Konserwacja antykorozyjna podwozia

Postprzez goryl34 » 31 sty 2015, 20:57

Gamboa napisał(a):w tym zakładzie robią całośc 5 dni więc myśle że bedzie ok. a chodzi mi o te pape czy co tam sie kładzie na końcu, czy w niskiej temp sie chwyci :D


hej, a gdzie będziesz robił? I jaka cena?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 17 maja 2012, 00:05
Posty: 17
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2003

Postprzez widmo82 » 31 sty 2015, 23:04

Jeśli miałbym chęć polecieć pistoletem barankiem 4 nadkola to jaka jest tego wydajnosc przy zalożeniu, że chciałbym to zrobić "na bogato"? Myslalem o Wurth lub Goldcar w pojemnikach 1l
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3600 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez kacper194 » 27 mar 2015, 21:47

2 góra 3 L ci wystarczą. Ja zużyłem 2 i było kilka razy i na bogato :D
Początkujący
 
Od: 24 mar 2015, 23:08
Posty: 8 (0/1)
Auto: 323F bj 2002r 1,6

Postprzez Gamboa » 28 mar 2015, 00:06

goryl34 napisał(a):
Gamboa napisał(a):w tym zakładzie robią całośc 5 dni więc myśle że bedzie ok. a chodzi mi o te pape czy co tam sie kładzie na końcu, czy w niskiej temp sie chwyci :D


hej, a gdzie będziesz robił? I jaka cena?



robiłem w Tarnowie, a cena-nawet nie pytaj :D

wpisz w szukajke ,,konserwacja podwozia Tarnów;;, zadzwon i zapytaj.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2014, 20:13
Posty: 612 (17/19)
Skąd: Hagen- DE/Tarnów
Auto: Mazda3 2.0 Pb 2005
150 PS

Postprzez cipro » 30 mar 2015, 12:08

Zgroza jak czytam, ze mechanik mówi, ze nie warto konserwować samochodu. Ja swoją Mazde6 w kombi 2006 r. jak zobaczyłem na przeglądzie od spodu byłem z szokowany sam pan z stacji diagnostycznej mi polecił warsztat w mojej okolicy. Sama usługa trwała około 5dni samochód wymył oczyścił środki do zatrzymania już istniejącej rdzy farby cynkowe itd. I na koniec konserwacja już sam fakt ze zdejmuje tapicerkę z drzwi klapy bagażnika żeby solidnie dostać się do środka a nie tylko z wierzchu profile zamknięte itd. A na dowód robi całą dokumentacje z przebiegu prac fotograficzną i wysyła na bieżąco no co już świadczy o solidności i uczciwości wykonania mogę polecić z czystym sumieniem łatko zrobił wzorowo zakres prac podłoga nadkola progi wewnętrznie / zewnętrznie sanki silnika , zawieszenie przód –tył drzwi zewnętrzne krawędzie / wewnątrz po zdjęciu tapicerki , profile zamknięte , klapa tylna wewnątrz w środku i zewnątrz krawędzie tak samo maska przednia kawał dobrej roboty i na wszystko mam galerie fotograficzna przed ,w czasie , i po...
Ostatnio edytowano 30 mar 2015, 21:11 przez Wojtek, łącznie edytowano 1 raz
Powód: reklama
cipro
 

Postprzez Perseusz_Legnica » 30 mar 2015, 21:42

Czy ktoś może mi polecić warsztat wykonujący antykorozję podwozia w dolnośląskim, bądź pobliskich woj – sprawdzonych. Będę wdzięczny :)
Początkujący
 
Od: 1 mar 2015, 22:39
Posty: 23
Auto: Mazda 6 Kombi, 2.0, 2006r.

Postprzez dobrzyn22 » 31 mar 2015, 08:57

poszukaj/zapytaj w polecanych warsztatach
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez wilk28 » 31 mar 2015, 17:03

http://doktorrdza.pl.tl/Kontakt.htm masz tutaj kontakt do gościa z tego co wiem jest w porządku robi zdjęcia przed w trakcie i po operacji więc jest rzetelny sumienny.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2011, 13:43
Posty: 292 (1/11)
Skąd: Ostrowiec Św.
Auto: Mazda 323F BJ 2.0ditd 01r

Postprzez qlka2 » 9 kwi 2015, 10:53

Witam!
Sprowadziłem niedawno siostrze Mazdę 3 2008 z Niemiec i mam pytanie.
Czy te samochody miały fabrycznie jakąś konserwację podwozia?
Oglądałem ją z kanału ostatnio i coś tam jest położone z tym że jakby nie na całości.
Głównie w centralnej części. Brakuje z przodu i z tyłu oraz bliżej progów.
Pod tymi plastikowymi osłonami przewodów też to jest.
Pytanie czy to fabryka czy może była w DE jeszcze czymś robiona?
Na blachach i nadkolach rudej brak, nadkola naprawiane nie były na bank, za to na podwoziu w miejscach nie pokrytych tą konserwacją nalot jakiś jest.
Sama konserwacja czy co to jest ma strukturę "baraniastą".
Jeżeli ktoś coś wie na ten temat prosiłbym o podzielenie się wiedzą.
Pozdrawiam.
Bart.
Początkujący
 
Od: 25 paź 2013, 08:09
Posty: 9
Auto: Mazda 3 BK '08

Postprzez paradox_1 » 9 kwi 2015, 17:04

qlka2 napisał(a):Witam!
Sprowadziłem niedawno siostrze Mazdę 3 2008 z Niemiec i mam pytanie.
Czy te samochody miały fabrycznie jakąś konserwację podwozia?
Oglądałem ją z kanału ostatnio i coś tam jest położone z tym że jakby nie na całości.
Głównie w centralnej części. Brakuje z przodu i z tyłu oraz bliżej progów.
Pod tymi plastikowymi osłonami przewodów też to jest.
Pytanie czy to fabryka czy może była w DE jeszcze czymś robiona?
Na blachach i nadkolach rudej brak, nadkola naprawiane nie były na bank, za to na podwoziu w miejscach nie pokrytych tą konserwacją nalot jakiś jest.
Sama konserwacja czy co to jest ma strukturę "baraniastą".
Jeżeli ktoś coś wie na ten temat prosiłbym o podzielenie się wiedzą.
Pozdrawiam.
Bart.

Witam. Konserwacja raczej to nie można nazwać. Orginalnie jest trochę baranka, ale niestety w newralgicznych miejscach jest jej brak. Jak chcesz długo pojeździć to lepiej oddaj w pewne ręce i zrób pożądna konserwację. Zobacz mój post z konserwacji mojej Mazdy.

PS.
Ja osobiście sam robiłem konserwację pod okiem pana Andrzeja. Mogę z czystym sumieniem polecić ten warsztat , jak ktoś będzie potrzebował numer telefonu to niech pisze na PW. Skończyłem samochodówkę i miałem tam praktyki. Pan Andrzej robi pożądanie konserwację, nie tylko z zewnątrz ale co najważniejsze profile zamknięte itp. (posiada sondę którą wprowadza w trudno dostępne miejsca). Na początku rozkręca co się da, myje, czyści z zarzewi korozji, zabezpiecza i dopiero konserwacja.
paradox_1
 

Postprzez widmo82 » 19 kwi 2015, 15:56

Ktoś używał baranka Boll? Jak długo śmierdzi? Zastanawiam się czy go zastosowac przy okazji wymiany opon na letnie czy wstrzymac sie aż wzrośnie srednia dobowa temperatura.
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3600 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez jan2201 » 28 cze 2015, 02:18

Boll ma niezłe środki do konserwacji za rozsądną cene.Baranka nie polecam bo tworzy twardą powłoke która z wierzchu wygląda dobrze a pod nią rdza szaleje.Lepszy bedzie Boll do konserwacji podwozi.ten tak do końca nie twardnieje a jak cos rudego wylezie ponownie łatwo poprawic bo daje sie rozpuscic. Smród do zniesienia bo rozcieńcza sie go benzyną ekstrakcyjną.Sam robiłem konserwacje Boll'em 3 lata temu jest ok ale w niektórych miejscach trzeba poprawic .Poprzednie auto robił mi fachowiec barankiem 7 może 8 lat wszystko wyglądało super a jak powłoka z baranka zaczeła odchodzic to nie było juz co konserwowac i sprawne technicznie auto oddałem na złom
Początkujący
 
Od: 6 kwi 2014, 13:00
Posty: 9
Auto: mazda6 2003 2.0 diesel RF5C kombi, mazda6 2005 2.0 diesel RF5C sedan

Postprzez Drumknott » 6 lip 2015, 12:56

Muszę zabrać się za nieznaczną ilość korozji od strony wewnętrznej tylnych błotników.
Mam tam materiałowe nadkola i jest to chyba główna przyczyna pojawienia się tam korozji.
Prosiłbym o skorygowanie czy dobrze zrozumiałem.

A więc czyścimy do metalu z rdzy ile się da.
Na to nanosimy Dinitrol RC900.
Po wyschnięciu RC900 (około 6 godzin) można nałożyć drugą warstwę?
Następnie baranek Dinitrol 447.

Zastanawia mnie jednak czy coś między baranek a RC900 jeszcze trzeba dawać, czy jest to wystarczające?

Na jednym z for dyskusyjnych znalazłem, że ktoś między RC900 a Dinitrol 447 dał jeszcze podkład epoks. Novol protect 360. Czy to aby nie za dużo?

Nie mam niestety sprężarki więc w grę wchodzi sprej albo pędzelek.
Początkujący
 
Od: 10 maja 2013, 01:14
Posty: 2
Auto: obecnie bez samochodu

Postprzez lukkil » 7 lip 2015, 16:08

ja to myślałem żeby zrobić to tak:

czyścimy z rdzy
podkład epoksydowy
podkład zwykły
blachogum

co o tym myśliście?
Każdy, nawet najlepszy laptop lub komputer moze nas kiedyś zawieść. Wtedy, na szybko potrzebujemy kogoś kto się tym zajmie i naprawi potrzebny do pracy czy zabawy komputer. Wybierzmy dobry i zaufany serwis laptopów Grodzisk Mazowiecki Milanówek
https://www.instagram.com/lukkilx6/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2009, 16:37
Posty: 1066 (0/2)
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: Xedos 2.0 V6 1996r

Postprzez dicon » 7 lip 2015, 16:39

Nie ma sensu dawać dwóch podkładów – jeden powinien spokojnie wystarczyć i powinien to być epoksydowy. Jeżeli są to miejsca narażone na jakieś uszkodzenia czyli np. nadkola to polecam użyć baranka, może być blachogum. Natomiast w miejsca mniej narażone można nałożyć środek konserwujący typu Valvoline Tectyl Bodysafe.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2014, 20:57
Posty: 209 (4/6)
Skąd: Rybnik
Auto: Mazda 3 BK Top '05, 2.0 MZR (LF)

Fiat Punto 55 SX, 96'

Postprzez lukkil » 7 lip 2015, 17:27

ja będę robił kielichy tylne od środka no i profilaktycznie zakola od środka czyli blachogum sprawdzi się?
Każdy, nawet najlepszy laptop lub komputer moze nas kiedyś zawieść. Wtedy, na szybko potrzebujemy kogoś kto się tym zajmie i naprawi potrzebny do pracy czy zabawy komputer. Wybierzmy dobry i zaufany serwis laptopów Grodzisk Mazowiecki Milanówek
https://www.instagram.com/lukkilx6/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2009, 16:37
Posty: 1066 (0/2)
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: Xedos 2.0 V6 1996r

Postprzez widmo82 » 8 lip 2015, 23:58

Ostatnio słyszałem, że blacha w nadkolach ma jakąś cienką powłokę konserwacji i wiele środków po roku odpada płatami lub pod nią rośnie rdza nawet po wcześniejszym odtłuszczeniu a Bitex bardzo dobrze sobie z tym radzi. Co wy na temat takiej opinii?
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3600 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez ProboszczV6 » 26 lip 2015, 19:10

Z własnego doświadczenia, wszelkie środki bitexopodobne, można sobie wsadzić. Wszystko robi się twarde i odpada/peka po roku lub maksymalnie 2 latach, w pęknięciach zbiera się piasek, sól, błoto, dalszą korozja postępuje już pod warstwą konserwacji, nie widać tego. Dopiero jak się weźmie uderzy w podłogę i ręka wpadnie do wnętrza da się uświadomić skalę problemu. Wtedy pojawiają się pytania, niedowierzanie, "przecież zapłaciłem za konserwacje" było zabezpieczone, a podlogi/progow/blotnikow/drzwi nie ma...
Należy zrobić tak:
Zdemontować plastiki z dołu, nadkola, osłony.
Jechac na myjnie gdzie na podnośniku umyją podwozie.
Dac temu wyschnąć.
Szlifierką katową z tarczą drucianą oczyścić luźną konserwacje i ogniska korozji, przejechać tarcza po całości żeby odkryć ewentualne odparzenia fabrycznej konserwacji. Jeśli ktoś ma możliwość to zamiast szlifierki można użyć pistoletu do piaskowania. Rant progu, łączenia blach trzeba oczyścić do gołego metalu, na zgrzewach lubią się robić ogniska rdzy nawet jeśli na wierzchu tego nie widać.
Resztki rdzy wytrawić preparatem np Cortanin, czy Noxudol RustEater. Stosować się do instrukcji na opakowaniu, nadmiar każdego preparatu tego typu należy zmyć wodą.
Na to podkład antykorozyjny reaktywny, ja zastosowałem Akemi.
Po wyschnięciu podkładu konserwacje robilem preparatami Auson Noxudol. Do profili zamkniętych dałem Noxudol 700, na podwozie i nadkola Noxudol 900 w miejsca szczególnie narazone na piaskowanie i uderzenia kamieni dałem Autoplastone, czyli powierzchnie nadkoli i podłoga od krawędzi progów do podluznic. Można zastosować też Noxudol um1600 zamiast 900 i autoplastone.
Producent twierdzi że trwałość konserwacji podwozia wynosi minimum 7 lat, nie twardnieje, jest cały czas elastyczna i odporna na uderzenia. Wosk do profili Noxudol700 podobno zachowuje swoje własności przez 17 lat. Produkty zawierają inhibitory korozji, więc można je stosować nawet bez podkładu antykorozyjnego na niedokładnie oczyszczona powierzchnię z rdzy... nie można zapomnieć żeby udrożnić i zachować drożność otworów odprowadzających wilgoć z progów.
Mnie zakonserwowanie 2 aut kosztowało w sumie jakieś 700zl.
Uważam że konserwację należy robić raz a dobrze, zrobić i zapomnieć o problemie na kilka lat. Kiedyś zrobiłem Bollem, po pół roku zaczął pękać i odpadach płatami.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 22:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez hasiolis » 15 sie 2015, 22:09

@ProboszczV6@ mógłbyś napisać ile mniej więcej potrzeba danego produktu na konserwacje samochodu?? :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 9 kwi 2015, 21:44
Posty: 19
Skąd: Jelenia Góra
Auto: Mazda 3 BK 2004 TOP SPORT
2.0 16v 150 KM

Postprzez ProboszczV6 » 16 sie 2015, 05:42

Mnie wyszło tak, na Xeda9:
Noxudol 900 jakieś 4 litry kupiłem cały duży baniak 5 litrów
Noxudol 700 2 litry, poszedł do progów, podłużnic, maski, do nadkoli tylnych, no wszędzie gdzie się dało.
Noxudol Autoplastone 2 puszki litrowe.
Podkładu Akemi poszła mała puszka 0,2litra.
Teraz bym robił troche inaczej...
Na całość dałbym Noxudol um1600, lepiej się umówić w kilku ludzi z okolicy i zrobić zrzutke na baniak 20litrów. Wychodzi wtedy litr po 30zł. Normalna litrowka kosztuje 45zl. Wtedy nie trzeba dawać Autoplastone.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 22:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki