Konserwacja antykorozyjna podwozia
Mazdy lubią sobie rdzewieć więc warto zabezpieczyć spód samochodzika i chce to zrobić samodzielnie . Wszędzie piszą żeby spód najpierw umyć pod myjką ciśnieniową a czy mogę je po prostu umyć szmatą i wodą bo nie mam takiego dostępu żeby był kanał i myjka . I po drugie po nałożeniu już całej warstwy zabezpieczenia po jakim czasie będę mógł odpalić auto i pojechać ?
Możesz myć jak wolisz, liczy się efekt musi wyschnąć dobrze no i zdzieranie rudego, potem w zależności od Twojej technologii nakładasz warstwy po kolei schnąć powinny bez wilgoci i na koniec możesz wyjechać jak wsio wyschnie dobrze na słonku.
Bo kanał mam 5 km od domu w lesie można powiedzieć więc nie mogę zostawić auta spokojnie sobie na noc żeby powoli i spokojnie schnął .
Chodzi taka opinia ale u mnie akurat tej rdzy nie ma na spodzie więc to jest powód żeby nałożyć te zabezpieczenie by trzymała się madzia z dala od rdzy
Chodzi taka opinia ale u mnie akurat tej rdzy nie ma na spodzie więc to jest powód żeby nałożyć te zabezpieczenie by trzymała się madzia z dala od rdzy
Panowie, potrzebuję rady jak zadziałać z odrdzewieniem i zakonserwowaniem podwozia. Kanał jest na wsi, około kilometra od miejsca gdzie samochód może stać nocą. Myjka natomiast jest bardzo blisko kanału, zaraz za placem. Dostępu do prądu nie będę miał więc muszę poradzić sobie z tym co mam. Zakupiłem Noxudol 900 5 litrów, Fertan 1 litr. Z narzędzi mam papier ścierny o różnej gradacji, gąbki ścierne, wkrętarkę ze szczotką drucianą. Przydałoby się coś jeszcze do profili zamkniętych, typu Noxudol 750. Jaki mam mieć plan działania? Z tego co poczytałem na forum przede wszystkim trzeba zmyć brud więc początkowo myjka samoobsługowa samą wodą, potem usuwanie rdzy, fertan, 2 dni wysychania. Dalej już za bardzo nie wiem. Ponowne mycie na myjce samoobsługowej gdyż będę musiał dojechać do kanału i spód się zakurzy, wyschnięcie i czas na Noxudol? Orientuje się ktoś z was ile będzie schnął?
Na podwoziu mam położonego baranka (od zakupu), jest duże prawdopodobieństwo że jest pod nim rdza, dam rade go usunąć papierem ściernym czy też szczotką? Jeśli blacha pod jest ok to nałożyć na obecnego baranka Noxudol czy też się go pozbyć? Z góry dziękuję za każdą pomoc.
Na podwoziu mam położonego baranka (od zakupu), jest duże prawdopodobieństwo że jest pod nim rdza, dam rade go usunąć papierem ściernym czy też szczotką? Jeśli blacha pod jest ok to nałożyć na obecnego baranka Noxudol czy też się go pozbyć? Z góry dziękuję za każdą pomoc.
- Od: 24 sie 2016, 00:39
- Posty: 11
- Skąd: Konin
- Auto: Mazda 6 2.0 Diesel (103/140) RF7J 2009
Jak chcesz usuwać baranka pod którym jest rdza to bardziej przyda Ci się wąska szpachelka
OK dzięki za info, zobaczymy jak to wyjdzie w praniu.
Jutro punkt 10:00 ruszamy z robotą
Edit.
Ciężko to idzie bez wiertarki, skorodowane są przede wszystkim progi, tylne i przednie zawieszenie, reszta blach jest w dobrym stanie pokryta starym barankiem. W sobotę druga tura walki z rdzą i będzie po wszystkim
Jutro punkt 10:00 ruszamy z robotą
Edit.
Ciężko to idzie bez wiertarki, skorodowane są przede wszystkim progi, tylne i przednie zawieszenie, reszta blach jest w dobrym stanie pokryta starym barankiem. W sobotę druga tura walki z rdzą i będzie po wszystkim
- Od: 24 sie 2016, 00:39
- Posty: 11
- Skąd: Konin
- Auto: Mazda 6 2.0 Diesel (103/140) RF7J 2009
Zwracam sie o opinię.W lutym kupiłem premacy i na szybko ''zakonserwowałem' ją od spodu czyszczac szlifierka co tam wylazlo(kilka punktów i standard z tyłu -podłużnice) na to podkład epoxy i baran w szpraju.
ponieważ w DE strasznie sypią solą a moja konserwacja była robiona w pół dnia zaczęło wyłazic.Niestety jestem ograniczony czasowo pobytami w PL wiec byłem skazany na jedyny warsztat z wolnym terminem(JT serwis Grunwaldzka 91).
Gość robił to cały piątek i sobota do 13 .
Normalna cena 400 za premacy 600 ,stargowalem na 500zł ko
A teraz do rzeczy- przy odbiorze nie bardzo mogłem ocenic co zrobił-wszystko uz w baranku.
Zarzeka sie ze zdarli starą warstwe(nie bardzo w to wierze,zreszta fabrycznej to praktycznie nie ma )
na miejsca gdzie byla korozja(tutaj faktycznie wskazał miejsca gdzie w lutym ja je znalazłem i konserwowałem) dali APP R-stop(dobre opinie ma ogólnie) na to niby podkład epoxy BOLL(nie wiem czy na całą podłoge i czy powinni czy tylko na miejsca traktowane APP) i na to baranek BOLLa.
przy odbiorze wytknąłem 2 punkciki pominięte na krawedzi progu(nie bylo tam tez podkladu ) oraz na lewej podluznicy kawaleczek nad stabilizatorem.Reszta wyglada ok,w sensie pokryta solidnie barankiem.
w profile zamkniete i w progi pracownik na miejscu powiedzial ze dali tez tego BOLLa,co mnie zdziwilo ale przed chwila dzwonilem i uslyszalem ze poszedl boll ale nie ten sam co na podloge a specjalny do profili .W sumie to mam w domu wosk do progów i profili zamknietych to moge sobie dodatkowo psiknąć za jakiś czas
jak to oceniacie?zostałem zrobiony w bambuko ?sam mam mieszane uczucia.Ide po piwo
ponieważ w DE strasznie sypią solą a moja konserwacja była robiona w pół dnia zaczęło wyłazic.Niestety jestem ograniczony czasowo pobytami w PL wiec byłem skazany na jedyny warsztat z wolnym terminem(JT serwis Grunwaldzka 91).
Gość robił to cały piątek i sobota do 13 .
Normalna cena 400 za premacy 600 ,stargowalem na 500zł ko
A teraz do rzeczy- przy odbiorze nie bardzo mogłem ocenic co zrobił-wszystko uz w baranku.
Zarzeka sie ze zdarli starą warstwe(nie bardzo w to wierze,zreszta fabrycznej to praktycznie nie ma )
na miejsca gdzie byla korozja(tutaj faktycznie wskazał miejsca gdzie w lutym ja je znalazłem i konserwowałem) dali APP R-stop(dobre opinie ma ogólnie) na to niby podkład epoxy BOLL(nie wiem czy na całą podłoge i czy powinni czy tylko na miejsca traktowane APP) i na to baranek BOLLa.
przy odbiorze wytknąłem 2 punkciki pominięte na krawedzi progu(nie bylo tam tez podkladu ) oraz na lewej podluznicy kawaleczek nad stabilizatorem.Reszta wyglada ok,w sensie pokryta solidnie barankiem.
w profile zamkniete i w progi pracownik na miejscu powiedzial ze dali tez tego BOLLa,co mnie zdziwilo ale przed chwila dzwonilem i uslyszalem ze poszedl boll ale nie ten sam co na podloge a specjalny do profili .W sumie to mam w domu wosk do progów i profili zamknietych to moge sobie dodatkowo psiknąć za jakiś czas
jak to oceniacie?zostałem zrobiony w bambuko ?sam mam mieszane uczucia.Ide po piwo
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Ja nie bardzo mam czas i możliwości by bawić się w to samodzielnie. Nie wiem czy w tym dziale można pytać o miejsce gdzie ewentualnie można konserwacje podwozia zrobić. Najwyżej mod okrzyczy Szukam czegoś w Krakowie. adtk85 w wątku o swojej M3 napisał, że ma zamiar robić w Fantasy Wash http://fantasywash.pl/, ja w googlach znalazłem coś takiego http://dobregopasterza8.pl/. Kojarzy ktoś te miejscówki? A może jakieś inne miejsce godne polecenia?
Hej, jeszcze mi sie nie udało bo ciezko mi znalezc tydzien zebym mogl sie
pozbyc samochodu. Gadalem z gosciem ze stronki ponizej, podobno uzywa
dobrych produktow, ale koszt ok 1000zl. Na stronce mozna obejrzec
dokumentacje zdjeciowa. Jak bede robil to wlasnie sprobuje tam. Jak wykonam
jakies ruchy to na pewno wrzuce info.
https://www.facebook.com/krakwar/?fref=ts
pozbyc samochodu. Gadalem z gosciem ze stronki ponizej, podobno uzywa
dobrych produktow, ale koszt ok 1000zl. Na stronce mozna obejrzec
dokumentacje zdjeciowa. Jak bede robil to wlasnie sprobuje tam. Jak wykonam
jakies ruchy to na pewno wrzuce info.
https://www.facebook.com/krakwar/?fref=ts
- Od: 11 sty 2016, 14:35
- Posty: 58
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda3 BK LF '07 Sedan MZR 2.0
Ja póki co przedzwoniłem w te dwa miejsca, w obu powiedzieli mi ok. 600-700zł. Forumowicz kraluk poleca mi jeszcze Speed Serwis przy Opolskiej, robił tam jakiś czas temu i jest zadowolny. Ja skłaniam się coraz bardziej do tego z Dobrego Pasterza. Z rozmowy brzmieli konkretnie, na stronach mają zdjęcia i listę używanych środków. Dam znać jak się sprawa potoczy, pewnie w piątek będę ustalał termin.
Ja się zabieram od jutra na kanale. 3 dni urlopu plus weekend myślę, że starczy.
Kupione
Noxudol 1600 4 litry
Auto-Plastone 2 litry
Noxudol 700 2 litry
PODKŁAD PRZECIWKOROZYJNY ROSTGRUND 250 ML
RUST EATER – ZJADACZ RDZY 200 ml
Mam nadzieję, że po konsultacji z widmo82 nic mnie nie zaskoczy podczas prac
Kolejno:
1. Mycie nadkoli i podwozia na podnośniku na myjni;
2. Czyszczenie rdzy za pomocą szczotki drucianej;
3. Na miejsca gdzie była rdza idzie Rust Eater zjadacz rdzy;
4. Odtłuszczenie benzyną ekstrakcyjną miejsc gdzie była rdza;
5. Na miejsca gdzie była rdza Akemi Rostgrund;
6. NOXUDOL AUTO-PLASTONE na nadkola;
7. Noxudol 1600 na podwozie;
8. NOXUDOL 700 w klapę bagażnika oraz progi;
9. Niestety będę musiał chyba jeszcze dokupić Carsystem KS-250 spray na drzwi i maskę .
Kupione
Noxudol 1600 4 litry
Auto-Plastone 2 litry
Noxudol 700 2 litry
PODKŁAD PRZECIWKOROZYJNY ROSTGRUND 250 ML
RUST EATER – ZJADACZ RDZY 200 ml
Mam nadzieję, że po konsultacji z widmo82 nic mnie nie zaskoczy podczas prac
Kolejno:
1. Mycie nadkoli i podwozia na podnośniku na myjni;
2. Czyszczenie rdzy za pomocą szczotki drucianej;
3. Na miejsca gdzie była rdza idzie Rust Eater zjadacz rdzy;
4. Odtłuszczenie benzyną ekstrakcyjną miejsc gdzie była rdza;
5. Na miejsca gdzie była rdza Akemi Rostgrund;
6. NOXUDOL AUTO-PLASTONE na nadkola;
7. Noxudol 1600 na podwozie;
8. NOXUDOL 700 w klapę bagażnika oraz progi;
9. Niestety będę musiał chyba jeszcze dokupić Carsystem KS-250 spray na drzwi i maskę .
Dziś oddałem auto, odbiór w piątek wieczorem. Obiecano mi jakąś dokumentację fotograficzną. Zobaczymy co narobią. Problem z grubsza w tym, że jako laik sam nie jestem w stanie ocenić jak to zostało zrobione. Przy wymianie opon rzuci na to trochę bardziej fachowym okiem mechanik, który mi robi przy autku. To będzie już jako tako miarodajna recenzja. Tyle co mogę powiedzieć to to, że aut mają tam zatrzęsienie.
Dzień 1
Przód wygląda nieźle. Były tam plastikowe nadkola.
Gorzej z tyłem gdzie siedziały szmaciane.
Tony błota pod rantami...
Ogólnie tam gdzie Niemiec prysnął to nic nie widać – pytanie co prysnął? – ciekawe co jest pod spodem – zrywać to i robić całość po swojemu?
Jak myślicie?
Stan podwozia:
https://youtu.be/vZIkWojLQjU
Przód wygląda nieźle. Były tam plastikowe nadkola.
Gorzej z tyłem gdzie siedziały szmaciane.
Tony błota pod rantami...
Ogólnie tam gdzie Niemiec prysnął to nic nie widać – pytanie co prysnął? – ciekawe co jest pod spodem – zrywać to i robić całość po swojemu?
Jak myślicie?
Stan podwozia:
https://youtu.be/vZIkWojLQjU
guzu napisał(a):Przód wygląda nieźle
Aha. Pobożne życzenie. Odkręć dwie śruby którymi mocowany jest przedni błotnik do progu i tam zajrzyj.
guzu napisał(a):tam gdzie Niemiec prysnął
Czyli gdzie? To co tam jest wygląda na fabryczne zabezpieczenie.
Na łączeniu progu z nadkolem (tył) po dokładnym oczyszczeniu będzie na 99% dziura.
Generalnie jak zaczniesz zdzierać te warstwy gdzie WIDAĆ rdzę, to zobaczysz że jest dużo gorzej. Teraz nie widzisz nawet połowy tego co jest w rzeczywistości.
Zawieszeniem się kompletnie nie przejmuj. Ranty progów ocierają się już pewnie i dziury (widać sporo rdzy na filmie od wewnątrz).
Tak jak pisałem – zacznij to czyścić. Załamiesz się.
Taki urok tego usrojstwa.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki