Pielęgnacja lakieru

Postprzez malkolm » 29 lis 2008, 18:54

http://www.prestone.pl/produkty/kosmety ... ml#more-53 tutaj masz stronę producenta, nie za wiele tam pisze ale w sumie na opakowaniu tyle samo
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2008, 14:30
Posty: 1900 (0/1)
Skąd: Jastrzębiec niedaleko Leżajska (niedziele Kłyżów)
Auto: 626DiTD GF 1998, astra2

Postprzez andrzejq » 30 lis 2008, 00:17

Następny będzie meguiars. Zobaczymy czy taki dobry

Bardzo dobry, tyle że drogi... ale polecam.

Kosmetyki PORZELACK też są niezłe.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2005, 22:15
Posty: 330
Skąd: Twierdza Przemyśl
Auto: ex Mazda 323F BA KF&Z5 user

Postprzez CleanerFreak » 29 sty 2009, 16:50

malkolm napisał(a):Wczoraj przetestowałem tego prestona, nawet fajnie się czyści, bardzo łatwo i nie pozostawia białych zabrudzeń na plastikach, efekt nawet niezły. Polecam, na pewno lepszy od sonaxa. Następny będzie meguiars. Zobaczymy czy taki dobry


Czy coś możesz napisać o Twoich doświadczeniach z PRESTONE po dwóch miesiącach ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sty 2009, 21:16
Posty: 69
Auto: Kiedyś marzyła mi się Mazda

Postprzez malkolm » 29 sty 2009, 18:50

CleanerFreak sprecyzuj pytanie, co dokładnie chcesz wiedzieć ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2008, 14:30
Posty: 1900 (0/1)
Skąd: Jastrzębiec niedaleko Leżajska (niedziele Kłyżów)
Auto: 626DiTD GF 1998, astra2

Postprzez CleanerFreak » 29 sty 2009, 19:23

Czy "widać" że lakier jest jeszcze zabezpieczony?
Są jakieś zmiany od pierwszego dnia?
Może jakieś fotki (z kroplami wody na lakierze)?

Nie miałem do tej pory z prestonem do czynienia.
3 nieszczęścia w życiu mężczyzny: rozwód, strata pracy, rysa na lakierze
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sty 2009, 21:16
Posty: 69
Auto: Kiedyś marzyła mi się Mazda

Postprzez chwastek » 30 sty 2009, 17:25

a jaka jest wydajność tego specyfiku? :

http://www.prestone.pl/produkty/kosmety ... ml#more-53

473 ml to ile to użyć być może?
Początkujący
 
Od: 7 sty 2009, 12:01
Posty: 21
Skąd: Wrocław/Wałbrzych
Auto: Mazda 6, 2.0 MZR, 155 KM, 6MT, 2012 r.

Postprzez Krisek » 30 sty 2009, 17:35

Na dlugo starczy bo wosku naklada sie bardzo cieniutka warstwe im ciennsza tym lepsza ochrona I polysk :)
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez bojownik » 1 lut 2009, 13:55

ivo napisał(a):

Irytujące <killer> we wszystkich tych linkach informacja jest następująca: Nie znaleziono produktu!
Bądźmy dokładni !!


Chyba chodziło o to:

1. NXT Generation Car Wash
http://www.meguiars.pl/shop/advanced_se ... button.y=0

2. DC1
http://www.meguiars.pl/shop/product_inf ... cts_id=265

3. DC2
http://www.meguiars.pl/shop/product_inf ... cts_id=268

4.NXT Generation Tech Wax 2.0
http://www.meguiars.pl/shop/product_inf ... cts_id=274


PS. A jakie produkty polecilibyście do koloru czerwonego (nie metalik), aby go ochronić i aby ładnie wyglądał? Czy powyższy zestaw będzie dobry, bo z tego co widziałem ktoś polecał go do czarnego.

PS2. Co myślicie o teflonie na karoserię, np. Porzelack, podobno na bardzo długo utrzymuje czystość lakieru.
Forumowicz
 
Od: 19 sty 2008, 19:08
Posty: 199
Skąd: żywiec
Auto: VW B5(3B) 2.5 TDI V6 150KM AFB

Postprzez jarusiek » 1 lut 2009, 20:44

bojownik napisał(a):
Chyba chodziło o to:

1. NXT Generation Car Wash
http://www.meguiars.pl/shop/advanced_se ... button.y=0

2. DC1
http://www.meguiars.pl/shop/product_inf ... cts_id=265

3. DC2
http://www.meguiars.pl/shop/product_inf ... cts_id=268

4.NXT Generation Tech Wax 2.0
http://www.meguiars.pl/shop/product_inf ... cts_id=274


PS. A jakie produkty polecilibyście do koloru czerwonego (nie metalik), aby go ochronić i aby ładnie wyglądał? Czy powyższy zestaw będzie dobry, bo z tego co widziałem ktoś polecał go do czarnego.

PS2. Co myślicie o teflonie na karoserię, np. Porzelack, podobno na bardzo długo utrzymuje czystość lakieru.

Ktoś polecał do ciemnego, bo głównie na Czerni i innych ciemnych kolorach, najładniej widać tą głębię koloru po użyciu tych specyfików.

Odnośnie czerwonego- powyższy zestaw będzie oki, ale to już zależy w jakim stanie masz lakier(jeśli nie jest wymatowiały, to DC1 Możesz sobie odpuści.
Porządne mycie NXT Car Wash ,później politura/nabłyszczacz DC2, i na końcu warstwa NXT 2.0(świetny wosk :) ) ja zawsze wrzucam dwie cienkie warstwy- efekt zdecydowanie dłuższy :) (w moim temacie możesz zobaczyć efekty)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2007, 16:48
Posty: 748
Skąd: Limanowa/Nowy Sącz
Auto: Peugeot 307 HDI 90@120/270
Sprinter 313CDI Sprintshift &
Sprinter 312D :)

Postprzez bojownik » 5 lut 2009, 11:47

Śliczny Xedos, dzięki, nie wiem czy jest zmatowiały, rok temu zużyłem na nią tubkę Tempo, odświeżyło lakie, ale teraz po zimie wygląda jakoś blado, wyblakł chyba..., albo po prostu wosku nie ma i się nie świeci, poza tym lakier ma 10 lat.

A co myślisz o teflonie? Czy powyższe kosmetyki też sprawią, że bród nie będzie się tak kleił, a błotko samo będzie spływać i nie pozostawi smug?

Pozdrawiam.
Forumowicz
 
Od: 19 sty 2008, 19:08
Posty: 199
Skąd: żywiec
Auto: VW B5(3B) 2.5 TDI V6 150KM AFB

Postprzez Krisek » 5 lut 2009, 17:53

Bojownik ... nie powyzsze kosmetyki niebenda usuwac wody ... wiem co masz na mysli ... wrecz przeciwnie .. krople wody zmieniaja sie na malutkie .. i pozniej duzo ciupenkich plamek ... ale tak dziala wiekszosc srodkow ...
jak twoj lakier jest matowy ... to niema sensu go woskowac ... musisz uzyc czegos mocniejszego

pasta polerska + cleaner I dopiero wosk ... I bedzie farba jak nowa

I PS, NXT to nie wosk tylko sealant ...

Teflon ... to sciema bo niema prawa dzialac na lakierze samochodowym ze wzgledu na tempereature to chyba 400C faramazon
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez jarusiek » 5 lut 2009, 18:51

Krisek napisał(a):NXT to nie wosk tylko sealant ...
Zarówno na forach jak i w sklepie spotkałem się z informacją że jest to wosk syntetyczny, i tak też uważam...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2007, 16:48
Posty: 748
Skąd: Limanowa/Nowy Sącz
Auto: Peugeot 307 HDI 90@120/270
Sprinter 313CDI Sprintshift &
Sprinter 312D :)

Postprzez Marco7 » 6 lut 2009, 04:21

NXT jest serią POLIMERÓW czyli NANO / sztucznie tworzone a'la wosk / czyli wosk syntetyczny / sztuczny
Gold Class jest serią WOSKÓW czyli ma w składzie carnube

Najlepszy możliwy efekt jaki kiedykolwiek osiągnąłem wyglądał tak:

Szampon Gold Class –> Step 1 Paint Cleaner –> szampon Gold Class –> Step 2 Polish –> Glinka/Clay & Quick Detailer –> szampon Gold Class –> Gold Class Wosk –> NXT Wosk (1 warstwa) –> 30 odczekać –> NXT Wosk (2 warstwa) –> 30min odczekać –> NXT Wosk (3 warstwa)

Oczywiście dwa wiaderka, woda zimna wymieniana. Gąbka z 100% bawełny, płukana. Mikrofibry Meguiar's czyste. Temperatura ok 16-18 stopni.

Plastiki czarne: Plastik detailer
Chrom: Autosol
Opony: Meguiars High Gloss
Felgi: NXT Wosk
RX-8 SP Titanium Grey Aero Kit :: Borla :: Greddy Air Diversion Panel :: Agency Power Pulley :: Tokico D-Spec Shocks + Tanabe GF Springs :: Racing Beat Endlinks ::
"A car can be a tool but it can also be so much more. It can be a heart-starter, it can be a drug, it can be a piece of art and it can stir your soul..." J. Clarkson
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2006, 00:08
Posty: 707 (0/1)
Skąd: Gdynia
Auto: RX-8

Postprzez CleanerFreak » 6 lut 2009, 13:51

jarusiek napisał(a):
Krisek napisał(a):NXT to nie wosk tylko sealant ...
Zarówno na forach jak i w sklepie spotkałem się z informacją że jest to wosk syntetyczny, i tak też uważam...

O tym samym mówicie: po polsku wosk syntetyczny (w wolnym przetłumaczeniu, bo jak dokładnie byś przetłumaczył, to co innego wyjdzie)

Jest podobno dobry (sam nie próbowałem), ale jest syntetyczny.
Step1, 2, 3 są produktami naturalnymi: prawdziwy wosk, nie tuningowany.

Obydwa produkty są na pewno o nieba lepsze aniżeli Tempo&Co.


@Marko7 dobry wybór! Gratuluję!
3 nieszczęścia w życiu mężczyzny: rozwód, strata pracy, rysa na lakierze
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sty 2009, 21:16
Posty: 69
Auto: Kiedyś marzyła mi się Mazda

Postprzez Globy » 6 lut 2009, 16:13

Fajnie się ten temat rozwija, też muszę się zebrać do up-grade'u swojej filozofii mycia <usmiech>

Marco7 napisał(a):Szampon Gold Class –> Step 1 Paint Cleaner –> szampon Gold Class –> Step 2 Polish –> Glinka/Clay & Quick Detailer –> szampon Gold Class –> Gold Class Wosk –> NXT Wosk (1 warstwa) –> 30 odczekać –> NXT Wosk (2 warstwa) –> 30min odczekać –> NXT Wosk (3 warstwa)

Ja mam trochę inny zestaw (bez step 2, odradzono mi ze względu na biały, jasny lakier na wszystkich trzech Mazdach), za to dokupiłem dla spotęgowania blasku Gold Class Liquid.

Teraz pytanie, czy najpierw zastosować glinkę i spray, a dopiero potem Step 1, czy odwrotnie (i dlaczego?) oraz po co mycie auta między "stepami", a na koniec – dlaczego najpierw lepiej nałożyć Gold Class, a potem NXT? ;) Z góry dziękuję!

PS. Czy 10 aplikatorów i ręczników z mikrofibry hurtem starczy na te opcje, czy mam się bawić w konkretne produkty? Przyznam, że jeszcze nie ogarniam całej oferty M., hihi.
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9888 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez Krisek » 6 lut 2009, 19:02

za duzo myc ;) moim zdaniem ...
I za malo czasu po miedzy warstwami ... 30minut ... ?
ja bym odczekal z noc albo kilka godzin ...
Inna sprawa ze z mojego doswiadczenia .. NXT nie lubi sie klasc warstwami .. ze wzgledu ze on nie jest tylko "woskiem" bo ma skladniki polerujace czyszczace ...

Wiec NXT powinno isc jako baza a pozniej do pieszczac innymi typu carnuba np: Gold Wax...

I pozatym ja bym zrobil ..

Mycie > Glinka > Cleaner > Pasta > Wosk > Wosk
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez jarusiek » 7 lut 2009, 00:12

Globy tak z innej strony :) – może postaramy się jako Klub o jakieś ciekawe promocje/oferty od Meguiars ;) Z tego co pamiętam, już wcześniej kilka klubów postarało się o nawiązanie takiej "współpracy"

Myślę że na pewno użytkownicy na tym skorzystają,po co wzbogacać importerów na allegro :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2007, 16:48
Posty: 748
Skąd: Limanowa/Nowy Sącz
Auto: Peugeot 307 HDI 90@120/270
Sprinter 313CDI Sprintshift &
Sprinter 312D :)

Postprzez Marco7 » 7 lut 2009, 13:57

Globy napisał(a):Fajnie się ten temat rozwija, też muszę się zebrać do up-grade'u swojej filozofii mycia <usmiech>

Marco7 napisał(a):Szampon Gold Class –> Step 1 Paint Cleaner –> szampon Gold Class –> Step 2 Polish –> Glinka/Clay & Quick Detailer –> szampon Gold Class –> Gold Class Wosk –> NXT Wosk (1 warstwa) –> 30 odczekać –> NXT Wosk (2 warstwa) –> 30min odczekać –> NXT Wosk (3 warstwa)

Ja mam trochę inny zestaw (bez step 2, odradzono mi ze względu na biały, jasny lakier na wszystkich trzech Mazdach), za to dokupiłem dla spotęgowania blasku Gold Class Liquid.

Teraz pytanie, czy najpierw zastosować glinkę i spray, a dopiero potem Step 1, czy odwrotnie (i dlaczego?) oraz po co mycie auta między "stepami", a na koniec – dlaczego najpierw lepiej nałożyć Gold Class, a potem NXT? ;) Z góry dziękuję!

PS. Czy 10 aplikatorów i ręczników z mikrofibry hurtem starczy na te opcje, czy mam się bawić w konkretne produkty? Przyznam, że jeszcze nie ogarniam całej oferty M., hihi.


Niesłusznie odradzono Ci Step 2 – jak inaczej chcesz zniwelować ryski na lakierze, które to później wpłynie na jakość połysku po zastosowaniu wosku/polimeru?
Step1 służy aby dogłębnie wyczyścić lakier, ma w sobie środki chemiczne które wnikają w lakier i rozpuszczają syfy które się w środku zebrały.
Glinka ma zlikwidować 'narośla' na lakierze, wszelkie nierówności i pozostałości po np. nawarstwieniu się syfów z procesu Step1 albo z polerowania Step2.
W perfekcyjnym detailingu należałoby umyć auto pomiędzy tymi krokami, po aby np. syfy z step1 nie zostały znowu wpolerowane w lakier z stepem2 i podobnie po użyciu glinki.

Mikrofibr 10 wystarczy. Do używania Step1 oraz Step2 polecam z doświadczenia:
Soft Foam Applicator Pad
Obrazek

Do nakładania wosku:
Even-Coat Applicator Pad
Obrazek lub jeśli ciągle jest w sprzedaży Obrazek
RX-8 SP Titanium Grey Aero Kit :: Borla :: Greddy Air Diversion Panel :: Agency Power Pulley :: Tokico D-Spec Shocks + Tanabe GF Springs :: Racing Beat Endlinks ::
"A car can be a tool but it can also be so much more. It can be a heart-starter, it can be a drug, it can be a piece of art and it can stir your soul..." J. Clarkson
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2006, 00:08
Posty: 707 (0/1)
Skąd: Gdynia
Auto: RX-8

Postprzez CleanerFreak » 8 lut 2009, 08:10

@Marco7 zna się w temacie – jestem 100% tego samego zdania <peace>
3 nieszczęścia w życiu mężczyzny: rozwód, strata pracy, rysa na lakierze
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sty 2009, 21:16
Posty: 69
Auto: Kiedyś marzyła mi się Mazda

Postprzez bojownik » 8 lut 2009, 16:42

Krisek napisał(a):Bojownik ... nie powyzsze kosmetyki niebenda usuwac wody ... wiem co masz na mysli ... wrecz przeciwnie .. krople wody zmieniaja sie na malutkie .. i pozniej duzo ciupenkich plamek


Czyli, jednym słowem, cała praca pójdzie na marne jeśli spadnie deszcz (dużo ciupeńkich plamek)?


Teflon ... to sciema bo niema prawa dzialac na lakierze samochodowym ze wzgledu na tempereature to chyba 400C faramazon


Stosowałeś? Skąd taka opinia, słyszałem opinie wielu osób które były pod wrażeniem tego specyfiku... czyżby efekt placebo?

Pozdrawiam.
Forumowicz
 
Od: 19 sty 2008, 19:08
Posty: 199
Skąd: żywiec
Auto: VW B5(3B) 2.5 TDI V6 150KM AFB

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki