Pielęgnacja lakieru

Postprzez malkolm » 8 maja 2009, 11:07

DymeK ja bym wziął jakiś wosk w paście, jakoś najbardziej do gustu mi przypadły
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2008, 13:30
Posty: 1900 (0/1)
Skąd: Jastrzębiec niedaleko Leżajska (niedziele Kłyżów)
Auto: 626DiTD GF 1998, astra2

Postprzez DymeK » 8 maja 2009, 11:07

moze byc ale nigdzie w tych sklepach nie ma jej nawet na allegro
Be Quiet And Drive (far away) Sprzedam uszczelki kolektora
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2005, 20:12
Posty: 896 (0/5)
Skąd: Kaczory
Auto: Xedos 6 2.5 V6 KLZE

Postprzez malkolm » 8 maja 2009, 11:08

www.all4auto.pl tutaj jest tyle że w zestawach
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2008, 13:30
Posty: 1900 (0/1)
Skąd: Jastrzębiec niedaleko Leżajska (niedziele Kłyżów)
Auto: 626DiTD GF 1998, astra2

Postprzez travisowski » 8 maja 2009, 16:19

Panowie stosował ktos z was moze
GLOSS GUARD Turtle Wax-a?warto wogole ten srodek kupowac?
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2008, 12:12
Posty: 452
Auto: Mazda 3S 2.3L 2006

Postprzez michi » 8 maja 2009, 16:31

travisowski napisał(a):Panowie stosował ktos z was moze
GLOSS GUARD Turtle Wax-a?


Tak, ja stosowałem i stosuję :) Moim zdaniem jest bardzo fajny jak na swoją cenę. Łatwo się nakłada i nie brudzi plastików ;)

Efekty masz tutaj, pod koniec stronki :

http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... c&start=60

Pozdrawiam,
michi
Poznasz głupiego po postach jego
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sie 2006, 19:59
Posty: 836
Skąd: Mysłowice
Auto: Prelude BB9

Postprzez Mev » 8 maja 2009, 19:00

DymeK – ja na Twoim miejscu zastosował bym na początek ten środek sonaxa do mocno zniszczonych lakierów (leży to to u nas w tesco na półce), a dopiero później bawił się resztą :)

Wiesz w jakim stanie masz ten lakier porównując np. do mnie i obawiam się, że na początek potrzeba Ci czegoś "mocnego", aby później używać delikatniejszych rzeczy :)

http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=74142 – to jest bardziej poradnik dla Ciebie na początek :)
f*ck
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2005, 13:16
Posty: 5791 (0/3)
Skąd: Piła
Auto: Mercedes CLS '18
Range Rover Sport
Fiat 500

Postprzez travisowski » 8 maja 2009, 21:10

michi napisał(a):Łatwo się nakłada i nie brudzi plastików oczko

a mozna go stosować w sloncu tak jak ice wax??czy nie zabardzo?
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2008, 12:12
Posty: 452
Auto: Mazda 3S 2.3L 2006

Postprzez michi » 8 maja 2009, 22:01

travisowski napisał(a):a mozna go stosować w sloncu tak jak ice wax??czy nie zabardzo?

Teoretycznie na opakowaniu pisze żeby nie nakładać na rozgrzany lakier :P

Ale jako, że warunki mam jakie mam czyli żadne i muszę myć samochód "pod blokiem", więc nie bardzo mam ochotę robić to np w deszczu lub gdy jest zimno. Także zarówno Mazdę jak i Hondę zdarzyło mi się woskować tym preparatem w pełnym słońcu na niestety rozgrzany lakier i absolutnie nic się nie stało ;)
Trzeba tylko pamiętać o w miarę szybkim polerowaniu bo jak konkretnie zaschnie to może być ciężko.
Poznasz głupiego po postach jego
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sie 2006, 19:59
Posty: 836
Skąd: Mysłowice
Auto: Prelude BB9

Postprzez .:MarciN:. » 8 maja 2009, 23:54

2 strony temu zadałem pytanie w sprawie kosmetyków Meg i sposobu dbania o nowy lakier i autko po polerce. Niestety nikt nie chciał odpowiedzieć. Sam sporo poczytałem i oto zestawik jaki chciałbym sobie sprawić:

mycie: Gold Class Car Wash Shampoo & Conditioner + Microfiber Wash Mitt
osuszanie: Water Magnet Microfiber Drying Towel
polerka: Deep Crystal Step 2 Polish + Supreme Shine Microfiber

obleci na początek ?

ponawiam pytanko o optymalną częstotliwość stosowania DC 2 i czy będzie dobrze gdy będę go nakładał i od razu wcierał mikrofibrą z mojego zestawu?

Po 3 miesiącach gdy lakier na kilku elementach się utwardzi dojdzie wosk i zastanowię się jeszcze nad kupnem glinki.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2006, 21:06
Posty: 384 (0/1)
Skąd: Kraśnik/Rzeszów
Auto: 323 BG '91 1.3 16V

Postprzez malkolm » 9 maja 2009, 22:25

.:MarciN:.ja też będe miał podobny problem, autko w następnym tygodniu idzie do lakiernika i oba błotniki będą malowane, zastanawiam się jak później postępować z tymi częściami auta
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2008, 13:30
Posty: 1900 (0/1)
Skąd: Jastrzębiec niedaleko Leżajska (niedziele Kłyżów)
Auto: 626DiTD GF 1998, astra2

Postprzez CleanerFreak » 10 maja 2009, 08:18

.:MarciN:. napisał(a):2 strony temu zadałem pytanie w sprawie kosmetyków Meg i sposobu dbania o nowy lakier i autko po polerce. Niestety nikt nie chciał odpowiedzieć. Sam sporo poczytałem i oto zestawik jaki chciałbym sobie sprawić:

mycie: Gold Class Car Wash Shampoo & Conditioner + Microfiber Wash Mitt
osuszanie: Water Magnet Microfiber Drying Towel
polerka: Deep Crystal Step 2 Polish + Supreme Shine Microfiber

obleci na początek ?

ponawiam pytanko o optymalną częstotliwość stosowania DC 2 i czy będzie dobrze gdy będę go nakładał i od razu wcierał mikrofibrą z mojego zestawu?

Po 3 miesiącach gdy lakier na kilku elementach się utwardzi dojdzie wosk i zastanowię się jeszcze nad kupnem glinki.

Nie obraź się, ale chyba coś nie tak przeczytałeś.
Po DC2 należy czymś lakier zabezpieczyć – np. woskiem
3 nieszczęścia w życiu mężczyzny: rozwód, strata pracy, rysa na lakierze
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sty 2009, 20:16
Posty: 69
Auto: Kiedyś marzyła mi się Mazda

Postprzez malkolm » 10 maja 2009, 08:22

.:MarciN:. napisał(a):Ja mam pytanie co do dbania o świeży lakier... Moja Magdalena tydzień temu została odebrana od lakiernika po lakierowaniu kilku elementów (maski, tylnego zderzaka, błotnika, drzwi) oraz całość została delikatnie odświeżona poprzez polerkę mechaniczną.

koledze chodziło o elementy świeżo malowane, co kiedy i jak można i należy pielęgnować
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2008, 13:30
Posty: 1900 (0/1)
Skąd: Jastrzębiec niedaleko Leżajska (niedziele Kłyżów)
Auto: 626DiTD GF 1998, astra2

Postprzez CleanerFreak » 10 maja 2009, 08:30

malkolm napisał(a):
.:MarciN:. napisał(a):Ja mam pytanie co do dbania o świeży lakier... Moja Magdalena tydzień temu została odebrana od lakiernika po lakierowaniu kilku elementów (maski, tylnego zderzaka, błotnika, drzwi) oraz całość została delikatnie odświeżona poprzez polerkę mechaniczną.

koledze chodziło o elementy świeżo malowane, co kiedy i jak można i należy pielęgnować
Sorry.

To zależy kto i jak to lakieruje.
Dlatego najlepiej zapytać lakiernika kiedy można woskować.
Np. na nowych autach można od razu użyć DC1, DC2 itd.
3 nieszczęścia w życiu mężczyzny: rozwód, strata pracy, rysa na lakierze
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sty 2009, 20:16
Posty: 69
Auto: Kiedyś marzyła mi się Mazda

Postprzez .:MarciN:. » 10 maja 2009, 10:58

CleanerFreak napisał(a):Nie obraź się, ale chyba coś nie tak przeczytałeś.
Po DC2 należy czymś lakier zabezpieczyć – np. woskiem


malkolm napisał(a):koledze chodziło o elementy świeżo malowane, co kiedy i jak można i należy pielęgnować


CleanerFreak wiem, że masz sporą wiedzę w tym temacie, a ja prawie żadną, poza teoretyczną. Przeglądnąłem ten topic – wiem, że po DC 2 stosuje się wosk do zabezpieczenia. Jednak sporo też czytałem na forum Meg. I ktoś komu przykleili plakietkę Meg. expert (może w takim razie niesłusznie i gość nie ma pojęcia co robi) pisze tak:

Powłoka po wtórnym lakierowaniu osiąga pełną twardość po około 3 miesiącach. Jest to spowodowanie tym, że w zakladach lakiernicztch nie da się tak dokładnie i w tak wysokiej temperaturze wygrzać lakieu jak w fabryce samochodów. Najlepszą pielęgnacja w tym czasie jest częste mycie i wcieracie "czystej" politury, takiej jak DC Step 2.


Najwidoczniej na własnym forum wypisują okropne głupoty i swoich klientów wprowadzają w błąd.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2006, 21:06
Posty: 384 (0/1)
Skąd: Kraśnik/Rzeszów
Auto: 323 BG '91 1.3 16V

Postprzez CleanerFreak » 10 maja 2009, 18:43

.:MarciN:. napisał(a): CleanerFreak wiem, że masz sporą wiedzę w tym temacie
Dziękuję

.:MarciN:. napisał(a):.. pisze tak:
Powłoka po wtórnym lakierowaniu osiąga pełną twardość po około 3 miesiącach.
Nic złego w tym nie widzę – to jest „bezpieczne” podejście do sprawy, ale tak jak już napisałem, najlepiej zapytać lakiernika.

.:MarciN:. napisał(a):Przeglądnąłem ten topic – wiem, że po DC 2 stosuje się wosk do zabezpieczenia.
Sorry, na początku źle zrozumiałem zapytanie.


.:MarciN:. napisał(a): Najwidoczniej na własnym forum wypisują okropne głupoty i swoich klientów wprowadzają w błąd.
Nie chcę się już na ten temat się wypowiadać – inni zrobili to już dostatecznie często.
Jedynym pocieszeniem, jeżeli to w ogóle pocieszeniem nazwać można, to fakt, że Meg te same błędy popełnia również w innych krajach.

Pomijam już fakt, iż forum Meg nie jest niezależne.

Czasami można problemy z lakierem czy kosmetyką aut w inny (prosty, lepszy, szybszy, tańszy) sposób rozwiązać.

Między innymi dlatego powstało w Polsce nowe, niezależne forum poświęcone kosmetyce aut, aut niezależnie od marki, a kosmetyków niezależnie od producenta ( WWW.forum.kosmetykaaut.info ).
3 nieszczęścia w życiu mężczyzny: rozwód, strata pracy, rysa na lakierze
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sty 2009, 20:16
Posty: 69
Auto: Kiedyś marzyła mi się Mazda

Postprzez .:MarciN:. » 10 maja 2009, 23:28

W takim razie podsumowując powyższe rozważania – co byś mi polecał CleanerFreak, zakładając bezpieczne podejście do sprawy?

PS Co do forum, na pewno się zarejestruję.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2006, 21:06
Posty: 384 (0/1)
Skąd: Kraśnik/Rzeszów
Auto: 323 BG '91 1.3 16V

Postprzez CleanerFreak » 11 maja 2009, 06:19

.:MarciN:. napisał(a):W takim razie podsumowując powyższe rozważania – co byś mi polecał CleanerFreak, zakładając bezpieczne podejście do sprawy?
W dużej mierze zależy od tego:
– co chcesz przez to uzyskać (zabezpieczyć lakier, usunąć rysy, nadać autku błysku)
– ile chcesz/możesz/ zamierzasz wydać „Many, Many”
– ile czasu chcesz na to poświęcić
– chęci

Chęci prawdopodobnie masz – i to jest najważniejsze.
Ja bym na Twoim miejscu mimo wszystko zabezpieczył lakier woskiem.
Woskiem a nie politurą !!
Lakier po malowaniu przez jakiś czas „oddycha” (uchodzą gazy).
Wosk umożliwia „oddychanie”, politura nie.

Jeszcze raz wrócę to tematu „jak długo odczekać”:
– zapytaj lakiernika. Niektórzy mówią że można natychmiast myć, inni że dopiero po dwóch tygodniach
– jeden lakiernik mówi że można woskować po 2-3 dniach, a inny że po trzech miesiącach.

W dużej mierze zależy to od tego, czym i jak (np. ile szpachli, jaka komora piecowa) zostało „to” (auto, część auta) polakierowane.
Zapytaj lakiernika, chociażby dlatego, aby uniknąć niespodzianek i ewentualnych reklamacji.
3 nieszczęścia w życiu mężczyzny: rozwód, strata pracy, rysa na lakierze
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sty 2009, 20:16
Posty: 69
Auto: Kiedyś marzyła mi się Mazda

Postprzez CleanerFreak » 11 maja 2009, 06:46

Offtopic
.:MarciN:. napisał(a):Co do forum, na pewno się zarejestruję.

Ja stąd nie znikam.
Tutejsze forum, forum „mazdaspeed” jest najprzyjemniejszym forum aut w Polsce jakie odwiedziłem.
Ton jaki tutaj panuje, przyciągnęła wielu innych, niekoniecznie kierowców Mazdy – przyciągnęło i mnie.
Poznałem tutaj ludzi (również telefonicznie i osobiście), wspólnie pomogliśmy Oli i dobrze mi tutaj.

Temat kosmetyki aut jest „tematem morze”.
Ludzi znających się w temacie jest w Polsce niewielu i rozsianych po różnych forach, więc aby kompetentnie udzielić komuś pomocy, należało skupić tą niewielką grupkę ludzi w jednym forum.

Ja też wszystkiego nie wiem i chętnie skorzystam z doświadczeń innych.

Ale jeszcze raz: ja stąd nie znikam – no chyba że mnie ktoś wygoni albo zablokuje ;)
3 nieszczęścia w życiu mężczyzny: rozwód, strata pracy, rysa na lakierze
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sty 2009, 20:16
Posty: 69
Auto: Kiedyś marzyła mi się Mazda

Postprzez .:MarciN:. » 13 maja 2009, 15:03

Z tego co rozmawiałem z lakiernikiem – na razie nie ma się co spieszyć z woskowaniem. Mam się trochę wstrzymać i myślę, że wstrzymam się do wakacji.

CleanerFreak napisał(a):Chęci prawdopodobnie masz


<jupi>

CleanerFreak napisał(a):– co chcesz przez to uzyskać


Chciałbym utrzymać lakier w takiej kondycji w jakiej jest aktualnie albo nadać mu jeszcze więcej błysku i utrzymywać autko w czystości. Dlatego chciałbym zdecydować się na jakiś dobry szampon, akcesoria do mycia i osuszania. Potem, czyli w okolicach wakacji, kiedy będę pewny, że wszystko pięknie się utwardziło zabezpieczyć lakier, ewentualnie odświeżyć części, które posiadają jakieś drobne rysy.

Chęci jak najbardziej są, z czasem bywa różnie, ale i czasu nie poskąpię.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2006, 21:06
Posty: 384 (0/1)
Skąd: Kraśnik/Rzeszów
Auto: 323 BG '91 1.3 16V

Postprzez Don Gregorio » 16 maja 2009, 11:39

Usiadłem dzis na dłużej do czytania tego tematu, przeczytałem wszystko i... dochodzę do wniosku że żeby coś wyszlo trzeba dobrać odpowiedni preparat to rodzaju lakieru
I tu pojawia sie moje pytanie Mam lakier z drobnymi rysami błyszczy sie ale słabo w końcu to lakier który ma juz 13 latek
Co mam kupić żeby zaczął lśnić? Nie chce wywalić na to dużo kasy Co myślicie o pascie polerskiej K2 i do tego jakiś wosk? Prosze o odpowiedź co kupić i jak tego stosować
Będę bardzo wdzięczny:)
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2009, 09:55
Posty: 1380 (0/1)
Skąd: Chełm
Auto: 323F BJ 2.0 RF4F DiTD '01 Classic Red

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki

cron