Diagnostyka ECU
Dzięki D4NI3L z braku czasu nie dopatrzyłem że jest post w jezyku angielskim
Kody błędów w/g AutoData do 323F BA silnik Z5:
01 Ignition pulse
02 Engine speed (RPM) sensor/crankshaft position (CKP) sensor- No-signal
03 Camshaft position (CMP) sensor- G-signal
04 Camshaft position (CMP) sensor- G-signal
05 Knock sensor (KS)
06 Vehicle speed sensor (VSS)
08 Mass air flow (MAF) sensor/volume air flow (VAF) sensor
09 Engine coolant temperature (ECT) sensor
10 Intake air temperature (IAT) sensor
11 Intake air temperature (IAT) sensor
12 Throttle position (TP) sensor
14 Barometric pressure (BARO) sensor
15 Heated oxygen sensor (H02S) – LH
16 Exhaust gas recirculation (EGR) sensor
17 Oxygen sensor (02S)/heated oxygen sensor (H02S)
23 Heated oxygen sensor (H02S) – RH
24 Heated oxygen sensor (H02S) – RH
25 Fuel pressure regulator control solenoid
26 Evaporative emission (EVAP) canister purge valve
28 Exhaust gas recirculation (EGR) solenoid – vacuum
29 Exhaust gas recirculation (EGR) solenoid – vent
34 Idie air control (IAC) valve
35 Fuel pressure regulator control solenoid 2
41 Intake manifold air control solenoid 1
46 Intake manifold air control solenoid 2
55 Speed sensor- AT torque converter
56 Temperature sensor- AT
60 Solenoid valve-1-2 shift AT
61 Solenoid valve-2-3 shift AT
62 Solenoid valve-3-4 shift AT
63 Solenoid valve-lock-up shift AT
64 Solenoid valve-3-2 shift AT
65 Lock-up control solenoid valve (AT)
66 Line pressure solenoid (AT)
67 Engine coolant blower motor relay – 1/low temperature
68 Engine coolant blower motor relay – high temperature
69 Engine coolant blower motor temperature sensor
zaraz ide sprawdzić jeszcze raz błędy .
Kody błędów w/g AutoData do 323F BA silnik Z5:
01 Ignition pulse
02 Engine speed (RPM) sensor/crankshaft position (CKP) sensor- No-signal
03 Camshaft position (CMP) sensor- G-signal
04 Camshaft position (CMP) sensor- G-signal
05 Knock sensor (KS)
06 Vehicle speed sensor (VSS)
08 Mass air flow (MAF) sensor/volume air flow (VAF) sensor
09 Engine coolant temperature (ECT) sensor
10 Intake air temperature (IAT) sensor
11 Intake air temperature (IAT) sensor
12 Throttle position (TP) sensor
14 Barometric pressure (BARO) sensor
15 Heated oxygen sensor (H02S) – LH
16 Exhaust gas recirculation (EGR) sensor
17 Oxygen sensor (02S)/heated oxygen sensor (H02S)
23 Heated oxygen sensor (H02S) – RH
24 Heated oxygen sensor (H02S) – RH
25 Fuel pressure regulator control solenoid
26 Evaporative emission (EVAP) canister purge valve
28 Exhaust gas recirculation (EGR) solenoid – vacuum
29 Exhaust gas recirculation (EGR) solenoid – vent
34 Idie air control (IAC) valve
35 Fuel pressure regulator control solenoid 2
41 Intake manifold air control solenoid 1
46 Intake manifold air control solenoid 2
55 Speed sensor- AT torque converter
56 Temperature sensor- AT
60 Solenoid valve-1-2 shift AT
61 Solenoid valve-2-3 shift AT
62 Solenoid valve-3-4 shift AT
63 Solenoid valve-lock-up shift AT
64 Solenoid valve-3-2 shift AT
65 Lock-up control solenoid valve (AT)
66 Line pressure solenoid (AT)
67 Engine coolant blower motor relay – 1/low temperature
68 Engine coolant blower motor relay – high temperature
69 Engine coolant blower motor temperature sensor
zaraz ide sprawdzić jeszcze raz błędy .
- Od: 22 lis 2011, 19:13
- Posty: 4
- Skąd: Tychy
- Auto: Mazda 323 c 1,5 16V
Moja madzia z rana nie chce odpalić kręci ale nie chce złapać zawsze jak temp. spada i jest wilgotno na dworze, zawsze z rana bo później może stać i 10 godz i pali super dziwne to, więc nie chce wydawać wiecej kasy u mechanika jeśli to nie pomaga. Na warsztacie wymienili mi tulejki na rozruszniku ( bo ponoć słabo kręcił) i świece. Może komputer powie więcej!
Kto pomoże odczytać kody błędów? obszukałem się i piszą ze w mojej madzi 323F ba 1.5 '97 sa 4 cyfrowe kody nie bardzo potrafię ich odczytać z 2 cyfrowymi dał bym radę, więc wrzucam filmik [ http://www.youtube.com/watch?v=8z1IGHs6Xpw
jeśli były by to kody 2 cyfrowe to wychodzi mi :
11
11
17
10
11
16
22
11
17
10
11
16
10
22
11
11
17
Jeśli to kody 2 cyfrowe to 10- czujnik temp. pow. zasysanego
16 – czujnik EGR
17 – układ spreżenia zwrotnego
22- sygnał zapłonu na wejsciu EMS
Kto pomoże odczytać kody błędów? obszukałem się i piszą ze w mojej madzi 323F ba 1.5 '97 sa 4 cyfrowe kody nie bardzo potrafię ich odczytać z 2 cyfrowymi dał bym radę, więc wrzucam filmik [ http://www.youtube.com/watch?v=8z1IGHs6Xpw
jeśli były by to kody 2 cyfrowe to wychodzi mi :
11
11
17
10
11
16
22
11
17
10
11
16
10
22
11
11
17
Jeśli to kody 2 cyfrowe to 10- czujnik temp. pow. zasysanego
16 – czujnik EGR
17 – układ spreżenia zwrotnego
22- sygnał zapłonu na wejsciu EMS
-
wojcieszkow
Dzisiaj zrobiłem "tester" i podłączyłem do Mazdy 121 DB. Dioda zapala się na około 2-2,5 sekundy, gaśnie i nie miga więcej, więc przypuszczam że wszystko OK.
Następnie sprawdzałem Mazdę Premacy i dioda zapala się na mniej niż 0,5 sekundy, gaśnie i też więcej nie zapala się.
Moje pytanie:
czy wszystko jest OK, bo wydawało mi się, że powinna zapalić się na trochę dłużej.
Sprawdzałem na włączonej stacyjce i później na włączonym silniku i było tylko to jedno krótkie błyśnięcie na początku, nic więcej.
Następnie sprawdzałem Mazdę Premacy i dioda zapala się na mniej niż 0,5 sekundy, gaśnie i też więcej nie zapala się.
Moje pytanie:
czy wszystko jest OK, bo wydawało mi się, że powinna zapalić się na trochę dłużej.
Sprawdzałem na włączonej stacyjce i później na włączonym silniku i było tylko to jedno krótkie błyśnięcie na początku, nic więcej.
Możesz zrobić mały test jak to było opisywane wcześniej – wywołać jakiś zamierzony błąd (np. odpinając przepływomierz) i sprawdzając później poprawność pojawienia się błędu związanego z tym co się zrobiło.
Błąd oczywiście później kasujemy i po kłopocie.
Błąd oczywiście później kasujemy i po kłopocie.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Zrobiłem tak jak pisałeś. Dioda zaczęła wywalać błędy, więc wynika z tego że Premacy nie miała wcześniej błędów.
Zresetowałem kompa, wyjmując bezpieczniki nr 8 i10 przy włączonej stacyjce.
Pojeździłem trochę, żeby komp zaadaptował się ponownie, sprawdzę za kilka dni ponownie czy nie ma błędów.
dzięki .
Zresetowałem kompa, wyjmując bezpieczniki nr 8 i10 przy włączonej stacyjce.
Pojeździłem trochę, żeby komp zaadaptował się ponownie, sprawdzę za kilka dni ponownie czy nie ma błędów.
dzięki .
sebawo napisał(a):mógłby ktoś zrobić aktualizację pierwszego tematu? bo link wygasł a przeglądanie 24stron w poszukiwaniu właściwego nie należy do najwygodniejszych...
Proszę:
Odczyt kodów błędów (samochody z interfejsem OBD-I)
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Panowie byłem w warsztacie Japan Service w Gdynii. Mieli urządzonko niby pod wszystkie auta azjatyckie, widziałem jak podpinali to pod gniazdo diagnostyczne. Niby nie pokazało u mnie w silniku żadnych błędów chociaż mam zaślepiony EGR, a test wykonywano na uruchomionym zapłonie, silnika nie odpalano.
Mówiłem im, że na forum czytałem o kodach błyskowych i że na pewno miałbym przynajmniej błąd EGR, to upierali się że kody błyskowe to dosyć uboga diagnostyka i o takich urządzeniach jak mają niewiele osób i warsztatów w Polsce wie. Także, że diagnostyka błyskowa lipa, a ich sprzęcior ok. Teraz nie wiem co mam o tym myśleć? Ponoć zaślepienie EGR nie zawsze wiąże się z błędem EGR, u was jak mieliście?
Nie chodzi mi już o samo EGR, ale o realność tej ich diagnostyki (może błyskowe coś więcej pokażą) – mam problem z obrotami, wszystko jest cacy, ale jak odpalam silnik zimny albo jak rozgrzany jest i dojeżdżam np do świateł (zwalniam do zera) to obroty spadają za nisko i silnik nie równo chodzi, kopci bardziej niż normalnie – po czym po chwili się stabilizuje wszystko i jest ok. Co może tu być przyczyną – jakieś pomysły?
TPS wyregulowany... koleś z tego warsztatu mówił, że kiedyś jeździł xedosem i miał to samo, żeby się nie przejmować... Robiłem remont silnika i przed tym tego nie było, chce jednak ten problem ogarnąć... Czy to może być przez zaślepiony EGR?
Mówiłem im, że na forum czytałem o kodach błyskowych i że na pewno miałbym przynajmniej błąd EGR, to upierali się że kody błyskowe to dosyć uboga diagnostyka i o takich urządzeniach jak mają niewiele osób i warsztatów w Polsce wie. Także, że diagnostyka błyskowa lipa, a ich sprzęcior ok. Teraz nie wiem co mam o tym myśleć? Ponoć zaślepienie EGR nie zawsze wiąże się z błędem EGR, u was jak mieliście?
Nie chodzi mi już o samo EGR, ale o realność tej ich diagnostyki (może błyskowe coś więcej pokażą) – mam problem z obrotami, wszystko jest cacy, ale jak odpalam silnik zimny albo jak rozgrzany jest i dojeżdżam np do świateł (zwalniam do zera) to obroty spadają za nisko i silnik nie równo chodzi, kopci bardziej niż normalnie – po czym po chwili się stabilizuje wszystko i jest ok. Co może tu być przyczyną – jakieś pomysły?
TPS wyregulowany... koleś z tego warsztatu mówił, że kiedyś jeździł xedosem i miał to samo, żeby się nie przejmować... Robiłem remont silnika i przed tym tego nie było, chce jednak ten problem ogarnąć... Czy to może być przez zaślepiony EGR?
- Od: 8 mar 2012, 20:02
- Posty: 200
- Skąd: Tczew
- Auto: nadwozie: Mazda 323 C V (BA) rok prod: 1994/1995
silnik: 1.8 16V DOHC BP *po remoncie
Szczerze to w temacie siedzę od niedawna...
Zrobiłem sobie listę błędów znalezionych na forum i wydrukowałem,
ale błędów 11 i 31 w ogóle na tej liście nie mam opisanych :/ hmm...
Ja mam ten spis:
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=116&t=99250&p=1724124&hilit=kody+b%C5%82%C4%99d%C3%B3w+dtc+dla+silnik%C3%B3w+mazda+egi#p1724124
Ja za to miałem problem z właściwym odczytaniem miganych liczb w teście silnika.
ABS migał mi na kontrolce ABS na liczniku i wszystko było 100% jasne i czytelne.
Nawiązując jeszcze do Twoich błędów to mi też wyszło coś w stylu 11;31;41
ale nie wiem czy te 31 to nie 10 oraz 21
Po resecie na razie nie mam żadnych błędów więc muszę trochę pojeździć i zobaczyć jeszcze raz...
A Tobie nie zniknęły po resecie?
Zrobiłem sobie listę błędów znalezionych na forum i wydrukowałem,
ale błędów 11 i 31 w ogóle na tej liście nie mam opisanych :/ hmm...
Ja mam ten spis:
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=116&t=99250&p=1724124&hilit=kody+b%C5%82%C4%99d%C3%B3w+dtc+dla+silnik%C3%B3w+mazda+egi#p1724124
Ja za to miałem problem z właściwym odczytaniem miganych liczb w teście silnika.
ABS migał mi na kontrolce ABS na liczniku i wszystko było 100% jasne i czytelne.
Nawiązując jeszcze do Twoich błędów to mi też wyszło coś w stylu 11;31;41
ale nie wiem czy te 31 to nie 10 oraz 21
Po resecie na razie nie mam żadnych błędów więc muszę trochę pojeździć i zobaczyć jeszcze raz...
A Tobie nie zniknęły po resecie?

Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki