Pielęgnacja lakieru

Postprzez kubsztyk » 20 paź 2011, 22:47

@tomek@ napisał(a):Ja bym tego osobiście nie kupił,ale to zależy co kto woli i jak woli

Ja nic nie wolę, ja się sugeruję opiniami osób bardziej obeznanych w temacie, bo sam jestem laikiem. No i czasem samemu podejmuję decyzję i tym samym pozbywam się dylematu. :P Bądź co bądź, to co zrobię na pewno będzie lepsze niż nie dbanie o auto, co uskutecznia zdecydowana większość właścicieli samochodów. Lepsze SRP i Colli, niż w ogóle brak wosku. ;) Człowiek się uczy na błędach. A na wiosnę być może podejdę do tematu bardziej profesjonalnie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez @tomek@ » 21 paź 2011, 18:52

kubsztyk napisał(a):Bądź co bądź, to co zrobię na pewno będzie lepsze niż nie dbanie o auto, co uskutecznia zdecydowana większość właścicieli samochodów. Lepsze SRP i Colli, niż w ogóle brak wosku.

Tu masz 100% racji bez wątpienia ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 12:33
Posty: 2144 (0/5)
Skąd: 20km od Rzeszowa:)
Auto: Jest:
Mazda mx 5 2.0NC 3rd generation
Mazda 121 DB 1.3 KAT:p
Było:
Mazda 323F BA 2.0 V6 KF
Mazda Mx5 NB 10th anniversary
Mazda 323F BA 1.5 Z5
Fiat cinquecento 700+gasss:)

Postprzez malkolm » 21 paź 2011, 22:06

kubsztyk napisał(a):A na wiosnę być może podejdę do tematu bardziej profesjonalnie.

i będziesz mógł wykorzystać srp :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2008, 14:30
Posty: 1900 (0/1)
Skąd: Jastrzębiec niedaleko Leżajska (niedziele Kłyżów)
Auto: 626DiTD GF 1998, astra2

Postprzez kubsztyk » 21 paź 2011, 23:00

Twoją wypowiedź traktuję dwuznacznie:
1. srp na zimę się nie nadaje
2. srp to byle co i stosują go amatorzy, a profesjonaliści omijają go szerokim łukiem
Które z powyższych stwierdzeń jest prawdziwe? :P

Edit: Dobra, już sam sobie odpowiedziałem. ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez malkolm » 22 paź 2011, 20:05

srp jest półśrodkiem, jeśli masz dopieszczony lakier to lepiej dać cleaner i politurę pod wosk niż AIO , będzie trwalej, i może nawet będzie widać różnicę :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2008, 14:30
Posty: 1900 (0/1)
Skąd: Jastrzębiec niedaleko Leżajska (niedziele Kłyżów)
Auto: 626DiTD GF 1998, astra2

Postprzez kubsztyk » 22 paź 2011, 22:43

Ech, dopiero dziś przejrzałem na oczy. Moje auto to się nadaje, ale do 3-paka menzerny i maszyny.. A to srp to jednak nieporozumienie. I UC w moim przypadku też na niewiele się zdał.. Jedyne co, to prawa strona w porównaniu do lewej w pewnym stopniu odzyskała klarowność. Jutro druga warstwa Colli.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez malkolm » 23 paź 2011, 00:01

UC jest jedną z mocniejszych past tyle że na maszynie, ręcznie to sobie można potrzeć :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2008, 14:30
Posty: 1900 (0/1)
Skąd: Jastrzębiec niedaleko Leżajska (niedziele Kłyżów)
Auto: 626DiTD GF 1998, astra2

Postprzez kubsztyk » 23 paź 2011, 09:17

malkolm napisał(a):(...)ręcznie to sobie można potrzeć :)

Ano właśnie.. Do pasty o jakiej gradacji można przyrównać UC? 500? 1500?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez Karol » 19 gru 2011, 19:52

Jaki wosk lub paste bytscie polecali chciualbym aby kolor byl glebszy.

Na warsztacie zawsze robilem tak ze lecialem pasta 1,2,3 z 3m ale to na maszynie a teraz nie mam dostepu do maszyny a chcialbym zrobic cos z lakierem.

Wczesniej stosowalem te pasty pod kolor auta ale to efekt na 2-3 mycia :(
Sprzedam felgi 17'' nowe z m3////felgi 17'' z oponami czarny polysk////lapmy tyl m6 polift ///fotele m6 polift /// PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2009, 15:38
Posty: 1476 (1/0)
Skąd: READING/ Ostroleka
Auto: MOJA PIEKNA I BESTIA

Postprzez malkolm » 19 gru 2011, 21:04

przeczytaj ostatnie ze 3 strony, wszystko już tutaj jest
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2008, 14:30
Posty: 1900 (0/1)
Skąd: Jastrzębiec niedaleko Leżajska (niedziele Kłyżów)
Auto: 626DiTD GF 1998, astra2

Postprzez Globy » 24 gru 2011, 16:13

kubsztyk napisał(a):
malkolm napisał(a):(...)ręcznie to sobie można potrzeć :)

Ano właśnie.. Do pasty o jakiej gradacji można przyrównać UC? 500? 1500?

UC po kilku zastosowaniach nawet ręcznie daje niezłe efekty (tzn. ułamek polerki mechanicznej, ale widać <usmiech> Warto go stosować z aplikatorem Tricolor. A SRP, ponieważ kiedyś kupiłem, używam do poprawy wyglądu względnie nowych aut ;)
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9891 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez tutee » 4 sty 2012, 18:11

przetestuję te sugestie przy wiosennym liftingu autka:)
tutee
 

PostTen post został usunięty przez Don Corleone 27 lut 2012, 20:04.

Postprzez Don Corleone » 27 lut 2012, 20:04

Meguiar's NXT lub GoldClass i Collinite 476. Najbardziej sprawdzone :)

Osobiście Miatę robię Gold Class.
Padre
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2007, 11:14
Posty: 1442
Skąd: Pruszków
Auto: BA KF->NB BP->FE 13B

Postprzez malkolm » 28 lut 2012, 00:20

NXT dobry na jasne kolory, na ciemne są lepsze
gold class na lato ok, ale za tą kasę są lepsze
476 na zimę numer 1. trwałość nieziemska :)
zymol, ogólnie fajne woski, używałem 3
japon, na lato bardzo fajny, wygląd , zapach i przyjemność z obcowania super
titanium, ciut trwalszy od japona, zapach fajny kokosowy, wygląd bez zastrzeżeń
atlantiq, mega wydajny, dość trwały, pachnie gożdzikami co mi nie odpowiada. gdyby jeszcze cena była inna :)
do zymola radzę dokupić HDC, upierdliwy w pracy ale super efekty.
swissvax , bezpośrednia konkurencja zymola jakościowa i cenowa, jeszcze nie używałem
megs #16, niestety już w polsce prawie nie dostępny, wosk legenda, trwały prawie jak 476, wygląda lepiej, ciężki w polerowaniu jeśli ktoś nie umie
dodo , woski naturalne, wszystkie fajnie pachną, gorzej z trwałością, fajnie się pracuje z nimi. miałem kilka.
chemicalguys 50/50 dla mnie numer 1, szczególnie do jasnych lakierów, mega połysk, dość trwały, fajnie się pracuje, zapach pasty do butów :)
chemicalguys celeste detaglio, droższy i moim zdaniem gorszy brat poprzednika,
chemicalguys jetseal, szkoda kasy, chyba że pod 50/50 albo do polerowanego alu
k2 ultrawax , najlepszy wosk do 20 zł jaki używałem.
megs cleaner wax, średni i nietrwały.
polischangel master sealent, w fazie testów, chyba za tą cenę kupił by coś lepszego.
lusso oro, średniak, szkoda kasy
pewnie o kilku może i nastu zapomniałem, jak coś to pytaj :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2008, 14:30
Posty: 1900 (0/1)
Skąd: Jastrzębiec niedaleko Leżajska (niedziele Kłyżów)
Auto: 626DiTD GF 1998, astra2

Postprzez 89matthew89 » 5 mar 2012, 22:27

A ja polecę od siebie na lakier bez polerki AG SRP + TechWax 2.0(fajnie pachnie) zestaw świetnie kryjący drobne rysy <spoko> :D prawda taka że polerki nic nie zastąpi
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lip 2009, 19:15
Posty: 202
Skąd: Ostrowiec Św.
Auto: 626 GF 97' 2.0 16V
LPG->BRC<–

Postprzez Christianocompl » 15 mar 2012, 19:31

Witam.
Jako że jestem tu nowy na forum i po przeczytaniu tego tematu chciałbym się dowiedzieć paru rzeczy.
Dowiedziałem się od was o etapie ,,glinkowanie,,.
Tak więc jakie czynności powinienem po kolei wykonać i jakimi środkami w miare w przystepnej cenie.
1.Mycie
2.Glinkowanie
... i co dalej....
dodam ze moj kolor auta to morski.
Początkujący
 
Od: 14 mar 2012, 12:18
Posty: 20
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 323f BA 1.5 90KM 98r.

Postprzez Beny » 15 mar 2012, 20:14

Christianocompl napisał(a):1.Mycie
2.Glinkowanie
... i co dalej....

Zależy ile masz kasy na wydanie :)

Przygotowanie lakieru czyli jeśli ręcznie to aplikator tricolor w łape i do tego polecany przez wszystkich Meguiar's Ultimate Compound.
A jeśli coś tańszego cię interesuje ja robiłem porównanie do SONAX Xtreme Polish & Wax Nr.3 i według mnie jest lepiej jak po UC i połowę taniej.
Na czerwonym lakierze zniwelowało więcej rys i kolor był głębszy niz po UC.
Później DODO JUICE LIME PRIME i na to jakiś dobry wosk,np tester dodo http://showcarshine.pl/45-dodo-juice
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 16:22
Posty: 8674 (86/80)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez surlik1 » 15 mar 2012, 21:30

Witam,

zbliża się wiosna więc postanowiłem zregenerować moją 11 <płacze> letnią Mazdę 626. Czytałem już wiele opinii jednak wolę zapytać jeszcze was. Czy ktoś korzystał z tych produktów i może któryś polecić:
1. Sonax Regenerator Lakieru + Sonax Politura ( czerwone opakowania) słyszałem, że jest dobre
2. Sonax Xtreme Polish & Wax ( zdjęcia z początku postu pokazują, że produkt daje radę)
3. Porzelack Safe Cut, czy ktoś korzystał, czy nadaję się do metallica?
4. Motip Colour Renovator
Produkty może nie są z najwyższej półki, ale zależy mi również na cenie. Pomóżcie, który z produktów wybrać, aby Mazda znowu nabrała blasku jak z Salonu, czy może wydać troszkę więcej i zrobić to raz a dobrze, używając UC?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2008, 20:56
Posty: 72
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 3 BN 2017r. 2.0l
Mazda 626 2000r. 2.0l

Postprzez Don Corleone » 15 mar 2012, 21:42

Christianocompl napisał(a):1.Mycie
2.Glinkowanie
... i co dalej....

Beny napisał(a):Zależy ile masz kasy na wydanie :)
<spoko>

Jeżeli ma być po kolei i poprawnie, a nie jak z telezakupów ;) to:
1. mycie
2. osuszanie
3. glinkowanie
4. płukanie
5. osuszanie
6. usuwanie rys
7. płukanie
8. osuszanie
9. opcjonalna polerka. Nie polecam tu zabawy ręcznie. Da się ale w 1/4 roboty będziesz klął na czym świat stoi.
10. odtłuszczanie
11. płukanie
12. osuszanie
13. woskowanie


ad 3. Polecam glinki Sonüs lub Meguiar's: http://www.zmiloscidoaut.pl/glinki-cat-33.html

ad 6. Ja używam Ultimate Comopund http://www.zmiloscidoaut.pl/meguiars-ul ... id-53.html , ale u mnie było sporo do poprawienia. Na małe hologramu i delikatne rysy lepszy jest SwirlX http://www.zmiloscidoaut.pl/meguiars-swirlx-id-26.html
Sonaxa wspomnianego przez Beny'ego nie testowałem, więc się nie wypowiem.

ad 9. Wybór jest tak kolosalny że ciężko coś podpowiedzieć, gdy nie wiem w jakim stanie masz lakier. Z rzeczy które są polecane przez firmy zajmujące się tym tematem to aktualnie Menzerna http://www.zmiloscidoaut.pl/polerowanie ... tml?pif=20

ad 10. Tak jak Beny polecam Dodo Lime Prime :) http://www.zmiloscidoaut.pl/dodo-juice- ... id-93.html

ad 13. Wosk dobrze dobrać do koloru auta:
Christianocompl napisał(a):kolor auta to morski

Jakbym moją żonę słyszał :P
Poproszę jak dla faceta. Bałtyk czy morze Śródziemne. Ciemny niebieski czy jasny niebieski?

Jak jasny to polecam Meguiar's NXT, jak ciemny to Collinite 476 lub Meguiar's Gold Class http://www.zmiloscidoaut.pl/woskowanie-cat-14.html



Edit:
surlik1 napisał(a):czy może wydać troszkę więcej i zrobić to raz a dobrze, używając UC?

Przy detailingu niestety nie da się tanio i dobrze. Tu po prostu to nie działa. Można zrobić tanio, a po tygodniu wracamy do stanu z przed pracy i pieniądze idą w błoto.
Osobiście odpuściłbym sobie firmę Sonax (nie mylić z Sonüs, bo to dwa różne światy ;) ). Większość ich produktów, choć przyznaje nie wszystko to nic nie warty szajs marketowy.
Padre
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2007, 11:14
Posty: 1442
Skąd: Pruszków
Auto: BA KF->NB BP->FE 13B

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki