Pielęgnacja lakieru
Nie tak szybko Chciałbym żeby to to miało co najmniej takie końcówki:
http://www.4ektech.com/files/galleries/ ... stawek.jpg
Czyli idealny byłby gumowy wężyk, z jednej strony z nasadką pod średnicę tej rury, z drugiej strony z nasadką do której pasowałyby "normalniejsze" końcówki, czyli ok. 30-38mm. Nie wiem, nikt używający tej rury nigdy nie pomyślał, że przydałoby się coś takiego
http://www.4ektech.com/files/galleries/ ... stawek.jpg
Czyli idealny byłby gumowy wężyk, z jednej strony z nasadką pod średnicę tej rury, z drugiej strony z nasadką do której pasowałyby "normalniejsze" końcówki, czyli ok. 30-38mm. Nie wiem, nikt używający tej rury nigdy nie pomyślał, że przydałoby się coś takiego
matthies napisał(a):a co myslicie o takim czyszczeniu szyb?
Ja szyby glinkuje, też dobry efekt
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3600 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
Poczytałem trochę, poszukałem i coś wiem więcej.
Wrzucam jeszcze raz zdjęcie poglądowe obecnego stanu lakieru w Miśku...
Znalazłem taki zestaw:
http://www.meguiars.pl/shop/product_info.php?cPath=63&products_id=501
Dodatkowo po zastosowaniu szmponu chciałem przemyć go czymś takim:
http://www.meguiars.pl/shop/product_info.php?cPath=63&products_id=501
Myślę, że można by zrobić to następująco:
+ do wszystkiego ręczniczek do wysuszania;
http://www.meguiars.pl/shop/product_info.php?products_id=323
Myślicie, że da to radę?
P.S. chyba, że przed tym wszystkim polerka mechaniczna?...
Wrzucam jeszcze raz zdjęcie poglądowe obecnego stanu lakieru w Miśku...
Znalazłem taki zestaw:
http://www.meguiars.pl/shop/product_info.php?cPath=63&products_id=501
Dodatkowo po zastosowaniu szmponu chciałem przemyć go czymś takim:
http://www.meguiars.pl/shop/product_info.php?cPath=63&products_id=501
Myślę, że można by zrobić to następująco:
- – Gold Class Wash;
– ScratchX;
– Quick Detailer + glinka;
– Ultimate Compound;
– Gold Class Carnauba Wax.
+ do wszystkiego ręczniczek do wysuszania;
http://www.meguiars.pl/shop/product_info.php?products_id=323
Myślicie, że da to radę?
P.S. chyba, że przed tym wszystkim polerka mechaniczna?...
Juz lepiej polerka mechaniczna ,sratchX za wiele nie zdzialasz a jedynie rece Ci wysiada ,Glinke bym proponowal od ValetPro niebieska i pod glinke wode z szamponem do auta np 1:50.
Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców – Colin McRae
https://www.facebook.com/AutospaLuxuryCarSpa/
https://www.facebook.com/AutospaLuxuryCarSpa/
-
Some say..
- Od: 8 mar 2010, 00:07
- Posty: 1397 (9/19)
- Skąd: Merzig De /Olecko Pl
- Auto: była:626 GF FS '98,
6 GG LF '02
jest: , NC LF '06
Audi A3 8P '06
A tak apropo polerki mechanicznej – taka z lidla wystarczy na własny użytek?
Przymierzam się właśnie zakupu, nie potrzebuję raczej drogiego sprzętu
No i kosmetyki wtedy lepsze też by trzeba zakupić:D
Przymierzam się właśnie zakupu, nie potrzebuję raczej drogiego sprzętu
No i kosmetyki wtedy lepsze też by trzeba zakupić:D
To juz lepiej oddać komuś auto do zrobienie a kasę wydać na kosmetyki do późniejszego utrzymania auta , taka zwykła polerka tylko sobie szkód narobisz , a na jeden raz nie opłaca sie kupować
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców – Colin McRae
https://www.facebook.com/AutospaLuxuryCarSpa/
https://www.facebook.com/AutospaLuxuryCarSpa/
-
Some say..
- Od: 8 mar 2010, 00:07
- Posty: 1397 (9/19)
- Skąd: Merzig De /Olecko Pl
- Auto: była:626 GF FS '98,
6 GG LF '02
jest: , NC LF '06
Audi A3 8P '06
Masz rację, dzięki. Potwierdzają to też przeróżne blogi o detailingu – lepiej samemu, na siłę nie używać elektronarzędzi.
Trochę tutaj poczytałem i doszedłem do wniosku, że zakup polerki prawdopodobnie odpuszczam, ale zainwestuję w glinkę i kosmetyki.
http://www.detailer.pl/blog/poradnik/
Polecacie jakiś zestaw kosmetyków na początek?
Trochę tutaj poczytałem i doszedłem do wniosku, że zakup polerki prawdopodobnie odpuszczam, ale zainwestuję w glinkę i kosmetyki.
http://www.detailer.pl/blog/poradnik/
Polecacie jakiś zestaw kosmetyków na początek?
Dobrze żebyś miał aktywna pianę np shiny garage , szampon tez od tego producenta kupisz dobry i tani w porównania do innych marek , coś do felg i tu shiny tez ma fajny srodek , potem jakis wosk ale tego jest pełno i do każdego auto co innego mozna wybrać
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców – Colin McRae
https://www.facebook.com/AutospaLuxuryCarSpa/
https://www.facebook.com/AutospaLuxuryCarSpa/
-
Some say..
- Od: 8 mar 2010, 00:07
- Posty: 1397 (9/19)
- Skąd: Merzig De /Olecko Pl
- Auto: była:626 GF FS '98,
6 GG LF '02
jest: , NC LF '06
Audi A3 8P '06
A więc na wstępie to aktywna piana może być firmy Shiny Garage, Valetpro, Blink, następnie szampon możesz wybrać coś z tych firm. Glinka od Valet pro yellow lub blue, jakiś cleaner do oczyszczania powierzchni z waterspotów i innych drobnych osadów np firmy Dodo Juice ew. Amigo Primo – to jest dobry oszust jeśli chodzi o ukrywanie rysek, coś do felg np. TENZI Prix lub Tuga zielona, do odsmolenia i kleju Prickbot 124, środek do odtłuszczania powierzchni IPA, do szyb może być dobry Autoglym Car Pro ew. płyn do szyb i na końcu to już tylko wosk a, że zbliża się zima to proponuje długodystansowca Finish Kare 1000, Colli s948, Fusso
Co do polerki, to czytałem że polerką Meguiars'a nie da się uszkodzić lakieru (w sensie, laik przez przypadek nie uszkodzi, bo specjalnie to wiadomo.. zawsze się da). No tylko cena chyba około 800 PLN. Trochę drogo, nawet biorąc pod uwagę, że obskakiwałbym nią jakieś 6 aut.
Jak boisz się że przypalisz lakier to proponuje polerka DA – Dual Action np. takich firm z tańszych:
Vander VPO709, Kestrel DAS-6 Pro, troszkę droższa Lare EPL-41 nowszy bliźniak Lare EPL-42v2 najważniejsze co powinny posiadać polerki to regulacja prędkości obrotowej, stabilizacja obrotu bez wzg. na nacisk wolny start, blokada włącznika, waga,
Vander VPO709, Kestrel DAS-6 Pro, troszkę droższa Lare EPL-41 nowszy bliźniak Lare EPL-42v2 najważniejsze co powinny posiadać polerki to regulacja prędkości obrotowej, stabilizacja obrotu bez wzg. na nacisk wolny start, blokada włącznika, waga,
Dla amatora to i tak za dużo , lepiej chociaż da cieżko zrobić krzywdę , ale koszt past , padów zmywaczy itp wydaje mi sie ze jest za duży jak ma podstawowy zestaw do pielęgnacji
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców – Colin McRae
https://www.facebook.com/AutospaLuxuryCarSpa/
https://www.facebook.com/AutospaLuxuryCarSpa/
-
Some say..
- Od: 8 mar 2010, 00:07
- Posty: 1397 (9/19)
- Skąd: Merzig De /Olecko Pl
- Auto: była:626 GF FS '98,
6 GG LF '02
jest: , NC LF '06
Audi A3 8P '06
Jak już zaopatrzysz się w glinkę to przeleć też szyby – ja jestem mega zaskoczony jak to działa na szybę, która teoretycznie była umyta/czysta Później lecisz szybki Rain-X (przynajmniej boczne)
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3600 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
Witam wszystkich.
od kilku miesięcy jestem posiadaczem M3 BM ( deep crystal blue) i mam dylemat, czym potraktować lakier przed woskowaniem. Na początku jedno zastrzeżenie:
Nie mam żadnego doświadczenia w detailingu, W tej chwili chciałbym tylko choć w dostateczny sposób zabezpieczyć auto na zimę.
Staram się dbać o auto, ale mam świadomość, że lakier po tych już prawie 8 miesiącach tylko pozornie wygląda na czysty.
Byłem w sklepie z autokosmetykami, uprzejma Pani, gdy dowiedziała się, ze chodzi Mazdę stwierdziła, ze to bardzo delikatny lakier ( co zresztą potwierdzam ). Aby pozbyć się tych najbardziej powszechnych zanieczyszczeń poleciła mi Prickbort oraz ewentualnie Car PRO IronX.
Problem w tym, że obawiam się czy czasami nie zniszczę lakieru przez nie umiejętne posługiwanie się nimi. Nie mam zupełnie doświadczenia z wyrafinowaną chemią samochodową i stąd być może głupie pytania.
Krótko mówiąc:
Czy stosowaliście je i czy one są bezpieczne dla lakieru Mazdy BM? Jak uniknąć błędu?
A może macie jakąś inną propozycję, łatwą w aplikacji i przede wszystkim bezpieczną dla auta, na leciutkie doczyszczenie lakieru przed woskiem?
Z góry dzięki za rady.
od kilku miesięcy jestem posiadaczem M3 BM ( deep crystal blue) i mam dylemat, czym potraktować lakier przed woskowaniem. Na początku jedno zastrzeżenie:
Nie mam żadnego doświadczenia w detailingu, W tej chwili chciałbym tylko choć w dostateczny sposób zabezpieczyć auto na zimę.
Staram się dbać o auto, ale mam świadomość, że lakier po tych już prawie 8 miesiącach tylko pozornie wygląda na czysty.
Byłem w sklepie z autokosmetykami, uprzejma Pani, gdy dowiedziała się, ze chodzi Mazdę stwierdziła, ze to bardzo delikatny lakier ( co zresztą potwierdzam ). Aby pozbyć się tych najbardziej powszechnych zanieczyszczeń poleciła mi Prickbort oraz ewentualnie Car PRO IronX.
Problem w tym, że obawiam się czy czasami nie zniszczę lakieru przez nie umiejętne posługiwanie się nimi. Nie mam zupełnie doświadczenia z wyrafinowaną chemią samochodową i stąd być może głupie pytania.
Krótko mówiąc:
Czy stosowaliście je i czy one są bezpieczne dla lakieru Mazdy BM? Jak uniknąć błędu?
A może macie jakąś inną propozycję, łatwą w aplikacji i przede wszystkim bezpieczną dla auta, na leciutkie doczyszczenie lakieru przed woskiem?
Z góry dzięki za rady.
Ostatnio edytowano 8 lis 2014, 01:39 przez Minor, łącznie edytowano 1 raz
Prickbort i IronX do końca nie doczyści lakieru.
Usuniesz tylko zanieczyszczenia od smoły i zanieczyszczenia metaliczne.
(IronX mozesz zastąpić SG IronOFF lub ADBL Vampire.)
Zostanie ci tylko glinkowanie.później Cleaner na oczyszczenie chemiczne i mechaniczne lakieru i dopiero woskowanie
Więc pani w sklepie nie poinformowała cię o najważniejszych krokach przed woskowaniem.
środki które wymieniła pozwolą z grubsza oczyścić auto żeby glinka mniej zbierała.
Poczytaj link z mojego podpisu to troszkę rozjaśni
Usuniesz tylko zanieczyszczenia od smoły i zanieczyszczenia metaliczne.
(IronX mozesz zastąpić SG IronOFF lub ADBL Vampire.)
Zostanie ci tylko glinkowanie.później Cleaner na oczyszczenie chemiczne i mechaniczne lakieru i dopiero woskowanie
Więc pani w sklepie nie poinformowała cię o najważniejszych krokach przed woskowaniem.
środki które wymieniła pozwolą z grubsza oczyścić auto żeby glinka mniej zbierała.
Poczytaj link z mojego podpisu to troszkę rozjaśni
- Od: 29 wrz 2006, 14:11
- Posty: 1329 (20/14)
- Skąd: Szczecin
- Auto: Mazda6 GG 2.0 MZR-CD 2004
Aby dokładnie oczyścić i umyć autko a następnie położyć wosk na zimę/lato robimy według takiego schematu:
1.Prewash – czyli pianujemy aktywna pianą auto poprzez myjkę ciśnieniową lub ew przerobione spryskiwacze np. Marolex 2000, Gloria, Kwazar, w celu usunięcia filmu drogowego.
2.Odsmalanie i usuwanie metalicznych zanieczyszczeń z powierzchni lakieru np Prickbot do odsmolenia pryskać cały samochód do wysokości szyb, usuwanie metalicznych zanieczyszczeń pyłki z klocków hamulcowych np Tenzi Prix, IronX, Tuga spryskać na felgi i czekać do zabarwienia ich na bordowy/czerwony kolor w celu lepszego efektu dobrze jest użyć pędzelka w celu lepszego rozsmarowania.
3.Mycie na 2 wiadra – w jednej szampon z wodą w drugiej czysta woda do mycia właściwego używać rękawic z mikrofibry żadnych szczotek gąbek ze wzg. że piasek, kamyki itp. osadzają się na gąbce i mogą porysować lakier.
4.Glinkowanie – glinka to jest coś w rodzaju plasteliny która pod wpływem ciepła robi się delikatna i miękka, przy glinkowaniu potrzebny jest lubrykant może być sama woda lub woda z kilkoma kroplami szamponu i spryskiwać glinkę np. spryskiwaczem. Glinkować po lakierze delikatnie nie dociskając jej do lakieru, delikatne przejazdy.
5.Mycie i osuszanie auta.
6.Użycie cleanera do oczyszczenia lakieru.
7.Przetarcie lakieru Ipa – Izopropanol w proporcji 1:1 z wodą
8.Nakładanie wosku na lakier i cieszymy się skończona pracą.
1.Prewash – czyli pianujemy aktywna pianą auto poprzez myjkę ciśnieniową lub ew przerobione spryskiwacze np. Marolex 2000, Gloria, Kwazar, w celu usunięcia filmu drogowego.
2.Odsmalanie i usuwanie metalicznych zanieczyszczeń z powierzchni lakieru np Prickbot do odsmolenia pryskać cały samochód do wysokości szyb, usuwanie metalicznych zanieczyszczeń pyłki z klocków hamulcowych np Tenzi Prix, IronX, Tuga spryskać na felgi i czekać do zabarwienia ich na bordowy/czerwony kolor w celu lepszego efektu dobrze jest użyć pędzelka w celu lepszego rozsmarowania.
3.Mycie na 2 wiadra – w jednej szampon z wodą w drugiej czysta woda do mycia właściwego używać rękawic z mikrofibry żadnych szczotek gąbek ze wzg. że piasek, kamyki itp. osadzają się na gąbce i mogą porysować lakier.
4.Glinkowanie – glinka to jest coś w rodzaju plasteliny która pod wpływem ciepła robi się delikatna i miękka, przy glinkowaniu potrzebny jest lubrykant może być sama woda lub woda z kilkoma kroplami szamponu i spryskiwać glinkę np. spryskiwaczem. Glinkować po lakierze delikatnie nie dociskając jej do lakieru, delikatne przejazdy.
5.Mycie i osuszanie auta.
6.Użycie cleanera do oczyszczenia lakieru.
7.Przetarcie lakieru Ipa – Izopropanol w proporcji 1:1 z wodą
8.Nakładanie wosku na lakier i cieszymy się skończona pracą.
7.Przetarcie lakieru Ipa – Izopropanol w proporcji 1:1 z wodą
Pod każdy wosk? Przed Zymolem też będziesz wymywał HDC.
Pod Nanolexa zamiast IPY najlepiej użyć Nanolex paint cleaner który pozostawia powierzchnię czystą i jałową.
Soft99 trzyma kilka miesięcy na Lusso Cream i dodo LP.
Coli także wytrzyma spokojnie do wiosny na nietłustym cleanerze.
Zaletą cleanerów jest to że na aucie bez korekty tez potrafią ukryć co nieco.
- Od: 29 wrz 2006, 14:11
- Posty: 1329 (20/14)
- Skąd: Szczecin
- Auto: Mazda6 GG 2.0 MZR-CD 2004
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki