciałem nakładać mechanicznie?

sorry, że męczę ale jak już się wszystkiego dowiem to mogę napisać jakiegoś posta dla laików (takich jak ja) i zebrać to w całość ;)
Obrazek
Bo tu kończy się rozsądek a zaczyna się Mazda ;)
IRC
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 cze 2007, 17:30
Posty: 470
Skąd: Reda/HH
Auto: była 323BG| jest 626 GE 97 1,8

Postprzez Pankuba » 25 mar 2009, 16:21

Inte napisał(a):Właśnie widzę, ze z tych, które Ty posiadasz na tej stronie jest tylko ten z niebieską nakrętką – rozumiem, ze to wosk? http://www.carparts-koeln.de/shop.php?n ... kelid=9528
to pasta polerująca? – http://www.carparts-koeln.de/shop.php?n ... lid=453368
to pasta ścierająca mocniej niż ta powyżej? http://www.carparts-koeln.de/shop.php?n ... lid=689685
(mój niemiecki jest tragiczny;p) mam możliwość kupienia ich tutaj w De ale nie śpieszy mi się więc mogę poczekać, aż pojawią się w Polsce. Poza tym są tańsze w PL (przy tym kursie Euro)


Wg mnie jest tak:
http://www.carparts-koeln.de/shop.php?n ... kelid=9528
3M Perfect-it™ III Hochglanz Maschinenpolitur – to po prostu środek polerujący, ma nadać połysk, nie ma żadnej wzmianki o wosku.
Natomiast to, co stosujesz potem, to już będzie wosk, który konserwuje uzyskany wcześniej połysk. W tej fazie stosujesz np. 3M Perfect-it™ III Hochglanz Versiegelung, czyli np.:
http://www.carparts-koeln.de/shop.php?n ... lid=347134
Przed tymi dwoma fazami opcjonalnie stosujesz usuwanie zarysowań za pomocą pasty lekkościernej:
http://www.carparts-koeln.de/shop.php?n ... lid=453368
lub trochę mocniejszej:
http://www.carparts-koeln.de/shop.php?n ... lid=689685

A na samym początku oczywiście mycie i glinka :)
http://www.carparts-koeln.de/shop.php?n ... lid=743797
Ostatnio edytowano 25 mar 2009, 16:27 przez Pankuba, łącznie edytowano 2 razy
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 16:44
Posty: 550 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: M6 GG '05 141 KM

Postprzez Krisek » 25 mar 2009, 16:26

Jedno ale do Pana co chce uzywac polerki "oscylacyjnej"
Po trenuj na starym aucie bo latwo przepalic lakier B latwo zostawic hologramy C mozesz sciagnac za duzo clear coat.

Przydala by ci sie orbitalna ona praktycznie jest bezpieczne ... Firmy – Flex, Porter Cable, UDM – Ulitmate Detailing Machine.

FLEX- robi oscylacyjne I orbitalne

wlasciwie dobrze miec 2 ... zeby wykonczyc orbitalna jako last step ...
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki