Strona 5 z 26

PostNapisane: 23 gru 2008, 11:57
przez tomekr
Szukając informacji dotyczących felg i opon, trafiłem na taką stronke, umożliwiającą porównanie ich rozmiarów
http://www.bigcustomwheels.com/rt_specs.jsp
Może się komuś przyda.

PostNapisane: 23 gru 2008, 13:27
przez m3bk
Z tego kalkulatora mi wychodzi, że jak zmienie zestaw 185/65/14" na 205/45/17" to średnica koła zmieni się tylko o 2 cm. To dużo czy mało ? Tak na oko patrząc to jest praktycznie nic, szczególnie, że miejsca na koła mam od cholery :)

PostNapisane: 23 gru 2008, 21:27
przez Bandyta
Dolacze sie do tematu.... gdyz nieznalazlem tematu ktory nawiazuje do felg 17 i BA,
Planuje zakup alusow 17-tek i chcialem sie dowiedziec w jakim przedziale ET moge szukac (zeby nie ocieralo nic) i jaki profil oraz szerokosc opony moge przypozadkowac do danego ET??
Jak ktos juz ma zamontowane 17 w BA i nic mu nie ociera to tez moze napisac jakie ma ET i jakie oponki zalozone, bede bardzo wdzieczny za informacje...:)

PostNapisane: 23 gru 2008, 21:36
przez Beny
Bandyta Nasze Mazdy bys ogladnął Abdul ma 17' ;)

PostNapisane: 23 gru 2008, 22:28
przez Bandyta
OGLADAC TO JA OGLADALEM.... CHODZI MI BARDZIEJ Z JAKIM ET MI PODEJDA :)

PostNapisane: 23 gru 2008, 22:40
przez Beny
czemu krzyczysz na mnie <glupek2> chodzilo mi to zebys jego zapytał ;) jeszcze chyba Szydlo i Trewor

PostNapisane: 23 gru 2008, 23:11
przez Bandyta
hihi niekrzycze tylko mialem wlaczonego Caps locka...:) spytam spytam... :D

PostNapisane: 25 gru 2008, 00:12
przez mxx_rs
Podepnę się i ja.
1. Dlaczego fabrycznie dla mazdy 323F BA 1.5 jeżeli standard to 175/70/13 a zalecana różnica w wielkości nie powinna przekraczać 2% producent sugeruje 185/65/14 co daje prawie 3,5% ?

2.Czy ktoś mógłby powiedzieć jak w kwestii komfortu i co ważniejsze na ile odbija się na zawieszeniu zmniejszenie profilu opony. Ja myślę o założeniu 185/55/15 (czyli o 15mm mniej niż standard) ... Czy będzie to jakoś bardzo odczuwalne ? W kwestii przekłamań licznika byłoby wtedy całkiem znośnie a jednak 15" zawsze trochę bardziej wypełni to (cholera) wielkie nadkole.

PostNapisane: 25 gru 2008, 00:24
przez Borys
mxx_rs napisał(a):jednak 15" zawsze trochę bardziej wypełni to (cholera) wielkie nadkole.


mxx_rs napisał(a):myślę o założeniu 185/55/15 (czyli o 15mm mniej niż standard)

pytanie w jaki sposób wypełni ci to nadkole skoro będzie mniejsza średnica? generalnie nadkola kołem nie wypełnisz, tu zostaje ingerencja w zawieszenie czyli np. sprężyny.

co do komfortu to zależy co przez to rozumiesz, bo wysokość boku opony niewiele się zmieni jeśli 175/70R13 zastąpisz 185/55R15, więc komfort na nierównościach podobny, zmiana szerokości o 10mm większa – też raczej nie odczujesz. im szerzej tym stabilniej na zakrętach, ale za to trzeba uważać w koleinach. z tego co pamietam najrozsądniejsza do 323 BA jest 195/50R15.

PostNapisane: 25 gru 2008, 12:57
przez Mev
Teraz mój dylemat :P

Muszę na wiosnę kupić nowe opony do moich felg i oto problem: czy kupić 205/50/R16 (tak jak było wcześniej, gdy kupiłem felgi) czy może jednak lepiej 205/55/R16? :P

Nie chciałbym, żeby samochód wyglądał jak wóz drabiniasty, ale przyznam, że przy profilu 50 mam wielką dziurę między kołem, a nadkolem (szczególnie denerwujące z tyłu) przez co felga wygląda na zdecydowanie mniejszą niż jest w rzeczywistości (zdjęcia).

Teraz mam zimowe alu 195/60/R15 (tak jak Mazda zaleca do Xedosa) i wygląda to lepiej (ta dziura jest mniejsza :P).

Co polecacie w takiej sytuacji?

PostNapisane: 25 gru 2008, 13:08
przez Borys
Mev, jeśli dobrze liczę to promień smieni się w ten sposób o ok 1cm wiec o tyle wypełnisz nadkole, ale o tyle samo podniesiesz autko ;) no i to przekłamanie w okolicach 3%. ale faktycznie poszedłbym w profil 55, wygodniej chociaż ;)

PostNapisane: 25 gru 2008, 13:09
przez Mako
Mev sprzedaj 16 kup 17 opony z profilem 40 i nie bedzie problemu z perspektywa :D

PostNapisane: 25 gru 2008, 13:15
przez Mev
Mako napisał(a):Mev sprzedaj 16 kup 17

Mam taką możliwość, ale zdania są podzielone na temat sensu – bądź co bądź te felgi nie są według mnie brzydkie :P Prezes też mówi, żeby zostawić :P

A mam możliwość ewentualnie kupienia 215/45/R17 od M6 :)

Co do profilu 50 – jeździłem tak 3 sezony i żadnego dyskomfortu nie odczuwałem... :P

Ew. zostawić 50 i -35mm na jakichś dżameksach :] Tylko wtedy nie wiem czy mi na zimowych 195/60/R15 nic nie będzie tarło... :)

PostNapisane: 25 gru 2008, 13:19
przez Beny
kup te 17" WKONCU :P

PostNapisane: 25 gru 2008, 13:20
przez Mev
Beny napisał(a):kup te 17" WKONCU

Wiedziałem, po prostu wiedziałem, że to tu napiszesz! hahaha

PostNapisane: 25 gru 2008, 13:27
przez Beny
bo ja jestem wszedzie :P pamietasz jak marek napisał "jestes jak dziewica chciala by ale sie boi" <lol> .
ja kupiłem opony profil 55 mialem 50 .Wychodzi 1 cm wiecej na obwodzie.Widzialem u Adasia nie ma tragedi zobzcze moze sie bardziej nadkole wypelni wizualnie ;)

PostNapisane: 25 gru 2008, 15:13
przez Globy
Mev napisał(a):Prezes też mówi, żeby zostawić

I zdecyduj się wreszcie :P Jest wiele dobrych rozwiązań, ale 205/55 R16 to świetna guma na polskie warunki.

PostNapisane: 25 gru 2008, 15:34
przez Mev
Globy napisał(a):I zdecyduj się wreszcie

Mam kompleks dziewicy :P

W sumie na alfie mam 205/55/R16 :P

Globy napisał(a):Jest wiele dobrych rozwiązań

Wymień pozostałe :P

PostNapisane: 25 gru 2008, 15:42
przez mxx_rs
Borysss napisał(a):
mxx_rs napisał(a):jednak 15" zawsze trochę bardziej wypełni to (cholera) wielkie nadkole.


mxx_rs napisał(a):myślę o założeniu 185/55/15 (czyli o 15mm mniej niż standard)

pytanie w jaki sposób wypełni ci to nadkole skoro będzie mniejsza średnica? generalnie nadkola kołem nie wypełnisz, tu zostaje ingerencja w zawieszenie czyli np. sprężyny.


Czyli nawet jeśli wsadze 15" na profilu 55 to nie będzie optycznie lepiej to wyglądało niż obecne 13?

PostNapisane: 25 gru 2008, 16:20
przez Borys
optycznie bedzie lepiej wyglądalo, bo większa felga wygląda po prostu ładniej, ale skoro średnica się nie zmienia (a w twoim przykładzie nawet sie zmniejsza) to nie licz na wypełnienie nadkola.