Strona 28 z 32

PostNapisane: 9 maja 2018, 08:02
przez Biniu
Beny napisał(a):Grzyby rozebrał m6 na śrubki,smarował wszystkie możliwe blachy najdokładniej jak się da przez tydzień chyba noxudolem a i tak mu ruda po czasie wylazla :D
Ja robiłem noxudolem i po kilku latach mam jakiś nalot do uzupełnienia,więc te środki polecam.
Valvo też jest ok.


Ja 3 lata temu robiłem w Mazdzie 6 i nic nie wyszło w 12 letniej.

PostNapisane: 9 maja 2018, 14:23
przez Grzyby
No patrz. A ja 4-latka utopiłem w Noxudolu.
Noxudol ma się dobrze, Mazda zniknęła hahaha


Beny, pisanie "ruda wylazła" jest zdecydowanie za delikatne :P

PostNapisane: 9 maja 2018, 19:05
przez Biniu
Może zjebales robotę?

PostNapisane: 9 maja 2018, 19:18
przez Neonixos666
Biniu napisał(a):Może zjebales robotę?


Tak powinniśmy zapytać producenta który dopuścił do robienia mazd w tamtych latach z gównolitu a nie blachy ocynkowanej. Gdyby nie blacha to do tej poty jeździł bym swoją BJ.

Re: Konserwacja antykorozyjna podwozia

PostNapisane: 9 maja 2018, 20:17
przez rafał88
Niestety mazda dala konkretnie <dupa> z blachą .. Niby plyta ta sama co w fordzie ale reszta budy nie ma nic wspolnego ..

PostNapisane: 9 maja 2018, 22:49
przez Grzyby
Biniu napisał(a):Może zjebales robotę?

Niby jak?
Skoro każdy oczyszczony element przed zabezpieczeniem dokładnie moczyłem minimum 24h w czystej, solonej wodzie, to raczej nie powinno zostać tam nic co by rdzewiało ...

bez jajec.....

Na własne oczy widziałem szóstkę (kumpla) która nigdy nie była malowana, a w pewnym momencie zaczęło na niej pojawiać się (wszędzie) na dachu, na błotnikach, na masce, na drzwiach pełno purchli rdzy. I nie chodzi o brzegi/ranty blach ....
U mnie Noxudol wypływał z progów (w końcu to nie pierwsza Mazda była i chciałem pokazać rudej fucka) a i tak zaczęły gnić. i to ni z gruchy ni z pietruchy, np. w połowie długości.
Znajomy blacharz nie chciał mi maski pomalować. Bo znajomy. Nie chciał żebym miał pretensje za rok czy dwa.

Re: Konserwacja antykorozyjna podwozia

PostNapisane: 9 maja 2018, 23:16
przez Neonixos666
viewtopic.php?f=494&t=205104&p=3335748#p3335748

Tu raczej nikt nie maczał palców, jeden właściciel, kupiona w salonie, strach pomyśleć co tam się dzieję między blachą a bakiem.

Re: Konserwacja antykorozyjna podwozia

PostNapisane: 10 maja 2018, 07:40
przez talk_about85
Macie jakas wiedze na temat produktow do konserwacji firmy Innotec?

Re: Konserwacja antykorozyjna podwozia

PostNapisane: 29 cze 2018, 21:51
przez maciejb78
Może ktoś polecić dobry warsztat od konserwacji w Bydgoszczy i okolicach

Re: Konserwacja antykorozyjna podwozia

PostNapisane: 14 gru 2018, 17:20
przez Boressa
Mam taki sam zamiar co kolega. Niektóre samochody można przechylać tylko na jedną stronę. Nie wiem jak to jest w Maździe 3. Podtrzymuję pytanie, czy są jakieś przeciwwskazania w stawianiu trójki na bok?
Odnośnie zawieszenia, przy przechylaniu, to nie boję się. Nie powinno być żadnych problemów. Chodzi o płyny i oleje w silniku i skrzyni biegów.

Re: Konserwacja antykorozyjna podwozia

PostNapisane: 15 gru 2018, 11:49
przez rafał88
A co sie moze stać? Przerzucasz na boki robi sobie, skoro auto jak [tiiit] po zakretach i nieraz po dziurach i uderza z duzą siła nich sie nie dzieje, to co moze sie stać jak bedzie na boku? Odpowiem Ci , nic ;P
Sam przerzucalem na bok swoja 323f i Merive na konserwe , jedyne co to jak mazde postawilem na koła odrazu dopalilem no i wiadome chmura dymu :P Nic pozatym negatywnego sie nie stało.

Re: Konserwacja antykorozyjna podwozia

PostNapisane: 15 gru 2018, 22:02
przez Boressa
Jeśli tak, to OK. Wcześniej już kładłem auta na boku, nie wiedziałem tylko jak jest z trójką. Dzięki za odpowiedź.

Re: Konserwacja antykorozyjna podwozia

PostNapisane: 27 lut 2019, 00:38
przez Janek22
Witam,
Panowie chcę zrobić konserwację podwozia nowej CX-5 i mam w związku z tym pytanie:
czy uważacie że lepiej usunąć "konserwację" zrobioną w porcie( i jeśli tak to czym to zrobić najlepiej?) i nałożyć nową na całość, czy może zostawić ją i wypełnić pozostałe miejsca gdzie jej brak?

Re: Konserwacja antykorozyjna podwozia

PostNapisane: 27 lut 2019, 00:48
przez Neonixos666
aż przykro się czyta że posiadać ładnej nowej Mazdy zamiast cieszyć się jazdą po zakupie musi myśleć gdzie, czym i jak ją zabezpieczyć przed korozją :| no ale taka rzeczywistość.

Re: Konserwacja antykorozyjna podwozia

PostNapisane: 27 lut 2019, 02:06
przez Janek22
Niestety ale tak to wygląda, jeśli chodzi o lakier to też jest "ciekawie" mierzyłem przy odbiorze w salonie (miernik z salonu :D ) i grubość od 50 na dachu do 95 dół drzwi mazda wyprodukowana 10.2018 kolor machine grey wedle słów Reprezentanta Handlowego "lakier nieco grubszy trójwarstwowy produkowany i nakładany w najnowszych technologiach" :D . Zastanawiam się do jak cienkiej warstwy można jeszcze zejść?
Niestety przy odbiorze i nie zaopatrzyłem się na miejscu w zaprawkę, która po przejechaniu 70 kilometrów już mi jest potrzebna ( odprysk na masce ). Pomyślałem sobie zadzwonię do salonu to może mi wyślą kurierem. Niestety dodzwonienie się do Pana Reprezentanta było niemożliwe po sprzedaży samochodu :D , podobnie jak kontakt telefoniczny z salonem Mazdy D. i R. Czach w Rzeszowie i po 20 minutach oczekiwania na infolinii odpuściłem i zamówiłem zaprawkę na allegro.
Myślę że teraz już będzie z górki i będę szczęśliwym posiadaczem a przy okazji podszkolę się w temacie konserwacji/lakiernictwa :D .

Re: Konserwacja antykorozyjna podwozia

PostNapisane: 27 lut 2019, 09:36
przez Neonixos666
Janek22 napisał(a):Niestety przy odbiorze i nie zaopatrzyłem się na miejscu w zaprawkę, która po przejechaniu 70 kilometrów już mi jest potrzebna ( odprysk na masce ).


Niedługo to nie dość że zaraz po wyjeździe z salonu trzeba robić konserwacje to i ludzie będą je malować żeby lakier był grubszy/odporniejszy na uszkodzenia lepiej zabezpieczał blachę która i tak zgnije bo nie jest ocynkowana. Za parę lat coś mi się zdaje że będzie powtórka z Mazdy 6 pierwszej generacji.

PostNapisane: 21 cze 2019, 19:41
przez Garbage1989
Problem nie dotyczy tylko mazdy a szczególnie jeżeli chodzi o lakierowanie nowych samochodów bo teraz powłoka na poziomie 70 mikronów to standard biorąc pod uwagę że uciekają w ekologie żeby mogli sprzedawać to lakiery są jakieś wodne i robi się naprawdę kupa z tymi lakierami bo rysują się od patrzenia na nie, ale fakt jeżeli skupić się na podatności na korozję to mazda nie odrabia lekcji z tego tematu

PostNapisane: 5 lip 2019, 11:21
przez zadra
Ja bym nie przesadzał,
Moja córka" narysowała " adres domowy na dużym polnym kamieniu przy dojeździe do domu akwarelami szkolnymi – jak na razie wytrzymało 2 miesiące i kilka ulewnych deszczy, biorąc pod uwagę wysoki profesjonalizm japońskiej motoryzacji ich lakiery wodne powinny wytrzymywać znacznie więcej niż polskie szkolne akwarelki.
Może nawet do końca gwarancji... hahaha

Re: Konserwacja antykorozyjna podwozia

PostNapisane: 30 lip 2019, 11:29
przez deejayija
Konserwacja podwozia w M3 BK. Ostatnimi czasy zrobiło się tam niestety rdzawo...
Czy poniższy zestaw środków nada się? Czasu troche minęło od wylewu postów odnośnie konserwacji. Może doszły jakieś nowe ciekawe specyfiki.

    Podkład epoksydowy INTER TROTON EPOXY PRIMER – 1 kg
    Baranek NOXUDOL 900 – 2l
    Preparat do profili zamkniętych NOXUDOL 750 – 1 l

Wszystko na wcześniej wymytą (myjka ciśnieniowa), wysuszoną i wyczyszczoną (szczotka na wiertarce) powierzchnię.
Czy wskazane ilości preparatów wystarczą na optymalną konserwację?

PostNapisane: 30 lip 2019, 13:21
przez Grzyby
Wydaje mi się że N900 może zabraknąć.
Jedna puszka 750 też tak mocno na styk.

Dopisano 30 lip 2019 13:21:

Wydaje mi się że N900 może zabraknąć.
Jedna puszka 750 też tak mocno na styk.