Konserwacja antykorozyjna podwozia

Postprzez guzu » 27 wrz 2016, 07:54

Grzyby napisał(a):Aha. Pobożne życzenie. Odkręć dwie śruby którymi mocowany jest przedni błotnik do progu i tam zajrzyj.


Nie wiem o które miejsce Ci chodzi: https://youtu.be/x4Krwiv_Xbc

Grzyby napisał(a):Na łączeniu progu z nadkolem (tył) po dokładnym oczyszczeniu będzie na 99% dziura.


Bingo i bez oczyszczania jest ;)

Forumowicz
 
Od: 26 lis 2012, 15:35
Posty: 65 (2/0)
Skąd: Błonie
Auto: Mazda 6 Sport Combi 2.0 2005 147 KM
LPG TECH 224, KME TUR, Barracuda, Bormech 650x250

Postprzez Grzyby » 28 wrz 2016, 13:03

guzu napisał(a):Nie wiem o które miejsce Ci chodzi:

Dokładnie na filmie z poprzedniej strony, czas 1:31 – widać dwie śruby mocujące wkręcone w próg. Na styku błotnika z progiem, tego pierwszego już ubywa. Próg też będzie słabiutki.

Taki urok tego auta. U mnie w tych miejscach były początki korozji (ale już całkiem spore) jak auto miało ... dopiero 6 lat. Więc domyślam się jak to będzie wyglądało w sporo starszym egzemplarzu ...
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez guzu » 30 wrz 2016, 09:01

Jaki polecacie środek do profili zamkniętych w sprayu z cienką rurką w zestawie?

Rurka, która była z pistoletem w dostawie jest za gruba.

Z kolei środek Carsystem kosztuje 30 zł i 30 zł życzą sobie za wysyłkę...

Aplikował ktoś w progi i klapę Noxudol 700 spray? Jak tam z grubością rureczki z zestawu?
Forumowicz
 
Od: 26 lis 2012, 15:35
Posty: 65 (2/0)
Skąd: Błonie
Auto: Mazda 6 Sport Combi 2.0 2005 147 KM
LPG TECH 224, KME TUR, Barracuda, Bormech 650x250

Postprzez Grzyby » 1 paź 2016, 11:18

guzu napisał(a):Aplikował ktoś w progi i klapę Noxudol 700 spray? Jak tam z grubością rureczki z zestawu?

Cienka z tego co pamiętam. A używałem też do GG.
Pomijam że pomogło jak umarłemu kadzidło :P
Ale samopoczucie po zrobieniu miałem wyśmienite hahaha
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Ani » 3 paź 2016, 13:11

Poszukiwany specjalista do konserwacji i wygłuszenia z Krakowa, ma ktoś kogos godnego polecenia ze względu na jakość wykonania ?
Początkujący
 
Od: 7 wrz 2016, 10:20
Posty: 28 (1/0)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 BK 2.0 Top Sport 06r.

Postprzez jarek_gos » 4 paź 2016, 13:16

Ja bym się sam za zabezpieczenie antykorozyjne raczej nie zabierał, lepiej oddać auto w ręce fachowców.
Początkujący
 
Od: 16 wrz 2016, 14:05
Posty: 4
Auto: Volkswagen Polo 2001 r Diesel

Postprzez TukanTychy » 5 paź 2016, 11:53

guzu napisał(a):Jaki polecacie środek do profili zamkniętych w sprayu z cienką rurką w zestawie?

Rurka, która była z pistoletem w dostawie jest za gruba.

Z kolei środek Carsystem kosztuje 30 zł i 30 zł życzą sobie za wysyłkę...

Aplikował ktoś w progi i klapę Noxudol 700 spray? Jak tam z grubością rureczki z zestawu?


Możesz spróbować konserwacje profili w sprayu Bolla mają cienkie rurki do profili.
A do wyboru masz kolor konserwacji bezbarwna lub bursztynowa.
Początkujący
 
Od: 12 kwi 2016, 12:05
Posty: 12 (0/1)
Skąd: Tychy
Auto: Mazda 6
2002 Benzyna Kombi
Poj 1800

Postprzez romexik » 6 paź 2016, 13:13

CavityWax z Novola ma jeszcze dość cienką rurkę. Tu masz porównanie z bollem
Obrazek

Ten biały jest bolla
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2015, 19:43
Posty: 251 (2/2)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 626 V 2.0 diesel

Postprzez Ani » 6 paź 2016, 15:34

Warsztat na Dobrego Pasterza 8 w Krakowie ktoś kojarzy? Jakieś opinie ?
Początkujący
 
Od: 7 wrz 2016, 10:20
Posty: 28 (1/0)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 BK 2.0 Top Sport 06r.

Postprzez romexik » 7 paź 2016, 12:03

To jest ten warszatat sklepu Race na dobrego pasterza? Jesli tak to nie polecam
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2015, 19:43
Posty: 251 (2/2)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 626 V 2.0 diesel

Postprzez Ani » 8 paź 2016, 09:33

Nie, to nie to, wjazd jest brame obok.
Początkujący
 
Od: 7 wrz 2016, 10:20
Posty: 28 (1/0)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 BK 2.0 Top Sport 06r.

Postprzez romexik » 13 paź 2016, 14:43

Robiłem u tych z Race, tłumik swego czasu. 2 tygodnie robili :|
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2015, 19:43
Posty: 251 (2/2)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 626 V 2.0 diesel

Postprzez wudz » 20 paź 2016, 12:11

Ja robiłem konserwę na Dobrego Pasterza 8, mam jednak mieszane uczucia. Primo zrobili mi to na Bollu. Na stronie piszą, że korzystają z różnych innych środków, ale przy składaniu zamówienia nie zaproponowali mi nic innego, a ja zapomniałem podkreślić tego, że wolałbym inny środek, można więc uznać, że to też moja wina. Robota była zrobiona w terminie. Nie dostałem rozbudowanej dokumentacji fotograficznej, choć zrobiono zdjęcie stanu sprzed konserwacji, na którym mi najbardziej zależało. Koszt 800zł, o 100zł wyższy niż pierwotnie deklarowany, podobno ze względu na jakieś zaczepy, które trzeba było wymienić. Nie kłóciłem się, choć wydaje mi się to przesadą. Co do jakości roboty powiem więcej po 1 listopada, bo będę wymieniał amortyzatory, więc wtedy popatrzę co i jak.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2015, 13:03
Posty: 44 (1/3)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 I BK14 Z6 (MZR 1.6 Pb) 2004

Postprzez daniel0s » 26 paź 2016, 10:29

Gdyby ktoś szukał szpeca od konserwacji w okolicach śląska, to mogę polecić chłopaków z Rudy Śląskiej ul Pawła 6, (Chebzie). Robiłem u nich swoja mazdę. Trwało to tydzień, trochę dłużej niż zakładaliśmy ale i zakres prac był większy niż przewidywaliśmy. Oprócz konserwacji odbyło się również lakierowanie nadkoli z tyłu i progów, bo niestety bąble rdzy już wychodziły. Podczas prac byliśmy w kontakcie telefonicznym, dostałem też obszerna dokumentacje fotograficzną. 200+ zdjęć. Zainteresowanym mogę udostępnić.
Skrócony opis prac poniżej:
"Konserwacja zaczyna się od demontażu nadkoli zderzaków osłon pod samochodem wydechu, osłon termicznych termicznych układu wydechowego, następnie oklejamy samochód szczelnie, myjemy podwozie specjalnymi preparatami. Samochód schnie przez noc i zabieramy się do oczyszczania oznak rdzy, nakładamy podkład gruntujący antykorozyjny. Szlifujemy podwozie odtłuszczamy całość i konserwujemy zaczynając od profili zamkniętych, zamykamy otwory rewizyjne . Konserwujemy całe podwozie nadkola. Kolejnego dnia składamy samochód i myjemy. To i tak w lekkim skrócie."


Czas oczekiwania na wizytę to ok miesiąc

Cena dla mazdy to 1300 zł, ze względu na prace lakiernicze w moim przypadku wyszło nieco więcej,

Profil na facebook:
https://www.facebook.com/Konserwacja-podwozia-Ruda-%C5%9Al%C4%85ska-1164863376858497/

Gdyby ktoś nie miał facebooka, telefon do Pana Pawła +48 533 990 512
Początkujący
 
Od: 22 gru 2013, 14:25
Posty: 13
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Mazda 6 GL Kombi
SkyPassion 2.0 (165KM)
2017 Red Soul

Postprzez Beny » 26 paź 2016, 11:05

Cena trochę wysoka jakimi środkami zrobione?
Opis albumu na fb " kolejna mazda 6" <lol> masakra jak to gnije :(
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 16:22
Posty: 8660 (84/80)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez Biniu » 26 paź 2016, 11:37

No niestety blacha jest kiepskiej jakości, a wszelkie odpływy wody czy osłony zaprojektowane w taki sposób że woła o pomstę do nieba. W co drugim odpływie w drzwiach zaślepki były zawalone piachem i w ogóle nie było drożności, odpływy w progach to też jakaś masakra.... I tak można by wymieniać i wymieniać.
Obrazek
Im trudniej, tym lepiej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2015, 07:10
Posty: 1053 (35/34)
Skąd: Grupa Łódzka
Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92

Postprzez daniel0s » 26 paź 2016, 13:05

Beny napisał(a):Cena trochę wysoka jakimi środkami zrobione?
Opis albumu na fb " kolejna mazda 6" <lol> masakra jak to gnije :(


Co do ceny tez miałem wątpliwości, ale m.in. przekonało mnie to że chłopaki demontują nadkola wydech osłony itp a cytując "
za 400zł nikt ci tego nie będzie demontował
"

A o środki nie pytałem szczegółowo, mówili że wybierają takie z dobrym stosunkiem ceny do jakości, a że nie siedzę w temacie nie drążyłem tematu. Wg tego co jest na zdjęcie na fb używają Boll'a ?
Chłopaki są komunikatywni, jak do nich zagadasz na fb czy przez telefon, na pewno wyjaśnia wszystko.
Początkujący
 
Od: 22 gru 2013, 14:25
Posty: 13
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Mazda 6 GL Kombi
SkyPassion 2.0 (165KM)
2017 Red Soul

Postprzez willy82 » 28 lis 2016, 18:56

Witam
W mojej już 11 letniej 3 BK wyglądało to tak. Konserwacja środkowej części podwozia wzdłuż podłużnicy była w dobrej kondycji. Źle natomiast wyglądało to przy progach. Auto robiłem na podjeździe (polecam) przymierzałem się do kanału i nie żałuję, że zdecydowałem się na podjazd mimo poniesionych kosztów za jego wynajem. Max ile się dało różnymi szczotami, tarczami oczyściłem miejsca korozji. Następnie benzynką ekstrakcyjną odtłuściłem całość (ok. 5-6 litrów ciśnieniowo na całe podwozie). Po tym podkład epoksydowy chemoutwardzalny 2 składnikowy z Novola (Podkład epoksydowy 1:1 Protect 360 – Novol – 0,8 +0,8L ) nakładany ręcznie pędzelkiem w 4 warstwach ( 1 zestaw mi wystarczył). Po tym zabiegu po około 2-3h przy temperaturze ok 30 st. C masa natryskowa z Bolla ok. 20pln za sztukę (6 sztuk na całe podwozie). Auto musi być zabezpieczone folia ochronną bo inaczej dfhdgdg.... Za wszystko z pomagierem i wynajęciem podjazdów zapłaciłem ok. 600. Czas pracy 2 dni od 8-20. Warsztaty albo były na nie lub jak już się ktoś podjął to cena wahała się w granicach 900-1200zł z materiałem. Mija już 7 miesiąc i jest OK- rdza się nie przedostaje na zewnątrz, nie ma pęknięć ani nie odchodzi płatami finalna warstwa ochronna Bolla. Dodam jako ciekawostkę, że auto w pełni komfortowe staje się do jazdy po około 2-3 tygodniach. Przez ten czas okropnie śmierdzi. Przez pierwsze kilka dni nie ma szans na dłuższe wojaże. Masa przez pierwsze dni jest miękka. Pełna twardość nabiera dopiero jak odparuje z niej chemia tj 2-3 tyg. (analogicznie kiedy przestanie śmierdzieć w aucie)

Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 27 lis 2016, 21:23
Posty: 5
Auto: Mazda 3 CiTD BK 2004

Postprzez Soltom » 8 mar 2017, 13:32

Czy ktoś z Poznania i okolic mógłby polecić dobry zakład, który zrobi fachowo zabezpieczenie antykorozyjne do Mazdy3?

Możecie podzielić się opiniami?
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2017, 12:17
Posty: 35 (5/1)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda3 BK Z6 2008 Sedan

Postprzez talk_about85 » 20 cze 2017, 19:03

Ja od 3 tygodni probuje w swoich rejonach znalezc kogos solidnego do konserwacji podwozia ale ciagle bezskutecznie. Napisze tylko o dwoch gosciach z ktorymi prowadzilem rozmowy w tej kwestii.

Czlowiek nr 1

Dotarlem do niego z polecenia znajomego. Blacharz – lakiernik ktory zajmuje sie praktycznie tylko konserwacjami jedynie przez okres zimowy mechanika. Swoja droga nasz czlowiek Mazdziarz od okolo 10 lat wiec temat rudej zna bardzo dobrze. Obecnie ma trojke z pakietem GTA :). Niestety brak wolnych terminow w tym roku tzn. byloby wolne 30 listopada ale to nie termin na taka robote. Cena? 1600 zl... troche mnie zamurowalo. Jak bylem to akurat Range Rover jezdzony w Austrii byl na kanale i podwozie bylo juz zakonserwowane. Gosc oprocz milej pogawedki o Mazdach powiedzial ze bierze na konserwacje 2 auta na miesiac. Wychodzi ze jedno robi okolo 2 tygodni. Nie wiem czy to mozliwe ze tak dlugo. Ma swoje sprawdzone produkty i finalnie na podwozie naklada jakis preparat z Grecjii. Sprowadza go. Tak czy siak nie ma mozliwosci zeby mnie gdzies w kolejke wcisnac ale czy to warte takiej kwoty. Mazda trojka to nie Range Rover.

Czlowiek nr 2

Akurat dzisiaj bylem u niego. Rowniez blacharz. Akurat konserwowal kilkuletnia Honde CR-V. Nie ma kanalu robi na podnosniku. Honda moze byla na metr podniesiona od podlogi nawet nie wiem jak on tam wszedl by ta rdze wyczyscic a wlasnie to wtedy robil. Cena? 1000 zl. Plan dzialania u niego jest taki: mycie podwozia myjka cisnieniowa – schnie 1-2 dni, kolejny 1 dzien konserwacja i na 4 dzien skladanie wszystkiego. Dziala tylko na produktach APP ktore jego zdaniem sa bezkonkurencyjne. Pytam go czy mial do czynienia z Förchem. Mowi ze tak ale ze APP lepsze. Zanegowal praktycznie wszystko co mi powiedzial wczesniejszy gosc o konserwacji. Nie byl zbyt rozmowy. Moze zdenerwowalo go to ze wypytuje jak rowniez porownuje do tamtego. Odnioslem wrazenie jakby to byla robota prosta szybka i przyjemna. Za miesiac ma wolne terminy i nie wiem co robic.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2010, 23:59
Posty: 1123 (0/12)
Skąd: Gorlice
Auto: Mazda3 BK HB 1.6 MZ-CD 2007

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki